SPATIUL
Foto: NASA

Primele analize efectuate de  Breakthrough Listen nu indica semne de tehnologie extraterestra pe misteriosul asteroid interstelar Oumuamua

Vineri, 15 Dec 2017 Science - Spatiul
Misteriosul Oumuamua, un obiect in forma de trabuc venit dintr-un alt sistem stelar si recent detectat, nu emite "semnale artificiale", arata primele observatii ale cercetatorilor care cautau semnele ale unei inteligente extraterestre, scrie AFP.

NASA a descoperit un intreg sistem solar cu opt planete

de I.B. HotNews.ro
Vineri, 15 Dec 2017 Science - Spatiul
NASA a descoperit un sistem solar asemanator celui in care se afla Pamantul, care are opt planete, potrivit News.ro care citeaza The Independent. Descoperirea noii planete in jurul stelei Kepler-90, care arata la fel ca Soarele nostru, arata ca sistemul solar indepartat are in total opt planete cunoscute. Si acele planete arata ca cele din apropierea noastra: stancoase, apropiate de Soarele lor, cu sateliti formati din gaz.
Astronautii vor putea vedea Star Wars:The Last Jedi in spatiu

Astronautii de pe Statia Spatiala Internationala vor putea vedea ultimul film Star Wars de la bordul navei spatiale

Miercuri, 13 Dec 2017 Science - Spatiul
Membrii echipei de astronauti aflati pe Statia Spatiala Internationala (SSI) vor avea posibilitatea de a viziona mult anticipatul film "Star Wars: The Last Jedi" de la bordul navei spatiale. Aceste informatii sunt confirmate de NASA, scrie Inverse.
Geminidele isi vor face aparitia pe cer si in 2017
Foto: Captura NASA

NASA: Geminidele, cea mai frumoasa ploaie de stele a anului, pe cer in noaptea de miercuri spre joi

de G.S. HotNews.ro
Miercuri, 13 Dec 2017 Science - Spatiul
O ploaie de meteori cunoscuta sub numele de Geminide va atinge varful intensitatii in noaptea de miercuri spre joi, potrivit NASA, citata de Agerpres. Acest curent de meteori din noaptea de 13 spre 14 decembrie ''poate fi observat cu ochiul liber, in conditii de cer senin si intunecat, din cea mai mare parte a lumii, insa spectacolul va fi cel mai frumos in emisfera nordica", a explicat Bill Cooke, directorul biroului responsabil de studierea meteorilor din cadrul NASA, citat de AFP.

Playtech: Trump vrea sa retrimita astronauti pe Luna si pe Marte

Marţi, 12 Dec 2017 Science - Spatiul
Presedintele american Donald Trump a semnat o hotarare de a trimite astronautii pe Luna si pe Marte, la 50 de ani de cand omul a ajuns pe Luna prima data, scrie Playtech.ro.
Foto: NASA

VIDEO Asteroidul interstelar Oumuamua, detectat in octombrie, va fi ascultat cu un telescop radio de Breakthrough Listen, programul specializat pe gasirea dovezilor vietii extraterestre

Marţi, 12 Dec 2017 Science - Spatiul
Breakthrough Listen, cel mai mare proiect stiintific care vizeaza gasirea dovezilor ca exista si alte civilizatii dincolo de Pamant, a anuntat ca va folosi telescopul radio Green Bank Telescope din Virginiea de Vest pentru a asculta asteroidul Oumuamua, detectat in octombrie si despre care se spune ca este un obiect interstelar, relateaza Space.com.

Rusia: Pierderea satelitului meteo, la sfarsitul lui noiembrie, a fost provocata de o eroare de calcul

Marţi, 12 Dec 2017 Science - Spatiul
Pierderea unui satelit lansat la finalul lunii noiembrie de pe cosmodromul Vostochny, in extremul orient rusesc, a fost provocata de o eroare de calcul, a anuntat marti agentia spatiala a Rusiei, Roskosmos, citata de AFP.
Presedintele Trump vrea o noua misiune pe Luna
Foto: Pixabay

Donald Trump vrea sa semneze o directiva prin care sa oblige NASA sa realizeze o noua misiune pe Luna

Luni, 11 Dec 2017 Science - Spatiul
Administratia presedintelui american Donald Trump nu a fost timida in a recunoaste ca vrea sa trimita din nou o echipa de astronauti pe Luna, iar acum ia actiunile necesare pentru a ajunge la un astfel de rezultat, scrie Engadget.
Nava spatiala RemoveDebris ar elimina deseurile din spatiu
Foto: Wikimedia Commons - Miguel Soares

Nava spatiala, construita sa adune deseurile spatiale, va fi lansata anul viitor

Miercuri, 29 Nov 2017 Science - Spatiul
O misiune care are scopul de a testa diferite metode de a aduna deseurile din spatiu va fi lansata anul viitor,moment in care nava spatiala RemoveDebris va demonstra cat de eficienta este, potrivit BBC.

Albumul ''Voyager Golden Record'' creat de NASA pentru forme de viata extraterestra va fi lansat pe disc vinyl

de I.B. HotNews.ro
Miercuri, 29 Nov 2017 Science - Spatiul
O ''compilatie pentru extraterestri'' creata de Agentia Spatiala Americana (NASA) si lansata in spatiu in anul 1977 va fi editata pe disc vinyl si lansata in premiera pentru publicul general, informeaza The Telegraph.
submarin NASA
Foto: BBC

Cum arata submarinul pe care NASA vrea sa il trimita in spatiu pentru a explora Titan

Marţi, 28 Nov 2017 Science - Spatiul
Titan, cel mai mre satelit al planetei Saturn, si unul dintre cei mai de seama candidati pentru gazduirea vietii in afara planetei noastre, intra in atentia NASA, care vrea sa ii exploreze marile prin intermediul unui submarin, informeaza BBC.
Statia Spatiala Internationala

Un astronaut rus sustine ca a gasit bacterii extraterestre vii pe suprafata Statiei Spatiale Internationale

Marţi, 28 Nov 2017 Science - Spatiul
Cosmonautul rus Anton Shkaplerov sustine ca bacterii prelevate de pe exteriorul Statiei Spatiale Internationale si care sunt studiate in prezent in Rusia ar putea avea o provenienta extraterestra dar nu par sa reprezinte niciun pericol, scrie agentia oficiala de presa a Rusiei, Tass.

Rusia a mai pierdut un satelit, un esec stanjenitor pentru noul sau cosmodrom din Vostochny

Marţi, 28 Nov 2017 Science - Spatiul
Rusia a pierdut marti contactul cu un satelit lansat cu cateva ore inainte de pe cosmodromul Vostochny, in extremul orient, un nou esec cu atat mai umilitor cu cat este vorba de o noua baza care simboliza dorinta Moscovei de a reveni la marile ambitii spatiale, scrie AFP.
Nebula

Telescopul Hubble si satelitul Gaia vor masura miscarea 3D stelara cu o precizie record

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Luni, 27 Nov 2017 Science - Spatiul
O echipa de astronomi a folosit date furnizate de telescopul spatial Hubble al NASA/ESA si de satelitul Gaia al ESA pentru a observa miscarile 3D ale stelelor individuale intr-o galaxie din apropiere. Acuratetea obtinuta este mai buna decat orice masuratoare care s-a mai facut anterior pentru orice galaxie aflata dincolo de Calea Lactee. Miscarile ofera un test al modelului cosmologic acceptat in prezent si masoara chiar si traiectoria galaxiei prin spatiu, relateaza spacetelescope.org.
Foto: NASA

VIDEO Asteroidul detectat in octombrie este intr-adevar un vizitator din alt sistem solar / Niciun asteroid din sistemul nostru solar nu cunoaste o astfel de amploare in variatia luminozitatii

Marţi, 21 Nov 2017 Science - Spatiul
Un misterios obiect stancos de forma unui trabuc detectat in octombrie provine intr-adevar din alt sistem solar, o observatie fara precedent care a fost confirmata luni de astronomi, scrie AFP. Aceasta detectare deschide o noua fereastra legata de formarea unor alte lumi stelare in afara galaxiei noastre, Calea Lactee, potrivit acestor oameni de stiinta, al caror studiu a fost publicat in revista britanica Nature.
NASA- Misiune Marte 2020
Foto: NASA/ jpl.nasa.gov

NASA testeaza parasuta supersonica pentru misiunea de pe Marte, programata pentru anul 2020

Marţi, 21 Nov 2017 Science - Spatiul
Pe zi ce trece NASA face progrese semnificative care ne arata ca misiunea de pe Marte, programata pentru anul 2020, este tot mai aproape de realitate. Luna trecuta, agentia spatiala a testat parasuta supersonica, menita sa incetineasca nava spatiala odata ce se apropie de atmosfera planatei rosii, cu o viteza mai mare de 19.000 de kilometri pe ora, scrie Digital Trends.
Ross 128 b, reprezentare artistica

VIDEO O planeta cu conditii propice vietii, descoperita la "doar" 11 ani lumina de Pamant

de G.S. HotNews.ro
Miercuri, 15 Nov 2017 Science - Spatiul
O exoplaneta care ar putea oferi conditii propice vietii a fost descoperita de o echipa de astronomi francezi la o distanta de 11 ani lumina de Pamant. Descoperirea cercetatorilor de la Institutul de Planetologie si Astrofizica din Grenoble a fost anuntata intr-un material care urmeaza sa fie publicat in Astronomy & Astrophysics, scrie newsweek.com, citata de news.ro.
Centurile de praf din jurul Proxima Centauri - redare artistica
Foto: ESO

Observatorul ALMA a detectat structuri de praf rece in jurul celei mai apropiate stele

de I.C. HotNews.ro
Vineri, 3 Nov 2017 Science - Spatiul
Observatorul ALMA din Chile a detectat o centura de praf in jurul Proxima Centauri, steaua cea mai apropiata de Sistemul Solar, anunta ESO - European Sounthern Observatory. Datele indica, de asemenea, prezenta unei centuri de praf exterioare, cu o temperatura si mai scazuta, si contureaza posibilitatea prezentei unui sistem planetar elaborat. Sistemul planetar Proxima Centauri este deosebit de interesant deoarece exista planuri  - proiectul Starshot - pentru explorarea directa a sistemului cu ajutorul unor microsonde. O cunoastere a mediului din jurul stelei este esentiala pentru planificarea unei astfel de misiuni.
Planeta monstru NGTS-1b
Foto: ESO

Astronomii au descoperit o planeta "monstru" care, teoretic, nu ar trebui sa existe

Marţi, 31 Oct 2017 Science - Spatiul
O planeta "monstru" care, teoretic, nu ar trebui sa existe, a fost descoperita orbitand in jurul unei stele mici putin luminoase, spre uimirea astronomilor, scrie AFP.

NASA sarbatoreste Halloween publicand sunetele stranii captate in cosmos de navele spatiale

Marţi, 31 Oct 2017 Science - Spatiul
NASA a publicat pe pagina sa, cu ocazia sarbatorii de Halloween, o lista cu sunetele stranii facute de planete si stele,emisiile radio fiind captate de aeronavele spatiale in momentul in care au intrat in campul magnetic al acestora.

Bancul Zilei: Poarta autostrazii
Un ardelean se trezeste dimineata si, cand se uita pe geam, vede trei insi care fac poze. Suparat, iese din casa si se duce la ei: - Pai, ce faceti voi aici, la mine in ograda? - Masuram, bade. - Dar ce masurati voi? - Pai, pe aici o sa treaca Autostrada Transilvania.