SPATIUL
Eclipsa totala de Soare
Foto: Captura Youtube / The Cosmos News

Prima eclipsa totala de Soare vizibila in Statele Unie dupa 99 de ani

Luni, 21 Aug 2017 Science - Spatiul
Prima eclipsa totala de soare din SUA dupa 99 de ani, a durat doua minute si 40 de secunde si a putut fi vazuta de milioane de locuitori din Vestul pana in Estul tarii, de-a lungul unui coridor de 4.000 de kilometri lungime si 113 kilometri latime, ce traverseaza 14 state americane. Punctul de maxima vizibilitate a eclipsei - faza de eclipsa totala - a avut loc loc la ora 20.43, ora Romaniei.
Statia Spatiala Internationala

Statia Spatiala Internationala este disponibila in Google Street View

Sâmbătă, 19 Aug 2017 Science - Spatiul
Google a creat optiunea Street View pentru Statia Spatiala Internationala, lasand utilizatorii sa exploreze spatiul din comfortul proprilior case​, informeaza IFL Science.
Eclipsa totala de Soare
Foto: Captura Youtube / The Cosmos News

VIDEO Cel mai important eveniment astronomic al anului: eclipsa totala de Soare, vizibila luni in Statele Unite

Sâmbătă, 19 Aug 2017 Science - Spatiul
O eclipsa totala de Soare ce va fi vizibila in anumite regiuni din Statele Unite va avea loc luni, acesta fiind cel mai important eveniment astronomic al anului. Denumita "Marea Eclipsa Americana", aceasta este o eclipsa "sora" a celei care a putut fi observata in Romania pe 11 august 1999, adica in urma cu 18 ani, 11 zile si 8 ore - perioada la care o eclipsa se repeta (ciclul Saros), informeaza TVR, care va transmite in direct evenimentul.
DragonX ajunge la Statia Spatiala

VIDEO Naveta DragonX ajunge la Statia Spatiala Internationala

Miercuri, 16 Aug 2017 Science - Spatiul
NASA TV transmite live miercuri alipirea navetei spatiale SpaceX Dragon la Statia Spatiala Internationala, informeaza site-ul agentiei spatiale americane.
Eclipsa de Soare

O eclipsa totala de Soare va avea loc in aceasta luna in SUA, dupa 40 de ani

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Duminică, 13 Aug 2017 Science - Spatiul
Eclipsa totala de Soare nu reprezinta un eveniment obisnuit in Statele Unite ale Americii, fapt pentru care 21 august va fi o zi speciala pentru americani, noteaza Inverse. Ultima data cand o eclipsa totala de Soare a putut fi observata in SUA a fost in urma cu 40 de ani, pe 26 februarie 1979.
Imagine, in culori reale, a lui Saturn

Sonda Cassini va atinge pentru prima data atmosfera lui Saturn

Sâmbătă, 12 Aug 2017 Science - Spatiul
Sonda Cassini va mai orbita in jurul lui Saturn numai de cinci ori pana la incheierea misiunii, programata in luna septembrie
Perseide
Foto: Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu"

de A.L. HotNews.ro
Sâmbătă, 12 Aug 2017 Science - Spatiul
Curentul de meteori Perseide va inregistra un maxim in noaptea de 12 spre 13 august, perioada de activitate a acestuia fiind inceputa pe 17 iulie si urmand sa se incheie pe 24 august, informeaza site-ul Observatorului Astronomic "Amiral Vasile Urseanu", relateaza News.ro. Orice roi de meteori are o anumita perioada in care este activ si un moment de maxim, in care activitatea meteorilor este cea mai mare.
Luna

Luna a avut un camp magnetic timp de cel putin 2 miliarde de ani

de A.L. HotNews.ro
Vineri, 11 Aug 2017 Science - Spatiul
Luna a avut un camp magnetic timp de cel putin 2 miliarde de ani, de doua ori mai mult decat se credea pana acum, conform analizei unei roci selenare aduse de astronautii din echipajul misiunii Apollo 15, in 1971, informeaza Agerpres, care citeaza newscientist.com.

Un mic asteroid va trece foarte aproape de Pamant in octombrie, dar nu reprezinta niciun pericol

de R.M. HotNews.ro
Joi, 10 Aug 2017 Science - Spatiul
Un mic asteroid, de marimea unei case, va trece in 12 octombrie la doar 44.000 de kilometri de Terra dar nu prezinta pericol, a anuntat joi Agentia Spatiala Europeana (ESA), citata de AFP.

Satelitul cuantic chinez a trimis pe Pamant un cod "invulnerabil"

de Carla Dinu HotNews.ro
Joi, 10 Aug 2017 Science - Spatiul
China a trimis un cod "invulnerabil" de pe un satelit pe Pamant. Este pentru prima data cand tehnologia de distribuire a cheilor cuantice spatiu-sol a fost folosita cu succes, a anuntat joi media de stat, citata de Reuters.

Eclipsa partiala de luna vizibila astazi din Romania. Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu va fi deschis de la ora 21.00

Luni, 7 Aug 2017 Science - Spatiul
O eclipsă parţială de Lună va avea loc luni şi va fi vizibilă timp de aproximativ două ore, iar la Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu, care va fi deschis între orele 21.00 şi miezul nopţii, vor putea fi văzute şi planetele Jupiter şi Saturn, anunta News.ro.
Eclipsa partiala de luna pe 7 august
Foto: Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu"

Luni va avea loc o eclipsa partiala de Luna ce va fi vizibila in Romania timp de circa doua ore

Duminică, 6 Aug 2017 Science - Spatiul
O eclipsa partiala de Luna va avea loc luni si va fi vizibila timp de aproximativ doua ore, iar la Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu", care va fi deschis intre orele 21.00 si miezul noptii, vor putea fi vazute si planetele Jupiter si Saturn, informeaza News.ro.
Urme de roti lasate de robotul Curiosity pe solul martian
Foto: NASA/JPL-Caltech

VIDEO Cinci ani de cand Curiosity a amartizat. Ce a facut pana acum roverul pe Planeta Rosie

Duminică, 6 Aug 2017 Science - Spatiul
Curiosity a implinit cinci ani de cand a amartizat cu succes pe Planeta Rosie, ocazie cu care agentia NASA a aniversat-o cu un clip video cu principalele realizari ale roverului, dar si cu un clip ce arata planeta privita prin lentilele aparatelor de fotografiat de pe Curiosity.

O racheta Vega va lansa marti doi sateliti de monitorizare a Terrei

de I.B. HotNews.ro
Marţi, 1 Aug 2017 Science - Spatiul
O racheta din gama Vega va lansa marti de la centrul spatial Kourou din Guyana doi sateliti de monitorizare a Terrei - Venus, pentru Centrul francez de studii spatiale si Agentia Spatiala Israeliana, si OPTSAT-3000, pentru Ministerul Apararii din Italia.
Titan

Oamenii de stiinta au descoperit pe Titan, satelitul lui Saturn, o substanta chimica foarte importanta pentru dezvoltarea vietii

Duminică, 30 Iul 2017 Science - Spatiul
Astronomii care studiaza atmosfera celui mai mare satelit al lui Saturn, Titan, au descoperit "cantitati mari" dintr-o substanta chimica care ar putea fi "un pas important pentru dezvoltarea vietii", potrivit Daily Mail.
Exomoon

Astronomii au descoperit un corp spatial care ar putea fi primul satelit din afara Sistemului Solar

de Rares Musatoiu HotNews.ro
Joi, 27 Iul 2017 Science - Spatiul
Astronomii au descoperit un obiect care ar putea fi prima Luna localizata dincolo de Sistemul Solar. Daca este autentic, satelitul natural din afara Sistemului Solar ar putea sa aiba aproximativ masa planetei Neptun si orbiteaza in jurul unei plate de dimensiunea Jupiterului dar cu o masa de zece ori mai mare, potrivit BBC.
Calea Lactee

Jumatate dintre atomii din corpul nostru s-a format in afara Caii Lactee si au fost adusi in galaxia noastra de vanturile intergalactice

Joi, 27 Iul 2017 Science - Spatiul
Aproape jumatate din atomii din corpurile noastre s-au format in afara Caii Lactee si au ajuns in sistemul nostru solar adusi de vanturile intergalactice provocate de explozia unor stele gigantice, afirma astronomii, potrivit Guardian.
Analizele de la distanta arata ca exista multa apa pe Luna

Datele oferite de sateliti arata ca este multa apa in solul lunar

Marţi, 25 Iul 2017 Science - Spatiul
Potrivit unui studiu publicat de revista Nature Geoscience, solul satelitului natural al fi bogatin apa, relateaza marti AFP, citata de Agerpres.
praf de pe luna

Geanta cu praf de pe Luna vanduta cu 1,8 milioane de dolari

Duminică, 23 Iul 2017 Science - Spatiul
O geanta mica, alba, care a calatorit pana la Luna si inapoi (la propriu si la figurat) a fost achizitionata pentru d\suma de 1,8 milioane de dolari la o licitatie a companiei Sotheby
Steaua Ross 128
Foto: Captura Twitter

​Cercetatorii incearca sa stabileasca sursa unor semnale radio stranii provenite de la o stea apropiata de Pamant, la doar 11 ani lumina

de R.M. HotNews.ro
Marţi, 18 Iul 2017 Science - Spatiul
Astronomii americani au detectat semnale radio "stranii" provenite de la una dintre cele mai apropiate stele de Pamant, la doar 11 ani lumina departare, scrie AFP.