SPATIUL
Luna a avut un camp magnetic timp de cel putin 2 miliarde de ani Luna a avut un camp magnetic timp de cel putin 2 miliarde de ani, de doua ori mai mult decat se credea pana acum, conform analizei unei roci selenare aduse de astronautii din echipajul misiunii Apollo 15, in 1971, informeaza Agerpres, care citeaza newscientist.com.
Un mic asteroid va trece foarte aproape de Pamant in octombrie, dar nu reprezinta niciun pericol Un mic asteroid, de marimea unei case, va trece in 12 octombrie la doar 44.000 de kilometri de Terra dar nu prezinta pericol, a anuntat joi Agentia Spatiala Europeana (ESA), citata de AFP.
Satelitul cuantic chinez a trimis pe Pamant un cod "invulnerabil" China a trimis un cod "invulnerabil" de pe un satelit pe Pamant. Este pentru prima data cand tehnologia de distribuire a cheilor cuantice spatiu-sol a fost folosita cu succes, a anuntat joi media de stat, citata de Reuters.
Eclipsa partiala de luna vizibila astazi din Romania. Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu va fi deschis de la ora 21.00 O eclipsă parţială de Lună va avea loc luni şi va fi vizibilă timp de aproximativ două ore, iar la Observatorul Astronomic Amiral Vasile Urseanu, care va fi deschis între orele 21.00 şi miezul nopţii, vor putea fi văzute şi planetele Jupiter şi Saturn, anunta News.ro.
Luni va avea loc o eclipsa partiala de Luna ce va fi vizibila in Romania timp de circa doua ore O eclipsa partiala de Luna va avea loc luni si va fi vizibila timp de aproximativ doua ore, iar la Observatorul Astronomic "Amiral Vasile Urseanu", care va fi deschis intre orele 21.00 si miezul noptii, vor putea fi vazute si planetele Jupiter si Saturn, informeaza News.ro.
VIDEO Cinci ani de cand Curiosity a amartizat. Ce a facut pana acum roverul pe Planeta Rosie Curiosity a implinit cinci ani de cand a amartizat cu succes pe Planeta Rosie, ocazie cu care agentia NASA a aniversat-o cu un clip video cu principalele realizari ale roverului, dar si cu un clip ce arata planeta privita prin lentilele aparatelor de fotografiat de pe Curiosity.
O racheta Vega va lansa marti doi sateliti de monitorizare a Terrei O racheta din gama Vega va lansa marti de la centrul spatial Kourou din Guyana doi sateliti de monitorizare a Terrei - Venus, pentru Centrul francez de studii spatiale si Agentia Spatiala Israeliana, si OPTSAT-3000, pentru Ministerul Apararii din Italia.
Oamenii de stiinta au descoperit pe Titan, satelitul lui Saturn, o substanta chimica foarte importanta pentru dezvoltarea vietii Astronomii care studiaza atmosfera celui mai mare satelit al lui Saturn, Titan, au descoperit "cantitati mari" dintr-o substanta chimica care ar putea fi "un pas important pentru dezvoltarea vietii", potrivit Daily Mail.
Astronomii au descoperit un corp spatial care ar putea fi primul satelit din afara Sistemului Solar Astronomii au descoperit un obiect care ar putea fi prima Luna localizata dincolo de Sistemul Solar. Daca este autentic, satelitul natural din afara Sistemului Solar ar putea sa aiba aproximativ masa planetei Neptun si orbiteaza in jurul unei plate de dimensiunea Jupiterului dar cu o masa de zece ori mai mare, potrivit BBC.
Jumatate dintre atomii din corpul nostru s-a format in afara Caii Lactee si au fost adusi in galaxia noastra de vanturile intergalactice Aproape jumatate din atomii din corpurile noastre s-au format in afara Caii Lactee si au ajuns in sistemul nostru solar adusi de vanturile intergalactice provocate de explozia unor stele gigantice, afirma astronomii, potrivit Guardian.
Datele oferite de sateliti arata ca este multa apa in solul lunar Potrivit unui studiu publicat de revista Nature Geoscience, solul satelitului natural al fi bogatin apa, relateaza marti AFP, citata de Agerpres.
Geanta cu praf de pe Luna vanduta cu 1,8 milioane de dolari O geanta mica, alba, care a calatorit pana la Luna si inapoi (la propriu si la figurat) a fost achizitionata pentru d\suma de 1,8 milioane de dolari la o licitatie a companiei Sotheby
​Cercetatorii incearca sa stabileasca sursa unor semnale radio stranii provenite de la o stea apropiata de Pamant, la doar 11 ani lumina Astronomii americani au detectat semnale radio "stranii" provenite de la una dintre cele mai apropiate stele de Pamant, la doar 11 ani lumina departare, scrie AFP.
FOTO VIDEO Juno a trimis imagini spectaculoase cu marea pata rosie de pe Jupiter Misiunea Juno a Nasa a obtinut imagini superbe cu marea pata rosie a planetei Jupiter dupa primul zbor realizat de aproape deasupra imensei furtuni.
Titan, luna planetei Saturn, ar putea gazdui viata/ Potrivit cercetatorilor, Titan are calitati similare cu cele ale planetei noastre Marte primeste toate creditele atunci cand vorbim despre colonizarea unei alte lumi. Insa, se pare ca si luna lui Saturn, Titan, poate reprezenta, de asemenea, o varianta de luat in considerare, potrivit iflscience.com.
La suprafata planetei Marte s-ar fi format un "cocteil toxic" sub efectul razelor ultraviolete (studiu) Veste proasta pentru cautarea de forme de viata pe Marte: planeta rosie ar fi "mai putin locuibila" decat se estima din cauza formarii unui "cocteil toxic" la suprafata ei sub efectul razelor ultraviolete, au descoperit cercetatorii, relateaza joi AFP.
80 de succese consecutive pentru Ariane 5 Arianespace a realizat a patra lansare Ariane 5 a anului, una aniversara: al 80 lea succes consecutiv din cele 94 de zboruri executate de racheta europeana, care bifeaza 160 de sateliti ridicati pe orbita si aproape 15 ani de zboruri neintrerupte, trei sferturi din ele in orbite GTO, cu sateliti de telecomunicatie.
NASA a descoperit 219 planete noi, dintre care 10 asemanatoare Pamantului NASA a anuntat, luni, ca a descoperit cu ajutorul Telescopului Kepler 219 planete noi, iar zece dintre acestea au o dimensiune apropiata de cea a Pamantului si intrunesc conditiile existentei apei lichide.
Efectul de lupa gravitationala al lui Albert Einstein, confirmat de telescopul Hubble Astrofizicienii au reusit sa confirme, gratie telescopului spatial Hubble, un corolar al teoriei relativitatii generale enuntat in urma cu peste un secol de Albert Einstein si despre care celebrul fizician credea ca este imposibil de observat la stelele indepartate, scrie AFP.
NASA planuieste sa lanseze anul viitor o nava care va observa Soarele NASA planuieste sa lanseze anul viitor o nava care va intra in atmosfera solara, pentru a afla mai multe detalii despre corpul ceresc si ce poate fi facut pentru a prezice mai usor evenimente climatice de pe Pamant, noteaza Reuters.

Bancul zilei: Soacra