SPATIUL
FOTO VIDEO Juno a trimis imagini spectaculoase cu marea pata rosie de pe Jupiter Misiunea Juno a Nasa a obtinut imagini superbe cu marea pata rosie a planetei Jupiter dupa primul zbor realizat de aproape deasupra imensei furtuni.
Titan, luna planetei Saturn, ar putea gazdui viata/ Potrivit cercetatorilor, Titan are calitati similare cu cele ale planetei noastre Marte primeste toate creditele atunci cand vorbim despre colonizarea unei alte lumi. Insa, se pare ca si luna lui Saturn, Titan, poate reprezenta, de asemenea, o varianta de luat in considerare, potrivit iflscience.com.
La suprafata planetei Marte s-ar fi format un "cocteil toxic" sub efectul razelor ultraviolete (studiu) Veste proasta pentru cautarea de forme de viata pe Marte: planeta rosie ar fi "mai putin locuibila" decat se estima din cauza formarii unui "cocteil toxic" la suprafata ei sub efectul razelor ultraviolete, au descoperit cercetatorii, relateaza joi AFP.
80 de succese consecutive pentru Ariane 5 Arianespace a realizat a patra lansare Ariane 5 a anului, una aniversara: al 80 lea succes consecutiv din cele 94 de zboruri executate de racheta europeana, care bifeaza 160 de sateliti ridicati pe orbita si aproape 15 ani de zboruri neintrerupte, trei sferturi din ele in orbite GTO, cu sateliti de telecomunicatie.
NASA a descoperit 219 planete noi, dintre care 10 asemanatoare Pamantului NASA a anuntat, luni, ca a descoperit cu ajutorul Telescopului Kepler 219 planete noi, iar zece dintre acestea au o dimensiune apropiata de cea a Pamantului si intrunesc conditiile existentei apei lichide.
Efectul de lupa gravitationala al lui Albert Einstein, confirmat de telescopul Hubble Astrofizicienii au reusit sa confirme, gratie telescopului spatial Hubble, un corolar al teoriei relativitatii generale enuntat in urma cu peste un secol de Albert Einstein si despre care celebrul fizician credea ca este imposibil de observat la stelele indepartate, scrie AFP.
NASA planuieste sa lanseze anul viitor o nava care va observa Soarele NASA planuieste sa lanseze anul viitor o nava care va intra in atmosfera solara, pentru a afla mai multe detalii despre corpul ceresc si ce poate fi facut pentru a prezice mai usor evenimente climatice de pe Pamant, noteaza Reuters.
FOTO Sonda Juno ne dezvaluie cum arata polul sud al planetei Jupiter, acoperit de un roi de furtuni inghesuite una in alta NASA a facut publica o imagine cu polul sud al planetei Jupiter, realizata cu ajutorul mai multor fotografii realizate de sonda Juno de la o altitudine de 52.000 de kilometri. Primele rezultate stiintifice al misiunii Juno a NASA pe Jupiter portretizeaza cea mai mare planeta a sistemului nostru solar ca pe o lume complexa, gigantica si turbulenta.
Doi astronauti americani au incheiat cu succes o iesire in exteriorul ISS pentru o reparatie urgenta Astronautii americani Peggy Whitson si Jack Fischer au incheiat marti cu succes o iesire orbitala in exteriorul Statiei Spatiale Internationale (ISS) pentru efectuarea unei reparatii urgente, relateaza AFP.
Doi asteroizi din sistemul solar au primit nume romanesti: (10466) Marius-Ioan si (10707) Prunariu Doi asteroizi au primit numele sefului Agentiei Spatiale Romane (ROSA), r. fizician Marius-Ioan Piso, si a singurului cosmonaut roman, Dumitru Prunariu.
VIDEO Avionul conceput pentru a zbura in stratosfera a realizat cu succes primul sau zbor de testare Un avion solar conceput pentru a zbura in stratosfera a efectuat cu succes primul sau zbor la altitudine joasa, in Elvetia, la finalul saptamanii trecute, anunta AFP.
NASA a lansat cu succes un balon cu aer cald ursias pentru a studia spatiul cosmic apropiat Un balon cu aer cald de dimensiunile unui stadion, lansat de NASA din Noua Zeelanda, a inceput sa colecteze date din spatiul cosmic apropiat. Acesta isi incepe calatoria de o suta de zile, dupa ce alte cateva incercari au esuat din cauza conditiilor meteorologice, relateaza Reuters. Balonul va inconjura Pamantul de doua-trei ori, detectand particule cosmice de energie ultra-inalta care patrund in atmosfera.
Google dedica un Doodle sondei Cassini, care a inceput coborarea finala spre Saturn, unde se va dezintegra in toamna Sonda americana Cassini, care orbiteaza in jurul Saturn din 2004, a demarat manevrele care o vor duce in cele din urma in atmosfera gazoasa a imensei planete unde se va dezintegra in 15 septembrie, potrivit AFP. Pentru a celebra acest eveniment, Google a creat un Doodle dedicat sondei Cassini.
VIDEO A fost descoperita o planeta care ar putea gazdui viata/ LHS 1140b are o raza de 1,4 ori mai mare decat cea a planetei Pamant Oamenii de stiinta au descoperit o planeta asemanatoare Pamantului, in jurul unei stele din constelatia Balena, ceea ce inseamna ca senzorii folositi de astronomi ar putea detecta semne de viata, scrie USA Today.
Un asteroid cu diametrul de 400 de metri trece astazi la 1,8 milioane de km de Pamant, zero sanse de impact Un asteroid cu diametrul de circa 400 de metri va trece, miercuri, pe langa Pamant la o distanta de peste 1,8 milioane de kilometri, fara sa existe sanse de impact, a anuntat Nasa, potrivit Reuters.
Deseurile din spatiu, un pericol din ce in ce mai mare pentru sateliti si misiunile cu echipaj uman (ESA) Oamenii de stiinta au avertizat marti asupra pericolului tot mai mare pe care il reprezinta pentru satelitii si misiunile cu echipaj uman deseurile acumulate in spatiu in timpul celor aproape sase decenii de explorari, informeaza AFP.
UPDATE NASA: Doi dintre satelitii planetelor Saturn si Jupiter ar putea sa intretina forme de viata extraterestra/Enceladus detine aproape toate ingredientele necesare vietii terestre NASA a anuntat, joi, intr-o conferinta de presa, ca Enceladus, unul dintre satelitii naturali ai planetei Saturn, si Europa, unul dintre satelitii planetei Jupiter, ar putea sa intretina forme de viata extraterestra, a anuntat agentia spatiala americana, joi, intr-o conferinta de presa. In ceea ce priveste potentialul de a fi un corp ceresc locuibil, Enceladus detine aproape toate ingredientele necesare vietii terestre.
VIDEO Telescopul Hubble a reusit sa schiteze un portret al planetei Jupiter Pe parcursul lunii aprilie din 2017, Jupiter se afla in opozitie: este la cea mai apropiata distanta fata de Pamant si emisfera cu care Pamantul se confrunta este complet luminata de Soare. Telescopul Hubble a folosit aceasta configuratie speciala pentru a captura o imagine a ceea ce reprezinta, de departe, cea mai mare planeta a Sistemului Solar. Aceasta imagine se adauga la multe altele facute in anul precedent si, impreuna, le permit astronomilor sa studieze schimbarile in atmosfera gigantului gazos, noteaza spacetelescope.org.
Vrei in spatiu si sa lenevesti toata ziua? Cercetatorii francezi iti ofera 16.000 de euro pentru a sta doua luni in pat Cercetatorii francezi de la Institutul pentru Medicina Spatiala si Fiziologie fac publicitate la ceea ce ar putea fi, la propriu, un loc de munca de vis. Acestia cauta voluntari care sa petreaca 60 de zile stand intinsi pe spate, pentru a studia efectele microgravitatii, o stare de impodenrabilitate virtuala, potrivit The Guardian. Cei 24 de candidati eligibili - barbati intr-o forma fizica buna, sportivi, cu varste cuprinse intre 20 si 45, nefumatori, nu au alergii si au un indice de masa corporala intre 22 si 27.
VIDEO SpaceX a lansat cu succes prima racheta spatiala reutilizata O racheta Falcon 9 a companiei SpaceX, recuperata din mare dupa zborul ei inaugural din 2016, a fost lansata din nou din Florida, joi, in cadrul primei lansari mondiale a unui vehicul orbital reutilizat. SpaceX a reusit apoi o noua performanta, deoarece lansatorul spatial a realizat o coborare controlata, la punct fix, plasandu-se cu succes pe o platforma oceanica, informeaza Reuters, citata de News.ro.