SPATIUL
Cat de dificila este recuperarea medicala astronautului care a petrecut aproape un an in spatiu Astronautul NASA, Scott Kelly, a petrecut aproape un an in spatiu, mai exact 340 de zile, pe Statia Spatiala Internationala, intre 2015 si 2016, iar cercetatorii au studiat efectele pe care expunerea indelungata la gravitatia zero o are asupra corpului uman, scrie The Verge. La sase ore dupa aterizare, mersul sau incepe sa isi revina, insa nu complet, iar dupa 22 de ore, acesta este mult mai stabil, dar inca se clatina cand se deplaseaza, ca si cum Scott Kelly ar fi un copil de un an care abia acum invata sa mearga.
VIDEO Un "vizitator" interstelar a fost vazut pentru prima oara in sistemul nostru solar /  "Asteptam de decenii aceasta zi", spune seful unui centru NASA Un obiect ceresc - ce poate fi un asteroid sau o cometa - ce a fost vazut trecand prin sistemul nostru solar s-ar putea sa vina din alta parte a galaxiei si s-ar putea sa fie primul vizitator interstelar observat de pe Pamant, afirma astronomii americani, potrivit Telegraph.  Misteriosul obiect, cunoscut deocamdata doar ca A/2017 U1, a fost descoperit luna aceasta de un cercetator ce foloseste un sistem sofisticat de telescoape de la Universitatea din Hawaii, sistem ce scaneaza continuu universul pentru a observa un astfel de eveniment.
Ultimele masuratori de la CERN arata ca Universul nu ar trebui sa existe Unul dintre cele mai mari mistere ale fizicii moderne este de ce antimateria nu a distrus Universul de la inceputuri, scrie revista Cosmos. Pentru a explica acest lucru, fizicienii au presupus ca exista vreo diferenta intre materie si antimaterie, in afara de sarcina electrica.
Ploaia de meteori Orionide lumineaza cerul in acest sfarsit de saptamana Unul dintre cele mai impresionante spectacole ale cerului va atinge apogeul la acest sfarsit de saptamana, intre 20 si 22 octombrie, cand va fi cel mai vizibila ploaia de meteori Orionide, informeaza site-ul Space.com, citat de Agerpres.
VIDEO Premiera in lumea stiintifica: Fuziunea a doua stele neutronice a fost observata de oamenii de stiinta Pentru prima oara, oamenii de stiinta au putut observa fuziunea a doua stele neutronice, unul dintre cele mai bine pazite secrete ale Universului, un veritabil "foc de artificii" a carui observare a inceput prin detectarea undelor gravitationale, anunta AFP.
O statie spatiala chineza de 8,5 tone se va prabusi pe Pamant / Beijingul a anuntat ONU ca "Palatul Ceresc" o sa cada in urmatoarele luni O statie spatiala chineza de 8,5 tone si-a accelerat coborarea necontrolata catre Pamant si se preconizeaza ca se va prabusi in cateva luni, scrie Guardian. Tiangog-1, “Palatul ceresc”, a fost lansat in 2011, fiind descris drept un “puternic simbol politic” al Chinei, parte a unei ambitioase campanii stiintifice de a transforma China intr-o superputere spatiala.
A fost descoperit un inel in jurul planetei pitice Haumea Un inel a fost descoperit in jurul planetei pitice Haumea care orbiteaza in afara Sistemului nostru Solar, dincolo de Neptun. Pana acum, structuri asemanatoare cu inelele au fost descoprite doar in jurul planetelor Jupiter, Saturn, Uranus si Neptun, anunta The Guardian.
VIDEO Inca un proiect marca Elon Musk: O racheta care sa transporte oameni in orice locatie de pe Pamant, in mai putin de o ora Antreprenorul miliardar Elon Musk propune un nou proiect care pare de domeniul imposibilul: o calatorie Londra-New York in doar 29 de minute, in timp un drum New York-Shanghai ar dura doar 39 de minute.
Misiunile lunare chineze, amanate din cauza unei lansari esuate China este obligata sa amane doua misiuni lunare in urma esecului lansarii unei rachete in luna iulie, a anuntat presa oficiala chineza, semnaland un regres inregistrat de ambitiile spatiale ale acestei tari, informeaza AFP.
Cadoul de adio al sondei care s-a prabusit pe cometa Churyumov-Gerasimenko: Rosetta a trimis o ultima fotografie, incompleta Sonda Rosetta, chiar inainte de a se zdrobi de cometa Churyumov-Gerasimenko, a trimis o ultima fotografie, incompleta, pe care Agentia Spatiala Europeana (ESA) a reusit sa o reconstruiasca si a publicat-o joi, la un an dupa finalul acestei aventuri spatiale care a captivat Terra, scrie AFP.
SUA si Rusia se aliaza pentru construirea unei statii spatiale pe orbita Lunii Rusia s-a alaturat miercuri proiectului american de construire a unei statii orbitale in jurul satelitului natural al Pamantului, Luna, in ciuda climatului de razboi rece care domneste intre Moscova si Washington, scrie AFP.
Cercetatorii cred in continuare in Satul Lunar, unde primii copii s-ar putea naste in cateva decenii / Prima colonie, pana in 2030 Anul 2040. O suta de persoane traiesc pe luna, topind gheata pentru a avea apa, mancand plante cultivate pe solul lunar si practicand sporturi nepermise pe Pamant, profitand de gravitatia redusa a satelitului nostru. Scenariu science-fiction? Nu si pentru unii experti precum Bernard Foing, care lucreaza la programul "Moon Village" al Agentiei Spatiale Europene (ESA), care considera ca obiectivul este realizabil, scrie AFP.
Sonda Cassini a emis ultimul mesaj, inainte de caderea spre Saturn Sonda americana Cassini a emis ultimul sau mesaj, vineri, plonjand in atmosfera lui Saturn, punand astfel capat la 13 ani de explorari fara precedent a marii planete gazoase si a lunilor sale, a confirmat NASA, citata de AFP.
Sonda Cassini, care studiaza de 13 ani Saturn si lunile sale, isi va incheia vineri explorarea cu o misiune kamikaze Sonda americana Cassini este aproape de sfarsitul calatoriei sale, cu intrarea in atmosfera lui Saturn, programata vineri, unde se va vaporiza, finalizand o misiune stiintifica exceptionala care a bulversat planetologia, transmite France Presse, citata de Agerpres.
Un echipaj ruso-american a fost lansat spre Statia Spatiala Internationala O racheta Soiuz a lansat miercuri spre Statia Spatiala Internationala (ISS) o misiune formata din doi astronauti americani si un cosmonaut rus, informeaza Reuters.
Astronautii de pe ISS au fost nevoiti sa se adaposteasca intr-un refugiu orbital ca urmare a exploziilor solare Astronautii de pe Statia Spatiala Internationala (ISS) au fost nevoiti sa se adaposteasca de impactul unei puternice explozii solare intr-un refugiu din interiorul platformei orbitale, relateaza luni EFE.
Prima eclipsa totala de Soare vizibila in Statele Unie dupa 99 de ani Prima eclipsa totala de soare din SUA dupa 99 de ani, a durat doua minute si 40 de secunde si a putut fi vazuta de milioane de locuitori din Vestul pana in Estul tarii, de-a lungul unui coridor de 4.000 de kilometri lungime si 113 kilometri latime, ce traverseaza 14 state americane. Punctul de maxima vizibilitate a eclipsei - faza de eclipsa totala - a avut loc loc la ora 20.43, ora Romaniei.
VIDEO Cel mai important eveniment astronomic al anului: eclipsa totala de Soare, vizibila luni in Statele Unite O eclipsa totala de Soare ce va fi vizibila in anumite regiuni din Statele Unite va avea loc luni, acesta fiind cel mai important eveniment astronomic al anului. Denumita "Marea Eclipsa Americana", aceasta este o eclipsa "sora" a celei care a putut fi observata in Romania pe 11 august 1999, adica in urma cu 18 ani, 11 zile si 8 ore - perioada la care o eclipsa se repeta (ciclul Saros), informeaza TVR, care va transmite in direct evenimentul.
Statia Spatiala Internationala este disponibila in Google Street View Google a creat optiunea Street View pentru Statia Spatiala Internationala, lasand utilizatorii sa exploreze spatiul din comfortul proprilior case​, informeaza IFL Science.
VIDEO Naveta DragonX ajunge la Statia Spatiala Internationala NASA TV transmite live miercuri alipirea navetei spatiale SpaceX Dragon la Statia Spatiala Internationala, informeaza site-ul agentiei spatiale americane.

Bancul Zilei: Poarta autostrazii
Un ardelean se trezeste dimineata si, cand se uita pe geam, vede trei insi care fac poze. Suparat, iese din casa si se duce la ei: - Pai, ce faceti voi aici, la mine in ograda? - Masuram, bade. - Dar ce masurati voi? - Pai, pe aici o sa treaca Autostrada Transilvania.