SPATIUL
NASA urmeaza sa anunte miercuri "o descoperire facuta dincolo de Sistemul Solar" NASA va organiza miercuri o conferinta de presa in care va prezenta noi informatii despre exoplanete, se arata intr-un comunicat de presa postat pe site-ul Agentiei Spatiale Americane. Anuntul urmeaza sa fie facut la ora 13:00 EST (18:00 GMT / 20:00 ora Romaniei).
NASA va organiza o conferinta de presa, miercuri, despre "o descoperire facuta dincolo de Sistemul Solar" NASA va organiza o conferinta de presa, miercuri, despre "o descoperire facuta dincolo de Sistemul Solar" NASA va organiza o conferinta de presa, miercuri, in care va dezvalui o informatie majora despre exoplanete si va anunta "o descoperire majora facuta dincolo de Sistemul Solar", informeaza independent.co.uk, citat de News.ro.
Compusi organici, descoperiti pe planeta pitica Ceres de sonda spatiala Dawn O sonda spatiala lansata de NASA a detectat pe Ceres, o planeta pitica cu un diametru de 950 km, aflata in centura de asteroizi dintre Marte si Jupiter, o serie de materiale ce contin in structura lor elementul carbon, similare compusilor chimici aflati la baza vietii de pe Terra, au anuntat, joi, oamenii de stiinta americani, citati de Reuters, potrivit News.ro.
"Luna de zapada", eclipsa de luna si aparitia "Cometei de Anul Nou" - trei evenimente astronomice, in noaptea de vineri spre sambata "Luna de zapada", eclipsa de luna si aparitia "Cometei de Anul Nou" sunt trei evenimente astronomice care vor avea loc in noaptea de vineri si si care sunt vizibile in Europa, Africa, vestul Asiei, America de Nord si estul Americii de Sud, anunta News.ro. Fiecare luna plina are o porecla. In februarie, ea poarta numele de "Luna de zapada", titlu care poate fi regasit in trecut la triburile amerindiene.
Astronomii au detectat cel mai longeviv dans al mortii intre o gaura neagra si o stea vazut pana acum Astronomii au detectat o gaura neagra care a devorat timp de peste un deceniu o stea, activitate care dureaza de obicei doar un an, scrie Guardian.
SpaceX a lansat cu succes o racheta Falcon, la patru luni dupa explozia de la rampa de lansare O racheta Falcon a companiei SpaceX a fost lansata sambata, cu succes, din California, cu 10 sateliti de comunicatii ai societatii Iridium Communication Inc., intr-o misiune ce readuce firma americana pe scena zborurilor spatiale dupa explozia de la rampa de lansare suferita in septembrie 2016, scrie Reuters.
O eclipsa partiala de Luna va avea loc in luna august si va fi fenomenul astronomic al anului in Romania O eclipsa partiala de Luna, care va avea loc pe 7 august, va fi cel mai important fenomen astronomic vizibil din Romania in acest an, anunta Observatorul Astronomic al Muzeului "Vasile Parvan" Barlad, citat de Agerpres. "Cel mai important fenomen astronomic vizibil din tara noastra va avea loc pe 7 august 2017, cand o sa putem observa o eclipsa partiala de Luna", se arata intr-un comunicat al Observatorului Astronomic din Barlad.
Explozia stelara care va crea un spectacol de lumini fascinant Astronomii au detectat doua stele care sunt pe cale de a se ciocni si de a crea o explozie spectaculoasa pe cerul planetei noastre, undeva intre anii 2021 - 2023, informeaza space.com.
LIVE VIDEO Doi astronauti executa o misiune in afara Statiei Spatiale Internationale Comandantul Shane Kimbrough si inginerul Peggy Whitson executa in afara Statiei Stationale Internationale o misiune de imbunatatire a sistemului energetic al ISS.
Sursa unor misterioase impulsuri radio rapide, de origine cosmica, identificata, in premiera, de astronomi Astronomii au reusit sa localizeze cu precizie, in premiera, sursa unor impulsuri radio rapide (fast radio bursts - FRB), fenomen cosmic misterios si neregulat, relateaza AFP. Potrivit unui studiu publicat miercuri, ele provin dintr-o galaxie pitica situata la 3 miliarde de ani lumina distanta de Terra.
Materia intunecata ar putea fi mai putin densa si repartizata mai uniform - studiu Materia intunecata, misterioasa substanta care ar constitui peste un sfert din Universul nostru, ar fi repartizata mai uniform decat se credea, arata un studiu care ar putea pune in discutie unele dintre principiile fizicii, scrie AFP.
Telescopul Hubble s-a uitat in detaliu la filamentele intortocheate ale excentricei galaxii NGC 4696 Telescopul Spatial Hubble, proiect NASA/ESA, a observat in detaliu structura complicata a galaxiei NGC 4696, scrie Space Telescope. Galaxia eliptica este o excentricitate cosmica frumoasa, cu un miez luminos invelit intr-un sistem de filamente intunecate, spiralate.
UPDATE O naveta-cargo rusa lansata spre Statia Spatiala Internationala s-a dezintegrat in atmosfera UPDATE 21.30 O naveta-cargo fara echipaj, trimisa de Rusia pentru a transporta 2,5 tone de provizii destinate Statiei Spatiale Internationale, s-a dezintegrat in atmosfera la sase minute dupa lansare, anunta Agentia spatiala rusa (Roscosmos), citata de Mediafax. Vehiculul spatial Progress a decolat cu succes de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan, joi, la ora 14.51 GMT, potrivit imaginilor difuzate in direct de NASA TV.
ARCA Space: Sonda ExoMars nu s-a prabusit din cauza romanilor ARCA nu a fost niciodata responsabila pentru producerea sau testarea Unitatii de Masura Inertiala care a generat date eronate, date care au condus la prabusirea modulului Schiaparelli al navei cosmice Exomars. Testarea parasutei de coborare pe solul martian a fost incredintata ARCA, aceasta functionand in parametrii normali in timpul misiunii de pe Marte, arata un comunicat al companiei, in urma acuzatiilor lansate de planetologul italian Enrico Flamini, liderul echipei stiintifice a Agentiei Spatiale Italiene.
Strat subteran de gheata mai mare decat statul New Mexico, descoperit pe Marte Un uriaș depozit subteran de gheață de pe Marte conține tot atâta apă ca și Lacul Superior, cel mai mare dintre Marile Lacuri din America de Nord, indică un nou studiu, relatează miercuri Live Science.
Compania romaneasca ARCA Space, invinuita de italieni pentru defectul ce a dus la prabusirea pe Marte a modulului Schiaparelli ARCA Space Corporation, compania romaneasca celebra pentru planurile ambitioase in domeniul spatial, se afla in centrul unui scandal european legat de prabusirea sondei Schiaparelli, scrie presa italiana. Agentia Spatiala din Italia acuza forul european ca, pentru a face economii, a incredintat teste esentiale companiei ARCA ce are experienta prea putina in domeniu. La Repubblica face si portretul sefului ARCA, Dumitru Popescu, "teologul" care in 2014 a mutat compania in New Mexico pentru a construi drone si un hoverboard.
VIDEO Lansare a unei rachete Ariane 5 cu patru sateliti pentru sistemul european de navigatie Galileo O racheta europeana Ariane 5 a fost lansata joi de la baza din Kourou, in Guyana Franceza, pentru a transporta pe orbita patru noi sateliti care urmeaza sa faca parte din sistemul european de navigatie Galileo, conform AFP.
Cea mai spectaculoasa Luna Plina din ultimii 70 de ani se va vedea luni, pe tot parcursul noptii Cea mai mare Super Luna din ultimii 70 de ani se va vedea luni, pe tot parcursul noptii. Faza de Luna Plina se produce luni, la ora 15.54, potrivit Observatorului Astronomic Amiral "Vasile Urseanu".
O Super Luna va putea fi observata in noaptea de 14 noiembrie, un eveniment inedit de aproape 70 de ani O "Super Luna" va putea fi observata in noaptea de luni, 14 noiembrie, un spectacol inedit de aproape 70 de ani pentru astronomi si pasionati, scrie AFP.
China a lansat cu succes pe orbita un satelit cu racheta Long March-5, aflata la primul zbor China a lansat in spatiu, joi, un satelit si o aeronava de clasa superioara, cu cea mai recenta racheta de mare putere Long March-5, informeaza Xinhua.

Bancul zilei: Tu cu cine votezi?
Doi prieteni, in parc: - Auzi, tu cu cine vei vota la urmatoarele alegeri? - Cu Ali Baba si cei 40 de hoti.
Gluma zilei: Batalia de la Ovine