SPATIUL
Materia intunecata ar putea fi mai putin densa si repartizata mai uniform - studiu Materia intunecata, misterioasa substanta care ar constitui peste un sfert din Universul nostru, ar fi repartizata mai uniform decat se credea, arata un studiu care ar putea pune in discutie unele dintre principiile fizicii, scrie AFP.
Telescopul Hubble s-a uitat in detaliu la filamentele intortocheate ale excentricei galaxii NGC 4696 Telescopul Spatial Hubble, proiect NASA/ESA, a observat in detaliu structura complicata a galaxiei NGC 4696, scrie Space Telescope. Galaxia eliptica este o excentricitate cosmica frumoasa, cu un miez luminos invelit intr-un sistem de filamente intunecate, spiralate.
UPDATE O naveta-cargo rusa lansata spre Statia Spatiala Internationala s-a dezintegrat in atmosfera UPDATE 21.30 O naveta-cargo fara echipaj, trimisa de Rusia pentru a transporta 2,5 tone de provizii destinate Statiei Spatiale Internationale, s-a dezintegrat in atmosfera la sase minute dupa lansare, anunta Agentia spatiala rusa (Roscosmos), citata de Mediafax. Vehiculul spatial Progress a decolat cu succes de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan, joi, la ora 14.51 GMT, potrivit imaginilor difuzate in direct de NASA TV.
ARCA Space: Sonda ExoMars nu s-a prabusit din cauza romanilor ARCA nu a fost niciodata responsabila pentru producerea sau testarea Unitatii de Masura Inertiala care a generat date eronate, date care au condus la prabusirea modulului Schiaparelli al navei cosmice Exomars. Testarea parasutei de coborare pe solul martian a fost incredintata ARCA, aceasta functionand in parametrii normali in timpul misiunii de pe Marte, arata un comunicat al companiei, in urma acuzatiilor lansate de planetologul italian Enrico Flamini, liderul echipei stiintifice a Agentiei Spatiale Italiene.
Strat subteran de gheata mai mare decat statul New Mexico, descoperit pe Marte Un uriaș depozit subteran de gheață de pe Marte conține tot atâta apă ca și Lacul Superior, cel mai mare dintre Marile Lacuri din America de Nord, indică un nou studiu, relatează miercuri Live Science.
Compania romaneasca ARCA Space, invinuita de italieni pentru defectul ce a dus la prabusirea pe Marte a modulului Schiaparelli ARCA Space Corporation, compania romaneasca celebra pentru planurile ambitioase in domeniul spatial, se afla in centrul unui scandal european legat de prabusirea sondei Schiaparelli, scrie presa italiana. Agentia Spatiala din Italia acuza forul european ca, pentru a face economii, a incredintat teste esentiale companiei ARCA ce are experienta prea putina in domeniu. La Repubblica face si portretul sefului ARCA, Dumitru Popescu, "teologul" care in 2014 a mutat compania in New Mexico pentru a construi drone si un hoverboard.
VIDEO Lansare a unei rachete Ariane 5 cu patru sateliti pentru sistemul european de navigatie Galileo O racheta europeana Ariane 5 a fost lansata joi de la baza din Kourou, in Guyana Franceza, pentru a transporta pe orbita patru noi sateliti care urmeaza sa faca parte din sistemul european de navigatie Galileo, conform AFP.
Cea mai spectaculoasa Luna Plina din ultimii 70 de ani se va vedea luni, pe tot parcursul noptii Cea mai mare Super Luna din ultimii 70 de ani se va vedea luni, pe tot parcursul noptii. Faza de Luna Plina se produce luni, la ora 15.54, potrivit Observatorului Astronomic Amiral "Vasile Urseanu".
O Super Luna va putea fi observata in noaptea de 14 noiembrie, un eveniment inedit de aproape 70 de ani O "Super Luna" va putea fi observata in noaptea de luni, 14 noiembrie, un spectacol inedit de aproape 70 de ani pentru astronomi si pasionati, scrie AFP.
China a lansat cu succes pe orbita un satelit cu racheta Long March-5, aflata la primul zbor China a lansat in spatiu, joi, un satelit si o aeronava de clasa superioara, cu cea mai recenta racheta de mare putere Long March-5, informeaza Xinhua.
NASA a anuntat descoperirea a 18 "stele-dovleac" In timp ce noi doar putem visa la cresterea dovlecilor in spatiu, de acum va trebui sa ne multumim cu bile strivite, vartejuri de gaze, hidrogen si heliu. NASA a anuntat ca a descoperit un petic de "stele-dovleac"- care se rotesc foarte repede, potrivit Inverse.
Cum vede unul dintre cei mai cunoscuti astronomi relatia dintre stiinta si Dumnezeu, ideea de a coloniza planeta Marte si cautarea vietii extraterestre Una dintre cele mai importante descoperiri din istoria astronomiei a fost facuta acum jumatate de secol de catre doi oameni cu un telescop. Acest lucru nu mai este posibil in prezent, cand proiectele stiintifice sunt mari si costisitoare, a spus la Timisoara, Robert Wilson, laureat al premiului Nobel in 1978 pentru o descoperire care a consacrat teoria Big Bang. Wilson a acordat un interviu pentru HotNews.ro si vorbeste despre stiinta si divinitate, despre proiectul nebunesc al lui Elon Musk pentru Marte si despre rolul norocului in stiinta. Wilson a fost invitat in Romania de compania Honeywell pentru a le vorbi studentilor interesati de o cariera in stiinta si inginerie.
Imaginile care au surprins hexagonul de pe Saturn arata cum structura trece de la albastru la auriu, in doar patru ani A derutat mult timp astronomii, iar acum, hexagonul ciudat de la polul nord al lui Saturn este invaluit intr-un nou mister. Imaginile captate de nave spatiale Cassini de la NASA arata o schimbare in zona polara a lui Saturn intre 2012 si 2016. Se observa o schimbare clara de la albastru la auriu- si nimeni nu stie de ce, potrivit Daily Mail.
Ce cred oamenii de stiinta ca se afla in interiorul planetei Proxima b Proxima b este cea mai apropiata planeta de Pamant si una care ar putea sustine viata. Dar felul in care aceasta arata ramane un mister. Acum, cercetatorii au extrapolat cele mai probabile compozitii de baza ale planetei, adaugand, astfel, un pas in plus in determinarea potentialului planetei de a sustine viata, informeaza Inverse.
Un nou esec pentru europeni in incercarea de a ajunge pe Marte: Modulul de aterizare Schiaparelli s-a zdrobit de suprafata planetei Modulul european Schiaparelli "s-a zdrobit de suprafata lui Marte", a anuntat vineri, pentru AFP, Thierry Blancquaert, responsabil de misiune la Agentia Spatiala Europeana (ESA).
Schiaparelli a ajuns pe Marte, dar transmisia s-a oprit ​Sonda europeana Shiaparelli a atins miercuri Marte, in ceea ce oamenii de stiinta spera sa fie o borna importanta in explorarea planetei rosii, dar domneste incertitudinea asupra starii in care a ajuns pe suprafata, noteaza Reuters.
VIDEO UPDATE Europa spera ca a reusit sa puna piciorul pe Marte / Modulul de aterizare Schiaparelli a ajuns pe Planeta Rosie Europa spatiala a reusit sa aterizeze pe Marte, la 13 ani dupa aventura nefericita a micului Beagle 2, scrie AFP. Simultan, sonda stiintifica ruso-europeana TGO, care s-a separat duminica de modulul de coborare, ar trebui sa se plaseze pe orbita in jurul lui Marte. O manevra delicata, care necesita o mare precizie. Deocamdata, nu exista vesti legate de starea modulului de aterizare.UPDATE 20:20 Modulul de aterizare a ajuns pe Marte. Oamenii de stiinta asteapta acum noi vesti despre starea lui SchiaparelliUPDATE 18:45 Agentia spatiala europeana asteapta inca o confirmare din partea modulului de coborare Schiaparelli, care ar fi trebuit sa ajunga pe Marte in jurul orei 18.00, potrivit BBC.
China a trimis doi astronauti in spatiu / Acestia vor petrece 30 de zile la bordul laboratorului spatial Tiangong-2 China a lansat trimis luni doi astronauti in spatiu, in cadrul unei misiuni pe cel de-al doilea sau laborator spatial, scrie AFP. Cei doi barbati, Jing Haipeng si Chen Dong, au decolat de la baza de lansare din Jiuquan, in desertul Gobi (nord-vest), la bordul navetei spatiale Shenzhou-11 ("Naveta divina -11"), care a fost propulsata de racheta Lungul Mars-2F.
Sonda spatiala Schiaparelli, aproape de a ajunge pe Marte Sonda spatiala europeana Schiaparelli, care cantareste 557 de kilograme, este pe drumul spre Marte. Aceasta s-a separat cu succes de nava mama, duminica la ora 14:42 GMT si este pe cale de a intercepta partea superioare a atmosferei Planetei Rosii. Misiunea sondei este studia, timp de cativa ani, comportamentul componentelor atmosferice ale planetei si posibilele forme de viata.
Universul observabil contine de zece ori mai multe galaxii decat se credea anterior Folosind date de la NASA/ESA Hubble Space Telescopes, astronomii au efectuat un recensamant precis al numarului de galaxii din Univers. Grupul a ajuns la concluzia surprinzatoare ca exista de cel putin 10 ori mai multe galaxii in Univers. Rezultatele vin cu implicatii clare pentru intelegerea noastra in ceea ce priveste formarea galaxiei si de a ajuta, de asemenea, la rezolvarea unui paradox astronomic antic- de ce este cerul intunecat pe timp de noapte, informeaza SpaceTelescope.org.

​​INTERVIU Obie Platon, artist vizual: Sunt un vanator de original si incerc sa ilustrez personaje cautandu-mi  teme noi, bazate pe evolutia umana