SPATIUL
Dumitru Prunariu: In procesul de instalare in spatiu, vom invata sa gestionam si sa sustinem ecosisteme inchise Cosmonautul Dumitru Prunariu a declarat, luni, in cadrul festivitatii organizate la Universitatea "Petru Maior" (UPM) din Targu Mures, in cadrul careia i s-a decernat titlul de Doctor Honoris Causa, ca in procesul de instalare in spatiu omenirea va invata, intre altele, sa gestioneze si sa sustina ecosisteme inchise, potrivit Agerpres.
Doi cercetatori de la Harvard avanseaza o idee extravaganta: Misterioasele impulsuri radio rapide ar putea proveni de la nave extraterestre Un fizician de la centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizica, Avi Loeb, a avansat ideea ca misterioasele impulsuri radio rapide (fast radio burst, FRB) ar putea fi provocate de o tehnologie extraterestra, scrie The Wahington Post.
Compania SpaceX va lansa anul viitor o misiune privata de orbitare a Lunii Directorul SpaceX, Elon Musk, a anuntat luni noaptea ca doua persoane au platit pentru o misiune privata de orbitare a Lunii, care ar urma sa aiba loc anul viitor cu racheta netestata Falcon Heavy, potrivit News.ro. Musk nu a precizat numele celor doua persoane care vor participa la aceasta misiune lunara si nici cat au platit pentru a zbura alaturi de compania spatiala SpaceX, insa ultima misiune lunara cu echipaj uman a avut loc in 1972, transmite The Guardian.
​Time-lapse Cerul instelat din afara orasului Barlad O echipa de astronomi romani de la Observatorul Astronomic al Muzeului "Vasile Parvan" si de la Astroclubul "Perseus" Barlad a realizat un time-lapse cu cerul instelat in afara orasului Barlad.
Telescopul Hubble a fotografiat supernova 1987A, pentru a marca 30 de ani de la detectarea exploziei stelei masive In urma cu 30 de ani, unde de soc de la o explozie stelara masiva a ajuns la Pamant, SN 1987A era supernova cea ma apropiata de Terra observata de astronomi de la inventarea telescopului si a devenit, de departe, cea mai studiata supernova din toate timpurile, revolutionand felul in care intelegem moartea stelelor masive prin explozii, spun cercetatorii din cadrul proiectului telescopului Hubble.
O capsula spatiala ruseasca din clasa Progress a ajuns cu succes la Statia Spatiala Internationala Capsula spatiala rusesca Progress MS-05, incarcata cu echipamente si provizii, a andocat cu succes vineri, in jurul orei 8:30 GMT (10:30 ora Romaniei) la Statia Spatiala Internationala (ISS), a anuntat Centrul Rusesc de Control al Zborurilor Spatiale, citat de AFP.
NASA a descoperit un sistem de planete similare Pamantului, care orbiteaza o stea pitica. Trei planete, pozitionate intr-o zona care ar permite existenta vietii Astronomii au descoperit un sistem de 7 planete, de talia Pamantului, care orbiteaza o stea pitica, a anuntat miercuri NASA. Trei dintre cele 7 planete sunt pozitionate in zona care, in teorie, ar permite existenta vietii si toate au potentialul de a prezenta la suprafata apa in stare lichida. Cele 7 planete orbiteaza in jurul unei stele pitice ultra-reci TRAPPIST-1, situata in galaxia noastra, la o distanta de 40 de ani lumina.
NASA urmeaza sa anunte miercuri "o descoperire facuta dincolo de Sistemul Solar" NASA va organiza miercuri o conferinta de presa in care va prezenta noi informatii despre exoplanete, se arata intr-un comunicat de presa postat pe site-ul Agentiei Spatiale Americane. Anuntul urmeaza sa fie facut la ora 13:00 EST (18:00 GMT / 20:00 ora Romaniei).
NASA va organiza o conferinta de presa, miercuri, despre "o descoperire facuta dincolo de Sistemul Solar" NASA va organiza o conferinta de presa, miercuri, despre "o descoperire facuta dincolo de Sistemul Solar" NASA va organiza o conferinta de presa, miercuri, in care va dezvalui o informatie majora despre exoplanete si va anunta "o descoperire majora facuta dincolo de Sistemul Solar", informeaza independent.co.uk, citat de News.ro.
Compusi organici, descoperiti pe planeta pitica Ceres de sonda spatiala Dawn O sonda spatiala lansata de NASA a detectat pe Ceres, o planeta pitica cu un diametru de 950 km, aflata in centura de asteroizi dintre Marte si Jupiter, o serie de materiale ce contin in structura lor elementul carbon, similare compusilor chimici aflati la baza vietii de pe Terra, au anuntat, joi, oamenii de stiinta americani, citati de Reuters, potrivit News.ro.
"Luna de zapada", eclipsa de luna si aparitia "Cometei de Anul Nou" - trei evenimente astronomice, in noaptea de vineri spre sambata "Luna de zapada", eclipsa de luna si aparitia "Cometei de Anul Nou" sunt trei evenimente astronomice care vor avea loc in noaptea de vineri si si care sunt vizibile in Europa, Africa, vestul Asiei, America de Nord si estul Americii de Sud, anunta News.ro. Fiecare luna plina are o porecla. In februarie, ea poarta numele de "Luna de zapada", titlu care poate fi regasit in trecut la triburile amerindiene.
Astronomii au detectat cel mai longeviv dans al mortii intre o gaura neagra si o stea vazut pana acum Astronomii au detectat o gaura neagra care a devorat timp de peste un deceniu o stea, activitate care dureaza de obicei doar un an, scrie Guardian.
SpaceX a lansat cu succes o racheta Falcon, la patru luni dupa explozia de la rampa de lansare O racheta Falcon a companiei SpaceX a fost lansata sambata, cu succes, din California, cu 10 sateliti de comunicatii ai societatii Iridium Communication Inc., intr-o misiune ce readuce firma americana pe scena zborurilor spatiale dupa explozia de la rampa de lansare suferita in septembrie 2016, scrie Reuters.
O eclipsa partiala de Luna va avea loc in luna august si va fi fenomenul astronomic al anului in Romania O eclipsa partiala de Luna, care va avea loc pe 7 august, va fi cel mai important fenomen astronomic vizibil din Romania in acest an, anunta Observatorul Astronomic al Muzeului "Vasile Parvan" Barlad, citat de Agerpres. "Cel mai important fenomen astronomic vizibil din tara noastra va avea loc pe 7 august 2017, cand o sa putem observa o eclipsa partiala de Luna", se arata intr-un comunicat al Observatorului Astronomic din Barlad.
Explozia stelara care va crea un spectacol de lumini fascinant Astronomii au detectat doua stele care sunt pe cale de a se ciocni si de a crea o explozie spectaculoasa pe cerul planetei noastre, undeva intre anii 2021 - 2023, informeaza space.com.
LIVE VIDEO Doi astronauti executa o misiune in afara Statiei Spatiale Internationale Comandantul Shane Kimbrough si inginerul Peggy Whitson executa in afara Statiei Stationale Internationale o misiune de imbunatatire a sistemului energetic al ISS.
Sursa unor misterioase impulsuri radio rapide, de origine cosmica, identificata, in premiera, de astronomi Astronomii au reusit sa localizeze cu precizie, in premiera, sursa unor impulsuri radio rapide (fast radio bursts - FRB), fenomen cosmic misterios si neregulat, relateaza AFP. Potrivit unui studiu publicat miercuri, ele provin dintr-o galaxie pitica situata la 3 miliarde de ani lumina distanta de Terra.
Materia intunecata ar putea fi mai putin densa si repartizata mai uniform - studiu Materia intunecata, misterioasa substanta care ar constitui peste un sfert din Universul nostru, ar fi repartizata mai uniform decat se credea, arata un studiu care ar putea pune in discutie unele dintre principiile fizicii, scrie AFP.
Telescopul Hubble s-a uitat in detaliu la filamentele intortocheate ale excentricei galaxii NGC 4696 Telescopul Spatial Hubble, proiect NASA/ESA, a observat in detaliu structura complicata a galaxiei NGC 4696, scrie Space Telescope. Galaxia eliptica este o excentricitate cosmica frumoasa, cu un miez luminos invelit intr-un sistem de filamente intunecate, spiralate.
UPDATE O naveta-cargo rusa lansata spre Statia Spatiala Internationala s-a dezintegrat in atmosfera UPDATE 21.30 O naveta-cargo fara echipaj, trimisa de Rusia pentru a transporta 2,5 tone de provizii destinate Statiei Spatiale Internationale, s-a dezintegrat in atmosfera la sase minute dupa lansare, anunta Agentia spatiala rusa (Roscosmos), citata de Mediafax. Vehiculul spatial Progress a decolat cu succes de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan, joi, la ora 14.51 GMT, potrivit imaginilor difuzate in direct de NASA TV.

Miercuri incepe Cluj Pride, prima editie a festivalului comunitatii LGBTQ+ din Transilvania; pe 1 iulie este programat un mars al solidaritatii prin centrul orasului