SPATIUL
FOTO Sonda Juno ne dezvaluie cum arata polul sud al planetei Jupiter, acoperit de un roi de furtuni inghesuite una in alta NASA a facut publica o imagine cu polul sud al planetei Jupiter, realizata cu ajutorul mai multor fotografii realizate de sonda Juno de la o altitudine de 52.000 de kilometri. Primele rezultate stiintifice al misiunii Juno a NASA pe Jupiter portretizeaza cea mai mare planeta a sistemului nostru solar ca pe o lume complexa, gigantica si turbulenta.
Doi astronauti americani au incheiat cu succes o iesire in exteriorul ISS pentru o reparatie urgenta Astronautii americani Peggy Whitson si Jack Fischer au incheiat marti cu succes o iesire orbitala in exteriorul Statiei Spatiale Internationale (ISS) pentru efectuarea unei reparatii urgente, relateaza AFP.
Doi asteroizi din sistemul solar au primit nume romanesti: (10466) Marius-Ioan si (10707) Prunariu Doi asteroizi au primit numele sefului Agentiei Spatiale Romane (ROSA), r. fizician Marius-Ioan Piso, si a singurului cosmonaut roman, Dumitru Prunariu.
VIDEO Avionul conceput pentru a zbura in stratosfera a realizat cu succes primul sau zbor de testare Un avion solar conceput pentru a zbura in stratosfera a efectuat cu succes primul sau zbor la altitudine joasa, in Elvetia, la finalul saptamanii trecute, anunta AFP.
NASA a lansat cu succes un balon cu aer cald ursias pentru a studia spatiul cosmic apropiat Un balon cu aer cald de dimensiunile unui stadion, lansat de NASA din Noua Zeelanda, a inceput sa colecteze date din spatiul cosmic apropiat. Acesta isi incepe calatoria de o suta de zile, dupa ce alte cateva incercari au esuat din cauza conditiilor meteorologice, relateaza Reuters. Balonul va inconjura Pamantul de doua-trei ori, detectand particule cosmice de energie ultra-inalta care patrund in atmosfera.
Google dedica un Doodle sondei Cassini, care a inceput coborarea finala spre Saturn, unde se va dezintegra in toamna Sonda americana Cassini, care orbiteaza in jurul Saturn din 2004, a demarat manevrele care o vor duce in cele din urma in atmosfera gazoasa a imensei planete unde se va dezintegra in 15 septembrie, potrivit AFP. Pentru a celebra acest eveniment, Google a creat un Doodle dedicat sondei Cassini.
VIDEO A fost descoperita o planeta care ar putea gazdui viata/ LHS 1140b are o raza de 1,4 ori mai mare decat cea a planetei Pamant Oamenii de stiinta au descoperit o planeta asemanatoare Pamantului, in jurul unei stele din constelatia Balena, ceea ce inseamna ca senzorii folositi de astronomi ar putea detecta semne de viata, scrie USA Today.
Un asteroid cu diametrul de 400 de metri trece astazi la 1,8 milioane de km de Pamant, zero sanse de impact Un asteroid cu diametrul de circa 400 de metri va trece, miercuri, pe langa Pamant la o distanta de peste 1,8 milioane de kilometri, fara sa existe sanse de impact, a anuntat Nasa, potrivit Reuters.
Deseurile din spatiu, un pericol din ce in ce mai mare pentru sateliti si misiunile cu echipaj uman (ESA) Oamenii de stiinta au avertizat marti asupra pericolului tot mai mare pe care il reprezinta pentru satelitii si misiunile cu echipaj uman deseurile acumulate in spatiu in timpul celor aproape sase decenii de explorari, informeaza AFP.
UPDATE NASA: Doi dintre satelitii planetelor Saturn si Jupiter ar putea sa intretina forme de viata extraterestra/Enceladus detine aproape toate ingredientele necesare vietii terestre NASA a anuntat, joi, intr-o conferinta de presa, ca Enceladus, unul dintre satelitii naturali ai planetei Saturn, si Europa, unul dintre satelitii planetei Jupiter, ar putea sa intretina forme de viata extraterestra, a anuntat agentia spatiala americana, joi, intr-o conferinta de presa. In ceea ce priveste potentialul de a fi un corp ceresc locuibil, Enceladus detine aproape toate ingredientele necesare vietii terestre.
VIDEO Telescopul Hubble a reusit sa schiteze un portret al planetei Jupiter Pe parcursul lunii aprilie din 2017, Jupiter se afla in opozitie: este la cea mai apropiata distanta fata de Pamant si emisfera cu care Pamantul se confrunta este complet luminata de Soare. Telescopul Hubble a folosit aceasta configuratie speciala pentru a captura o imagine a ceea ce reprezinta, de departe, cea mai mare planeta a Sistemului Solar. Aceasta imagine se adauga la multe altele facute in anul precedent si, impreuna, le permit astronomilor sa studieze schimbarile in atmosfera gigantului gazos, noteaza spacetelescope.org.
Vrei in spatiu si sa lenevesti toata ziua? Cercetatorii francezi iti ofera 16.000 de euro pentru a sta doua luni in pat Cercetatorii francezi de la Institutul pentru Medicina Spatiala si Fiziologie fac publicitate la ceea ce ar putea fi, la propriu, un loc de munca de vis. Acestia cauta voluntari care sa petreaca 60 de zile stand intinsi pe spate, pentru a studia efectele microgravitatii, o stare de impodenrabilitate virtuala, potrivit The Guardian. Cei 24 de candidati eligibili - barbati intr-o forma fizica buna, sportivi, cu varste cuprinse intre 20 si 45, nefumatori, nu au alergii si au un indice de masa corporala intre 22 si 27.
VIDEO SpaceX a lansat cu succes prima racheta spatiala reutilizata O racheta Falcon 9 a companiei SpaceX, recuperata din mare dupa zborul ei inaugural din 2016, a fost lansata din nou din Florida, joi, in cadrul primei lansari mondiale a unui vehicul orbital reutilizat. SpaceX a reusit apoi o noua performanta, deoarece lansatorul spatial a realizat o coborare controlata, la punct fix, plasandu-se cu succes pe o platforma oceanica, informeaza Reuters, citata de News.ro.
Astronomii cauta, cu ajutorul Telescopului Hubble, supravietuitorul stelar al unei supernove Astronomii au folosit Telescopul Spatial Hubble, un proiect comun NASA/ ESA, pentru a se uita la ramasitile unei supernove din Marele Nor al lui Magellan. Pe langa imaginile frumoase, este posibil ca Hubble sa fi depistat ramasitele companionului stelei explodate.
VIDEO Doi astronauti de pe Statia Spatiala Internationala efectueaza o iesire orbitala Doi astronauti - americanul Shane Kimbrough, comandantul Expeditiei 50, si francezul Thomas Pesquet, inginer de zbor - efectueaza vineri o iesire orbitala, pentru  lucrari de mentenanta la Statia Spatiala Internationala, a anuntat SSI, potrivit AFP.
O planeta nomada contrazice modelele existente de formare a planetelor, spun astrofizicienii O planeta gigantica nomada, descrisa la un moment dat drept "planeta care nu ar trebui sa existe", arata ca si cum s-ar fi format in spatiul cosmic indepartat, departe de steaua gazda si de materialul cosmic din care se nasc in general planetele, potrivit unui nou studiu, prezentat de Science Alert.
Astronomii nu sunt convinsi ca planetele din sistemul TRAPPIST-1 ar putea intruni conditiile pentru existenta vietii Cel putin o parte dintre planetele din sistemul TRAPPIST-1 - a carui descoperire a fost anuntata de curand de NASA - daca nu toate cele 7 planete ar putea sa fi ramas deja fara atmosfere, din cauza radiatiilor puternice ale stelei pe care o orbiteaza, iar asta ar insemna ca este putin probabil sa existe apa lichida pe suprafata lor, scrie Science Alert.
Dumitru Prunariu: In procesul de instalare in spatiu, vom invata sa gestionam si sa sustinem ecosisteme inchise Cosmonautul Dumitru Prunariu a declarat, luni, in cadrul festivitatii organizate la Universitatea "Petru Maior" (UPM) din Targu Mures, in cadrul careia i s-a decernat titlul de Doctor Honoris Causa, ca in procesul de instalare in spatiu omenirea va invata, intre altele, sa gestioneze si sa sustina ecosisteme inchise, potrivit Agerpres.
Doi cercetatori de la Harvard avanseaza o idee extravaganta: Misterioasele impulsuri radio rapide ar putea proveni de la nave extraterestre Un fizician de la centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizica, Avi Loeb, a avansat ideea ca misterioasele impulsuri radio rapide (fast radio burst, FRB) ar putea fi provocate de o tehnologie extraterestra, scrie The Wahington Post.
Compania SpaceX va lansa anul viitor o misiune privata de orbitare a Lunii Directorul SpaceX, Elon Musk, a anuntat luni noaptea ca doua persoane au platit pentru o misiune privata de orbitare a Lunii, care ar urma sa aiba loc anul viitor cu racheta netestata Falcon Heavy, potrivit News.ro. Musk nu a precizat numele celor doua persoane care vor participa la aceasta misiune lunara si nici cat au platit pentru a zbura alaturi de compania spatiala SpaceX, insa ultima misiune lunara cu echipaj uman a avut loc in 1972, transmite The Guardian.

Bancul zilei: Soacra