SPATIUL
Radiatiile cosmice ar putea oferi suficienta energie pentru a alimenta forme simple de viata  La aproape doua mile adancime sub suprafata Pamantului, traieste o bacterie care s-a mentinut izolata de razele soarelui si de orice alt lucru viu timp de milioane de ani. Se hraneste si se reproduce datorita energiei eliberate de elemente radioactive, cum ar fi uraniul prezent in stanca. Bacteria, denumita stiintific Desulforudis audaxviator, este uimitoare pentru ca supravietuieste intr-un mediu ostil pentru aproape toate celelalte forme de viata de pe Pamant, informeaza Inverse.
Sistemul de radiotelescoape HERA, in cautarea primilor atomi din Univers In copilaria Universului, la aproximativ 1 miliard de ani dupa Big Bang, s-a produs un eveniment care ramane inca insuficient explicat: 9 din 10 atomi de hidrogen din Univers au fost distrusi inainte de a ajunge sa faca parte din galaxii si sisteme stelare, conform unui material publicat de LiveScience.com.
Apa pe Marte? - Atelier interactiv cu astronomul Adrian Sonka Astronomul Adrian Sonka prezinta pentru prima data, special pentru copii 'povestea' stiintifica despre descoperirea elementului Apa pe planeta Marte. Lectia de astronomie are loc in cadrul seriei de evenimente COSMOS organizata de echipa Journey Pub si Editura Nemi, luni, 10 octombrie, de la ora 19.00 la Journey Pub. Ghidați de Adrian Șonka, dar si de romanul de aventuri 'Viața pe Marte', de Jennifer Brown, copii vor descoperi misterele planetei Marte.
VIDEO UPDATE Sonda Rosetta s-a prabusit pe cometa Churyumov-Gerasimenko, dupa o misiune istorica ce a marcat mai multe premiere Sonda europeana Rosetta s-a prabusit voluntar vineri pe cometa  Churyumov-Gerasimenko, semnand astfel sfarsitul unei odisei spatiale istorice de peste 12 ani care a incercat sa descopere misterele formarii sistemului solar, scrie AFP.
NASA anunta ca a gasit mai multe dovezi ale unor oceane pe satelitul Europa al lui Jupiter NASA a anuntat unele "dovezi surprinzatoare ale activitatii" de la unul dintre cei mai mari sateliti ai lui Jupiter, numit Europa. Acestia au lasant imagini noi surprinse de telescopul Hubble care arata existenta unor oceane pe suprafata satelitului, potrivit The Telegraph.
​VIDEO Elon Musk a prezentat planurile pentru colonizarea planetei Marte. Primul transport ar putea ajunge in 2026 si in cateva zeci de ani se poate crea un oras de un milion de persoane Elon Musk, celebrul antreprenor care a fondat SpaceX si Tesla Motors, a prezentat la Guadalajara planurile pentru instalarea unui oras pe Marte. Proiectul extrem de indraznet presupune ca in 2026 sa ajunga primii oameni acolo, iar in urmatorii 40-100 de ani sa fie dusi pe Marte un milion de oameni. In primele transporturi vor fi duse cam 100 de persoane si calatoria va dura peste trei luni, existand insa riscuri uriase ca cei de la bord sa-si piarda viata, spune Elon Musk. "Drumul" pana pe Marte va costa 200.000 dolari/persoana, dar costurile pot scadea la jumatate. Investitiile vor fi de cel putin 10 miliarde dolari.
Luna a fost parte a Terrei/ O coliziune interplanetara a creat satelitul nostru pietros acum 4,5 miliarde de ani Oamenii de stiinta sustin ca au gasit, in sfarsit, dovezi conform carora luna a fost creata in urma unei spectaculoase coliziuni, cu miliarde de ani in urma. In timp ce se crede ca Pamantul a aparut cu 4.5 miliarde de ani in urma, oamenii de stiinta cred ca Luna a aparut milioane de ani mai tarziu, dupa ce un obiect de marimea planetei Marte a lovit planeta mai tanara, anunta Daily Mail.
Bucharest Science Festival va avea loc in Bucuresti, Adjud si Rasnov, in perioda 28 septembrie - 2 octombrie Bucharest Science Festival, primul festival dedicat cunoasterii stiintifice si tehnologice din Romania, isi deschide portile pentru toti iubitorii de stiinta, in perioda 28 septembrie - 2 octombrie, in Bucuresti si alte doua orase ale tarii - Adjud si Rasnov. Tema BSF 2016 va fi colonizarea planetei Marte si provocarile pe care o astfel de actiune unica in istorie le va genera.
Eclipsa de Luna prin penumbra in aceasta seara, vizibila din Romania Eclipsa de Luna prin penumbra care se produce pe 16 septembrie 2016 este vizibila din Romania si a fost precedata, la inceputul lunii, de o eclipsa inelara de Soare, care a putut fi observata din Africa si din Oceanul Indian, scrie Agerpres.
China a lansat cu succes al doilea sau laborator spatial China a lansat joi al doilea sau laborator spatial, denumit Tiangong-2, si care urmareste amplasarea, in sase ani, a unei statii spatiale care sa gazduiasca oameni, anunta presa de stat din aceasta tara, citata de AFP.
Telescopul Hubble a aruncat o privire intr-o furtuna spatiala Telescopul Spatial Hubble al NASA a aruncat o privire intr-o furtuna de gaze stralucitoare si praf intunecat produsa intr-una dintre galexiile satelit ale Caii Lactee, Marele Nor al lui Magelan (MNM), potrivit Agentiei Spatiale Europene.
Philae, robotul pierdut pe cometa 67P, a fost regasit de sonda spatiala Rosetta BBC scrie ca Philae, sonda de aterizare (lander in eng.) pierduta pe cometa 67P, 67P/Ciuriumov-Gherasimenko, a fost "regasita" in imaginile noi descarcate de pe sonda spatiala Rosetta. Oficialii Agentiei Spatiale Europeane (ESA) spun ca nu exista nici o indoiala cu privire la identificarea robotului. "Este la fel de clar ca lumina zilei ca este vorba despre Philae", a declarat unul dintre oficiali pentru BBC. Sonda europeana Rosetta a intrerupt pe 27 iulie legaturile cu micutul robot Philae pentru a economisi energie si a se concentra pe sarcinile stiintifice in cele doua luni de viata care ii mai raman.
VIDEO Misiune de simulare a vietii pe Marte, incheiata. Şase voluntari au trait complet izolati timp de un an de zile O echipa de sase voluntari a incheiat luni o simulare a vietii pe Marte desfasurata timp de un an Hawaii cu scopul de a furniza oamenilor de stiinta informatii pretioase pentru viitorii astronauti care vor ajunge pe planeta Marte. In tot acest timp, ei au trait izolati, inchisi intr-un dom alimentat exclusiv cu energie solara.
Sonda spatiala Juno s-a apropiat pentru prima data de Jupiter Sonda spatiala Juno, a agentiei americane NASA, s-a apropiat sambata, de Jupiter, cea mai mare planeta din sistemul solar si una care ramane in continuare inconjurata de mister, scrie AFP.
O planeta asemanatoare cu Terra orbiteaza steaua cea mai apropiata de Soare O planeta care orbiteaza in jurul unei stele apropiate de sistemul solar, Proxima Centauri, si care ar putea intruni conditiile pentru a mentine viata, a fost descoperita de cercetatori, scrie AFP.
NASA analizeaza propunerea Rusiei de reducere a echipajului de pe Statia Spatiala Internationala NASA analizeaza propunerea Moscovei de reducere a numarului de cosmonauti de pe Statia Spatiala Internationala (ISS), de la trei la doi. Deocamdata nu a fost luata nicio decizie, informeaza AFP.
Fenomenul Perseidelor va fi mai spectaculos in 2016 datorita numarului mare de meteori Spectacolul astronomic al Perseidelor se apropie si se spune ca fenomenul va fi de aceasta data si mai impresionant datorita numarului mare de meteori. Perseidele se vor putea vedea pana la 24 august. Cele mai bune nopti pentru a le observa vor fi cele din 11, 12 si 13 august, relateaza CNN si ABC, citate de Agerpres.
Perseidele au maximul de vizibilitate, in Romania, in noptile de 12 ai 13 august Ca in fiecare an, in luna august isi face aparitia curentul de meteori Perseide. Denumite dupa constelatia din care par ca vin, Perseidele reprezinta unul dintre numeroasele roiuri de meteori activi intr-un an. Fenomenul de stea cazatoare este arhicunoscut si urmarit cu interes de multi oameni in serile senine de vara. In Romania, maximul de vizibilitate va fi in noptile de 11/12 si 12/13 august.
VIDEO Raza misterioasa intr-un sistem de doua stele, in care o pitica alba "biciuieste" o pitica rosie Astronomii ce folosesc Telescopul Hubble, impreuna cu alte telescoape de la sol si din spatiu au descoperit un nou tip exotic de sistem binar (cu doua stele): in sistemul AR Scorpii o stea alba pitica ce se roteste rapid accelereaza electronii aproape de viteza luminii, scrie spacetelescope.org.
#GoodbyePhilae: Sonda Rosetta a intrerupt comunicatiile cu micul robot-laborator, pentru a economisi energie in cele doua luni de viata care ii raman Sonda europeana Rosetta a intrerupt miercuri comunicatiile cu micutul robot Philae amplasat pe cometa Churyumov-Gerasimenko, pentru a economisi energie si a se concentra pe sarcinile stiintifice in cele doua luni de viata care ii mai raman, scrie AFP.

​​INTERVIU Obie Platon, artist vizual: Sunt un vanator de original si incerc sa ilustrez personaje cautandu-mi  teme noi, bazate pe evolutia umana