SPATIUL
Telescopul Hubble a aruncat o privire intr-o furtuna spatiala Telescopul Spatial Hubble al NASA a aruncat o privire intr-o furtuna de gaze stralucitoare si praf intunecat produsa intr-una dintre galexiile satelit ale Caii Lactee, Marele Nor al lui Magelan (MNM), potrivit Agentiei Spatiale Europene.
Philae, robotul pierdut pe cometa 67P, a fost regasit de sonda spatiala Rosetta BBC scrie ca Philae, sonda de aterizare (lander in eng.) pierduta pe cometa 67P, 67P/Ciuriumov-Gherasimenko, a fost "regasita" in imaginile noi descarcate de pe sonda spatiala Rosetta. Oficialii Agentiei Spatiale Europeane (ESA) spun ca nu exista nici o indoiala cu privire la identificarea robotului. "Este la fel de clar ca lumina zilei ca este vorba despre Philae", a declarat unul dintre oficiali pentru BBC. Sonda europeana Rosetta a intrerupt pe 27 iulie legaturile cu micutul robot Philae pentru a economisi energie si a se concentra pe sarcinile stiintifice in cele doua luni de viata care ii mai raman.
VIDEO Misiune de simulare a vietii pe Marte, incheiata. Şase voluntari au trait complet izolati timp de un an de zile O echipa de sase voluntari a incheiat luni o simulare a vietii pe Marte desfasurata timp de un an Hawaii cu scopul de a furniza oamenilor de stiinta informatii pretioase pentru viitorii astronauti care vor ajunge pe planeta Marte. In tot acest timp, ei au trait izolati, inchisi intr-un dom alimentat exclusiv cu energie solara.
Sonda spatiala Juno s-a apropiat pentru prima data de Jupiter Sonda spatiala Juno, a agentiei americane NASA, s-a apropiat sambata, de Jupiter, cea mai mare planeta din sistemul solar si una care ramane in continuare inconjurata de mister, scrie AFP.
O planeta asemanatoare cu Terra orbiteaza steaua cea mai apropiata de Soare O planeta care orbiteaza in jurul unei stele apropiate de sistemul solar, Proxima Centauri, si care ar putea intruni conditiile pentru a mentine viata, a fost descoperita de cercetatori, scrie AFP.
NASA analizeaza propunerea Rusiei de reducere a echipajului de pe Statia Spatiala Internationala NASA analizeaza propunerea Moscovei de reducere a numarului de cosmonauti de pe Statia Spatiala Internationala (ISS), de la trei la doi. Deocamdata nu a fost luata nicio decizie, informeaza AFP.
Fenomenul Perseidelor va fi mai spectaculos in 2016 datorita numarului mare de meteori Spectacolul astronomic al Perseidelor se apropie si se spune ca fenomenul va fi de aceasta data si mai impresionant datorita numarului mare de meteori. Perseidele se vor putea vedea pana la 24 august. Cele mai bune nopti pentru a le observa vor fi cele din 11, 12 si 13 august, relateaza CNN si ABC, citate de Agerpres.
Perseidele au maximul de vizibilitate, in Romania, in noptile de 12 ai 13 august Ca in fiecare an, in luna august isi face aparitia curentul de meteori Perseide. Denumite dupa constelatia din care par ca vin, Perseidele reprezinta unul dintre numeroasele roiuri de meteori activi intr-un an. Fenomenul de stea cazatoare este arhicunoscut si urmarit cu interes de multi oameni in serile senine de vara. In Romania, maximul de vizibilitate va fi in noptile de 11/12 si 12/13 august.
VIDEO Raza misterioasa intr-un sistem de doua stele, in care o pitica alba "biciuieste" o pitica rosie Astronomii ce folosesc Telescopul Hubble, impreuna cu alte telescoape de la sol si din spatiu au descoperit un nou tip exotic de sistem binar (cu doua stele): in sistemul AR Scorpii o stea alba pitica ce se roteste rapid accelereaza electronii aproape de viteza luminii, scrie spacetelescope.org.
#GoodbyePhilae: Sonda Rosetta a intrerupt comunicatiile cu micul robot-laborator, pentru a economisi energie in cele doua luni de viata care ii raman Sonda europeana Rosetta a intrerupt miercuri comunicatiile cu micutul robot Philae amplasat pe cometa Churyumov-Gerasimenko, pentru a economisi energie si a se concentra pe sarcinile stiintifice in cele doua luni de viata care ii mai raman, scrie AFP.
VIDEO Facebook a facut primul zbor de test cu dronele solare cu care va furniza internet locuitorilor din zone izolate Facebook a realizat primul zbor de test cu Aquila, drona solara cu care va furniza conexiuni la internet locuitorilor din zone izolate. Drona poate zbura trei luni fara oprire, va atinge altitudini cuprinse intre 18 si 27 km, iar anvergura aripilor este de 42 de metri. Testul a fost realizat in Arizona, iar drona a stat in aer 90 de minute.
O capsula spatiala de tip cargo a fost lansata cu succes spre Statia Spatiala Internationala O capsula spatiala de tip cargo, denumita Progress 64, a fost lansata cu succes de agentia federala spatiala rusa (Roscosmos), sambata, intr-o misiune de aprovizionare a Statiei Spatiale Internationale, anunta News.ro, citand Euronews. Lansarea a avut loc de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan, in cursul zilei de sambata. Calatoria capsulei spatiale in drumul ei spre ISS va dura doua zile.
​VIDEO Sonda spatiala Juno a intrat cu succes pe orbita planetei Jupiter si incepe o misiune stiintifica de 20 de luni Dupa o calatorie de cinci ani si aproape trei miliarde de kilometri, sonda spatiala Juno lansata de NASA a intrat cu succes pe orbita giganticei planete Juipter unde va efectua o misiune de 20 de luni. Juno ar trebui sa trimita in august primele fotografii, iar cercetarile vor da informatii despre cum s-a format Jupiter acum 4,5 miliarde de ani, dar si despre cum a afectat formarea Jupiter pozitia celorlalte planete, inclusiv Terra. Juno este cel mai rapid obiect construit vreodata de om, viteza sa atinga 250.000 km/h.
​VIDEO China termina constructia celui mai mare radiotelescop din lume Intr-o regiune muntoasa izolata din China se termina instalarea celui mai mare radiotelescop din lume care va incepe curand testele si in septembrie va fi complet operational. S-a lucrat cinci ani la proiectul care a costat 180 milioane dolari. China vrea sa devina o forta in stiinta, vrea sa construiasca o statie spatiala si sa trimita un om pe Luna.
VIDEO Misiune delicata pe Jupiter. Sonda spatiala Juno incearca sa intre luni pe orbita planetei Dupa o calatorie de cinci ani Juno, sonda spatiala NASA urmeaza sa se apropie luni de planeta gigant Jupiter. Juno este construita ca un tanc blindat, deoarece Jupiter este inconjurata de o centura de radiatii foarte intense, care pot praji rapid componentele electronice ale navei spatiale. Orice mica greseala ar anula o misiune de 1,1 miliarde de dolari. Sonda are la bord si pasageri-surpriza.
VIDEO O gaura neagra inactiva s-a trezit ca sa devoreze, cu o viteza teoretic imposibila, o stea care s-a apropiat prea mult O gaura neagra supermasiva inactiva s-a trezit si a devorat o stea care s-a apropiat prea mult de ea, au descoperit astronomii, relateaza The Independent. Steaua care se misca in deriva prin spatiu a fost sfasiata de gaura neagra, formand un disc de material in jurul ei si emitand raze X, detectate de un satelit NASA. Circa 90% din gaurile negre din univers nu consuma activ materie pe o scara semnificativa, insa daca un obiect cosmic precum o stea se apropie prea mult, rezultatele sunt spectaculoase.
Pamantul are o a doua "luna", mai mica si mai indepartata: Astronomii au descoperit un "cvasi-satelit" al planetei noastre Astronomii au descoperit un mic asteroid pe o orbita in jurul Soarelui care pare sa orbiteze, totodata, Pamantul, si care va continua sa faca asta in urmatoarele secole, informeaza Agentia Spatiala Americana (NASA).
O molecula organica chirala a fost detectata in spatiul interstelar Un grup de cercetatori de la California Institute of Technology (Caltech) a detectat in spatiul interstelar o molecula organica esentiala vietii, considerata cea mai complexa descoperita pana acum in afara sistemului nostru solar, potrivit unui studiu publicat in revista Science, citat miercuri de EFE si AFP.
Telescopul ALMA a vazut o gaura neagra supermasiva pe cale sa devoreze un nor de gaze intergalactice Astronomii din Chile au anuntat miercuri ca au vazut, in premiera, o gaura neagra supermasiva pregatindu-se sa inghita nori de gaze intergalactice reci, transmite AFP. Gaura neagra este situata in centrul unei galaxii aflate la un miliard de ani lumina de Pamant. Norii, formati mai ales din monoxid de carbon, se afla la "doar" 300 de ani lumina de gaura neagra, "deci, in esenta, sunt pe cale sa fie devorati, in termeni astronomici" a explicat Observatorul Austral European intr-o declaratie de presa.
Telescopul Hubble a descoperit indicii despre nasterea unor gauri negre supermasive  Astrofizicienii au facut un pas major in a intelege cum iau nastere gaurile negre supermasive. Folosind datele stranse de Telescopul Hubble si alte doua telescoape spatiale, cercetatorii italieni au descoperit cele mai bune dovezi de pana acum, despre semintele care cresc in acesti giganti cosmici, potrivit SpaceTelescope.org. Pentru multi ani, astronomii au dezbatut modul in care s-au format cele mai vechi gauri negre, relativ vorbind, cele aparute dupa Big Bang.

Bancul zilei: Tu cu cine votezi?
Doi prieteni, in parc: - Auzi, tu cu cine vei vota la urmatoarele alegeri? - Cu Ali Baba si cei 40 de hoti.
Gluma zilei: Batalia de la Ovine