SPATIUL
VIDEO NASA avertizeaza ca satelitul UARS cade spre Pamant mai repede decat se estimase Oficialii de la NASA au revizuit vineri calculele privind caderea satelitului UARS (Upper Atmosphere Research Satellite), afirmand ca acesta este asteptat sa reintre in atmosfera Pamantului in jurul datei de 23 septembrie, cu o zi mai devreme decat se prognozase, a anuntat site-ul space.com. Satelitul de sase tone orbiteaza in stare necontrolata, iar Agentia Spatiala americana a admis ca reziduurile sale nearse ar putea ameninta anumite zone de pe glob.
​VIDEO Capsula Soyuz a revenit fara probleme pe Pamant, dupa seria de esecuri cu care s-a confruntat industria spatiala ruseasca O capsula ruseasca Soyuz cu trei astronauti la bord a aterizat vineri, fara probleme, in stepa Kazahstanului, un succes care aduce o nota de optimism pentru industria spatiala ruseasca, dupa o serie de esecuri, dintre care unul a pus in pericol programul de exploatare a Statiei Spatiale Internationala, relateaza AFP.
VIDEO Telescopul spatial Kepler a descoperit o planeta care orbiteaza in jurul a doua stele Telescopul spatial Kepler a descoperit o planeta care orbiteaza in jurul a doua stele, a anuntat NASA. Situata la 200 de ani lumina de Pamant, planeta denumita Kepler-16b poate confirma scena celor doua apusuri de pe planeta Tatooine din filmul Stars Wars, care a devenit acum un fapt stiintific dovedit, spun cercetatorii.
VIDEO NASA a prezentat planurile pentru constructia unei rachete spatiale gigantice NASA a dezvaluit planurile pentru constructia "cele mai puternice rachete spatiale din istorie", care "va folosi tehnologie avansata si va oferi noi posibilitati pentru explorarea umana dincolo de orbita Pamantului". Dezvoltarea proiectului, denumit Space Launch System (SLS) va costa aproximativ 18 miliarde de dolari pana in 2017, cand va fi efectuat primul test de zbor fara pilot, care va avea loc la Centrul Spatial Kennedy, din Florida si circa 35 miliarde de dolari pana la efectuarea primului zbor cu echipaj, programat in 2021.Vezi in documentul atasat cateva date interesante despre noul Space Launch System
VIDEO Astronomii au descoperit un Super-Pamant, o exoplaneta capabila sa sustina viata Oamenii de stiinta au descoperit o a doua exoplaneta (planeta situata in afara sistemului nostru solar) care orbiteaza in jurul stelei sale la o distanta potrivita pentru a permite existenta vietii, informeaza The Guardian.
NASA avertizeaza ca satelitul UARS ar putea cadea pe Pamant la sfarsitul acestei luni Un satelit NASA de sase tone, ce orbiteaza in stare necontrolata, este asteptat sa reintre in atmosfera Pamantului la sfarsitul lunii septembrie - inceputul lunii octombrie, iar reziduurile sale nearse ar putea ameninta anumite zone de pe glob, admite Agentia Spatiala americana.
VIDEO MULTIMEDIA Primii pasi ai omului pe Luna, fotografiati dupa 40 de ani la o rezolutie fara precedent NASA a publicat noi imagini ale locurilor in care au aterizat navetele Apollo pe suprafata Lunii, realizate cu ajutorul sondei americane de explorare spatiala Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO), relateaza BBC News.
Un nou proiect spatial privat romanesc- Elysium Un nou proiect spatial 100% romanesc, Elysium, initiat de un grup de studenti brasoveni, este pe cale sa prinda contur, informeaza SpaceAlliance. Cei 8 studenti implicati in proiect isi propun sa fie prima echipa de studenti din Romania care va construi un satelit de dimensiuni mici, functional, dupa standardul CubeSat, care sa achizitioneze date de ordin stiintific si prin aceasta sa creeze o infrastructura ce permite dezvoltarea de proiecte asemanatoare in viitor si managementul datelor colectate.Citeste si: VIDEO Primul satelit romanesc Goliat este amanat pentru decembrie 2011
Pe Marte s-au gasit mostre de sol cu totul deosebite, favorabile aparitiei vietii Robotul Opportunity care, de mai bine de sapte ani, exploreaza suprafata Planetei Rosii, a descoperit un crater unde a examinat mostre de sol cu totul deosebite, mostre care par favorabile aparitiei vietii, scrie The Telegraph. La marginea craterului s-au detectat roci care contin materiale vulcanice, diverse minerale si alte substante ce apar in prezenta apei.
VIDEO Primul satelit romanesc Goliat este amanat pentru decembrie 2011 Prima platforma spatiala construita in Romania, nanosatelitul de tip Cubesat denumit Goliat a fost amanat inca o data la lansaredin cauza problemelor de natura tehnica de la spaceportul european din Guiana Franceza, acolo unde divizia ArianeSpace isi desfasoara activitatea, anunta SpaceAlialiance. Astfel s-a decis inca o data amanarea intrarii in operare a lansatorului Vega cel care va avea la bord si micul satelit romanesc.
Resturile unui satelit american ar putea cadea pe Pamant Resturile unui satelit american, care cantareste sase tone, ar putea cadea pe Terra la 17 septembrie, scrie Kommersant. Potrivit departamentului american de supraveghere a spatiului cosmic (NORAD), aparatul orbiteaza in stare necontrolata, cu o inclinatie de 57 de grade. Peste doua saptamani, resturile lui ar putea atinge suprafata terestra intr-un perimetru cuprins intre 57 de grade latitudine nordica pana la 57 de grade latitudine sudica. Moscova, care se afla la 55 de grade si 44 de minute latitudine nordica, intra in posibila zona de impact.
VIDEO Astronomii au descoperit o planeta compusa din diamant Astronomii au descoperit in apropiere de galaxia noastra o planeta ce graviteaza in jurul unei stele mici si care pare sa fie alcatuita din diamante, transmite Reuters.
Astronomii au descoperit cea mai "neagra" planeta, care ar face carbunele sa para stralucitor O echipa de astronomi britanici au descoperit cea mai intunecata exoplaneta cunoscuta pana acum, numita TrES-2b, care este mai neagra decat carbonul, potrivit unui studiu publicat de Royal Astronomical Society, informeaza AFP. Planeta gazoasa, care este aproximativ de marimea lui Jupiter, reflecta mai putin de 1% din lumina soarelui sau.
NASA: Unele componente ale ADN-ului provin din spatiu Cercetataorii NASA au descoperit noi dovezi ca in meteoriti se gasesc componente ale ADN-ului, create in spatiu. Oamenii de stiinta au detectat particule de ADN in spatiu inca din 1960, dar nu erau siguri daca particulele au fost create in spatiu sau au rezultat in urma contactului cu viata terestra. Descoperiri mai recente arata existenta unor nucleobaze - particule existente in materialul genetic uman - care ajung pe Pamant de pe meteoriti, intr-o cantitate si o diversitate mult mai mari decat se credea anterior.
VIDEO NASA: Suvoaiele vizibile pe Marte sunt primele dovezi ale existentei apei in stare lichida Canalele subtiri si inchise la culoare de pe suprafata planetei Marte, surprinse de camera de pe sonda Mars Reconnaissance, sunt cel mai probabil suvoaie de apa sarata curgand pe cratere, acestea fiind primele dovezi clare ale existentei apei in stare lichida pe Marte, potrivit NASA.
Forma actuala a Lunii se datoreaza ciocnirii cu o alta luna mai mica - studiu O coliziune primordiala intre doua luni care orbitau Pamantul explica, potrivit unei teorii publicate in revista Nature, relieful muntos al Lunii pe partea care nu se vede de pe planeta noastra, informeaza Reuters.
Un telescop european a detectat molecule de oxigen in spatiu Telescopul Herschel al Agentiei Spatiale Europene a detectat pentru prima data prezenta unor molecule de oxigen in spatiu, potrivit NASA. Moleculele de oxigen au fost identificate in regiunea de formare a stelelor din constelatia Orion.
Simbolul "infinitului" a fost gasit in centrul Caii Lactee Un inel gazos rasucit, care se intinde pe mai mult de 600 inel gazosani lumina de-a lungul centrului Caii Lactee si care pare a forma simbolul infinitului a fost descoperit de astronomi cu ajutorul unui puternic telescop spatial cu infrarosu, potrivit Space.com.
Dupa 14 ani, oamenii de stiinta au reusit sa explice un mister: Au descoperit sursa de apa a atmosferei de pe Saturn Ultima descoperire legata de planeta Saturn arata faptul ca luna acoperita cu gheata este cea care a furnizat apa planetei, creand o perdea de ploaie. Vaporii de apa sunt atrasi de gravitatia planetei si pleaca de la polul sudic al Lunii si devine o sursa principala de vapori de apa pentru atmosfera superioara a lui Saturn.
Naveta Atlantis a atins orbita circumterestra Plecata vineri in ultima sa misiune in spatiu, naveta Atlantis a atins sambata orbita circumterestra, a anuntat agentia spatiala americana NASA. In timpul misiunii lor, care va dura 12 zile, astronautii vor testa instrumentele si tehnologiile care servesc la realimentarea automata a satelitilor pe orbita.

Bancul zilei: Cele mai bune sfaturi din lume pentru cum să-ți ”aranjezi” telefonul
Unei femei i s-a ivit ocazia să verifice telefonul soțului său. În lista de contacte, ea a găsit trei numere care i-au trezit suspiciuni, înregistrate ca ”cea mai blândă atingere”, ”lacrimi drăguțe” și ”stăpâna visurilor mele”. Femeia deodată s-a întristat, după care s-a înfuriat foarte tare și fiind într-o criză de gelozie s-a apucat să apeleze pe rând aceste numere, pentru a afla cine sunt persoanele înregistrate cu aceste nume suspecte...
Bancul zilei: Voltaire și regele
Voltaire ședea odată la masă cu regele. - Spune-mi o anecdotă, Voltaire!, porunci regele cam amețit de vin. - Azi sunt prea prost pentru așa ceva, răspunse Voltaire supărat.
​Bancul zilei: Eterna dragoste dintre români între români și maghiari