SPATIUL
Telescopul Hubble a fotografiat locul in care o cometa ar fi lovit planeta Jupiter Telescopul spatial Hubble a fotografiat "urma" lasata in atmosfera planetei Jupiter de impactul cu o cometa sau un asteroid, a anuntat NASA. Luni, agentia spatiala americana afirmase ca planeta a fost lovita de un obiect de dimenisuni mari si prezentase imagini care aratau "o urma intunecata" in atmosfera de langa polul sudic al planetei.
Endeavour, o noua iesire in spatiu cu probleme NASA a scurtat miercuri, ca masura de precautie, a treia iesire orbitala a misiunii navetei spatiale americane Endeavour, din cauza unei probleme cu sistemul de absorbtie a dioxidului de carbon (un recipient ce contine hidroxid de litiu) in costumul lui Chris Cassidy.
Cea mai lunga eclipsa totala de soare din acest secol in Asia Milioane de asiatici vor asista astazi la cea mai lunga eclipsa totala de soare din acest secol, care va dura mai mult de 6 minute, anunta BBC. Eclipsa va fi vizibila mai intai in golful Khambhat, la nord de Mumbai, iar apoi se va muta in India, Nepal, Myanmar, Bangladesh, Bhutan si China, inainte de a ajunge in Pacific. De asemenea, eclipsa va fi vizibila si de pe cateva insule din sudul Japoniei. O eclipsa partiala va fi vizibila in aproape tot restul Asiei.
VIDEO NASA: Planeta Jupiter a fost lovita de un obiect de dimenisuni mari NASA a anuntat luni ca planeta Jupiter a fost lovita de un obiect, cel mai probabil o cometa sau un asteroid. Imagini publicate de agentia spatiala americana arata "o urma" in atmosfera de langa polul sudic al planetei.
Viitorii astronauti isi vor petrece toata viata in cosmos Urmatoarea generatie de astronauti ar putea sa plece in misiune de expolare a spatiului fara sa se mai intoarca pe pamant. Afirmatia ii apartine lui John Olson, unul dintre directorii NASA. Oficialul Agentiei Spatiale Americane considera ca asemnea misiuni vor fi necesare deorece energia necesara pentru transportarea unui echipaj pana in sistemul solar cel mai apropiat si inapoi pe Terra nu ar putea fi stocata in nicio nava spatiala.
Europa nu se poate lansa singura in zboruri cu echipaj uman spre Luna sau Marte Europa trebuie sa participe la zboruri cu echipaj uman spre Luna si Marte, dar nu se poate lansa singura intr-un astfel de proiect, deoarece este prea costisitor, a declarat luni ministrul francez pentru invatamant superior si cercetare, Valerie Pecresse, cu ocazia aniversarii a 40 de ani de la primul pas facut de om pe satelitul natural al Pamantului, relateaza AFP.
Galerie foto Presa comunista: "Un succes stralucit al gandirii stiintifice: oameni pe Luna" Ce scriau ziarele romanesti in preajma datei de 20 iulie 1969? Titlurile sunau cam asa: "Omul cucereste o noua planeta, Luna" (serios?), "Asta-seara, aselenizarea" sau "Primii soli ai Pamantului". Articolele despre misiunea spatiala erau izgonite la pagina de evenimente internationale, rareori se intampla sa gasesti cate o trimitere la prima pagina, iar Ceausescu era in epoca cand prietenia romano-americana era pe culmi.
Todd Leventhal, expert in teoriile conspiratiei, Departamentul de Stat - Nu exista niciun dubiu: aselenizarea a fost reala! "Nu exista niciun fel de indoiala ca aselenizarea a fost adevarata. Avem dovezi foto si video, declaratiile multor oameni implicati in mod direct in acest efort si aproape 400 de kg de roci lunare, care sunt, in mod fundamental, diferite de pietrele de pe Pamant", sustine Todd Leventhal, care este expert in teoriile conspiratiei la Departamentul de Stat al SUA. El a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro de ce aselenizarile realizate de misiunile Apollo au fost reale, cum tehnologia americanilor era cu mult inaintea tuturor si motivele pentru care explicatiile aduse de adeptii teoriilor conspiratiei nu rezista in fata dovezilor stiintifice.
VIDEO Cateva lucruri mai putin cunoscute despre misiunea Apollo 11  La 20 iulie 1969, astronautii Neil Armstrong si Buzz Aldrin au devenit primii oamenii care au pus piciorul pe Luna. Echipajul misiunii Apollo 11, din care mai facea parte si Michael Collins, isi indeplinise misiunea si aselenizase cu succes pe suprafata lunara. 600 de milioane de oameni au urmarit in direct aselenizarea si au auzit faimoasa replica a lui Armstrong: ""Un pas mic pentru om, un salt mare pentru omenire".Intra in articol pentru a citi cateva lucruri mai putin cunoscute despre misiunea Apollo 11.
Neil Armstrong vrea ca NASA sa ajunga din nou pe Luna. Buzz Aldrin: Uitati de Luna! Tinta urmatoare trebuie sa fie Marte
Astronautii Neil Armstrong si Buzz Aldrin, care au fost primii oameni ce au pasit pe Luna, in cadrul misiunii Apollo 11 din 1969, au opinii contradictorii legate de intentia NASA de a explora planeta Marte, informeaza Telegraph. Aldrin a cerut ca NASA "sa uite" de Luna si sa incerce sa intemeieze o colonie umana pe Marte, in timp ce Armstrong e de parere ca reluarea misiunilor spre Luna "este lucru corect ce trebuie facut in primul rand".
Fotografii ale urmelor lasate de misiunile Apollo pe luna, publicate de NASA NASA a dat publicitatii fotografii ale urmelor lasate pe Luna de echipajele misiunilor Apollo, care au realizat cele sase aselenizari, a informat National Aeronautics and Space Administration. Imaginile, realizate din spatiu, arata echipamentele lasate pe suprafata lunara de misiunile Apollo, dar si urmele pasilor astronautilor care au umblat pe Luna.
Interviu cu astronautul din "umbra" Lunii. Michael Collins - omul care a ajuns pe Luna, dar nu a atins-o Neil Armstrong si Buzz Aldrin au fost primii oameni care au ajuns pe suprafata astrului noptii. Primul era comandantul misiunii Apollo 11, al doilea - pilot al modulului lunar. Echipajul era format, insa, din trei astronauti. Cel de-al treilea, Michael Collins, a ramas la modulul de comanda, pentru a supraveghea intreaga operatiune de pe orbita. La 78 de ani, Michael Collins a decis sa nu acorde niciun interviu in contextul aniversarii a 40 de ani de la prima aselenizare.
Ce au vorbit astronautii pe Luna - NASA a publicat primele inregistrari ale conversatiilor dintre Armstrong si Aldrin Peste 600 de milioane de oameni din intreaga lume au urmarit momentul in care Neil Armstrong si Buzz Aldrin au pasit pe Luna. Toata lumea asculta cu atentie fiecare cuvant transmis intre modulul lunar Eagle si modulul de comanda. Dar ce si-au spus cei doi astronauti cand microfonul a fost inchis? NASA a facut publice casetele cu inregistrarile audio din misiunea Apollo 11, pentru ca oricine sa poata auzi ce s-a intamplat in interiorul navei spatiale, scrie UniverseToday.com.
Reconstituirea virtuala a misiunii Apollo 11 - primii pasi pe Luna La 40 de ani dupa ce omul a facut primul pas pe Luna, internautii pot retrai momentul aselenizarii, prin reconstituirea vituala a misiunii Apollo 11. Incepand de joi, oricine are acces la internet va putea vedea toate etapele zborului pe Luna, de la momentul lansarii si pana la aselenizare, pe site-ul wechoosethemoon.org, anunta AFP. Animatia integreaza cele mai recente instrumente de comunicare disponibile, precum si avertizari prin e-mail si Twitter.
VIDEO Drumul spre Luna: de la numaratoarea inversa si pana la plasarea steagului american Cap Canaveral, miercuri 16 iulie, ora 9:32, ora locala. Misiunea Apollo 11 este gata de start. Racheta Saturn V apare ca un colos, cu peste 110 metri inaltime (de doua ori mai mare decat actuala Ariane 5). In varful rachetei se vede o capsula conica de mici dimensiuni, unde sunt instalati cei trei: Neil Armstrong, Buzz Aldrin si Michael Collins. Primii oameni care sunt trimisi pe Luna.
Cele mai controversate teorii ale conspiratiei despre primul zbor pe Luna La 40 de ani dupa ce Neil Armstrong a devenit primul om care a pus piciorul pe Luna, scepticii sustin ca aselenizarea realizata de echipajul misiunii Apollo 11 a fost "aranjata" intr-o baza militara americana, parte a unui "complot" pus la cale de guvernul de la Washington. National Geographic a prezentat pe site-ul sau cele mai controversate teorii ale conspiratiei despre primul zbor pe Luna, explicand de ce ele nu rezista in fata dovezilor stiintifice.
VIDEO NASA a dat publicitatii un film digital al primei aselenizari. Inregistrarile originale s-au pierdut, recunoaste agentia Inregistrarile video originale ale primei aselenizari, realizata in urma cu 40 de ani, au fost sterse iar casetele au fost refolosite pentru a se economisi bani, au declarat oficiali NASA, citati de Reuters. Agentia spatiala americana a dat insa publicitatii copii prelucrate digital ale inregistrarilor realizate in iulie 1969, despre care sustine ca "sunt mai bune decat originalele".
Washigton Post: NASA planuieste sa retraga Statia Spatiala Internationala de pe orbita in 2016 Dupa mai bine de un 10 ani de constructie costisitoare, Statia Spatiala Internationala (ISS) se apropie de finalizarea procesului de asamblare, in 2010. Dar se pare ca NASA nu planuieste sa o utilizeze prea mult timp. Conform unui articol publicat in The Washigton Post, directorul programului ISS de la NASA, Michael T. Suffredini a declarat : "In primul trimestru din 2016 vom pregati statia spatiala pentru a o da jos de pe orbita".
Experimentul Marte 500 a ajuns la final. Participantii la zborul virtual de 105 zile au parasit nava din Moscova Sase voluntari, inchisi de pe 31 martie intr-o capsula spatiala plasata in Moscova, dar fara niciun contact cu exteriorul, au ajuns la finalul experimentului Marte 500. Proiectul a avut ca scop simularea conditiilor unui zbor cu oameni la bord spre planeta Marte, scrie AFP. O calatorie la care oamenii de stiinta viseaza demult, dar care nu poate fi realizata fara o analiza asupra comportamentului uman in conditii de claustrare completa, pe termen lung.
NASA a amanat lansarea navetei Endeavour dupa ce fulgerele au lovit rampa de la Cape Canaveral Lansarea navetei Endeavour a fost amanata sambata dupa ce rampa de la Cape Canaveral a fost lovita de fulgere, in timpul unei furtuni produse vineri noaptea, au anuntat oficiali NASA, citati de BBC. In iunie au avut loc alte doua tentative de lansare, anulate dupa producerea unor scurgeri de hidrogen.

Bancul zilei: Când soțul tău devine brusc foarte pasional