SPATIUL
VIDEO Planeta Marte, vazuta de aproape de Telescopul Hubble Telescopul Hubble, cunoscut mai degraba pentru imaginile cu galaxii si nebuloase, este util si la studiul planetelor, in cazul de fata a planetei Marte. Imaginea alaturata a fost realizata de Telescopul Hubble in data de 12 mai, cu 10 zile inainte ca planeta rosie sa se afla "in opozitie", informeaza NASA. Pamantul va trece intre Marte si Soare pe data de 22 mai. Astronomii numesc acest fenomen "Opozitia lui Marte", deoarece planeta rosie se va afla in opozitie fata de Soare. Acest fapt o face sa fie vizibila la apus.
Evenimentul astronomic "Luna albastra", pe 21 mai: Luna si Marte vor putea fi observate pe cer Urmatoarea "Luna albastra", eveniment astronomic deosebit, va putea fi observata pe data de 21 mai 2016 si se va produce in apropierea planetei Marte, scrie Mediafax, citand Descopera. Pe data de 21 mai, Luna si Marte vor putea fi observate pe cer, incepand cu seara zilei de 21 mai si pana in dimineata zilei de 22 mai. Bineinteles, Luna nu va avea culoarea albastra, insa culoarea rosie a lui Marte va fi cat se pote de vizibila.
Statia Spatiala a inconjurat de 100.000 de ori Pamantul. Cifrele ISS Statia Spatiala Internationala (ISS), laboratorul spatial ce reprezinta colaborarea dintre SUA si Rusia a orbitat Pamantul de 100.000 de ori, a anuntat centrul rusesc de control al misiunii, potrivit The Guardian.
VIDEO Telescopul Kepler a descoperit 100 de planete de dimensiuni apropiate Pamantului Telescopul Kepler al NASA a descoperit mai mult de 100 de planete de marimea Pamantului, in afara sistemului solar. Au fost detectate, de asemenea, noua planete mici in interiorul asa-numitelor zone locuibile, unde conditiile sunt favorabile pentru existenta apei in stare lichida, deci ar putea fi locuite.
VIDEO Fenomen astronomic rar: Mercur va trece intre Soare si Pamant Un fenomen astronomic rar va avea loc luni, 9 mai. Mercur, cea mai mica planeta din sistemul solar, va trece intre Soare si Pamant, fenomen care va fi vizibil in acele parti ale lumii unde va fi zi, indeosebi in Europa occidentala, relateaza 7sur7.be citat de Agepres.
NASA va lansa in septembrie prima sa misiune catre un asteroid care va reveni pe Terra cu mostrele recoltate Agentia spatiala americana (NASA) va lansa in septembrie 2016 prima sa misiune catre un asteroid care va reveni apoi pe Terra cu mostrele recoltate, cu ajutorul carora se vor putea cunoaste mai bine modul de formare a sistemului nostru solar si aparitia vietii, informeaza miercuri ziarul spaniol ''ABC''.
Trei planete de marimea Pamantului, descoperite relativ aproape de noi: Daca vrem sa gasim viata in univers, acesta este locul din care trebuie sa incepem Descoperirea a trei planete ce orbiteaza in jurul unei stele mici, semiobscure, ar putea mari sansele de descoperire de viata in afara Pamantului, au spus luni astronomii, potrivit Reuters.
VIDEO O noua luna a fost descoperita in sistemul nostru solar. Ea demonstreaza o ipoteza vehiculata de mult timp in randul cercetatorilor Astronomii NASA au anuntat zilele acestea ca au descoperit o noua luna in sistemul nostru solar, informeaza Descopera. Este vorba de un obiect cosmic descoperit in apropierea planetei pitice Makemake, situata in Centura Kuiper. Anuntul intareste ipoteza conform careia cele mai multe dintre planetele pitice au sateliti naturali, o situatie aparte fiind, insa, Pluto, citeaza Mediafax.
Coliziunea a trei galaxii a dus la formarea unei gauri negre de 3,8 miliarde de mase solare O echipa de cercetatori de la Telescopul ASKAP (Australian Square Kilometre Array Pathfinder) a descoperit o gaura neagra supermasiva in timp ce efectua po serie de masuratori astronomice de rutina, intr-o galaxie aflata la o distanta de aproximativ 1,8 miliarde de ani lumina, conform unui material publicat in revista Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, informeaza Business Insider.
Un grup aerospatial elvetian a cumparat un avion Airbus pentru zboruri in conditii de gravitatie zero Un grup aerospatial elvetian intentioneaza sa le ofere clientilor sai, inca de anul acesta, calatorii in conditii de gravitatie zero, folosind un avion de linie Airbus recent achizitionat, scrie Reuters.
VIDEO 55 de ani de zbor spatial cu echipaj uman Marti s-au implinit 55 de ani de la celebrul zbor al lui Yuri Gagarin, din 12 aprilie 1961, un zbor care a ramas o referinta in istoria spatiala, potrivit Space Alliance. In dimineata acelei zile, incepea misiunea lui Gagarin, la bordul rachetei Vostok 1, lansata din Baikonur.
Stephen Hawking sustine proiectul calatoriei interstelare Stephen Hawking sustine un proiect care presupune trimiterea unei mici sonde spatiale catre un alt sistem stelar si care ar urma sa se intample in decurs de o generatie, transmite BBC. Sonda ar urma sa calatoreasca pe o distanta multa mai mare decat a facut-o orice alta sonda lansata pana acum. Programul de cercetare pentru dezvoltarea unei "sonde spatiale" de dimensiunea unui cip de computer, estimat la 100 milioane dolari, a fost lansat de milardarul Yuri Milner, cu sprijinul fondatorului Facebook Mark Zuckerberg.
Japonia a pierdut contactul cu un satelit trimis in spatiu Agentia japoneza de explorare spatiala, (Jaxa) a anunta luni ca a pierdut de doua zile contactul cu un satelit cu raze X, numit Hitomi, trimis in spatiu la jumatatea lunii februarie în speranța de a obține date inedite care sa raspunda unor intrebari despre mistere Universului. O echipă tehnică de 40 de membri încearca să rezolve problema, a declarat un purtator de cuvant al agentiei.
A fost lansata capsula fara pilot Cygnus catre Statia Spatiala Internationala (NASA) Capsula Cygnus a companiei Orbital ATK a fost lansata marti din Florida pentru o noua misiune de aprovizionare a Statiei Spatiale Internationale (ISS), potrivit imaginilor transmise in direct de televiziunea NASA, relateaza agentia France Presse (AFP).
Eclipsa de Luna in 23 martie. Ce alt eveniment astronomic spectaculos are loc in paralel In data de 23 martie are loc Eclipsa de Luna prin penumbra, care din pacate nu va putea fi observata din Romania. Eclipsa coincide cu un alt fenomen astronomic spectaculos, informeaza Descopera.
Telescopul Spatial Hubble a gasit mai multe stele monstru Astronomii au identificat, cu ajutorul capacitatilor ultraviolete ale Telescopului Spatial Hubble al NASA si ESA, noua stele monstru, cu mase de 100 de ori mai mari decat masa Soarelui in roiul stelar R136. este cel mai mate esantion de stele masive identificat pana acum. Rezultatele, care vor fi publicate in Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, ridica noi intrebari despe formarea stelelor masive.
VIDEO Europenii lanseaza misiunea ExoMars in care cauta dovezi ale existentei vietii pe Planeta Rosie Agentia Spatiala Europeana (ESA) lanseaza luni o misiune ambitioasa pe Marte, ''ExoMars 2016'', care are ca obiectiv studierea planetei pentru a afla daca exista viata in afara Terrei. Intr-o prima faza, un satelit botezat Schiaparelli urmeaza sa calatoresca sapte luni prin spatiul cosmic si sa ajunga in apropiere de Marte in luna octombrie. Acest program spatial este derulat in colaborare cu agentia spatiala rusa care furnizeaza, printre altele, rachetele Proton.
VIDEO NASA: Eclipsa totala de Soare NASA TV a transmis de la ora 01.00 GMT eclipsa totala de soare, care a fost vizibila din 12 provincii din Indonezia, printre care Sumatra, Borneo, Kalimantan, Maluku, Sulawesi.
A fost descoperita zapada pe Pluto Zapada in spatiu nu ia nastere in urma inghetarii particulelor de oxid dihidrogenic, sau apa, ci in urma gazului metan inghetat. Cum gazul metan inlocuieste apa pe alte planete, zapada "metanica" poate lua nastere doar la altitudini extrem de mari, asa ca Planeta Pluto tocmai a demonstrat cercetatorilor de la NASA ca le are pe amandoua, potrivit Playtech.
O noua schimbare de plan pentru proiectul QB50, cu posibil impact si pentru misiunea spatiala romaneasca Robisa Conducerea proiectului QB50 (o constelatie de 50 de nano sateliti de tip Cubesat) anunta din nou schimbari in plan. La inceputul anului, in urma incetarii cooperarii dintre Brazilia si Ucraina si a abandonarii proiectului de realizare a lansatorului Cyclone 4, in lipsa alternativelor, satelitii constelatiei fusesera repartizati pentru o lansare de la bordul Statiei Spatiale Internationale, ISS. Ei ar fi trebuit transportati de la sol pana pe ISS cu ajutorul cargoului rusesc Progress si urmau sa foloseasca bratul robotic al modulului japonez Kibo, scrie Space Alliance.

Bancul zilei: Tu cu cine votezi?
Doi prieteni, in parc: - Auzi, tu cu cine vei vota la urmatoarele alegeri? - Cu Ali Baba si cei 40 de hoti.
Gluma zilei: Batalia de la Ovine