SPATIUL
Hub-ul astronomic al lumii, amenintat de contaminarea luminoasa: Astronomii din Chile se tem de disparitia cerului de noapte intunecat La mijlocul lunii noiembrie, cativa astronomi de top care au cercetat cerul de noapte inghetat din Chile pentru a testa un telescop de ultima generatie, in valoare de 1 miliard de dolari, au fost uimiti sa constate ca imaginea era neclara, si nu din motive tehnice ci din cauza unei straluciri neasteptate, scrie Reuters.
SUA lanseaza goana dupa aurul spatial, dupa promulgarea legii care stabileste ca orice material gasit de un american pe un asteroid ii apartine Presedintele Barack Obama a semnat la finele lui noiembrie o lege care autorizeaza folosirea in scopuri comerciale a bogatiilor care se afla pe asteroizi sau pe luna, o premiera la nivel planetar, scrie AFP.
Studiu: Ce efecte a avut distrugerea Stelei Mortii din Razboiul Stelelor asupra economiei galactice Zachary Feinstein, profesor la Universitatea Washington din St. Louis, este un mare fan al francizei ”Razboiul Stelelor”, dar si al economiei. Asa ca a publicat un studiu care imbina cele doua lucruri dragi inimii sale, adica efectele financiare ale distrugerii Stelei Mortii asupra economiei galaxiei fictionale, scrie Business Insider.
NASA a prezentat fotografii de inalta rezolutie ale planetei pitice Pluto NASA a prezentat o noua serie de fotografii detaliate ale planetei pitice Pluto, oferind cercetatorilor rezultate inedite ale observatiilor facute pana acum, relateaza AFP. Imaginile au o rezolutie de 77 pe 85 de metri pe pixel si alcatuiesc o secventa de peste 80 de kilometri, potrivit NASA.
La limita cunoasterii: in cautarea undelor gravitationale Arianespace a lansat azi dimineata, la ora 04:04 GMT, sonda spatiala Lisa Pathfinder. Lansarea, de la baza Arianespace din Kourou, Guiana Franceza, trebuia sa aiba loc pe 2 decembrie 2015, insa a fost amanata din cauza unor probleme de ultim moment la lansator, potrivit Space Alliance.
O gaura neagra a devorat o stea, eliberand apoi resturile intr-un jet de materie Cercetatorii au observat o premiera astronomica, dupa ce o stea a fost devorata de o gaura neagra masiva, iar un val de materie fierbinte, alcatuit din resturi ale fostului astru, a fost eliberat din stransoarea gravitationala. Este pentru prima data cand astronomii reusesc sa inregistreze semnalul radio al materiei care reuseste sa scape de forta destructiva a unui asemenea eveniment cosmic. Ceea ce au inregistrat cercetatorii ramane un mister care schimba insa ideea traditionala ca nimic nu poate supravietui unei gauri negre, nici macar lumina, scrie The Washington Post.
VIDEO 11 ani de cercetare a planetei Saturn in 3 ore si 48 de minute Materialul video de mai jos contine 341.805 de imagini realizate de sonda spatiala Cassini-Huygens in cei 11 ani de cercetare a planetei Saturn si a satelitilor sai naturali. Materialul video de 3 ore si 48 de minute a fost publicat pe pagina de youtube Wall Street Journal.
VIDEO Un deseu spatial va cadea pe Terra vineri. Impactul este prevazut in apropiere de Sri Lanka Un deseu spatial care a plutit multa vreme pe orbita Terrei va reintra in atmosfera si va cadea pe planeta noastra pe 13 noiembrie, in ocean, la aproximativ 65 de kilometri de Sri Lanka, informeaza site-ul slate.fr.
Phobos, unul dintre satelitii planetei Marte, se dezintegreaza treptat, sustin astronomii Unul dintre cei doi sateliti naturali ai planetei Marte, Phobos, prezinta pe suprafata sa zgarieturi superficiale interpretate de oamenii de stiinta drept primele semne ale defectelor structurale care in cele din urma vor distruge corpul ceresc, informeaza NASA.
Astronomii au descoperit un nou obiect spatial in Sistemul Solar Astronomii au descoperit un obiect spatial, cel mai indepartat din Sistemul Solar gasit pana acum, ce pare a fi o planeta miniaturala, au anuntat miercuri oamenii de stiinta, citati de Reuters.
O planeta stancoasa, foarte apropiata de Terra, ar putea avea atmosfera O noua exoplaneta stancoasa care ar putea avea atmosfera a fost descoperita la "doar" 127 de ani lumina de Terra, potrivit unui studiu publicat miercuri in revista britanica Nature si citat de AFP.
​VIDEO Soarele in Ultra-HD Observatorul pentru dinamica solara (SDO) al NASA supravegheaza fara intrerupere steaua cea mai apropiata de Terra, Soarele. SDO realizeaza imagini ale Soarelui in 10 lungimi de unda diferite, ceea ce ajuta la evidentierea variatiilor termice ale materialului solar. Mai multe dintre aceste imagini care redau Soarele intr-un detaliu fara precedent au fost adunate intr-un video prezentat de realizatori ca avand definitie Ultra-HD.
VIDEO Statia Spatiala Internationala, unicul laborator al oamenilor in spatiu, sarbatoreste 15 ani de prezenta umana continua Statia Spatiala Internationala (ISS), un laborator orbital unic pentru cercetari in conditii de microgravitatie considerat esential pentru pregatirea misiunilor cu echipaj uman spre Marte, sarbatoreste luni 15 ani de prezenta umana continua la bordul sau, scrie AFP.
O cometa moarta care seamana cu un craniu va trece pe langa Pamant, de Halloween Un enorm obiect spatial care va trece aproape de Pamant sambata, de Halloween, este probabil o cometa moarta care seamana, stranie coincidenta, cu un cap de mort, anunta NASA, citata de AFP.
VIDEO Descoperire importanta a NASA: Cometa care lasa in urma alcool si zahar. Ar putea explica aparitia vietii pe pamant NASA a descoperit ca o cometa lasa in urma alcool si zahar. Descoperirea este una importanta deoarece ar putea explica aparitia vietii pe pamant. Cometa C/2014 Q2, cunoscuta ca Lovejoy, lasa in urma alcool si zahar in timp ce traverseaza sistemul solar, informeaza cdanews.com.
VIDEO Sonda Cassini a survolat de aproape luna Enceladus, unul dintre satelitii lui Saturn Sonda Cassini a survolat miercuri suprafata lui Enceladus, una dintre lunile giganticei planete gazoase Saturn, de la doar 50 de kilometri distanta, intr-o ultima incercare de a "simti" chimia gheizerelor de apa care izbucnesc de la polul sud al acestui satelit, conform BBC.
Surpriza pentru oamenii de stiinta: oxigen in atmosfera cometei Ciuriumov-Gherasimenko Sonda europeana Rosetta a descoperit oxigen din abundenta in atmosfera cometei "Ciuri", "o surpriza totala" pentru oamenii de stiinta, care se intreaba acum daca nu trebuie sa isi schimbe modelele legate de formarea sistemului solar, scrie AFP.
​Astronomii au simtul umorului: WTF, primul deseu spatial care va cadea pe Pamant, se va dezintegra in mare parte la intrarea in atmosfera Un deseu spatial care orbiteaza de foarte mult timp in jurul Pamantului va cadea pe planeta noastra in data de 13 noiembrie. Obiectul cu o lungime de doi metri a fost denumite WT1190F, scrie slate.fr, care noteaza ca astronomii au umor.
Ce se intampla cand o gaura neagra distruge o stea activa Cand o stea se apropie prea mult de o gaura neagra, atractia gravitationala intensa a gaurii neagra creaza forte mareice care pot "sfasia" corpul ceresc In timpul unor astfel de evenimente, numite perturbari mareice, o parte din resturile stelare sunt aruncate, cu viteza mare, catre exterior, in timp ce restul cade inspre gaura neagra. Procesul provoaca un semnal puternic de raze X, care poate dura ani de zile, scrie EurekAlert!, serviciul de stiri al societatii stiintifice AAAS.
VIDEO Ultimul sarut pentru doua stele care se indreapta spre catastrofa O echipa internationala de astronomi a gasit un sistem de stele duble atat de apropiate, incat par ca se ating, potrivit imaginilor surprinse de European Southern Observatory (ESO).

Bancul zilei: Tu cu cine votezi?
Doi prieteni, in parc: - Auzi, tu cu cine vei vota la urmatoarele alegeri? - Cu Ali Baba si cei 40 de hoti.
Gluma zilei: Batalia de la Ovine