SPATIUL
Un grup aerospatial elvetian a cumparat un avion Airbus pentru zboruri in conditii de gravitatie zero Un grup aerospatial elvetian intentioneaza sa le ofere clientilor sai, inca de anul acesta, calatorii in conditii de gravitatie zero, folosind un avion de linie Airbus recent achizitionat, scrie Reuters.
VIDEO 55 de ani de zbor spatial cu echipaj uman Marti s-au implinit 55 de ani de la celebrul zbor al lui Yuri Gagarin, din 12 aprilie 1961, un zbor care a ramas o referinta in istoria spatiala, potrivit Space Alliance. In dimineata acelei zile, incepea misiunea lui Gagarin, la bordul rachetei Vostok 1, lansata din Baikonur.
Stephen Hawking sustine proiectul calatoriei interstelare Stephen Hawking sustine un proiect care presupune trimiterea unei mici sonde spatiale catre un alt sistem stelar si care ar urma sa se intample in decurs de o generatie, transmite BBC. Sonda ar urma sa calatoreasca pe o distanta multa mai mare decat a facut-o orice alta sonda lansata pana acum. Programul de cercetare pentru dezvoltarea unei "sonde spatiale" de dimensiunea unui cip de computer, estimat la 100 milioane dolari, a fost lansat de milardarul Yuri Milner, cu sprijinul fondatorului Facebook Mark Zuckerberg.
Japonia a pierdut contactul cu un satelit trimis in spatiu Agentia japoneza de explorare spatiala, (Jaxa) a anunta luni ca a pierdut de doua zile contactul cu un satelit cu raze X, numit Hitomi, trimis in spatiu la jumatatea lunii februarie în speranța de a obține date inedite care sa raspunda unor intrebari despre mistere Universului. O echipă tehnică de 40 de membri încearca să rezolve problema, a declarat un purtator de cuvant al agentiei.
A fost lansata capsula fara pilot Cygnus catre Statia Spatiala Internationala (NASA) Capsula Cygnus a companiei Orbital ATK a fost lansata marti din Florida pentru o noua misiune de aprovizionare a Statiei Spatiale Internationale (ISS), potrivit imaginilor transmise in direct de televiziunea NASA, relateaza agentia France Presse (AFP).
Eclipsa de Luna in 23 martie. Ce alt eveniment astronomic spectaculos are loc in paralel In data de 23 martie are loc Eclipsa de Luna prin penumbra, care din pacate nu va putea fi observata din Romania. Eclipsa coincide cu un alt fenomen astronomic spectaculos, informeaza Descopera.
Telescopul Spatial Hubble a gasit mai multe stele monstru Astronomii au identificat, cu ajutorul capacitatilor ultraviolete ale Telescopului Spatial Hubble al NASA si ESA, noua stele monstru, cu mase de 100 de ori mai mari decat masa Soarelui in roiul stelar R136. este cel mai mate esantion de stele masive identificat pana acum. Rezultatele, care vor fi publicate in Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, ridica noi intrebari despe formarea stelelor masive.
VIDEO Europenii lanseaza misiunea ExoMars in care cauta dovezi ale existentei vietii pe Planeta Rosie Agentia Spatiala Europeana (ESA) lanseaza luni o misiune ambitioasa pe Marte, ''ExoMars 2016'', care are ca obiectiv studierea planetei pentru a afla daca exista viata in afara Terrei. Intr-o prima faza, un satelit botezat Schiaparelli urmeaza sa calatoresca sapte luni prin spatiul cosmic si sa ajunga in apropiere de Marte in luna octombrie. Acest program spatial este derulat in colaborare cu agentia spatiala rusa care furnizeaza, printre altele, rachetele Proton.
VIDEO NASA: Eclipsa totala de Soare NASA TV a transmis de la ora 01.00 GMT eclipsa totala de soare, care a fost vizibila din 12 provincii din Indonezia, printre care Sumatra, Borneo, Kalimantan, Maluku, Sulawesi.
A fost descoperita zapada pe Pluto Zapada in spatiu nu ia nastere in urma inghetarii particulelor de oxid dihidrogenic, sau apa, ci in urma gazului metan inghetat. Cum gazul metan inlocuieste apa pe alte planete, zapada "metanica" poate lua nastere doar la altitudini extrem de mari, asa ca Planeta Pluto tocmai a demonstrat cercetatorilor de la NASA ca le are pe amandoua, potrivit Playtech.
O noua schimbare de plan pentru proiectul QB50, cu posibil impact si pentru misiunea spatiala romaneasca Robisa Conducerea proiectului QB50 (o constelatie de 50 de nano sateliti de tip Cubesat) anunta din nou schimbari in plan. La inceputul anului, in urma incetarii cooperarii dintre Brazilia si Ucraina si a abandonarii proiectului de realizare a lansatorului Cyclone 4, in lipsa alternativelor, satelitii constelatiei fusesera repartizati pentru o lansare de la bordul Statiei Spatiale Internationale, ISS. Ei ar fi trebuit transportati de la sol pana pe ISS cu ajutorul cargoului rusesc Progress si urmau sa foloseasca bratul robotic al modulului japonez Kibo, scrie Space Alliance.
Suprafata planetei Marte a fost redesenata de fenomene vulcanice (studiu) Suprafata planetei Marte s-a schimbat foarte mult in ultimele peste 3 miliarde de ani sub influenta ploilor sau zapezilor care au sapat canioane si vai concomitent cu formarea celei mai mari structuri vulcanice din sistemul nostru solar, Tharsis, conform unui nou studiu publicat in ultimul numar al revistei Nature, transmite SPACE.com.
Hubble depaseste recordul de distanta pana la cea mai indepartata galaxie observata Impingand capacitatea Telescopulului Spatial Hubble pana la limita, astronomii au depasit recordul de distanta cosmica, masurand distanta pana la cea mai indepartata galaxie vazuta vreodata in univers. Galaxia exista la doar 400 de milioane de ani dupa Big Bang, oferind noi perspective asupra primei generatii de galaxii. Este pentru prima oara cand distanta unui obiect atat de indepartat de Pamant a fost masurata din spectrul sau, acest lucru facand masuratoarea extrem de solida, scrie Spacetelescope.org.
Astronautul NASA Scott Kelly a crescut cu 5 cm in inaltime in anul pe care l-a petrecut in spatiu Dupa ce a trait timp de aproape un an la bordul Statiei Spatiale Internationale, astronautul NASA Scott Kelly este cu 5 cm mai inalt decat fratele sau geaman identic Mark, scrie CNBC. Astronautul va reveni insa in scurt timp la inaltimea sa initiala.
Incertitudini despre traiectoria unui asteroid care va trece pe langa Terra saptamana viitoare Un asteroid cu diametrul de aproximativ 30 de metri va trece pe langa Pamant in cursul saptamanii viitoare, insa astronomii nu stiu inca exact cand se va petrece acest eveniment si nici cat de aproape va fi aceasta trecere fata de Terra, conform unui material publicat de SPACE.com.
VIDEO Astronautii Kelly si Kornienko s-au intors de pe Statia Spatiala dupa un zbor record, de aproape un an Astronautul NASA Scott Kelly si cosmonautul rus Mikhail Kornienko s-au intors pe Pamant miercuri dupa aproape un an pe Statia Statiala Internationala, cea mai lunga misiune americana din istorie, menita sa pregateasca zborurile cu echipaj uman spre Marte, informeaza Reuters.
NASA: Ultime pregatiri pentru revenirea pe Pamant a doi astronauti care au stat 340 de zile in spatiu Astronautul Scott Kelly, americanul care a petrecut cea mai lunga perioada de timp in cosmos, preda luni comanda Statiei Spatiale Orbitale (ISS) colegului sau Tim Kopra, de la Agentia spatiala americana (NASA), inainte de a pleca, marti, spre Pamant, anunta NASA, care va transmite in direct (http://www.nasa.gov/nasatv) atat scurta ceremonie de luni, cat si revenirea pe Terra, potrivit Agerpres.
Cea mai detaliata cartografiere a emisferei sudice a Caii Lactee a fost terminata, anunta ESO Observatorul Austral European (ESO) a anuntat miercuri definitivarea celei mai detaliate cartografieri a ansamblului planului galactic vizibil din emisfera sudica, performanta care a fost posibila datorita telescopului APEX (Atacama Pathfinder Experiment), amplasat la o altitudine de 5.100 de metri in Desertul Atacama din Chile, informeaza Agerpres.
A inceput cursa pentru gasirea celei de-a noua planete a sistemului solar: Cercetatori francezi spun ca au redus la jumatate spatiul de cautare Ar putea fi gasita a "noua planeta" a sistemului solar pe care cercetatori americani cred ca au descoperit-o gratie unor modele matematice? Astronomi francezi au reusit sa precizeze directiile spre care trebuie orientate telescoapele in aceasta incercare, scrie AFP.
Agentia spatiala germana: A sosit momentul sa ne luam ramas bun de la robotul Philae Sansele de stabilire a unui contact cu micul robot Philae, plasat pe cometa 67P/ Ciuriumov-Gherasimenko, dar care nu a mai dat niciun semn de sapte luni, sunt "aproape nule" si "a sosit momentul sa ne luam ramas bun de la el", a anuntat vineri agentia spatiala germana DLR, potrivit AFP.