SPATIUL
O planeta stancoasa, foarte apropiata de Terra, ar putea avea atmosfera O noua exoplaneta stancoasa care ar putea avea atmosfera a fost descoperita la "doar" 127 de ani lumina de Terra, potrivit unui studiu publicat miercuri in revista britanica Nature si citat de AFP.
​VIDEO Soarele in Ultra-HD Observatorul pentru dinamica solara (SDO) al NASA supravegheaza fara intrerupere steaua cea mai apropiata de Terra, Soarele. SDO realizeaza imagini ale Soarelui in 10 lungimi de unda diferite, ceea ce ajuta la evidentierea variatiilor termice ale materialului solar. Mai multe dintre aceste imagini care redau Soarele intr-un detaliu fara precedent au fost adunate intr-un video prezentat de realizatori ca avand definitie Ultra-HD.
VIDEO Statia Spatiala Internationala, unicul laborator al oamenilor in spatiu, sarbatoreste 15 ani de prezenta umana continua Statia Spatiala Internationala (ISS), un laborator orbital unic pentru cercetari in conditii de microgravitatie considerat esential pentru pregatirea misiunilor cu echipaj uman spre Marte, sarbatoreste luni 15 ani de prezenta umana continua la bordul sau, scrie AFP.
O cometa moarta care seamana cu un craniu va trece pe langa Pamant, de Halloween Un enorm obiect spatial care va trece aproape de Pamant sambata, de Halloween, este probabil o cometa moarta care seamana, stranie coincidenta, cu un cap de mort, anunta NASA, citata de AFP.
VIDEO Descoperire importanta a NASA: Cometa care lasa in urma alcool si zahar. Ar putea explica aparitia vietii pe pamant NASA a descoperit ca o cometa lasa in urma alcool si zahar. Descoperirea este una importanta deoarece ar putea explica aparitia vietii pe pamant. Cometa C/2014 Q2, cunoscuta ca Lovejoy, lasa in urma alcool si zahar in timp ce traverseaza sistemul solar, informeaza cdanews.com.
VIDEO Sonda Cassini a survolat de aproape luna Enceladus, unul dintre satelitii lui Saturn Sonda Cassini a survolat miercuri suprafata lui Enceladus, una dintre lunile giganticei planete gazoase Saturn, de la doar 50 de kilometri distanta, intr-o ultima incercare de a "simti" chimia gheizerelor de apa care izbucnesc de la polul sud al acestui satelit, conform BBC.
Surpriza pentru oamenii de stiinta: oxigen in atmosfera cometei Ciuriumov-Gherasimenko Sonda europeana Rosetta a descoperit oxigen din abundenta in atmosfera cometei "Ciuri", "o surpriza totala" pentru oamenii de stiinta, care se intreaba acum daca nu trebuie sa isi schimbe modelele legate de formarea sistemului solar, scrie AFP.
​Astronomii au simtul umorului: WTF, primul deseu spatial care va cadea pe Pamant, se va dezintegra in mare parte la intrarea in atmosfera Un deseu spatial care orbiteaza de foarte mult timp in jurul Pamantului va cadea pe planeta noastra in data de 13 noiembrie. Obiectul cu o lungime de doi metri a fost denumite WT1190F, scrie slate.fr, care noteaza ca astronomii au umor.
Ce se intampla cand o gaura neagra distruge o stea activa Cand o stea se apropie prea mult de o gaura neagra, atractia gravitationala intensa a gaurii neagra creaza forte mareice care pot "sfasia" corpul ceresc In timpul unor astfel de evenimente, numite perturbari mareice, o parte din resturile stelare sunt aruncate, cu viteza mare, catre exterior, in timp ce restul cade inspre gaura neagra. Procesul provoaca un semnal puternic de raze X, care poate dura ani de zile, scrie EurekAlert!, serviciul de stiri al societatii stiintifice AAAS.
VIDEO Ultimul sarut pentru doua stele care se indreapta spre catastrofa O echipa internationala de astronomi a gasit un sistem de stele duble atat de apropiate, incat par ca se ating, potrivit imaginilor surprinse de European Southern Observatory (ESO).
NASA: O stea pe moarte care isi vaporizeaza planetele din propriul sistem / O imagine care prevede sfarsitului sistemului Solar Moartea unui sistem solar a fost pentru prima data captura de catre astronomii NASA, care spun ca imaginile violente prevad soarta finala a Pamantului, scrie The Guardian.
Agentia Spatiala Europeana vrea sa construiasca un "sat lunar" international Agentia Spatiala Europeana (ESA) vrea sa construiasca un proiect ambitios - un "sat lunar" international -, care ar putea fi amenajat treptat cu ajutorul unor roboti, pentru a permite revenirea oamenilor pe satelitul natural al Terrei dupa o absenta de cateva decenii, informeaza Mediafax fr.news.yahoo.com.
NASA a facut public rezultatul proiectului "Pluto Time": 3 imagini-mozaic cu planeta si satelitul sau principal, formate din mii de fotografii trimise de oameni NASA a facut publice 3 imagini-mozaic cu planeta Pluto si principalul sau satelit, Charon, reprezentand raspunsul global al campaniei sale de social media "#PlutoTime". Prin acest proiect, dezvoltat de echipa stiintica New Horizon, NASA a indemnat oamenii din intreaga lume sa posteze imagini cu ei in locurile in care traiesc atunci cand este "ora Pluto" - in general in apropierea rasaritului sau apusului pe Terra.
Agentia Spatiala Europeana si Roscosmos, in faza secunda a misiunii de explorare a polului sudic al Lunii Agentia Spatiala Europeana (ESA) si Agentia spatiala rusa Roscosmos colaboreaza la misiunea pentru explorarea polului sudic al Lunii, a declarat duminica James Carpenter, cercetator al ESA, pentru DPA, mentionand ca cele doua entitati se afla in etapele incipiente ale fazei B, faza de dezvoltare tehnica a proiectului, informeaza Agerpres. Misiunea, intitulata Luna-27, este planificata sa aiba loc in anul 2020. Scopul misiunii este aselenizarea polului sudic pentru a determina disponibilitatea resurselor si pentru pregatirea unor misiuni umane viitoare.
Telescopul Kepler a descoperit o stea care se comporta straniu, determinand aparitia speculatiilor legate de megastructuri extraterestre Telescopul spatial Kepler a identificat la 1.480 ani-lumina un fenomen straniu, neexplicat inca. A descoperit telescopul spatial Kepler o megastructura construita de extraterestri? aceasta este intrebarea pe care si-o pun mai multe site-uri dupa publicarea unui articol de catre The Atlantic, in 13 octombrie, scrie Slate.fr.
Astronomii romani au determinat compozitia mineralogica a unui asteroid care intersecteaza orbita Pamantului Institutul Astronomic al Academiei Romane si Observatorul Astronomic din Cluj-Napoca alaturi de partenerii internationali - Institutul de Mecanica Cereasca si de Calcul al Efemeridelor din cadrul Observatorului din Paris, Isaac Newton Group of Telescopes din insulele Canare si Infrared Telescope Facility din insulele Hawaii - au initiat si derulat o campanie de observatii dedicata studierii asteroidului 2004 BL86, care prezinta un potential pericol pentru Terra.
Planul NASA in 3 etape de a pune un om pe Marte Agentia spatiala americana (NASA) a dat publicitatii, vineri, un plan de "cucerire" a planetei Marte, ce include trei etape majore, informeaza Mediafax citand 20minutes.fr. Intr-un articol publicat pe site-ul ei oficial, NASA a subliniat numeroasele obstacole care trebuie sa fie depasite inainte ca primii oameni sa paseasca pe planeta Marte. "Cand va putea omul sa ajunga pe Marte?" este intrebarea la care a dorit sa raspunda agentia spatiala americana.
Ce s-ar intampla daca ai atinge o gaura neagra? O gaura neagra este etapa finala din viata unor stele supermasive. este masa de materie intunecata, masiva, care consuma tot ce poate sa absoarba, scrie IFLScience. Gaurile negre sunt atat de masive si cu un camp gravitational atat de puternic incat nici macar lumina nu poate scapa de atractia lor - acesta fiind si unul dintre motivele pentru care nu putem vedea direct o gaura neagra.
VIDEO NASA: Un asteroid-gigant s-a apropiat de Terra, fara sa existe risc de impact. Urmatorul corp cosmic de dimensiuni similare va trece pe langa planeta noastra intre anii 2038 si 2114 Un asteroid urias s-a intersectat sambata dimineata cu orbita Lunii, fara sa genereze insa un risc de impact cu Terra, a anuntat Agentia Spatiala Americana (NASA), potrivit Mediafax. Asteroidul cu un diametru de aproximativ 2,5 kilometri se deplaseaza in spatiu cu o viteza de 64.000 de kilometri pe ora. El a fost denumit 86666 (2000 FL10) de catre agentia spatiala americana si s-a apropiat cel mai mult de Terra in cursul diminetii de sambata. Urmatorul corp cosmic de dimensiuni similare care va trece pe langa Terra se numeste 2015 RN35 si se va apropia de planeta noastra intre 2038 si 2114.
NASA a anuntat noua descoperire despre Pluto: "Cer" albastru si regiuni de apa inghetata pe planeta pitica Primele imagini color ale invelisului de ceata din atmosfera planetei pitice Pluto, surprinse saptamana trecuta de misiunea New Horizons, dezvaluie ca acesta are o culoare albastra, a anuntat joi NASA. In plus, sonda spatiala a detectat si numeroase mici regiuni expuse de gheata lichida pe suprafata Pluto.

​​INTERVIU Obie Platon, artist vizual: Sunt un vanator de original si incerc sa ilustrez personaje cautandu-mi  teme noi, bazate pe evolutia umana