SPATIUL
NASA: O stea pe moarte care isi vaporizeaza planetele din propriul sistem / O imagine care prevede sfarsitului sistemului Solar Moartea unui sistem solar a fost pentru prima data captura de catre astronomii NASA, care spun ca imaginile violente prevad soarta finala a Pamantului, scrie The Guardian.
Agentia Spatiala Europeana vrea sa construiasca un "sat lunar" international Agentia Spatiala Europeana (ESA) vrea sa construiasca un proiect ambitios - un "sat lunar" international -, care ar putea fi amenajat treptat cu ajutorul unor roboti, pentru a permite revenirea oamenilor pe satelitul natural al Terrei dupa o absenta de cateva decenii, informeaza Mediafax fr.news.yahoo.com.
NASA a facut public rezultatul proiectului "Pluto Time": 3 imagini-mozaic cu planeta si satelitul sau principal, formate din mii de fotografii trimise de oameni NASA a facut publice 3 imagini-mozaic cu planeta Pluto si principalul sau satelit, Charon, reprezentand raspunsul global al campaniei sale de social media "#PlutoTime". Prin acest proiect, dezvoltat de echipa stiintica New Horizon, NASA a indemnat oamenii din intreaga lume sa posteze imagini cu ei in locurile in care traiesc atunci cand este "ora Pluto" - in general in apropierea rasaritului sau apusului pe Terra.
Agentia Spatiala Europeana si Roscosmos, in faza secunda a misiunii de explorare a polului sudic al Lunii Agentia Spatiala Europeana (ESA) si Agentia spatiala rusa Roscosmos colaboreaza la misiunea pentru explorarea polului sudic al Lunii, a declarat duminica James Carpenter, cercetator al ESA, pentru DPA, mentionand ca cele doua entitati se afla in etapele incipiente ale fazei B, faza de dezvoltare tehnica a proiectului, informeaza Agerpres. Misiunea, intitulata Luna-27, este planificata sa aiba loc in anul 2020. Scopul misiunii este aselenizarea polului sudic pentru a determina disponibilitatea resurselor si pentru pregatirea unor misiuni umane viitoare.
Telescopul Kepler a descoperit o stea care se comporta straniu, determinand aparitia speculatiilor legate de megastructuri extraterestre Telescopul spatial Kepler a identificat la 1.480 ani-lumina un fenomen straniu, neexplicat inca. A descoperit telescopul spatial Kepler o megastructura construita de extraterestri? aceasta este intrebarea pe care si-o pun mai multe site-uri dupa publicarea unui articol de catre The Atlantic, in 13 octombrie, scrie Slate.fr.
Astronomii romani au determinat compozitia mineralogica a unui asteroid care intersecteaza orbita Pamantului Institutul Astronomic al Academiei Romane si Observatorul Astronomic din Cluj-Napoca alaturi de partenerii internationali - Institutul de Mecanica Cereasca si de Calcul al Efemeridelor din cadrul Observatorului din Paris, Isaac Newton Group of Telescopes din insulele Canare si Infrared Telescope Facility din insulele Hawaii - au initiat si derulat o campanie de observatii dedicata studierii asteroidului 2004 BL86, care prezinta un potential pericol pentru Terra.
Planul NASA in 3 etape de a pune un om pe Marte Agentia spatiala americana (NASA) a dat publicitatii, vineri, un plan de "cucerire" a planetei Marte, ce include trei etape majore, informeaza Mediafax citand 20minutes.fr. Intr-un articol publicat pe site-ul ei oficial, NASA a subliniat numeroasele obstacole care trebuie sa fie depasite inainte ca primii oameni sa paseasca pe planeta Marte. "Cand va putea omul sa ajunga pe Marte?" este intrebarea la care a dorit sa raspunda agentia spatiala americana.
Ce s-ar intampla daca ai atinge o gaura neagra? O gaura neagra este etapa finala din viata unor stele supermasive. este masa de materie intunecata, masiva, care consuma tot ce poate sa absoarba, scrie IFLScience. Gaurile negre sunt atat de masive si cu un camp gravitational atat de puternic incat nici macar lumina nu poate scapa de atractia lor - acesta fiind si unul dintre motivele pentru care nu putem vedea direct o gaura neagra.
VIDEO NASA: Un asteroid-gigant s-a apropiat de Terra, fara sa existe risc de impact. Urmatorul corp cosmic de dimensiuni similare va trece pe langa planeta noastra intre anii 2038 si 2114 Un asteroid urias s-a intersectat sambata dimineata cu orbita Lunii, fara sa genereze insa un risc de impact cu Terra, a anuntat Agentia Spatiala Americana (NASA), potrivit Mediafax. Asteroidul cu un diametru de aproximativ 2,5 kilometri se deplaseaza in spatiu cu o viteza de 64.000 de kilometri pe ora. El a fost denumit 86666 (2000 FL10) de catre agentia spatiala americana si s-a apropiat cel mai mult de Terra in cursul diminetii de sambata. Urmatorul corp cosmic de dimensiuni similare care va trece pe langa Terra se numeste 2015 RN35 si se va apropia de planeta noastra intre 2038 si 2114.
NASA a anuntat noua descoperire despre Pluto: "Cer" albastru si regiuni de apa inghetata pe planeta pitica Primele imagini color ale invelisului de ceata din atmosfera planetei pitice Pluto, surprinse saptamana trecuta de misiunea New Horizons, dezvaluie ca acesta are o culoare albastra, a anuntat joi NASA. In plus, sonda spatiala a detectat si numeroase mici regiuni expuse de gheata lichida pe suprafata Pluto.
World Space Week 2015 / Saptamana mondiala a spatiului cosmic 2015 In perioada 4-10 octombrie, are loc World Space Week sau Saptamana Mondiala a Spatiului Cosmic, un eveniment organizat de Adunarea Generala a ONU in cinstea lansarii primului satelit artificial, Sputnik 1, pe 4 octombrie 1957 care marcheaza practic debutul explorarii spatiale.
Descoperirea de apa pe Marte starneste noi sperante de gasire a vietii pe Planeta Rosie / Prima misiune umana, la orizontul anilor 2030 Descoperirea de apa pe Marte, anuntata luni de NASA, trezeste noi sperante de descoperire a vietii pe Planeta Rosie si ar putea constitui o pretioasa resursa pentru o viitoare misiune umana si, de ce nu, o colonizare, scrie AFP.
NASA si The Martian - o coincidenta cosmica prea frumoasa sa fie adevarata?  Anuntul ca s-a gasit apa pe Planeta Rosie a aparut in acelasi timp cu lansarea filmului The Martian, cu Matt Damon in rolul principal, la care NASA a cooperat, oferind utilizarea brand-ului sau. Coincidenta?
Descoperirea majora anuntata de NASA: Apa sarata curge pe suprafata planetei Marte Oamenii de stiinta au descoperit primele dovezi ca apa sarata ar putea curge pe suprafata planetei Marte in lunile de vara, potrivit unui studiu publicat luni si citat de Reuters. Oamenii de stiinta afirma, intr-un studiu publicat in revista Geoscience, ca au gasit semne, in curioasele linii desenate pe pantele planetei, de prezenta de minerale sarate "hidratate", care au necesita prezenta apei pentru formarea lor.
FOTOGALERIE Superluna sangerie Din America in India, trecand prin Africa si Europa, milioane de oameni s-au delectat in noaptea de duminica spre luni cu strania tenta rosie a "Superlunii sangerii", potrivit AFP.
NASA anunta o descoperire stiintifica majora: Misterul planetei Marte rezolvat? Aflati luni in conferinta de presa "Misterul planetei Marte rezolvat? Aflati luni in conferinta de presa de la sediul central al NASA din Washington, ce va fi transmisa live de televiziunea online NASA TV si pe site-ul agentiei, nasa.gov", este anuntul facut de Agentia Spatiala Americana pe Twitter, anunt care a intrigat pe toata lumea.
VIDEO Eclipsa totala de "Superluna", in aceasta noapte In aceasta noapte, Luna se va afla la perigeu - punctul de pe orbita sa cel mai apropiat de Terra - astfel incat astrul va parea cu circa 14% mai mare si cu circa 30% mai luminoasa. Ajunsa in punctul cel mai apropiat de Pamant posibil, Luna se va inrosi in timpul unei echipse totale, un fenomen rar cu care nu vom mai avea ocazia sa ne reintalnim pana in 2033, relateaza AFP.
VIDEO Eclipsa totala de "Superluna", in noaptea de duminica spre luni In noaptea de duminica spre luni Luna se va afla la perigeu - punctul de pe orbita sa cel mai apropiat de Terra - astfel incat astrul va parea cu circa 14% mai mare si cu circa 30% mai luminoasa. Ajunsa in punctul cel mai apropiat de Pamant posibil, Luna se va inrosi in timpul unei echipse totale, un fenomen rar cu care nu vom mai avea ocazia sa ne reintalnim pana in 2033, relateaza AFP.
O harta 3D a Universului ar putea dezvalui secretele materiei negre Eforturile oamenilor de stiinta de a dezvalui secretele Universului au ajuns la un nou nivel zilele acestea, odata cu aprobarea Departamentului de Energie al Statelor Unite ale Americii pentru proiectul de constructie a instrumentului DESI (Dark Energy Spectroscopic Instrument). Instrumentul, care va cantari circa 5 tone, va fi construit de catre oamenii de stiinta de la Universitatea Durham din Marea Britanie si amplasat la Observatorul National din Tucson, Arizona. Cu ajutorul instrumentului DESI, 200 de oameni de stiinta vor putea observa lumina a circa 30 de milioane de galaxii pentru proiectarea unei harti 3D a Universului, care ar putea dezvalui secretele materiei negre.
Un nou satelit de telecomunicatie din clasa Express, apartinand operatorului RSCC (Russian Satellite Communications Co) a fost lansat din Baikonur Un nou satelit de telecomunicatie din clasa Express, apartinand operatorului RSCC (Russian Satellite Communications Co) a fost lansat din Baikonur. La bordul lui Express AM8 sunt montate in total 42 de transpondere, operand in benzile Ku (24), C (16) si L (2), anunta Space Alliance. Satelitul va fi plasat la 14 grade longitudine vestica, de unde va oferi servicii pentru America de Sud si de Nord, Africa de nord, Europa continentala si desigur Rusia.

Bancul zilei: Tu cu cine votezi?
Doi prieteni, in parc: - Auzi, tu cu cine vei vota la urmatoarele alegeri? - Cu Ali Baba si cei 40 de hoti.
Gluma zilei: Batalia de la Ovine