SPATIUL
World Space Week 2015 / Saptamana mondiala a spatiului cosmic 2015 In perioada 4-10 octombrie, are loc World Space Week sau Saptamana Mondiala a Spatiului Cosmic, un eveniment organizat de Adunarea Generala a ONU in cinstea lansarii primului satelit artificial, Sputnik 1, pe 4 octombrie 1957 care marcheaza practic debutul explorarii spatiale.
Descoperirea de apa pe Marte starneste noi sperante de gasire a vietii pe Planeta Rosie / Prima misiune umana, la orizontul anilor 2030 Descoperirea de apa pe Marte, anuntata luni de NASA, trezeste noi sperante de descoperire a vietii pe Planeta Rosie si ar putea constitui o pretioasa resursa pentru o viitoare misiune umana si, de ce nu, o colonizare, scrie AFP.
NASA si The Martian - o coincidenta cosmica prea frumoasa sa fie adevarata?  Anuntul ca s-a gasit apa pe Planeta Rosie a aparut in acelasi timp cu lansarea filmului The Martian, cu Matt Damon in rolul principal, la care NASA a cooperat, oferind utilizarea brand-ului sau. Coincidenta?
Descoperirea majora anuntata de NASA: Apa sarata curge pe suprafata planetei Marte Oamenii de stiinta au descoperit primele dovezi ca apa sarata ar putea curge pe suprafata planetei Marte in lunile de vara, potrivit unui studiu publicat luni si citat de Reuters. Oamenii de stiinta afirma, intr-un studiu publicat in revista Geoscience, ca au gasit semne, in curioasele linii desenate pe pantele planetei, de prezenta de minerale sarate "hidratate", care au necesita prezenta apei pentru formarea lor.
FOTOGALERIE Superluna sangerie Din America in India, trecand prin Africa si Europa, milioane de oameni s-au delectat in noaptea de duminica spre luni cu strania tenta rosie a "Superlunii sangerii", potrivit AFP.
NASA anunta o descoperire stiintifica majora: Misterul planetei Marte rezolvat? Aflati luni in conferinta de presa "Misterul planetei Marte rezolvat? Aflati luni in conferinta de presa de la sediul central al NASA din Washington, ce va fi transmisa live de televiziunea online NASA TV si pe site-ul agentiei, nasa.gov", este anuntul facut de Agentia Spatiala Americana pe Twitter, anunt care a intrigat pe toata lumea.
VIDEO Eclipsa totala de "Superluna", in aceasta noapte In aceasta noapte, Luna se va afla la perigeu - punctul de pe orbita sa cel mai apropiat de Terra - astfel incat astrul va parea cu circa 14% mai mare si cu circa 30% mai luminoasa. Ajunsa in punctul cel mai apropiat de Pamant posibil, Luna se va inrosi in timpul unei echipse totale, un fenomen rar cu care nu vom mai avea ocazia sa ne reintalnim pana in 2033, relateaza AFP.
VIDEO Eclipsa totala de "Superluna", in noaptea de duminica spre luni In noaptea de duminica spre luni Luna se va afla la perigeu - punctul de pe orbita sa cel mai apropiat de Terra - astfel incat astrul va parea cu circa 14% mai mare si cu circa 30% mai luminoasa. Ajunsa in punctul cel mai apropiat de Pamant posibil, Luna se va inrosi in timpul unei echipse totale, un fenomen rar cu care nu vom mai avea ocazia sa ne reintalnim pana in 2033, relateaza AFP.
O harta 3D a Universului ar putea dezvalui secretele materiei negre Eforturile oamenilor de stiinta de a dezvalui secretele Universului au ajuns la un nou nivel zilele acestea, odata cu aprobarea Departamentului de Energie al Statelor Unite ale Americii pentru proiectul de constructie a instrumentului DESI (Dark Energy Spectroscopic Instrument). Instrumentul, care va cantari circa 5 tone, va fi construit de catre oamenii de stiinta de la Universitatea Durham din Marea Britanie si amplasat la Observatorul National din Tucson, Arizona. Cu ajutorul instrumentului DESI, 200 de oameni de stiinta vor putea observa lumina a circa 30 de milioane de galaxii pentru proiectarea unei harti 3D a Universului, care ar putea dezvalui secretele materiei negre.
Un nou satelit de telecomunicatie din clasa Express, apartinand operatorului RSCC (Russian Satellite Communications Co) a fost lansat din Baikonur Un nou satelit de telecomunicatie din clasa Express, apartinand operatorului RSCC (Russian Satellite Communications Co) a fost lansat din Baikonur. La bordul lui Express AM8 sunt montate in total 42 de transpondere, operand in benzile Ku (24), C (16) si L (2), anunta Space Alliance. Satelitul va fi plasat la 14 grade longitudine vestica, de unde va oferi servicii pentru America de Sud si de Nord, Africa de nord, Europa continentala si desigur Rusia.
NASA amana termenul de lansare a primului zbor Orion cu oameni la bord pana in 2023 Capsula Orion, care urmeaza sa fie prima naveta americana de la Apollo care sa transporte astronauti dincolo de orbita terestra, ar putea sa nu efectueze zborul inaugural cu oameni la bord inainte de 2023, a anuntat miercuri NASA, citata de AFP.
Enceladus, unul din satelitii planetei Saturn, are un ocean global Oamenii de stiinta banuiesc de mai mult timp ca Enceladus, unul dintre satelitii giganticei planete gazoase Saturn, are la suprafata sa un urias ocean, cel mai probabil de apa, iar recent ei au obtinut noi dovezi care confirma aceasta ipoteza, conform unui material publicat de site-ul engadget.com, citat de Agerpres.
Astronautul care a petrecut cel mai mult timp in spatiu a revenit pe Pamant Ghenadi Padalka, care a devenit, recent, omul care a petrecut cea mai indelungata perioada de timp in spatiu, a revenit pe pamant cu o capsula Soyuz avand la bord alti doi astronauti. Capsula a aterizat cu bine in stepele din Kazahstan, sambata dimineata, potrivit imaginilor transmise de televiziunea NASA, anunta Mediafax.
Solutia rapida a miliardarului Elon Musk pentru teraformarea planetei Marte: Bombe nucleare aruncate la poli Miliardarul Elon Musk, sef al producatorului de masini electrice Tesla si al companiei de transport SpaceX a propus o solutie socanta pentru accelerarea terraformarii planetei Marte, scrie huffingtonpost.com.
Stele sunt expulzate constant din Calea Lactee, la viteze foarte mari Linistea cerului de noapte este inselatoare. Din cauza intinderii nesfarsite a spatiului, stelele par sa stea nemiscate, ca un fel de repere ceresti. In realitatea, ele se misca prin univers - unele dintre ele la viteze extrem de mari: mii si chiar zeci de mii de kilometri pe secunda, scrie BBC.
Trei astronauti au inceput o calatorie de 48 de ore pentru a ajunge pe Statia Spatiala / Primul danez care pleaca in spatiu a luat cu el o carte de Kierkegaard si 26 de piese Lego Trei astronauti imbarcati la bordul unei navete spatiale rusesti Soyuz au inceput miercuri o calatorie neobisnuit de lunga de 48 de ore in spatiu pentru a ajunge la Statia Spatiala Internationala (ISS), dupa ce au decolat de pe cosmodromul Baikonur din Kazahstan, scrie AFP.
Clipul zilei:Telescopul spatial Hubble a capturat o imagine asemanatoare unui fluture cosmic Telescopul spatial Hubble a capturat o imagine a carei forma sugereaza un 'fluture' cosmic, secventa foarte atractiva din punct de vedere vizual datorita multitudinii de culori in care telescopul poate reda imaginile surprinse, informeaza gazettetribune.com, citat de Agerpres.
Stephen Hawking uimeste din nou: A dezlegat cel mai mare mister al gaurilor negre Fizicianul britanic Stephen Hawking a produs din nou senzatie in lumea stiintifica, afirmand ca a rezolvat asa-numitul 'paradox al pierderii de informatii' in gaurile negre si sustinand ca acestea nu ar produce disparitia totala a informatiilor despre o particula pe care 'o inghit', scriu 'Huffington Post' si 'ABC'.
​VIDEO NASA aniverseaza astazi Ziua Aviatiei Cu un secol in urma, pe data de 3 martie 1915, a fost infiintat Comitetul Consultativ pentru Aeronautica, organizatia din care, in anul 1958, a luat fiinta NASA. Astazi, de Ziua Aviatiei, se aniverseaza 100 de ani de cercetari aeronautice.
Studiu: Sistemul Solar ar fi avut o a cincea planeta gigant Cei patru giganti gazosi din Sistemul nostru Solar - Jupiter, Saturn, Uranus si Neptun - ar fi avut o ruda indepatata. Potrivit unui studiu recent, Sistemul Solar a fost candva casa unui al cincilea gigant gazos, care a disparut subit in urma cu circa 4 miliarde de ani, dupa o coliziune cu Neptun, scrie Huffington Post.

​​INTERVIU Obie Platon, artist vizual: Sunt un vanator de original si incerc sa ilustrez personaje cautandu-mi  teme noi, bazate pe evolutia umana