STIINTE FUNDAMENTALE
Kilogramul va fi "recantarit"
Foto: https://physics.nist.gov/

Kilogramul a fost redefinit / Urmează amperul, gradul kelvin și molul

de Cristina Filip HotNews.ro
Reprezentanți ai Biroului Internațional de Măsuri și Greutăți din peste 50 de ţări, reuniţi la Versailles, au probat, vineri, în unanimitate redefinirea kilogramului, scrie The Guardian.
Stephen Hawking

Lucrarea științifică încheiată de Stephen Hawking înainte să moară a fost publicată

de Anda Zahiu HotNews.ro
Fizicienii care au lucrat cu Stephen Hawking la lucrarea dedicată paradoxului pierderii de informație la nivelul găurilor negre au făcut public studiul, care rămâne ultimul în opera științifică a regretatului astrofizician, arată publicația The Guardian, citată de Mediafax.
Donna Strickland
Foto: University of Waterloo

Nobelul pentru fizică, primit de trei cercetători care au revoluționat domeniul laserelor / Printre ei este și Donna Strickland, abia a treia femeie care primește acest premiu

de G.S. HotNews.ro
Cercetătorii Arthur Ashkin, Gerard Mourou și Donna Strickland au câștigat marți premiul Nobel pentru Fizică, ei fiind răsplătiți pentru progresele aduse în domeniul laserelor folosite în chirurgie și în studiile științifice, transmite Reuters.
CERN, vedere de sus
Foto: CERN

Cercetătorul italian care a afirmat că fizica a fost inventată de bărbați a fost suspendat de la CERN

de R.M. HotNews.ro
CERN a "suspendat" luni colaborarea cu cercetătorul italian care a afirmat că „fizica a fost inventată și dezvoltată de bărbați” și care a acuzat totodată femeile că obțin din ce în ce mai multe posturi grație dezbaterii legate de egalitatea de gen, scrie AFP.
Michael Atiyah

Un celebru matematician spune că are soluția la o problemă veche de 160 de ani. Dacă dovedește Ipoteza Riemann, el va primi 1 milion de dolari

Duminică, 23 Sept 2018 Science - Stiinte fundamentale
Una dintre cele mai importante probleme nerezolvate din matematică are acum o soluție, va anunța luni cunoscutul matematician Michael Atiyah, potrivit New Scientist. Într-un eveniment ce se va ține la Heidelberg Laureate Forum din Germania, Atiyah va prezenta ceea ce el spune că este o ”dovadă simplă” a Ipotezei Riemann, o problemă la care matematicienii se chinuie să găsească o rezolvare de 160 de ani.
CERN: Globul de Stiinta si Inovatie din Geneva
Foto: cds.cern.ch

Bosonul lui Higgs, prins în flagrant delict de dezintegrare

de R.M. HotNews.ro
Șase ani după descoperirea bosonului lui Higgs, fizicienii au anunțat marți că au reușit să observe în sfârșit dezintegrarea acestei particule fundamentale, cară dă masă pentru numeroase alte particule, într-o pereche de mici particule, "quarks bottom", scrie AFP.
ADN
Foto: Pixabay

VIDEO Tehnica experimentală de editare genetică CRISPR-Cas9 provoacă mutații neașteptate, susțin cercetătorii

de N.O. HotNews.ro
Tehnica experimentală CRISPR-Cas9, utilizată pentru modificarea genelor defectuoase și în care medicina își punea multe speranțe, este mai puțin precisă decât s-a vehiculat la început și cauzează mutații neașteptate, potrivit unui studiu publicat luni, relatează AFP.
Raceala
Foto: Gandul

Inovații medicale - medicamentul care va vindeca răceala

de Cosmin Orasanu HotNews.ro
Oamenii de știință britanici cred că au găsit o modalitate de a combate răceala comună. În loc să atace virusul în sine, care vine în sute de versiuni, tratamentul vizează gazdă umană. Acesta blochează o proteină cheie în celulele organismului, pe care virusul răcelii o folosește în mod normal pentru a se auto-replică și a se răspândi, scrie BBC.
Stephen Hawking
Foto: Cambridge University

Ultima lucrare a lui Stephen Hawking a fost publicată la aproape două luni de la moartea sa: Universul este finit și mult mai simplu decât arată alte teorii despre Big Bang

de Vlad Barză HotNews.ro
La câteva săptămâni de la moartea lui Stephen Hawking a fost publicată ultima sa lucrare care prezintă gândurile sale privind natura Cosmosului și numărul de universuri care ar putea exista. ”Nu suntem limitați la un singur și unic univers, dar descoperirea noastră sugerează o reducere semnificativă a numărului de multiversuri existente, la o gamă mult mai restrânsă de universuri posibile”, se spune în lucrarea pe care Hawking a realizat-o împreună cu Thomas Hertog de la universitatea din orașul belgian Leuven.
Cancer ovarian

Cancerul ovarian ar putea aparea ca urmare a mostenirii cromozomului X de la tata

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Cercetatorii americani sunt de parere ca au identificat o mutatie genetica noua care poate duce la cresterea riscului de aparitie al cancerului ovarian si care vine pe linie paternala, scrie BBC.

Cercetatori israelieni au reconstituit si descifrat un manuscris de la Marea Moarta

de R.M. HotNews.ro
Cercetatori israelieni au reconstituit si descifrat unul dintre cele doua manuscrise de la Marea Moarta, la peste o jumatate de secol de la descoperirea lor, a anuntat o universitate israeliana, citata de AFP.
Razboinici de teracota
Foto: pixabay.com

Primul imparat al Chinei a ordonat supusilor sa ii gaseasca elixirul nemuririi, arata un text vechi de doua milenii descifrat recent

de G.S. HotNews.ro
Primul imparat al Chinei, Qin Shihuang, a ordonat administratiei sale sa gaseasca si sa ii aduca elixirul nemuririi, potrivit unui text vechi de doua milenii, ce a fost descoperit in urma unor sapaturi arheologice organizate in sudul tarii, potrivit AFP, citata de Agerpres. Obsesia primului imparat chinez pentru viata vesnica era cunoscuta de istorici: el a ordonat construirea unui urias mausoleu subteran in Xian (in nordul tarii), umplut cu aproape 8.000 de soldati din teracota, care aveau menirea de a-l proteja in viata de dincolo. Armata de teracota a fost descoperita in 1974.
Albert Einstein
Foto: Agerpres

Satelitul Microscope confirma teoria relativitatii generale a lui Albert Einstein cu o precizie "neegalata" pana in prezent

de R.M. HotNews.ro
Micul satelit Microscope a confirmat teoria relativitatii generale a lui Albert Einstein "cu o precizie neegalata" pana in prezent, a anuntat luni agentia spatiala franceza CNES, care a prezentat primele rezultate ale acestei misiuni aflate inca in derulare, scrie AFP.

Playtech a realizat, de 1 Decembrie, un top al celor mai ilustri inventatori romani

de N.O. HotNews.ro
Cei mai mari oameni de stiinta care au radacini romanesti au fost stransi intr-un top al inventatorilor de catre Playtech.ro. Printre acestia sunt Henri Coandă, Traian Vuia, Petrache Poenaru și Ana Aslan.
Teza de doctorat a lui Stephen Hawking
Foto: Cambridge University

Lucrarea de doctorat a lui Stephen Hawking, disponibila online pentru prima oara

de G.S. HotNews.ro
Teza de doctorat a lui Stephen Hawking, scrisa in 1966, pe cand omul de stiinta era un student doctorand de 24 de ani la Universitatea Cambridge, poate fi de acum consultata si descarcata la liber, de pe site-ul universitatii, informeaza luni Guardian, citat de Agerpres.

Premiul Nobel pentru Chimie 2017: Jacques Dubochet (Elvetia), Joachim Frank (USA) si Richard Henderson (Marea Britanie)

de R.M. HotNews.ro
Jacques Dubochet (Elvetia), Joachim Frank (USA) si Richard Henderson (Marea Britanie) au fost recompensati miercuri cu premiul Nobel pentru Chimie 2017, pentru dezvoltarea crio-microscopiei electronice, o metoda revolutionara de studiere a moleculelor, anunta AFP.
undele gravitationale

UPDATE Premiul Nobel pentru fizica 2017: Rainer Weiss, Barry Barish si  Kip Thorne, pentru contributia decisiva la observarea undelor gravitationale

de R.M. HotNews.ro
Trei astrofizicieni americani, Rainer Weiss, Barry Barish si Kip Thorne, au primit marti premiul Nobel pentru Fizica pentru contributia decisiva la observarea undelor gravitationale, deschizand astfel o noua fereastra pentru cunoasterea Universului, scrie AFP.
Cel mai vechi manuscris ce contine cifra 0
Foto: bodleian.ox.ac.uk

Universitatea Oxford: Simbolul zero este cu jumatate de mileniu mai vechi decat se credea

Sâmbătă, 16 Sept 2017 Science - Stiinte fundamentale
Cea mai veche dovada a utilizarii simbolului zero apare pe un celebru manuscris indian a carui vechime a fost devansata cu o jumatate de mileniu, in urma unor noi operatiuni de datare, informeaza France Presse, citata de Agerpres
Acceleratorul de particule LHC
Foto: CERN

O noua particula a materiei a fost descoperita de marele accelerator de particule LHC: Xicc++

de R.M. HotNews.ro
O noua particula formata din trei quarci, cele mai mici 'caramizi' ale materiei cunoscute, a fost descoperita la acceleratorul de hadroni LHC, a anuntat joi CERN, organizatia europeana pentru cercetari nucleare, potrivit AFP.
Vaccin

Dependentii de heroina ar putea fi tratati cu ajutorul unui simplu vaccin

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Un vaccin care ar putea fi utilizat pentru a trata dependenta de heroina ar putea fi lansat in curand, dupa ce a fost testat cu succes pe primate, scrie iflscience.com. Vaccinul, care a fost dezvoltat la Institutul de Cercetare Scripps (TSRI) blocheaza starea euforica pe care ti-o ofera consumul de heroina si s-a dovedit a fi eficace timp de opt luni dupa administrare.

Bancul zilei: Un caz clasic de legitimă apărare intelectuală