STIINTELE VIETII
Foto: RAU Science Talks

webPR: În premieră pentru România: Renumiții oameni de știință Richard Dawkins și Lawrence Krauss în dialog cu fizicianul Cristian Presură

de HotNews.ro
Universitatea Româno-Americană organizează „RAU Science Talks”, eveniment care aduce în premieră în România pe unii dintre cei mai renumiți oameni de știință ai timpurilor noastre. Biologul britanic Richard Dawkins și fizicianul americano-canadian Lawrence Krauss vor fi în dialog cu fizicianul român Cristian Presură pentru a discuta despre cele mai recente progrese ale științei și a răspunde marilor întrebări ale prezentului.
caracatita

Homarii, crabii şi caracatiţele pot să simtă durerea (studiu)

Duminică, 21 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
Caracatiţele, crabii şi homarii sunt vieţuitoare înzestrate cu simţire, a constatat un studiu britanic ce a determinat guvernul de la Londra să le adauge pe lista cu animale protejate prin legi viitoare, informează DPA/PA Media.
Mama cu copilul ei
Foto: Anna Kaldunova / Alamy / Profimedia Images

Povestea femeii care a aflat că nu este mama biologică a copiilor pe care i-a născut / Ce au descoperit medicii după ce autoritățile au acuzat-o de tentativă de fraudă

Duminică, 21 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
O femeie din Statele Unite a descoperit că nu este mama biologică a copiilor pe care i-a născut și crescut, medicii elucidând în cele din urmă cazul ei după ce au diagnosticat-o cu o condiție rară care a fost până în prezent identificată doar la aproximativ 100 de oameni din întreaga lume, relatează IFL Science.
Paianjen saritor-Mystaceus
Foto: Opoterser / Wikimedia

VIDEO Păianjeni săritori: Câteva date despre cele mai drăguțe arahnide de pe planetă

Sâmbătă, 20 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
Ați văzut vreodată un păianjen mic și blănos ”zburând” pe podea? Există șanse mari să fi zărit un păianjen săritor. Păianjenii săritori sunt cea mai mare familie de păianjeni, cu peste 6.380 de specii identificate de știință, conform World Spider Catalog. Numele științific al familiei de păianjeni săritori este Salticidae, scrie Live Science. ”Acești păianjeni sunt și extrem de inteligenți. Ei se adaptează continuu la situație... Sunt capabili să învețe despre o anumită pradă cât este de puternică și dacă este periculoasă”, spune entomologul Adrian Ruicănescu pentru HotNews.ro.
Calamarul bigfin
Foto: NOAA

Un „fantomatic” calamar uriaș a fost filmat în ocean la o mare adâncime

Miercuri, 17 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
Un exemplar dintr-o specie de calamari uriași văzuți foarte rar a fost surprinsă de camera de filmat în adâncul Golfului Mexic. Agenția guvernamentală americană National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) a făcut public filmul pe pagina sa web Ocean Explorer, informează publicația 9NEWS.
Fiole cu sange infectat cu HIV
Foto: Science Photo Library / Sciencephoto / Profimedia

Cercetătorii au confirmat că o persoană s-a vindecat pe cale naturală de HIV, doar al doilea caz identificat în întreaga lume

Marţi, 16 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
Oamenii de știință au identificat doar al doilea caz din lume în care o persoană ce suferă de HIV s-a vindecat de boală fără tratament medical, relatează Business Insider.
barbat in scaun cu rotile
Foto: YouTube

Vineri, 12 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
O nouă terapie, dezvoltată de cercetători din SUA, a reușit să repare cu suces leziunile grave ale măduvei spinării la șoareci, iar animalele și-au recăpătat capacitatea de a merge la numai patru săptămâni după o singură injecție a tratamentului, relatează Science Focus, subliniind că cercetătorii speră să testeze acest tratament pe oameni.
Pisici
Foto: www.hemingwayhome.com

Studiu: Uite de ce nu te poți ascunde de pisica ta, așa că nici măcar nu încerca

Vineri, 12 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
Probabil că pisica ta ține evidența unde ești, chiar dacă prietenul tău felin nu se află în aceeași cameră cu tine și nu te poate vedea. Oamenii de știință au aflat recent că pisicile domestice creează „hărți mentale” care le spun unde se află oamenii din apropiere, pe baza provenienței sunetelor, potrivit Live Science.
Sardine-la-gratar

Cercetătorii marini au elucidat misterul micșorării în dimensiune a sardinelor / Experimentul realizat de aceștia

Marţi, 9 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
Sardinele sunt din ce în ce mai mici din cauza unei evoluţii a surselor de hrană, un fenomen care a fost asociat cu o modificare a mediului înconjurător, a anunţat luni Institutul Francez de Cercetări privind Exploatarea Mării (IFREMER) la finalul unui studiu realizat în Marea Mediterană, informează AFP și Agerpres.
Virus gripal
Foto: Dennis Kunkel Microscopy / Sciencephoto / Profimedia Images

SUA au sistat finanțarea experimentelor periculoase asupra virusurilor / Controversele legate de cercetările gain-of-function

de S.J. HotNews.ro
Dezbaterea legată de finanțarea de către Institutele Naționale de Sănătate (NIH) din SUA a unor cercetări periculoase asupra coronavirusurilor făcute în China a adus în atenția publică alte două experimente cunoscute de tip „gain-of-function” (GOF), relatează Scientific American.
Pubertate
Foto: MorgueFile.com

O genă joacă un rol crucial în dezvoltarea copiilor şi a începerii pubertăţii (studiu)

Miercuri, 3 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
O genă joacă un rol important în dezvoltarea copiilor şi a momentului la care aceştia intră la pubertate, se arată într-un studiu publicat miercuri, care afirmă că persoanele care prezintă o mutaţie a acestei gene suferă de întârzieri de creştere, relatează AFP, potrivit Agerpres.

Condor californian

Condorul californian, o specie pe cale de dispariție, se poate reproduce fără partener prin partenogeneză

Miercuri, 3 Nov 2021 Science - Stiintele vietii
Condorul californian, o specie în pericol critic de dispariţie, poate să se reproducă fără împerechere, potrivit unui studiu realizat de specialiştii în conservare de la San Diego Zoo Wildlife Alliance, informează Reuters.
Simptome

Science Report: „Boala sărutului” în adolescență poate mări riscul de scleroză multiplă la vârstă adultă

Vineri, 29 Oct 2021 Science - Stiintele vietii
Mononucleoza infecțioasă – cunoscută și ca „mono” sau „boala sărutului” –în copilărie sau adolescență este asociată cu un risc mai mare de îmbolnăvire de scleroză multiplă (SM) ca adult. Ca să ajungă la această concluzie, cercetători din Suedia și Regatul Unit au folosit date de la 2,5 milioane de suedezi, informează Fox News.
Plantatie

Nutriție și sănătate: Ceaiul verde, o băutură miraculoasă

Duminică, 24 Oct 2021 Science - Stiintele vietii
Da, este o super-băutură din numeroase motive: protejează organele, previne îmbolnăvirile, încetinește procesul de îmbătrânire - și sunt numai câteva. În articolul din Yahoo!Life vedeți mai multe.
Lebede

Un nou focar de gripă aviară a atras atenția cercetătorilor britanici după ce tulpina H5N8 a sărit la mai multe mamifere

Marţi, 19 Oct 2021 Science - Stiintele vietii
În pofida dimensiunii sale reduse, un nou focar de gripă aviară a atras atenția cercetătorilor din Marea Britanie după ce a reușit să sară de la păsări la mai multe mamifere, relatează IFL Science.
Batranete
Foto: sxc.hu

Diferența dintre statistică și biologie. Durata vieții umane este teoretic nelimitată, sugerează un studiu

Sâmbătă, 16 Oct 2021 Science - Stiintele vietii
Cea mai în vârstă persoană care a trăit vreodată a ajuns la 122 de ani, dar o cercetare indică faptul că oamenii pot trăi mai mult. Astfel, potrivit unui studiu bazat pe modelare matematică, după ce o persoană ajunge la 108 ani, aceasta are 50% șanse să trăiască până la următoarea sa aniversare și tot așa în fiecare an, relatează Business Insider.
Koala
Foto: Pixabay

Australia își va vaccina urșii koala împotriva unei boli cu transmitere sexuală

Vineri, 15 Oct 2021 Science - Stiintele vietii
În timp ce australienii continuă campania de vaccinare anti-COVID-19, unul dintre cei mai îndrăgite animale native din această ţară, koala, va fi de asemenea vaccinat, în cazul său contra chlamydia, o boală cu transmitere sexuală informează agenţia Xinhua, citată de Agerpres.
Frig
Foto: Cleveland Health

De ce devenim tot mai friguroși odată cu vârsta? Trădarea sistemului imunitar oferă răspunsul

Duminică, 10 Oct 2021 Science - Stiintele vietii
De ce devenim tot mai friguroși odată cu vârsta? Cercetătorii ar putea avea în sfârșit un răspuns în urma unui studiu care a ajuns și la o concluzie surprinzătoare, relatează SciTechDaily.
Vidre
Foto: Wikimedia

Vidre agresive au început să atace oameni și câini în Alaska / Comportamentul animalelor îi nedumerește pe oamenii de știință

Marţi, 5 Oct 2021 Science - Stiintele vietii
Autoritățile din Alaska caută un grup de vidre agresive din specia Lutra canadensis care a atacat în mod misterios copii, adulți și câini în Anchorage, cel mai populat oraș din acest stat american, relatează Live Science.
Embrion
Foto: Edelmann / Sciencephoto / Profimedia Images

Cercetătorii au descoperit o nouă boală genetică rară la copii / Ce simptome are Sindromul Zaki

de S.J HotNews.ro
Cercetătorii au descoperit o nouă boală genetică rară ce afectează copiii, anunțând totodată un posibil tratament pentru aceasta prin administrarea unui medicament în timpul sarcinii pentru a preveni mutația genetică ce cauzează „Sindromul Zaki”, relatează MedicalXpress.

Bancul zilei: Câteva motive suplimentare pentru vaccinare