STIINTELE VIETII
Celula canceroasa
Foto: MedLive.ro

Doua treimi din cazurile de cancer ar fi cauzate de mutatii genetice aleatorii/ "Aceste cazuri de cancer se vor intampla chiar daca incerci sa traiesti sanatos"

de Rares Musatoiu HotNews.ro
Aproape doua treimi din cazurile de cancer sunt cauzate de mutatii genetice aleatorii la nivelul ADN-ului care au loc pentru ca celulele se copiaza pe ele insele, o constatare care ajuta la explicarea faptului ca persoane sanatoase care fac tot posibilul sa nu se imbolnaveasca de cancer sunt inca afectate de aceasta boala, au afirmat cercetatori americani joi, potrivit Reuters.
Reconstructie a capului unui neanderthal

Aspirina ar fi fost descoperita si folosita de oamenii de Neanderthal

de A.L. HotNews.ro
Miercuri, 8 Mar 2017 Science - Stiintele vietii
Analiza informatiei ADN extrasa din placa dentara a unor exemplare de oameni de Neanderthal ne ofera o colectie inedita si extrem de importanta de date cu privire la viata acestor hominizi, cuprinzand detalii cu privire la alimentatia lor, dar si cu privire la plantele medicinale pe care le ingerau atunci cand erau bolnavi, dar si ce tipuri de bacterii aveau in gura - informatii care vor putea fi folosite, spre exemplu, pentru a afla cum au evoluat bacteriile cu care traim in simbioza si care formeaza in prezent microbiomul uman, conform unui material publicat in ultimul numar al revistei Nature, transmite The Verge, citat de Agerpres.

Studiu genetic: Transilvanenii au mai multe afinitati cu populatiile din Europa centrala, cei din Tara Romaneasca, Moldova si Dobrogea - cu Balcanii

Miercuri, 8 Mar 2017 Science - Stiintele vietii
Un studiu genetic realizat de cercetatori romani si publicat in revista BioMed Central arata ca exista o repartitie omogena a majoritatii haplogrupurilor in provinciile romane si o "asociere clara" cu populatiile europene, notand insa o similaritate genetica intre grupurile din Tara Romaneasca, Moldova si Dobrogea cu cele din Balcani, in timp ce populatia din Transilvania este strans legata de grupurile din Europa centrala.

Au fost descoperite cele mai vechi microfosile din lume, cu o varsta estimata intre 3,77 si 4,29 miliarde de ani (studiu)

Miercuri, 1 Mar 2017 Science - Stiintele vietii
O echipa de cercetatori a anuntat ca a descoperit microorganisme fosile care ar avea o vechime intre 3,77 si 4,29 miliarde de ani, ceea ce ar reprezenta cea mai veche dovada de viata pe Terra, potrivit unui studiu publicat miercuri si citat de AFP.
Desertul Atacama
Foto: Flickr - ogwen

Oamenii de stiinta se uita la desertul Atacama din Chile pentru a intelege unde ar putea descoperi viata pe Marte

de I.C. HotNews.ro
Vineri, 24 Feb 2017 Science - Stiintele vietii
Astrobiologii care incearca sa inteleaga unde ar putea fi gasita viata pe Planeta Marte, si ce forma ar putea lua, cred ca desertul Atacama din Chile, cel mai uscat loc de pe Pamant, ar putea oferi indicii importante in acest sens, scrie Reuters.
Fetusul in a opta saptamana a sarcinii

Motivul pentru care suntem stangaci sau dreptaci

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Cei mai multi dintre oameni sunt dreptaci, insa exista si o minoritate formata din stangaci. Intrebarea este de ce. Este doar ceva pentru care dezvoltam o preferinta in timp sau are legaturi neurologice stabilite inca de la nastere? Un nou studiu stabileste ca nu exista, de fapt, nicio legatura intre creier si mana cu care scriem, informeaza iflscience.com.
Mamutii vor fi reinviati de o echipa de la Harvard

O echipa de la Harvard spune ca in doi ani va reusi reinvierea mamutului lanos

Vineri, 17 Feb 2017 Science - Stiintele vietii
Mamutul lanos a disparut de pe pamant acum 4.000 de ani, dar acum oamenii de stiinta spun ca sunt pe cale sa reinvie gigantul preistoric, intr-o forma revizuita, in cadrul unui ambitios program de inginerie genetica, scrie Guardian.
Dinocephalosaurus

Descoperire extraordinara in China: Fosila unei reptile marine cu gat lung, care a trait inaintea dinozaurilor, arata ca aceasta nastea pui vii

Miercuri, 15 Feb 2017 Science - Stiintele vietii
O extraordinara fosila descoperita in sud-vestul Chinei releva o reptila marina cu gat lung, insarcinata, care a trait cu milioane de ani inaintea dinozaurilor, scrie Guardian.

Gelul pentru contraceptia masculina, 100% eficient in urma testelor efectuate pe maimute

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Un gel care poate actiona la fel ca alternativa - vasectomia reversibila - a fost testat pe maimute si s-a dovedit a avea 100% succes pe termen lung, fiind, astfel, un contraceptiv 100% de incredere pentru barbati, potrivit iflscience.com.

Cercetatorii au creat o piele artificala care poate simti schimbarile de temperatura

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Inginerii si oamenii de stiinta de stiinta de la Caltech si ETH Zurich au reusit sa obtina un nou material care poate simti diferentele de temperatura - care ar putea actiona ca o piele artificiala sensibila, noteaza iflscience.com.

Incidenta cancerului va creste de de 6 ori mai repede la femei decat la barbati in urmatorii 20 de ani - studiu britanic

Vineri, 3 Feb 2017 Science - Stiintele vietii
Incidenta cancerului va creste de de sase ori mai repede la femei fata de barbati in urmatorii 20 de ani, partial din cauza obezitatii, afirma experti citati de Guardian.
Cimpanzeu ucis

VIDEO Un grup de cimpanzei isi ucide si mananca partial fostul lider

Marţi, 31 Ian 2017 Science - Stiintele vietii
Cercetatorii au reusit sa surprinda o scena rara - fostul lider al unui grup de cimpanzei a fost batut, ucis si partial mancat de fostii sai supusi, scrie National Geographic. Este unul dintre cele doar noua cazuri cunoscute in care cimpanzeii ucid un membru adult al propriului grup.

Oamenii de stiinta au reusit sa transforme hidrogenul in metal/ Acesta ar putea fi utilizat drept conductor al energiei electrice

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Oamenii de stiinta americani au reusit sa transforme hidrogenul in metal, obtinand, astfel, un material cu totul nou, care ar putea fi utilizat drept conductor eficient pentru electricitate, informeaza Reuters.
ADN
Foto: Genome.gov

Cercetatorii au creat un organism stabil ce contine ADN sintetic, care se poate replica pe termen nelimitat

Marţi, 24 Ian 2017 Science - Stiintele vietii
Cercetatorii au produs prima forma de viata stabila care contine ADN sintetic. Acestia au adaugat constituenti in ADN-ul bacteriilor care se gasesc peste tot in natura, cu speranta ca, pe viitor, organismele simple vor putea fi proiectate pentru a crea produse precum medicamentele, informeaza iflscience.com.
Stranut

Care ar putea fi explicatia stranutului provocat de trecerea dintr-un spatiu intunecat intr-unul luminos

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Potrivit unui studiu efectuat in SUA, un numar surprinzator de mare de oameni se confrunta cu aceasta reactie - o crestere brusca a intensitatii luminii ii face sa stranute. Mai mult, se pare ca aceasta "trasatura" ar putea fi, partial, mostenita genetic, relateaza iflscience.com.
Troia

Au fost descoperite ramasitele unei femei ingropate in urma cu 800 de ani in Troia, care contin urmele bacteriei care a ucis-o

Miercuri, 11 Ian 2017 Science - Stiintele vietii
Arheologii au descoperit ramasitele unei femei ingropate in urma cu 800 de ani in Troia, intr-un mormant captusit cu piatra. Acestia au gasit noduli calcificati, care s-au dovedit a contine ADN-ul bacteriei care a ucis-o, impreuna cu dovada ca exista posibilitatea ca femeia sa fi fost insarcinata in momentul in care a murit, informeaza iflscience.com.
Procesul de imbatranire
Foto: Wikipedia - Sharada Prasad CS

Cercetatorii au reusit sa inverseze procesul de imbatranire la soareci si estimeaza teste pe oameni peste 10 ani

de I.C. HotNews.ro
Vineri, 16 Dec 2016 Science - Stiintele vietii
Oamenii de stiinta au aratat ca este posibil sa reverseze imbatranirea la animale si estimeaza ca peste 10 ani ar putea incepe testele umane, scrie The Telegraph.
Macac japonez

Un nou studiu arata ca macacii poseda anatomia necesara pentru a putea reproduce chiar si fraze intregi

Marţi, 13 Dec 2016 Science - Stiintele vietii
Noi descoperiri arata ca maimutele pot face mai multe lucruri cu creierul decat cu gura. Experimente realizate pe macaci au aratat ca aceste primate poseda capacitati vocale, dar ca, din punct de vedere cognitiv, nu stiu sa vorbeasca, potrivit iflscience.com.
Virus
Foto: istock.com

Virusii par a fi mai ingaduitori cu femeile decat cu barbatii, pentru a se putea propaga mai bine - studiu

Marţi, 13 Dec 2016 Science - Stiintele vietii
Anumiti virusi pot evolua pentru a provoca o boala mai putin grava si mai putine decese la femei decat la barbati, cu scopul de a se raspandi si a supravietui, arata un studiu publicat marti si citat de AFP.

Decizie in premiera a justitiei britanice: O adolescenta care a murit de cancer a obtinut dreptul de a fi criogenizata, in speranta ca va putea fi trezita si vindecata in viitor

Vineri, 18 Nov 2016 Science - Stiintele vietii
O adolescenta care suferea de o forma rara de cancer a castigat, cu putin timp inainte de a muri, o victorie fara precedent in justitia britanica: dreptul de a fi criogenizata, in speranta ca medicina viitorului o va putea readuce la viata si vindeca, scrie AFP.

Bancul zilei: Reclama e sufletul comertului