STIINTELE VIETII
Terra naufragiu
Foto: Public Domain Pictures

Science Report: Doar Homo Sapiens au supraviețuit schimbărilor climei care au provocat extincția celorlalte specii de oameni primitivi

de A.Th.C. HotNews.ro
Din cele cel puțin șase specii de oameni primitivi, toate aparținând genului Homo, numai noi – Homo Sapiens am reușit să supraviețuim. Un studiu publicat săptămâna trecută în revista One Earth, combinând simulări climatice și analiza fosilelor în căutarea indiciilor privind dispariția strămoșilor noștri arată că schimbarea climei – inabilitatea de adaptare la creșterea sau scăderea temperaturilor – a jucat un rol major.
Tanar la cafea
Foto: Sam Edwards / Caia Image / Profimedia

Science Report: Cafeaua băută pe stomacul gol dăunează metabolismului

de A. Th. C. HotNews.ro
Este cea mai populară băutură din lume, un elixir vital pentru cei cu ochii cârpiți încă de somn. Dar cafeaua băută îndată după trezirea dintr-un somn insuficient afectează metabolismul și nivelul zahărului din sânge, spun cercetătorii de la University of Bath citați de The Independent .
Orci sau balene ucigase

Cercetătorii spun că știu de ce balenele ucigașe atacă ambarcațiuni în largul coastelor Spaniei

de A. Th. C. HotNews.ro
Vineri, 2 Oct 2020 Science - Stiintele vietii
Informații despre balene ucigașe (cunoscute și ca „orce”) care atacă ambarcațiuni au apărut la începutul lui septembrie, inclusiv despre întâlniri survenite încă din iulie. Navigatorii au raportat că orcele au lovit bărci și iahturi. Un iaht spaniol a pierdut o parte din cârmă după ce a fost atacat de mai multe orce.
Furnica
Foto: Guliver/GettyImages via Digi24

Digi24: Izolăm grupul sau eliminăm bolnavul? Cum procedează furnicile în cazul epidemiilor

de ​Digi24 Digi24.ro
Duminică, 20 Sept 2020 Science - Stiintele vietii
Unele specii de animale, care au în spate experiența a mii, poate chiar milioane de ani, au reușit să învețe cum să limiteze propagarea unor agenți patogeni. Furnicile sunt o specie de avangardă în acest domeniu.
Premiile Ig Nobel
Foto: Facebook

VIDEO Lista premiilor Ig Nobel acordate anul acesta, de la studiul în care s-a administrat heliu unui aligator la cel care arată că entomologii se cam tem de păianjeni

Vineri, 18 Sept 2020 Science - Stiintele vietii
Grupul de cercetători condus de Stephan Reber ce a administrat aligatorilor helium a primit un Premiu Ig Nobel, scrie BBC. Studiul realizat de acest colectiv de oameni de știință a fost unul serios, menit să aducă mai multe informații despre modul în care comunică aligatorii.
CRISPR
Foto: Captura Youtube.com

Editarea genetică a embrionului uman: Știința încă nu este pregătită - Comisie internațională

de N.O. HotNews.ro
Nașterea în 2018 a bebelușilor modificați genetic a stârnit proteste. Doi ani mai târziu, o comisie internațională își exprimă recomandările: Este necesar să fim siguri că modificarea genetică a embrionilor umani în scopuri medicale nu provoacă efecte nedorite, înainte de a lua în considerare posibilitatea de a recurge la aceasta, relatează AFP.
Elefant african
Foto: pixabay.com

Grădina zoologică din Varșovia a găsit soluția pentru elefanții săi stresați: Marijuana administrată prin trompă

de G.S. HotNews.ro
Grădina zoologică din Varșovia va da elefanților ei marijuana medicală în cadrul unui proiect pilot prin care se va testa cum le reduce aceasta nivelul de stres, scrie Guardian.
Statia Spatiala Internationala

O bacterie ar putea supraviețui unei călătorii interplanetare (studiu)

Miercuri, 26 Aug 2020 Science - Stiintele vietii
O bacterie a supraviețuit trei ani în spațiu în cadrul unei experiențe derulate la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS), sugerând astfel că formele simple de viață pot călători de la o planetă la alta, au anunțat miercuri cercetătorii japonezi care au condus acest studiu, scrie AFP.
Plastic ocean
Foto: Paulo de Oliveira / Ardea / Profimedia Images

Microparticule de plastic, găsite de cercetători în toate ţesuturile umane studiate

de G.S. HotNews.ro
O nouă metodă ar putea ajuta la detectarea de microparticule de plastic în ţesuturile şi organele umane, permiţând oamenilor de ştiinţă să studieze impactul pe care poluarea plastică a mediului îl are asupra sănătăţii noastre, informează luni New Scientist şi Science Focus, preluate de Agerpres.
Nebuloasa Eschimosul
Foto: ESA / NASA

NASA renunță la poreclele ”dăunătoare” sau lipsite de tact pe care le-a dat unor obiecte cosmice. Care sunt primele două schimbări de nume

Duminică, 9 Aug 2020 Science - Stiintele vietii
NASA a semnalat că se va alătura mișcării pentru justiție socială prin schimbarea denumirilor neoficiale, posibil discutabile, folosite de comunitatea științifică pentru planete, galaxii și nebuloase, scrie Guardian.
Celula ucisa de Sars-Cov-2
Foto: Niaid/Niaid / Zuma Press / Profimedia

Covid-19: Bolnavii asimptomatici sau cu puține simptome ar putea beneficia de o imunitate legată de limfocitele T (studii)

de R.M. HotNews.ro
Ar putea fi unii oameni protejați împotriva Covid-19 în ciuda unui test serologic negativ sau fără să fi contactat niciodată boala? O imunitate încă puțin înțeleasă, bazată pe alte mecanisme decât anticorpii, ar putea să frâneze epidemia, speră cercetătorii, chiar dacă deocamdată nu este vorba decât de teorie, scrie AFP.
Centrosaur
Foto: facebook

Boala descoperită de cercetătorii canadieni la un os de dinozaur vechi de 76 de milioane de ani

Marţi, 4 Aug 2020 Science - Stiintele vietii
O echipă de cercetători canadieni a identificat ceea ce ei numesc, primul cancer cunoscut la un dinozaur. Concluzia nu numai că aduce noi date despre viaţa uriaşelor animale, dar face lumină şi în privinţa istoriei uneia dintre cele mai temute boli ale umanităţii, transmite Mediafax.
Boala
Foto: Stirile ProTV

Vikingii ar fi răspândit în timpul călătoriilor unul dintre cei mai letali agenți patogeni ai omenirii - studiu

de I.H. HotNews.ro
Sâmbătă, 25 Iul 2020 Science - Stiintele vietii
Unii dintre vikingi ar fi murit din cauza tulpinilor dispărute ale unuia dintre cei mai letali agenţi patogeni ai omenirii - variola, relatează Science News, potrivit Agerpres. De asemenea, este posibil ca vikingii infectaţi să fi răspândit boala în timpul călătoriilor lor. Se estimează că maladia a ucis în total 500 de milioane de oameni şi este singurul agent patogen uman care a fost eradicat la nivel mondial.
Zahar
Foto: Pixabay

Dieta bogată în zahăr întârzie răspunsul neuronilor care semnalează saţietatea, declanşând riscul de a mânca în exces (studiu)

de I.B. HotNews.ro
Vineri, 12 Iun 2020 Science - Stiintele vietii
Un studiu realizat la Universitatea din Michigan (UM), Statele Unite, a constatat că o dietă cu un conţinut ridicat de zahăr perturbă circuitul neuronal ce permite oamenilor să simtă senzaţia de saţietate şi îi determină să mănânce excesiv, relatează agenţia Xinhua.
Dinozauri (Foto: Getty Images)
Foto: Digi24.ro

Extincţia dinozaurilor: Asteroidul fatal a urmat cea mai periculoasă traiectorie posibilă (studiu)

de I.B. HotNews.ro
Miercuri, 27 Mai 2020 Science - Stiintele vietii
Faimosul asteroid considerat parţial vinovat de extincţia dinozaurilor a urmat cea mai periculoasă traiectorie posibilă pentru a acoperi întreaga planetă sub un nor dens de gaze şi praf, au dezvăluit autorii unui studiu publicat marţi în Nature Communications, informează AFP.
Foto: Vanessa Carvalho / Shutterstock Editorial / Profimedia

Un polimorfism genetic ar putea explica de ce țările occidentale sunt mai afectate de Covid-19 decât cele din Europa de Est și Scandinavia (studiu, Belgia)

Vineri, 10 Apr 2020 Science - Stiintele vietii
Cercetătorii de la Universitatea din Gand (UGent, Belgia) cred că o diferență genetică - polimorfismul D al genei ACE1 - între locuitorii Europei ar putea explica de ce țările scandinave sau cele din Europa de Est par mai puțin afectate de pandemia de coronavirus, scrie Rador, care citează un articol publicat de cotidianul belgian Le Soir.
Exercitii acasa
Foto: pixabay.com

Coronavirus: Practicarea exerciţiilor fizice în timpul izolării ajută sistemul imunitar - studiu

de G.S. HotNews.ro
Exerciţiile fizice regulate practicate în timpul izolării ajută la menţinerea sistemului imunitar sănătos, conform unei analize realizate de un grup de cercetători britanici, citat luni de Press Association și Agerpres.
Foto: Pixabay

Science Report: Coronavirusul nu este viu. De aceea este atât de greu de ucis

Marţi, 24 Mar 2020 Science - Stiintele vietii
Virusurile au petrecut miliarde de ani perfecționându-și arta de a supraviețui fără a trăi – o strategie înspăimântător de eficace care-i face o amenințare potențială pentru viața de azi. Este adevărat în mod special pentru noul coronavirus ucigaș care a adus societatea contemporană la o paralizie rapidă. Este puțin mai mult decât un pachet de material genetic învelit într-o capsulă de proteină țepoasă și care duce o existență de zombi care-l face cu greu să fie considerat un organism viu.
Foto: state.gov

Închiderea școlilor și statul acasă, din perspectiva științei: Cum reduc răspândirea virusului și salvează vieți

de A.T. HotNews.ro
Miercuri, 11 Mar 2020 Science - Stiintele vietii
Nu doar școlile din România s-au închis, ci și școlile din Japonia, Italia, unele părți din China și din alte părți ale lumii și poate v-ați întrebat cum încetinește răspândirea coronavirusului această măsură. În același timp, autoritățile ne îndeamnă să evităm aglomerațiile și să stăm acasă.
Vitamina C
Foto: MorgueFile.com

Science Report: Este vitamina C eficace în prevenția și tratamentul coronavirusului? Opinii de ultimă oră

Miercuri, 11 Mar 2020 Science - Stiintele vietii

În cursa dramatică pentru descoperirea unui tratament pentru noul coronavirus, doctori și oameni de știință testează antiviralele, remediile anti-malarie și anticorpii monoclonali existenți, dar și alte medicamente pentru COVID-19.

Bancul zilei: Alegeri 2020, sondaj la iesirea de la urne