STIINTELE VIETII
Profesorul George Church de la Harvard
Foto: YouTube

Science News: Îmbătrânirea oamenilor va deveni reversibilă în mai puțin de 20 de ani, spune un genetician de top de la Harvard

Miercuri, 11 Dec 2019 Science - Stiintele vietii
Până acum, îmbătrânirea a fost inversată doar la șoareci. Vom ști în curând dacă metoda dă rezultate la cockeri spanieli. Profesorul George Church, care conduce 100 de oameni de știință într-un laborator de la Harvard Medical School, crede că va fi disponibilă pentru oameni în mai puțin de 20 de ani.
pancreas
Foto: Wikimedia Commons/Scientific Animation Inc.

Science Report: Savanți din Israel ar fi creat un tratament care vindecă în 14 zile cancerul pancreatic letal

Marţi, 3 Dec 2019 Science - Stiintele vietii
Un nou tratament creat la Universitatea din Tel Aviv poate induce distrugerea celulelor pancreatice canceroase, eradicând până la 90% din ele după două săptămâni de injecții zilnice cu molecule denumite PJ34. Cancerul pancreatic este unul dintre cele mai dificile de tratat. Cei mai mulți oameni diagnosticați cu această boală trăiesc mai puțin de cinci ani după diagnostic.
Femeie
Foto: Pixabay

​Science Report: Clitorisul face mai multe decât credeți, spune un cercetător britanic

Duminică, 10 Nov 2019 Science - Stiintele vietii
De când ne simțim mai confortabil vorbind despre asta în public (ceea ce în linii mari nu se întâmplă de prea multă vreme), cele mai multe discuții în jurul funcției clitorisului s-au limitat la rolul acelui organ în plăcerea sexuală feminină. Dar într-un articol nou publicat în revista Clinical Anatomy, Roy J. Levin de la Universitatea Sheffield argumentează că clitorisul „are atât funcție procreativă (reproductivă), cât și recreativă (plăcere) de egală importanță”.
virus

Virusul rujeolei resetează sistemul imunitar mai rapid decât HIV (studiu)

de R.M. HotNews.ro
Ca și virusul SIDA, virusul rujeolei atacă sistemul imunitar, potrivit unui studiu publicat joi de Science, iar bolnavii devin aproape la fel de vulnerabili ca un nou născut în fața agenților patogeni, ceea ce face vaccinul și mai valoros, scrie AFP.
Zambezi in Botswana

„Patria ancestrală” a omului modern, localizată în Botswana

de V.M. HotNews.ro
O nouă piesă în puzzle-ul evoluției umane: prima „patrie” a omului modern tocmai a fost localizată a fi o regiune din sudul Africii, situată mai exact în nordul actualei țări Botswana, unde strămoșul nostru comun a trăit în urmă cu 200.000 de ani, înainte de a migra 70.000 de ani mai târziu, potrivit unui studiu publicat luni în revista Nature, scrie AFP.
Sobolani soferi

VIDEO Șobolanii antrenați să conducă mașinuțe sunt relaxați de această activitate

de G.S. HotNews.ro
Şobolanii învățați să conducă mici maşini se simt relaxaţi de această activitate, arată un studiu elaborat de un colectiv de cercetători americani de la Universitatea din Richmond, notează săptămânalul New Scientist, citat de Mediafax.
Oameni cu emotii

Şi dacă oamenii sunt singurele fiinţe inteligente din Univers?

de I.B. HotNews.ro
Suntem singuri în Univers? Probabil că nu. Suntem singura specie inteligentă din Univers? Analiza evoluţiei fiinţelor vii pe Terra îi face pe unii biologi să considere că inteligenţa umană este un accident fericit, improbabil să se repete chiar şi la scara întregului Univers, potrivit Agerpres.
Editare genetica

Editarea primară: Un nou instrument de editare genetică ar putea să corecteze 89% din defectele genetice

de N.O. HotNews.ro
O nouă modalitate de editare a codului vieții ar putea corecta 89% din erorile din ADN care provoacă boli, spune cercetătorii americani, relatează BBC. Editarea primară ar fi mult mai precisă decât Crispr-Cas9, dar trebuie să mai treacă timp până când va putea fi folosită asupra oamenilor.
Veverita Ictidomys tridecemlineatus
Foto: Flickr

Cum rezistă veverițele care hibernează luni de zile fără apă (Studiu)

de A.Z. HotNews.ro
Miercuri, 2 Oct 2019 Science - Stiintele vietii
Acum, când vremea se răcește, o specie de veveriță din Misdwest, SUA, se pregătește pentru una dintre cele mai lungi perioade de somn observate în rândul animalelor. Pentru până la 8 luni, micile mamifere nu vor mânca sau bea deloc, iar acum oamenii de știință au stabilit cum pot face asta, scrie ScienceMag.
Aedes aegypti

Dezacorduri între oamenii de știință legate de un studiu controversat referitor la țânțarii modificați genetic și eliberați în Brazilia

de A.Z. HotNews.ro
Miercuri, 2 Oct 2019 Science - Stiintele vietii
Un articol științific care arată că ADN-ul țânțarilor modificați genetic (GM) s-a răspândit printre populațiile locale de țânțari din Brazilia a generat articole de presă alarmante și crtici din partea unor oameni de știință, după publicarea acestuia, luna trecută. Acum, unul dintre co-autorii lucrării susține că potențialul risc reprezentat de instectele GM a fost supraestimat, iar alți co-autori cer ca studiul să fie retras, scrie ScienceMag.
avertisment OMS referitoar la sunca si carnati

Furtună în lumea științifică: Un studiu afirmă că nu se poate stabili o corelație între cancer și consumul de carne roșie sau procesată

Marţi, 1 Oct 2019 Science - Stiintele vietii
Numeroase țări recomandă limitarea consumului de carne roșie și procesată, pentru a preveni cancerul și bolile de inimă, dar o reexaminare a zeci de studii anterioare, efectuată de cercetători independenți, arată că riscul potențial este slab și dovezile nesigure, creând o furtună în lumea științifică, scrie AFP.
Pliculețe de ceai

Un singur pliculeț de ceai împrăștie milioane de bucăți de microplastic în băutură, potrivit unui studiu recent

de Lupu Vlad-Andrei HotNews.ro
Vineri, 27 Sept 2019 Science - Stiintele vietii
Plasticul se află în oceanele noastre, în zăpadă, în sol și mai nou, chiar și în cana de ceai. Un nou studiu relizat de Universitatea McGill din Canada arată faptul că plicurile de ceai din plastic împrăștie în apă miliarde de particule din acest material, potrivit CNN.
Fosile microbiene

Science Report: Oamenii de știință au dovada că viața pe Pământ datează de 3,5 miliarde de ani

Vineri, 27 Sept 2019 Science - Stiintele vietii
A afla când a prins viața rădăcini în istoria Pământului a fost o provocare imensă pentru oamenii de știință timp de foarte mulți ani. Acum, cercetătorii de la University of New South Wales din Australia au descoperit ceea ce pare a fi dovada indiscutabilă a existenței vieții microbiene acum 3,5 miliarde de ani, o vechime uluitoare. Minusculele fosile găsite într-unele din cele mai vechi roci de pe Pământ vin în sprijinul noțiunii că viața pe planeta noastră a început cu miliarde de ani înainte ca oamenii să privească înapoi în timp.
T Rex
Foto: American Museum of Natural History

​Science Report: Mituri și certitudini învățate la școală și care nu sunt adevărate

Vineri, 20 Sept 2019 Science - Stiintele vietii
Știința este un munte de cunoștințe în continuă creștere și schimbare. Noi descoperiri sau studii duc adesea la schimbări ale vechilor teorii și uneori le invalidează de-a dreptul. Aceasta înseamnă că unele din certitudinile cu care ați plecat din școală nu mai sunt în mod necesar adevărate. De exemplu, dinozaurii probabil că nu arătau cum i-au descris manualele. Originile lui Homo Sapiens nu sunt așa de clare ca în evoluțiile care v-au fost predate. Iar multe din îndrumările de nutriție și exerciții fizice de la clasă au fost contrazise.
Celule canceroase
Foto: Pixabay

Celulele canceroase devin ''canibale'' pentru a putea supravieţui chimioterapiei (studiu)

de N.O. HotNews.ro
Miercuri, 18 Sept 2019 Science - Stiintele vietii
Unele celule canceroase îşi devorează semenele vecine pentru a putea supravieţui chimioterapiei şi să-şi reînnoiască atacul chiar şi după încheierea tratamentului, potrivit unui articol publicat marţi de revista Journal of Cell Biology, relatează EFE, scrie Agerpres.
Stan the T-Rex
Foto: Wikimedia

Science Report: Faceți cunoștință cu Victoria, una din cele mai complete fosile de T-Rex găsite vreodată; moartea ei surprinzătoare a fost elucidată după 66 de milioane de ani

Vineri, 13 Sept 2019 Science - Stiintele vietii
După descoperirea sa în 2013, scheletul fosilizat al Victoriei a fost restaurat os cu os. După ce a ieșit din ou acum 66 de milioane de ani, Victoria a fost regina prădătorilor din vremea sa în Cretacic. Dar a fost doborâtă în floarea vârstei, înainte să împlinească 30 de ani de un ucigaș surprinzător. Acum, a doua cea mai completă fosilă de T-Rex din lume este pe cale să pornească într-un turneu global vreme de cinci ani.
Creier
Foto: Pixabay

​Mini-creiere create în laborator din celule stem s-au activat, o premieră

Vineri, 30 Aug 2019 Science - Stiintele vietii
Pentru prima oară, cercetătorii au detectat în creiere minuscule dezvoltate in vitro pornind de la celule stem o activitate electrică ce seamănă cu cea umană, ceea ce ar putea deschide o pistă de cercetare pentru studierea bolilor neurologice complexe, scrie AFP.
O populație reproducătoare de gecko, descoperită în mijlocul Bucureștiului
Foto: Doru Panaitescu

O populație reproducătoare de gecko, descoperită în mijlocul Bucureștiului

de Doru Panaitescu HotNews.ro
Marţi, 27 Aug 2019 Science - Stiintele vietii
Specie răspândită inițial în Ucraina și Bulgaria, Turcia și Grecia dar care a colonizat recent și alte alte țări europene, gecko cu degete subțiri (Mediodactylus danilewskii) este o șopârlă de talie mică, ce nu depășește 10 cm, fiind ușor de identificat datorită ochilor de dimensiuni mari și a tuberculilor prezenți pe spate și coadă. Prima semnalare din țară provine din anul 2018 (București, zona Moșilor) iar colonia reproducătoare a fost descoperită saptamana trecută în cartierul Sălăjan, pe baza unei semnalări făcute de cineva care locuiește în zonă.
Doru Panaitescu
Foto: Arhiva personala

Ti-e frică de șerpi? Află ce trebuie să faci pentru a-ți învinge teama/ Primul seminar gratuit dedicat persoanelor cu fobie de șerpi va avea loc la București, joi 22 august

de A.C. HotNews.ro
Miercuri, 21 Aug 2019 Science - Stiintele vietii
Doru Panaitescu, blogger pasionat de fotografie de natură, va susține în premieră un seminar naturalistic gratuit destinat persoanelor care manifestă fobie de șerpi, informează un comunicat remis către Hotnews. Seminarul gratuit de joi, 22 august, va fi găzduit de Zitec, la sediul din Splaiul Unirii 165, la ora 17.30. Intrarea este liberă. Pe parcursul evenimentului, Doru va prezenta în detaliu toate speciile de șerpi din țara noastră, alături de principalele specii de șerpi din restul Europei, detalii despre speciile veninoase de la noi, precum si un ghid util cu noțiuni de prim ajutor în caz de mușcătură.
Xanthoparmelia scabrosa
Foto: Twitter

”Lichenul sexy de pavaj”. Botaniștii avertizează că specia ce ar avea efecte simlare cu Viagra nu este sigură pentru consum

de G.S. HotNews.ro
Botaniștii din Noua Zeelandă îi sfătuiesc pe cetățeni să nu consume un lichen ce crește pe trotuare și stânci din țară, avertismentul venind după ce informații privind proprietățile ”stimulante” ale lichenilor s-au răspândit rapid online, notează Guardian.

Bancul zilei: La Londra
În Londra, în timpul unei ceți foarte dense, o turista străină, văzând o silueta neclară de om, întreabă disperată: - Mister, nu cunoașteț încotro mă îndrept eu? - Spre Tamisa....
Bancul zilei: Cadoul perfect
– Frate, vine ziua iubitei mele și nu știu ce să-i iau. – I-ai și tu un buchet de flori. – Dar e și revelionul...
​Bancul zilei: Nevoia de lucrări edilitare
Într-un sat, preotul le învată pe femei să nu mai spună ca și-au înșelat bărbații, ci că „au alunecat”.