STIINTELE VIETII
Macaci rhesus
Foto: Pixabay

Celule umane crescute în embrioni de maimuță reaprind dezbaterile privind etica unor astfel de practici

de N.O. HotNews.ro
Embrioni de maimuță care conțin celule umane au fost produse într-un laborator, a confirmat un studiu, iscând o nouă dezbatere cu privire la etica unor astfel de experimente, relatează The Guardian.
Studiu al cercetatorilor clujeni asupra pestei porcine africane
Foto: USAMV Cluj-Napoca

Un studiu realizat de cercetătorii clujeni afirmă că pesta porcină ar putea fi transmisă de insecte

Marţi, 13 Apr 2021 Science - Stiintele vietii
Rezultatele unui proiect de cercetare al Universitatății de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca arată că pesta porcină africană ar putea fi transmisă de insecte, potrivit unui comunicat oficial al universității.
ADN
Foto: Pixabay

Cercetătorii pot acum să colecteze și secvențieze ADN uman din aer

Marţi, 6 Apr 2021 Science - Stiintele vietii
Lăsăm ADN în urma noastră peste tot, inclusiv în aer, și cercetătorii au reușit pentru prima dată să colecteze ADN doar din mostre de aer, potrivit unui nou studiu citat de Live Science.
Femeie gravida
Foto: Photoxpress.com

O femeie a născut gemeni concepuți la 3 săptămâni distanță: „Am crezut că e o greșeală”

Vineri, 2 Apr 2021 Science - Stiintele vietii
O femeie din Marea Britanie a rămas însărcinată în timp ce era deja însărcinată, în cele din urmă născând gemeni rari concepuți la trei săptămâni distanță unul de celălalt, relatează Live Science.
Sobolan

Ţânţarii, şerpii sau șobolanii: costul ''fenomenal'' al speciilor invazive - studiu

de Redactia HotNews.ro
Ţânţarii, vectori ai maladiilor, rozătoarele care distrug culturile, insectele care devorează pădurile, ba chiar pisica domestică: invaziile speciilor "exotice" costă omenirea sume "fenomenale", "din ce în ce mari" şi totuşi puţin cunoscute, avertizează cercetătorii, atrăgând atenţia că acesta este doar începutul, scrie AFP.
Cristian Coman in Antarctica
Foto: arhiva personala

Rezistența la antibiotice, uriașa problemă cu care se va confrunta umanitatea: „Până în 2050 am putea ajunge la 10 milioane de morți anual” / Interviu cu cercetătorul român care a fost de trei ori în Antarctica

de Ionut Baias HotNews.ro
Miercuri, 31 Mar 2021 Science - Stiintele vietii
Rezistența la antibiotice tinde să devină principala cauză de mortalitate, iar până în anul 2050 am putea să ajungem la peste 10 milioane de decese anual. Impactul economic este extraordinar, estimat la 100.000 de miliarde de dolari, la nivel global. În ultimii 30 de ani nu s-au mai descoperit noi clase de antibiotic. Rapoartele, care vin din partea OMS, ale cercetătorilor, de la diferite grupuri, spun foarte clar că această problema este una extraordinară la nivel global, însă totuși lumea încearcă să o evite, până o să ajungem în punctul în care să fie prea târziu. Companiile, din păcate, nu mai doresc să investească în descoperire de noi antibiotice, pentru că aceste costuri sunt foarte mari, și riscurile pentru ele sunt și mai mari, spune cercetătorul român Cristian Coman.
Organism unicelular sintetic - ilustratie
Foto: Emily Grace/NIST.gov

Cercetătorii au obţinut un organism unicelular sintetic, capabil să se autoreproducă

de V.M. HotNews.ro
Miercuri, 31 Mar 2021 Science - Stiintele vietii
Oamenii de ştiinţă au reuşit să obţină un organism sintetic unicelular care se divide şi se multiplică la fel ca organismele biologice unicelulare, o reuşită care ar putea duce la construcţia unor nanocomputere şi a unor noi modalităţi de sinteză şi de administrare a unor medicamente.
Noul model al rachetei Starship
Foto: Reginald Mathalone-NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

VIDEO Încă un prototip al rachetei Starship a companiei SpaceX a fost distrus la aterizare, după o lansare reuşită / Musk: Cel puţin craterul este în locul potrivit

de I.B. HotNews.ro
Marţi, 30 Mar 2021 Science - Stiintele vietii
Încă un prototip al rachetei Starship a companiei SpaceX a fost distrus, marţi, la aterizare, după o lansare reuşită, transmite Reuters. Prototipul Starship SN11 a urcat la altitudinea ţintită, de circa 10 kilometri.
Dr. Charlotte Briddon
​INTERVIU

De ce a ales o tânără cercetătoare britanică România, pentru 3 ani / Dr. Charlotte Briddon, despre cum se vede cercetarea românească din Marea Britanie / Cu ce s-a obișnuit cel mai greu la noi

de Ionut Baias HotNews.ro
Sâmbătă, 27 Mar 2021 Science - Stiintele vietii
Dr. Charlotte Briddon, în vârstă de 28 de ani, are doctoratul la Universitatea Nottingham UK și este specializată în paleolimnologie (stiința care se ocupă cu studiul vieții din lacuri, bazat pe dovezi fosile, de exemplu pe sedimentele de pe fundul lacurilor) și în computer modeling (modelare computațională), adica folosirea diverselor tipuri de date știintifice pentru a descrie sau a prezice diferite procese naturale. Tânăra cercetătoare britanică a ales să aplice pentru un post în cercetarea românească și explică, într-un interviu pentru HotNews.ro cum a ajuns să lucreze la Cluj, cum se face cercetare în Marea Britanie, cum sunt atrași acolo copiii spre știință și de ce sunt importante astfel de proiecte.
caracatita

O cercetare despre caracatiţe oferă noi perspective asupra evoluţiei somnului

Vineri, 26 Mar 2021 Science - Stiintele vietii
Caracatiţa este o creatură extraordinară nu doar datorită celor opt tentacule, trei inimi, abilităţii de a împroşca cerneală, capacităţii de camuflaj şi a faptului că moare după împerechere, scrie Reuters, potrivit Agerpres.
Cicade periodice
Foto: Chuck Kennedy / Zuma Press / Profimedia Images

SUA vor fi invadate de un roi imens de cicade, fenomen ce are loc odată la 17 ani

Marţi, 23 Mar 2021 Science - Stiintele vietii
Pentru patru milioane de americani, luna mai a acestui an va fi una foarte zgomotoasă. După 17 ani petrecuţi în subteran, roiurile de cicade periodice vor ieşi la suprafaţă în regiuni din estul Statelor Unite, informează Reuters.
Poluare cu plastic in Siberia
Foto: Simon Fraser / Sciencephoto / Profimedia Images

Ninge cu plastic în Siberia? Cercetătorii ruși încearcă să afle răspunsuri

Vineri, 19 Mar 2021 Science - Stiintele vietii
Oamenii de știință ruși încearcă să înțeleagă amploarea unei potențiale amenințări la adresa mediului în Siberia: zăpada poluată cu particule de microplastic care se topesc și se infiltrează apoi în sol, relatează Reuters și National Post.
ADN
Foto: Pixabay

Mutaţiile spontane ale ADN-ului pot fi explicate cu ajutorul fizicii cuantice

de Redactia HotNews.ro
Miercuri, 17 Mar 2021 Science - Stiintele vietii
Mecanica cuantică, teoria care se ocupă cu studiul lumii particulelor, poate explica apariţia spontană de mutaţii genetice în cadrul procesului de replicare a ADN-ului, conform unui studiu publicat la sfârşitul lunii ianuarie în jurnalul Physical Chemistry Chemical Physics, transmite miercuri Live Science, potrivit Agerpres.
Fulger

Fulgerele ar fi contribuit decisiv la apariția vieții pe Pământ - Studiu

de I.B. HotNews.ro
Marţi, 16 Mar 2021 Science - Stiintele vietii
Fulgerul a reușit să furnizeze suficient fosfor lovind Pământul pentru a contribui la apariția vieții, potrivit unui studiu efectuat marți, care oferă un scenariu alternativ la cel acceptat în mod obișnuit, potrivit AFP.
Nou-nascut, bebelus, bebelusi
Foto: Pixnio.com

Spermaghedon? Substanțele chimice alterează hormonii, iar până în 2045 numărul spermatozoizilor va ajunge la zero, spune o cercetătoare

Duminică, 14 Mar 2021 Science - Stiintele vietii
Până în 2045, este posibil ca majoritatea bărbaților să nu mai poată produce spermatozoizi din cauza impactului substanțelor chimice care modifică hormonii, scrie Politico.
Atac de astm
Foto: Saturn Stills / Sciencephoto / Profimedia Images

„Descoperire incredibilă”: Alergiile și astmul ar putea fi vindecate de o proteină umană - cercetători

Vineri, 12 Mar 2021 Science - Stiintele vietii
Cercetătorii de la Universitatea Naţională din Australia (ANU) au descoperit o proteină care ar putea combate astmul şi anafilaxia, relatează vineri agenţia Xinhua citată de Agerpres.
melc de mare regenerare

VIDEO Anumiți melci de mare se pot regenera complet după ce sunt decapitați

de N.O. HotNews.ro
Cercetătorii au descoperit cazul suprem de regenerare: unii melci de mare decapitați pot crește din nou inimi și corpuri întregi, relatează Associated Press.
Catelusa Skipper
Foto: Facebook

VIDEO „Un miracol numit Skipper”: O cățelușă s-a născut cu șase picioare și două cozi

de S.J. HotNews.ro
Fiecare proprietar de câine crede că al lui este unic dar o cățelușă născută în urmă cu câteva zile este cu adevărat unică: are șase picioare și două cozi, relatează Live Science.
Domesticirea cainelui
Foto: 3QuarksMedia / Alamy / Profimedia Images

Câinii au ajuns împreună cu primii oameni pe continentul nord-american (studiu)

de R.M. HotNews.ro
Miercuri, 24 Feb 2021 Science - Stiintele vietii
Câinii au însoțit primii oameni în drumul lor spre continentul nord-american, este concluzia la care au ajuns cercetătorii după ce au descoperit resturile unei canide vechi de peste 10.000 de ani, potrivit unui studiu publicat miercuri și citat de AFP.
Nunta
Foto: Wavebreak / Profimedia Images

Secretul unei căsnicii fericite ar putea fi scris în ADN - studiu

de S.J. HotNews.ro
Variația unei gene specifice ar putea fi corelată cu trăsături benefice în formarea de legături și satisfacția față de relații în primii ani de căsnicie, potrivit unui nou studiu publicat de Universitatea Arkansas, relatează Medicalexpress.

Bancul zilei: În ce mai crede un bărbat dezamăgit de politică