STIINTELE VIETII
Graur
Foto: Doru Panaitescu

AUDIO Un graur reproduce cu fidelitate sunetele alarmelor auto, oilor, pasarilor din jur si zgomotele orasului

de D. Panaitescu HotNews.ro
Vineri, 9 Iun 2017 Science - Stiintele vietii
Graurii (Sturnus vulgaris) sunt pasari comune in toata Europa. Cu efective de cateva sute de mii de perechi numai in Romania, ei pot fi vazuti destul de usor in zone deschise, inclusiv in zone cultivate si chiar in orase. Graurii sunt inchisi la culoare si penele lor au frumoase reflexii metalizate.

VIDEO Marea Bariera de Corali este distrusa si nu mai poate fi salvata

de N.O. HotNews.ro
Aproximativ 95% din Marea Bariera de Corali este afectata de fenomenul de albire, sustin oamenii de stiinta, care considera ca formatiunile coraliene nu mai pot fi salvate, potrivit The Telegraph.
Lacustar intr-un arbore din cartierul Berceni
Foto: Vlad Cioflec

Lacustarii, observati pentru prima oara in Bucuresti

de D. Panaitescu HotNews.ro
Vineri, 26 Mai 2017 Science - Stiintele vietii
Toata lumea stie de grauri si stolurile imense pe care le formeaza toamna, inainte de migratia lor partiala spre sud. Mai putina lume insa stie de rudele lor, lacustarii. Specie originara din Asia, lacustarul (Sturnus roseus) este o specie inrudita cu graurii, sturzii si mierlele. Ocazional, ajung si in tara noastra, unde pot fi observati primavara, in special in Dobrogea.
Paine fara gluten
Foto: Pixabay

​Dietele fara gluten nu reduc riscul de boli cardiovasculare (studiu)

Miercuri, 3 Mai 2017 Science - Stiintele vietii
Consumul de alimente fara gluten nu reduce riscul de boli cardiace, arata un studiu publicat de British Medical Journal si citat de Live Science. In plus, cercetatorii au descoperit ca o dieta fara gluten poate chiar sa provoace probleme de sanatate, in conditiile in care persoanele care nu consuma gluten au tendinta de a reduce consumul de cereale integrale, un ingredient care este legat de reducerea riscului de boli cardiovasculare.
Gobekli Tepe

Sculpturi antice de la Gobekli Tepe confirma ca o cometa a lovit Pamantul in anul 10.950 IC, provocand ascensiunea civilizatiilor

Vineri, 21 Apr 2017 Science - Stiintele vietii
Oamenii de stiinta cred ca au gasit noi dovezi ale unei comete care a lovit Pamantul 11.000 de ani inainte de Cristos, un eveniment devastator care a eliminat mamutii lanosi dar a contribuit la ascensiunea civilizatiei umane, scrie The Telegraph.
Dragonul de Komodo

Sangele varanului de Komodo contine o molecula care ar putea oferi un nou tratament pentru ranile infectate

Miercuri, 12 Apr 2017 Science - Stiintele vietii
Dragonul de Komodo, cunoscut si sub denumirea de varanul de Komodo, se gaseste pe cinci insule din Indonezia si are mai mult de 80 de tulpini bacteriene in cavitatea sa bucala, inclusiv unele care provoaca septicemie. Reptila nu este, insa, afectata de aceste bacterii. Potrivit unui nou studiu, sangele sau contine o molecula din care este posibila obtinerea unui tratament pentru ranile infectate, anunta BBC.
Cum prevenim hepatita A
Foto: MorgueFile.com

Legatura dintre boli: hepatita ar putea creste riscul de aparitie al bolii Parkinson

de Antonia Jeflea HotNews.ro
Vineri, 31 Mar 2017 Science - Stiintele vietii
Infectia cu hepatita ar putea creste riscul de aparitie al bolii Parkinson, desi motivele care cauzeaza aceasta legatura raman inca necunoscute, relateaza The New York Times. Cercetatorii britanici au facut experimente pe un esantion de 100 390 de bolnavi afectati de diverse forme ale virusului HIV intre 1999 si 2011.
Tesut cardiac creat intr-o frunza de spanac

​VIDEO Oamenii de stiinta au reusit sa creeze tesut cardiac cu ajutorul frunzelor de spanac

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Aparitia imprimantei 3D si studiul celulelor stem sugereaza ca va veni o zi in care nu va mai fi nevoie de donatori de organe - vom putea, pur si simplu, sa le cream in laborator. Bineinteles, ziua respectiva este destul de indepartata, iar oamenii de stiinta lucreaza si la alte alternative potentiale, informeaza iflscience.com.
Celula canceroasa
Foto: MedLive.ro

Doua treimi din cazurile de cancer ar fi cauzate de mutatii genetice aleatorii/ "Aceste cazuri de cancer se vor intampla chiar daca incerci sa traiesti sanatos"

de Rares Musatoiu HotNews.ro
Aproape doua treimi din cazurile de cancer sunt cauzate de mutatii genetice aleatorii la nivelul ADN-ului care au loc pentru ca celulele se copiaza pe ele insele, o constatare care ajuta la explicarea faptului ca persoane sanatoase care fac tot posibilul sa nu se imbolnaveasca de cancer sunt inca afectate de aceasta boala, au afirmat cercetatori americani joi, potrivit Reuters.
Reconstructie a capului unui neanderthal

Aspirina ar fi fost descoperita si folosita de oamenii de Neanderthal

de A.L. HotNews.ro
Miercuri, 8 Mar 2017 Science - Stiintele vietii
Analiza informatiei ADN extrasa din placa dentara a unor exemplare de oameni de Neanderthal ne ofera o colectie inedita si extrem de importanta de date cu privire la viata acestor hominizi, cuprinzand detalii cu privire la alimentatia lor, dar si cu privire la plantele medicinale pe care le ingerau atunci cand erau bolnavi, dar si ce tipuri de bacterii aveau in gura - informatii care vor putea fi folosite, spre exemplu, pentru a afla cum au evoluat bacteriile cu care traim in simbioza si care formeaza in prezent microbiomul uman, conform unui material publicat in ultimul numar al revistei Nature, transmite The Verge, citat de Agerpres.

Studiu genetic: Transilvanenii au mai multe afinitati cu populatiile din Europa centrala, cei din Tara Romaneasca, Moldova si Dobrogea - cu Balcanii

Miercuri, 8 Mar 2017 Science - Stiintele vietii
Un studiu genetic realizat de cercetatori romani si publicat in revista BioMed Central arata ca exista o repartitie omogena a majoritatii haplogrupurilor in provinciile romane si o "asociere clara" cu populatiile europene, notand insa o similaritate genetica intre grupurile din Tara Romaneasca, Moldova si Dobrogea cu cele din Balcani, in timp ce populatia din Transilvania este strans legata de grupurile din Europa centrala.

Au fost descoperite cele mai vechi microfosile din lume, cu o varsta estimata intre 3,77 si 4,29 miliarde de ani (studiu)

Miercuri, 1 Mar 2017 Science - Stiintele vietii
O echipa de cercetatori a anuntat ca a descoperit microorganisme fosile care ar avea o vechime intre 3,77 si 4,29 miliarde de ani, ceea ce ar reprezenta cea mai veche dovada de viata pe Terra, potrivit unui studiu publicat miercuri si citat de AFP.
Desertul Atacama
Foto: Flickr - ogwen

Oamenii de stiinta se uita la desertul Atacama din Chile pentru a intelege unde ar putea descoperi viata pe Marte

de I.C. HotNews.ro
Vineri, 24 Feb 2017 Science - Stiintele vietii
Astrobiologii care incearca sa inteleaga unde ar putea fi gasita viata pe Planeta Marte, si ce forma ar putea lua, cred ca desertul Atacama din Chile, cel mai uscat loc de pe Pamant, ar putea oferi indicii importante in acest sens, scrie Reuters.
Fetusul in a opta saptamana a sarcinii

Motivul pentru care suntem stangaci sau dreptaci

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Cei mai multi dintre oameni sunt dreptaci, insa exista si o minoritate formata din stangaci. Intrebarea este de ce. Este doar ceva pentru care dezvoltam o preferinta in timp sau are legaturi neurologice stabilite inca de la nastere? Un nou studiu stabileste ca nu exista, de fapt, nicio legatura intre creier si mana cu care scriem, informeaza iflscience.com.
Mamutii vor fi reinviati de o echipa de la Harvard

O echipa de la Harvard spune ca in doi ani va reusi reinvierea mamutului lanos

Vineri, 17 Feb 2017 Science - Stiintele vietii
Mamutul lanos a disparut de pe pamant acum 4.000 de ani, dar acum oamenii de stiinta spun ca sunt pe cale sa reinvie gigantul preistoric, intr-o forma revizuita, in cadrul unui ambitios program de inginerie genetica, scrie Guardian.
Dinocephalosaurus

Descoperire extraordinara in China: Fosila unei reptile marine cu gat lung, care a trait inaintea dinozaurilor, arata ca aceasta nastea pui vii

Miercuri, 15 Feb 2017 Science - Stiintele vietii
O extraordinara fosila descoperita in sud-vestul Chinei releva o reptila marina cu gat lung, insarcinata, care a trait cu milioane de ani inaintea dinozaurilor, scrie Guardian.

Gelul pentru contraceptia masculina, 100% eficient in urma testelor efectuate pe maimute

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Un gel care poate actiona la fel ca alternativa - vasectomia reversibila - a fost testat pe maimute si s-a dovedit a avea 100% succes pe termen lung, fiind, astfel, un contraceptiv 100% de incredere pentru barbati, potrivit iflscience.com.

Cercetatorii au creat o piele artificala care poate simti schimbarile de temperatura

de Ariana Lazurca HotNews.ro
Inginerii si oamenii de stiinta de stiinta de la Caltech si ETH Zurich au reusit sa obtina un nou material care poate simti diferentele de temperatura - care ar putea actiona ca o piele artificiala sensibila, noteaza iflscience.com.

Incidenta cancerului va creste de de 6 ori mai repede la femei decat la barbati in urmatorii 20 de ani - studiu britanic

Vineri, 3 Feb 2017 Science - Stiintele vietii
Incidenta cancerului va creste de de sase ori mai repede la femei fata de barbati in urmatorii 20 de ani, partial din cauza obezitatii, afirma experti citati de Guardian.
Cimpanzeu ucis

VIDEO Un grup de cimpanzei isi ucide si mananca partial fostul lider

Marţi, 31 Ian 2017 Science - Stiintele vietii
Cercetatorii au reusit sa surprinda o scena rara - fostul lider al unui grup de cimpanzei a fost batut, ucis si partial mancat de fostii sai supusi, scrie National Geographic. Este unul dintre cele doar noua cazuri cunoscute in care cimpanzeii ucid un membru adult al propriului grup.

Miercuri incepe Cluj Pride, prima editie a festivalului comunitatii LGBTQ+ din Transilvania; pe 1 iulie este programat un mars al solidaritatii prin centrul orasului