STIINTELE VIETII
Depresie
Foto: pixabay.com

Studiu: Una din patru fete e depresiva pana la varsta de 14 ani

de Antonia Jeflea HotNews.ro
Un sfert din adolescente si o treime din adolescenti sufera de depresie pana la varsta de 14 ani, potrivit unui studiu demarat de Universitatea din Liverpool si Universitatea din Londra, expertii spunand ca ne aflam intr-un punct de criza, scrie IFL Science.
virusul HIV

Un nou tratament impotriva virusului HIV poate fi eficient impotriva a 99% din tulpini

de Antonia Jeflea HotNews.ro
​In incercarea continua de a trata eficient infectia cu virusul HIV, boala care omoara milioane de oameni annual, cercetatorii au facut o descoperire imensa, scrie IFL Science.
Copil citind
Foto: Asociatia Curtea Veche

Studiu: Copiii laudati pentru ca sunt inteligenti au o tendinta mai mare de a fi nesinceri si de a trisa

Sâmbătă, 16 Sept 2017 Science - Stiintele vietii
Un nou studiu subliniaza cum diferite forme de lauda pot promova incurajare pozitiva, in timp ce altele se pot intoarce impotriva, prin promovarea nesinceritatii, scrie IFL Science.
persoana roscata

Cercetatorii au descoprit o noua metoda prin care sa protejeze persoanele roscate impotriva cancerului

Duminică, 10 Sept 2017 Science - Stiintele vietii
Oamenii cu par roscat prezinta un risc mai crescut de aparitie a cancerului, in special a celui de piele, informeaza IFL Science.

Folosirea antidepresivelor in timpul sarcinii creste riscul de aparitie a tulburarilor psihiatrice la copii

Sâmbătă, 9 Sept 2017 Science - Stiintele vietii
​Folosirea antidepresivelor este in crestere in ultimii ani. Intre 2 si 8% dintre femeile insarcinate utilizeaza antidepresive. Oamenii de stiinta de la Universitatea din Aarhus, Scoala de Business si Stiinte Sociale, Danemarca, au aratat ca exista un risc mai crescut de dezvoltare a unei tulburari psihiatrice in randul copiilor nascuti de catre mame care au folosit antidepresive in timpul sarcinii, potrivit Science Daily.

Studiu: Emotiile pot fi incadrate in 27 de categorii, nu in sase, cum se credea anterior

Sâmbătă, 9 Sept 2017 Science - Stiintele vietii
​Un nou studiu al Universitatii Berkely din California pune la indoiala o asumptie veche a psihologiei conform careia emotiilor celor mai multi oameni pot fi incadrate in urmatoarele categorii: fericire, tristete, furie, surpriza, frica si dezgust, noteaza Science Daily.
speranta de viata

Cercetatorii cred ca au obtinut speranta maxima de viata a oamenilor

Duminică, 3 Sept 2017 Science - Stiintele vietii
Un nou studiu coordonat de statisticieni olandezi respinge un studiu anterior, care a stabilit speranta maxima de viata a unui om la 115 ani, potrivit IFL Science.
Gena

Un studiu recent arata ca dizabilitatile intelectuale pot fi cauzate de catre mutatii genetice

Duminică, 3 Sept 2017 Science - Stiintele vietii
​Cercetatorii de la Centrul Medical Radboud, din Nijmegen, Olanda, au descoperit mecanismul prin care dizabilitatile intelectuale sunt adesea cauzate de catre mutatii care deterioreaza o gena, impiedicand proteina asociata acesteia sa functioneze adecvat, noteaza Science Daily.
molecula

Nanomecanismele care pot gauri celule, folosite impotriva cancerului

Duminică, 3 Sept 2017 Science - Stiintele vietii
O echipa internationala de cercetatori a dezvoltat molecule motorizate care sunt capabile sa gaureasca membranele celulare odata ce sunt activate cu lumina ultravioleta (UV), scrie IFL Science.
Medicina alternativa

Un bebelus a fost otravit cu plumb dupa ce a utilizat o bratara magnetica homeopata

Sâmbătă, 2 Sept 2017 Science - Stiintele vietii
Un bebelus de noua luni a fost otravit cu plumb dupa ce parintii i-au dat o "bratara magnetica vindecatoare cu hematit", pe care au cumparat-o de la un magazin local din Manchester, Connecticut, potrivit IFL Science.
imunizare

Virusul HIV nu mai este cauza celor mai multe decese in Africa

Sâmbătă, 26 Aug 2017 Science - Stiintele vietii
Complicatiile survenite in urma infestarii cu virusul HIV nu mai reprezinta cauza majoritatii deceselor in Africa, iar decesele din cauza malariei au scazut, precizeaza IFL Science.
Cafea
Foto: Pixabay

Cafeaua te face sa iti doresti dulciuri

Sâmbătă, 26 Aug 2017 Science - Stiintele vietii
Daca nu te poti trezi dimineata fara sa bei o cafea, s-ar putea sa te razgandesti, pentru ca dependenta de cafea ar putea sa iti altereze papilele gustative, informeaza IFL Science.

O echipa de cercetatori din Australia a descoperit cum au aparut primele animale pe Pamant

Vineri, 18 Aug 2017 Science - Stiintele vietii
O inmultire exploziva a algelor, care s-a petrecut brusc in urma cu 650 de milioane de ani, a fost catalizatorul aparitiei pe Pamant a primelor animale, conform rezultatelor unui studiu realizat recent de o echipa de cercetatori din Australia, informeaza joi agentia Xinhua.

Plante transformate in "fabrici" de vaccinuri anti-polio. "Procesul este ieftin, rapid si usor"

Miercuri, 16 Aug 2017 Science - Stiintele vietii
Echipa de oameni de stiinta de la Centrul John Innes din Norfok a reusit sa modifice structura anumitor plante pentru a fabrica vaccinul polio. Acestia afirma ca procesul este ieftin, rapid si usor, potrivit BBC. Pe langa eliminarea virusului polio, oamenii de stiinta considera ca aceasta metoda ar putea ajuta la interventia impotriva amenintarilor neasteptate precum virusul Zinka sau Ebola.
Porci
Foto: pixabay.com

Oamenii de stiinta au reusit sa modifice porcii la nivel genetic pentru recoltarea de organe pentru transplant

de A.L. HotNews.ro
Sâmbătă, 12 Aug 2017 Science - Stiintele vietii
O echipa stiintifica internationala a reusit sa modifice genetic porcii pentru ca organele lor sa fie compatibile cu transplanturi la om, potrivit unui articol publicat joi in revista americana Science, relateaza Agerpres, care citeaza AFP.

Un craniu fosilizat ''remarcabil de complet'' al unui pui de maimuta arunca o lumina asupra trecutului indepartat al omenirii

de I.B. HotNews.ro
Un grup international de oameni de stiinta a descoperit in Kenia craniul fosilizat al unei primate de acum 13 milioane de ani, ceea ce ar putea arunca o lumina asupra asupra felului in care arata stramosul comun al oamenilor si al maimutelor moderne, potrivit unui studiu publicat miercuri in revista Nature, transmit EFE si Reuters.
Maratonul din Londra
Foto: Agerpres/AP

Maratoanele afecteaza functionarea rinichilor, avertizeaza cercetatorii

de R.M. HotNews.ro
Maratoanele pot dauna sanatatii, avertizeaza oamenii de stiinta, dupa ce un studiu a aratat ca 80% dintre concurenti sufera de probleme cu rinichii din cauza dezhidratarii, scrie The Telegraph.

Premiera in SUA: Cercetatorii au reusit sa modifice genele unui embrion uman

de R.M. HotNews.ro
Cercetatori americani au reusit sa modifice gene defectuoase la embrioni umani, o premiera in Statele Unite, folosind tehnica revolutionara de editare genetica CRISPR, a anuntat joi revista MIT Technologie Review, citata de AFP.

Un burete descoperit in apele inghetate ale Alaskai ar putea oferi o arma eficienta de lupta impotriva cancerului la pancreas

de R.M. HotNews.ro
Un mic burete verde, descoperit in apele inghetate in largul Alaskai, ar putea oferi prima arma eficienta impotriva cancerului de pancreas, o tumoare agresiva in fata careia medicina are prea putine solutii, scrie AFP.

Acvila Arlie a cuibarit cu succes si in 2017

de Carla Dinu HotNews.ro
Acvila tipatoare mica Arlie a cuibarit cu succes si in 2017, dar nu fara peripetii. Pasarea echipata cu emitator satelitar a fost monitorizata in ultimele trei saptamani la cuib si biologii de la Societatea Ornitologica Romana au observat ca Arlie are un nou pui.