STIINTELE VIETII
Una din cele mai faimoase fotografii ale mersului pe jos (Foto - Wikipedia)
Foto: Wikipedia

​Science Report. A mai căzut un mit: 10.000 de pași zilnic nu te fac să slăbești, afirmă un studiu științific

de A. Th. C. HotNews.ro
Miercuri, 19 Feb 2020 Science - Stiintele vietii
Poate că am fost cam naivi să credem că doar mergând pe jos vom găsi soluția la problemele noastre cu greutatea. Un studiu recent de la Brigham Young University (SUA) spune că simplul act de a merge pe jos - concret, între 10.000 și 15.000 de pași zilnic - nu a fost suficient pentru a-i face să nu câștige în greutate pe cei 120 de studenți „boboci” care au luat parte la studiu.
Dinozauri (Foto: Getty Images)
Foto: Digi24.ro

Digi24: Boala veche de 66 de milioane de ani care afectează omenirea astăzi. A fost descoperită într-o fosilă de dinozaur

de Digi24 Digi24.ro
O boală rară, care încă afectează omenirea şi astăzi, a fost descoperită în rămăşiţele fosilizate ale unui dinozaur care a vieţuit pe Pământ în urmă cu cel puţin 66 de milioane de ani.
Medicamente
Foto: Pixabay.com

Cercetătorii au descoperit un antibiotic nou, care foloseşte "o metodă unică" de a omorî bacteriile / A fost testat cu succes contra stafilococului auriu

de G.S. HotNews.ro
Un nou antibiotic, care foloseşte ''o metodă unică'' pentru atacarea şi uciderea bacteriilor, a fost descoperit de oamenii de ştiinţă, informează Press Association, preluată de Agerpres.
Pangolin

Pangolinul, veriga lipsă din lanțul de transmitere a coronavirusului de la lilieci la oameni

Sâmbătă, 8 Feb 2020 Science - Stiintele vietii
Cercetătorii chinezi care investighează originea animală a epidemiei de coronavirus din China au declarat că pangolinul, specie pe cale dispariţie, ar putea fi „veriga lipsă” dintre lilieci şi oameni, scrie Guardian, preluat de Mediafax.
Licurici

Licuricii sunt pe cale de dispariție - studiu

Marţi, 4 Feb 2020 Science - Stiintele vietii
Licuricii sunt pe cale de dispariție, din cauza distrugerii habitatului, a pesticidelor și a poluării cu lumină artificială, potrivit rezultatelor unui studiu, citat de cnn.com, preluat de Mediafax.
Studiu gen
Foto: Cnrs.fr

Copiii, și în special băieții, asociază puterea cu masculinitatea (studiu)

de R.M. HotNews.ro
Încă de la vârsta de patru ani, copiii, și în special băieții, asociază în general puterea și masculinitatea, potrivit unui studiu publicat joi de revista științifică Sex Roles, scrie AFP.
Craniu de Homo Erectus

Ultimii Homo erectus au dispărut de pe Terra în urmă cu aproximativ 110.000 de ani - studiu

de G.S. HotNews.ro
Ultimii indivizi din specia Homo erectus ar fi dispărut de pe Terra în urmă cu circa 110.000 de ani pe insula Java din Indonezia, potrivit unui studiu publicat miercuri în revista Nature, informează AFP, preluată de Agerpres.
Profesorul George Church de la Harvard
Foto: YouTube

Science News: Îmbătrânirea oamenilor va deveni reversibilă în mai puțin de 20 de ani, spune un genetician de top de la Harvard

Miercuri, 11 Dec 2019 Science - Stiintele vietii
Până acum, îmbătrânirea a fost inversată doar la șoareci. Vom ști în curând dacă metoda dă rezultate la cockeri spanieli. Profesorul George Church, care conduce 100 de oameni de știință într-un laborator de la Harvard Medical School, crede că va fi disponibilă pentru oameni în mai puțin de 20 de ani.
pancreas
Foto: Wikimedia Commons/Scientific Animation Inc.

Science Report: Savanți din Israel ar fi creat un tratament care vindecă în 14 zile cancerul pancreatic letal

Marţi, 3 Dec 2019 Science - Stiintele vietii
Un nou tratament creat la Universitatea din Tel Aviv poate induce distrugerea celulelor pancreatice canceroase, eradicând până la 90% din ele după două săptămâni de injecții zilnice cu molecule denumite PJ34. Cancerul pancreatic este unul dintre cele mai dificile de tratat. Cei mai mulți oameni diagnosticați cu această boală trăiesc mai puțin de cinci ani după diagnostic.
Femeie
Foto: Pixabay

​Science Report: Clitorisul face mai multe decât credeți, spune un cercetător britanic

Duminică, 10 Nov 2019 Science - Stiintele vietii
De când ne simțim mai confortabil vorbind despre asta în public (ceea ce în linii mari nu se întâmplă de prea multă vreme), cele mai multe discuții în jurul funcției clitorisului s-au limitat la rolul acelui organ în plăcerea sexuală feminină. Dar într-un articol nou publicat în revista Clinical Anatomy, Roy J. Levin de la Universitatea Sheffield argumentează că clitorisul „are atât funcție procreativă (reproductivă), cât și recreativă (plăcere) de egală importanță”.
virus

Virusul rujeolei resetează sistemul imunitar mai rapid decât HIV (studiu)

de R.M. HotNews.ro
Ca și virusul SIDA, virusul rujeolei atacă sistemul imunitar, potrivit unui studiu publicat joi de Science, iar bolnavii devin aproape la fel de vulnerabili ca un nou născut în fața agenților patogeni, ceea ce face vaccinul și mai valoros, scrie AFP.
Zambezi in Botswana

„Patria ancestrală” a omului modern, localizată în Botswana

de V.M. HotNews.ro
O nouă piesă în puzzle-ul evoluției umane: prima „patrie” a omului modern tocmai a fost localizată a fi o regiune din sudul Africii, situată mai exact în nordul actualei țări Botswana, unde strămoșul nostru comun a trăit în urmă cu 200.000 de ani, înainte de a migra 70.000 de ani mai târziu, potrivit unui studiu publicat luni în revista Nature, scrie AFP.
Sobolani soferi

VIDEO Șobolanii antrenați să conducă mașinuțe sunt relaxați de această activitate

de G.S. HotNews.ro
Şobolanii învățați să conducă mici maşini se simt relaxaţi de această activitate, arată un studiu elaborat de un colectiv de cercetători americani de la Universitatea din Richmond, notează săptămânalul New Scientist, citat de Mediafax.
Oameni cu emotii

Şi dacă oamenii sunt singurele fiinţe inteligente din Univers?

de I.B. HotNews.ro
Suntem singuri în Univers? Probabil că nu. Suntem singura specie inteligentă din Univers? Analiza evoluţiei fiinţelor vii pe Terra îi face pe unii biologi să considere că inteligenţa umană este un accident fericit, improbabil să se repete chiar şi la scara întregului Univers, potrivit Agerpres.
Editare genetica

Editarea primară: Un nou instrument de editare genetică ar putea să corecteze 89% din defectele genetice

de N.O. HotNews.ro
O nouă modalitate de editare a codului vieții ar putea corecta 89% din erorile din ADN care provoacă boli, spune cercetătorii americani, relatează BBC. Editarea primară ar fi mult mai precisă decât Crispr-Cas9, dar trebuie să mai treacă timp până când va putea fi folosită asupra oamenilor.
Veverita Ictidomys tridecemlineatus
Foto: Flickr

Cum rezistă veverițele care hibernează luni de zile fără apă (Studiu)

de A.Z. HotNews.ro
Miercuri, 2 Oct 2019 Science - Stiintele vietii
Acum, când vremea se răcește, o specie de veveriță din Misdwest, SUA, se pregătește pentru una dintre cele mai lungi perioade de somn observate în rândul animalelor. Pentru până la 8 luni, micile mamifere nu vor mânca sau bea deloc, iar acum oamenii de știință au stabilit cum pot face asta, scrie ScienceMag.
Aedes aegypti
Foto: Wikipedia

Dezacorduri între oamenii de știință legate de un studiu controversat referitor la țânțarii modificați genetic și eliberați în Brazilia

de A.Z. HotNews.ro
Miercuri, 2 Oct 2019 Science - Stiintele vietii
Un articol științific care arată că ADN-ul țânțarilor modificați genetic (GM) s-a răspândit printre populațiile locale de țânțari din Brazilia a generat articole de presă alarmante și crtici din partea unor oameni de știință, după publicarea acestuia, luna trecută. Acum, unul dintre co-autorii lucrării susține că potențialul risc reprezentat de instectele GM a fost supraestimat, iar alți co-autori cer ca studiul să fie retras, scrie ScienceMag.
avertisment OMS referitoar la sunca si carnati

Furtună în lumea științifică: Un studiu afirmă că nu se poate stabili o corelație între cancer și consumul de carne roșie sau procesată

Marţi, 1 Oct 2019 Science - Stiintele vietii
Numeroase țări recomandă limitarea consumului de carne roșie și procesată, pentru a preveni cancerul și bolile de inimă, dar o reexaminare a zeci de studii anterioare, efectuată de cercetători independenți, arată că riscul potențial este slab și dovezile nesigure, creând o furtună în lumea științifică, scrie AFP.
Pliculețe de ceai

Un singur pliculeț de ceai împrăștie milioane de bucăți de microplastic în băutură, potrivit unui studiu recent

de Lupu Vlad-Andrei HotNews.ro
Vineri, 27 Sept 2019 Science - Stiintele vietii
Plasticul se află în oceanele noastre, în zăpadă, în sol și mai nou, chiar și în cana de ceai. Un nou studiu relizat de Universitatea McGill din Canada arată faptul că plicurile de ceai din plastic împrăștie în apă miliarde de particule din acest material, potrivit CNN.
Fosile microbiene
Foto: Wikipedia

Science Report: Oamenii de știință au dovada că viața pe Pământ datează de 3,5 miliarde de ani

Vineri, 27 Sept 2019 Science - Stiintele vietii
A afla când a prins viața rădăcini în istoria Pământului a fost o provocare imensă pentru oamenii de știință timp de foarte mulți ani. Acum, cercetătorii de la University of New South Wales din Australia au descoperit ceea ce pare a fi dovada indiscutabilă a existenței vieții microbiene acum 3,5 miliarde de ani, o vechime uluitoare. Minusculele fosile găsite într-unele din cele mai vechi roci de pe Pământ vin în sprijinul noțiunii că viața pe planeta noastră a început cu miliarde de ani înainte ca oamenii să privească înapoi în timp.

Bancul zilei: Blonda angajată la circ