STIINTELE VIETII
Cercetator
Foto: Google

Roboții pot dezvolta, în prezent, organe umane

de Cosmin Orasanu HotNews.ro
Cercetătorii de la Facultatea de Medicină din Washington au fost capabili să utilizeze un sistem robotic pentru a automatiza procedura de transformarea a celulelor stem în "organoizi", o masă de celule sau țesut crescută artificial care seamănă cu un organ. Noile mini-organe ar putea fi utilizate în domenii precum descoperirea de medicamente sau cercetarea de bază, scrie Fox News.
înar
Foto: Google

Cercetătorii arată cum a devenit malaria letală

Marţi, 22 Mai 2018 Science - Stiintele vietii
Un studiu genetic, efectuat de cercetătorii de la Institutul Sanger din Cambridge, a comparat șapte tipuri de malarie - urmărind arborele genealogic al parazitului. Acest lucru a arătat că, în urmă cu aproximativ 50.000 de ani, paraziții s-au separat, o "ramură" evoluând în cea mai mortală specie, capabilă să infecteze oameni, scrie BBC.
cancer la san

Oamenii de stiință au descoperit cum intră în hibernare cancerul de sân

de N.O. HotNews.ro
Marţi, 22 Mai 2018 Science - Stiintele vietii
Oamenii de știință au anunțat marți că au identificat mecanismul prin care celulele responsabile pentru cancerul de sân hibernează în alte organe, pentru a reapărea mai târziu cu o forță care le face cu mult mai periculoase, relatează AFP.
Copii
Foto: pixabay.com

Lipsa anumitor microbi ar fi cauza apariției leucemiei limfoblastice acute din rândul copiilor

Marţi, 22 Mai 2018 Science - Stiintele vietii
Viața modernă, fără microbi, este cauza celui mai frecvent tip de cancer în rândul copiilor, potrivit unuia dintre cei mai eminenți oameni de știință din Marea Britanie, informează BBC.
Melci
Foto: Google

Transplant de memorie realizat pe melci

de Cosmin Orasanu HotNews.ro
O echipă a reușit să transplanteze amintirile prin transferarea unei molecule mesager ce transportă informația genetică, numită ARN, dintr-un melc în altul. Melcii au fost instruiți să dezvolte o reacție defensivă. Când ARN-ul a fost introdus în melcii care nu au fost instruiți, aceștia s-au comportat ca și cum ar fi fost sensibilizați, scrie BBC.
Caprioara cu doua capete

Un bărbat din Minnesota a făcut o descoperire fără precedent: o căprioară cu două capete

Vineri, 11 Mai 2018 Science - Stiintele vietii
Un bărbat din Minnesota care se afla în căutare de ciuperci a făcut o descoperire cel puțin bizară, relatează iflscience.com. Acesta a dat peste o căprioară cu două capete, primul exemplar cu această anomalie din lume.
Leac pentru chelie
Foto: pixabay.com

Leac pentru chelie? Un tratament contra osteoporozei are efecte spectaculoase asupra creșterii părului

de G.S. HotNews.ro
Miercuri, 9 Mai 2018 Science - Stiintele vietii
Un potențial tratament pentru bărbații cu chelie a fost descoperit la folosirea unui medicament destinat inițial tratării osteoporozei, scrie BBC.
ADN
Foto: pixabay.com

Playtech: Criminalii au ajuns să-și modifice AND-ul ca în filme, cu kit-uri cumpărate online

de Playtech HotNews.ro
Miercuri, 9 Mai 2018 Science - Stiintele vietii
Dezvoltarea științei are fără îndoială efecte pozitive, însă aceasta îi ajută, pe de altă parte, pe criminali să găsească metode noi de a fenta legea. Acum, infractorii și-ar putea modifica propriul ADN pentru a evita detectarea în bazele de date, scrie Platech.ro.
Orez
Foto: Pixabay

Studiu: O dietă bogată în carbohidrați ar putea contribui la instalarea timpurie a menopauzei

Miercuri, 2 Mai 2018 Science - Stiintele vietii
O dietă bogată în carbohidrați ar putea contribui la instalarea timpurie a menopauzei, potrivit unui nou studiu, informează BBC. Consumul ridicat de paste și orez a fost asociat cu instalarea menopauzei cu cel puțin un an și jumătate mai devreme în rândul femeilor din Marea Britanie.
Dulciuri
Foto: Candy.com

Consumăm insecte toată viața. Cum e posibil? Iată explicatia!

de Cristina Filip HotNews.ro
Duminică, 29 Apr 2018 Science - Stiintele vietii
Dacă sunteți îngroziti de gândul de a consuma insecte, vestea proastă este că ați făcut-o probabil atât de multe, de multe ori. Acest lucru se datorează faptului că una dintre cele mai răspândite coloranți alimentari roșii - carminul- este făcut din insecte zdrobite, potrivit BBC.
Muschi de copac
Foto: Captura ecran

Ar putea mușchiul de pământ să stimuleze sănătatea microbiomului uman?

de G.T. HotNews.ro
Vineri, 27 Apr 2018 Science - Stiintele vietii
O echipa de specialiști, alcătuită din oameni de știință din întreagă lume, a descoperit recent un complex de hidrocarbonate ce se regăsesc în structura mușchilor de copaci și care ar putea aduce beneficii pentru sănătatea microbiomului uman. Cercetătorii de la Centrul Australian de Studiu al Plantelor și cei de la Universitatea din Rhode Island sunt de părere că polizaharida, un carbohidrat complex format din molecule de zahăr, are o structura similare cu beta-glucanul, regăsit în ovăz și alte cereale ce susțîn sănătatea florei intestinale, informează adelaide.edu.au.
Zahar

Marţi, 24 Apr 2018 Science - Stiintele vietii
Consumul unei cantități mari de zahăr în timpul sarcinii ar putea afecta creierul copilului, a constatat un nou studiu, potrivit iflscience.com. Studiul este publicat în American Journal of Preventative Medicine.
Creier

Vineri, 20 Apr 2018 Science - Stiintele vietii
Oamenii de știință au reușit să implanteze mini-creiere umane în craniul șoarecilor, relatează iflscience.com.
Monede din Evul Mediu, gsite în Slaj
Foto: Facebook

Un tezaur cu 60 de monede din argint, descoperit de un ”detectorist” din Sălaj

de G.S. HotNews.ro
Vineri, 20 Apr 2018 Science - Stiintele vietii
Un tezaur ce include circa 60 de monede, majoritate din argint, datând de la finalul Evului Mediu, a fost descoperit, recent, la marginea unui drum din zona localităţii Fetindia, de către un pasionat de arheologie, ultimele piese fiind aduse la suprafaţă joi, de către specialiştii Muzeului Judeţean de Istorie şi Artă Zalău, transmite Agerpres.
Populatia Bajau

Prima dovadă a unei adaptări genetice a oamenilor la scufundări: Populația Bajau (Nomazii mărilor) a dezvoltat o splină supradimensionată

Vineri, 20 Apr 2018 Science - Stiintele vietii
Cercetătorii au descoperit prima dovadă a unei adaptări genetice a ființei umane la scufundarea în adâncime, respectiv o dezvoltare excepțională a splinei la populația Bajau din Indonezia, arată un studiu publicat joi și citat de AFP.
Tigru
Foto: pixabay.com

Tigrul ​Igor, primul animal din lume care a beneficiat de un tratament cu celule stem

de Redactia HotNews.ro
Igor, un tigru siberian care trăieşte la Grădina Zoologică din Szeged, un oraş din sudul Ungariei, a devenit miercuri primul animal din lume aparţinând acestei specii care a beneficiat de un tratament cu celule stem, ce i-a fost administrat contra unei afecţiuni la nivelul unui şold, informează Xinhua, citată de Agerpres.
Testoasa din Mary River

Țestoasa „punk”, inclusă pe lista reptilelor amenințate cu dispariția

de R.M. HotNews.ro
Țestoasa din Mary River, în Australia, care are o alură punk, din cauza algelor care îi cresc pe cap, a fost înscrisă pe lista reptilelor amenințate cu dispariția de către Zoological Society of London (ZSL), scrie AFP.
Microorganisme

Corpul uman-doar 43% celule de proveniență umană

de Cosmin Orășanu HotNews.ro
Corpul omenesc include celule de proveniență umană doar în proporție de 43% din numărul total de celule ale organismului. Restul sunt coloniști microscopici. Inițial s-a crezut că rația dintre celulele noastre și microorganisme este de 10 la unu, scrie BBC.
Interstitium
Foto: Captura Twitter

Oamenii de știință au descoperit din întâmplare ceea ce cred a fi un nou organ al corpului uman, interstițiul

de R.M. HotNews.ro
Un mini-microscop a permis descoperirea unei structuri a anatomiei umane necunoscută până în prezent și care ar putea juca un rol în propagarea cancerelor, scrie AFP.
Ursoaica cu pui
Foto: Pixabay

Suedia: Modificare de comportament la femelele urs, care își păstrează mai mult timp puii lângă ele, ca scut împotriva vânătorilor (studiu)

Miercuri, 28 Mar 2018 Science - Stiintele vietii
Ursoaicele din Suedia au învățat să profite de o lege care interzice vânătorilor sa împuște femele cu pui, păstrând ursuleții alături de ele o perioada mai lungă de timp, pe post de „scut„ împotriva gloanțelor, arată un studiu publicat marți și citat de AFP.

Bancul zilei: Despre dificultatea unor limbi