STIINTELE VIETII
VIDEO Un grup de cimpanzei isi ucide si mananca partial fostul lider Cercetatorii au reusit sa surprinda o scena rara - fostul lider al unui grup de cimpanzei a fost batut, ucis si partial mancat de fostii sai supusi, scrie National Geographic. Este unul dintre cele doar noua cazuri cunoscute in care cimpanzeii ucid un membru adult al propriului grup.
Oamenii de stiinta au reusit sa transforme hidrogenul in metal/ Acesta ar putea fi utilizat drept conductor al energiei electrice Oamenii de stiinta americani au reusit sa transforme hidrogenul in metal, obtinand, astfel, un material cu totul nou, care ar putea fi utilizat drept conductor eficient pentru electricitate, informeaza Reuters.
Cercetatorii au creat un organism stabil ce contine ADN sintetic, care se poate replica pe termen nelimitat  Cercetatorii au produs prima forma de viata stabila care contine ADN sintetic. Acestia au adaugat constituenti in ADN-ul bacteriilor care se gasesc peste tot in natura, cu speranta ca, pe viitor, organismele simple vor putea fi proiectate pentru a crea produse precum medicamentele, informeaza iflscience.com.
Care ar putea fi explicatia stranutului provocat de trecerea dintr-un spatiu intunecat intr-unul luminos Potrivit unui studiu efectuat in SUA, un numar surprinzator de mare de oameni se confrunta cu aceasta reactie - o crestere brusca a intensitatii luminii ii face sa stranute. Mai mult, se pare ca aceasta "trasatura" ar putea fi, partial, mostenita genetic, relateaza iflscience.com.
Au fost descoperite ramasitele unei femei ingropate in urma cu 800 de ani in Troia, care contin urmele bacteriei care a ucis-o Arheologii au descoperit ramasitele unei femei ingropate in urma cu 800 de ani in Troia, intr-un mormant captusit cu piatra. Acestia au gasit noduli calcificati, care s-au dovedit a contine ADN-ul bacteriei care a ucis-o, impreuna cu dovada ca exista posibilitatea ca femeia sa fi fost insarcinata in momentul in care a murit, informeaza iflscience.com.
Cercetatorii au reusit sa inverseze procesul de imbatranire la soareci si estimeaza teste pe oameni peste 10 ani Oamenii de stiinta au aratat ca este posibil sa reverseze imbatranirea la animale si estimeaza ca peste 10 ani ar putea incepe testele umane, scrie The Telegraph.
Un nou studiu arata ca macacii poseda anatomia necesara pentru a putea reproduce chiar si fraze intregi Noi descoperiri arata ca maimutele pot face mai multe lucruri cu creierul decat cu gura. Experimente realizate pe macaci au aratat ca aceste primate poseda capacitati vocale, dar ca, din punct de vedere cognitiv, nu stiu sa vorbeasca, potrivit iflscience.com.
Virusii par a fi mai ingaduitori cu femeile decat cu barbatii, pentru a se putea propaga mai bine - studiu Anumiti virusi pot evolua pentru a provoca o boala mai putin grava si mai putine decese la femei decat la barbati, cu scopul de a se raspandi si a supravietui, arata un studiu publicat marti si citat de AFP.
Decizie in premiera a justitiei britanice: O adolescenta care a murit de cancer a obtinut dreptul de a fi criogenizata, in speranta ca va putea fi trezita si vindecata in viitor O adolescenta care suferea de o forma rara de cancer a castigat, cu putin timp inainte de a muri, o victorie fara precedent in justitia britanica: dreptul de a fi criogenizata, in speranta ca medicina viitorului o va putea readuce la viata si vindeca, scrie AFP.
Cinci lucruri pe care nu le stiai despre rame O rama, pe nume Dave, a incantat publicul britanic. Dave masoara 40 de centimetri lungime, facandu-l, astfel, cea mai lunga rama din UK. Dar ramele devin si mai interesante, chiar daca nu ne-am astepta sa auzim acest lucru, potrivit BBC.
Plantele "bionice" pot detecta substante chimice care se gasesc in mine terestre, dar si in munitii ingropate Prin incorporarea de tuburi minuscule in frunzele plantelor, acestea pot fi programate sa depisteze substante chimice, numite nitro-aromatice, care se gasesc in mine terestre, dar si in munitii ingropate. Informatii in timp real pot fi, apoi, transmise printr-un dispozitiv portabil, fara fir, relateaza BBC.
VIDEO INTERVIU Paulina Anastasiu, director Gradina Botanica "Dimitrie Brandza": Multi oameni nu stiu de fapt ca avem orhidee in flora tarii noastre si afla acest lucru cu surprindere In perioada 4 - 27 octombrie, in cadrul expozitiei de fotografie ”Orhideele salbatice ale Romaniei” deschisa in Centrul de Educatie Ecologica din incinta Gradinii Botanice ”D. Brandza”, puteti vedea aproape toate orhideele din Romania. Paulina Anastasiu, director Gradina Botanica ”Dimitrie Brandza” explica intr-un interviu HotNews care diferenta intre orhideele salbatice si cele de apartament si care este mesajul principal al expozitiei.
Oamenii de stiinta au transformat, accidental, dioxidul de carbon(CO2) in etanol Cercetatorii de la Department of Energy's Oak Ridge National Laboratory (ORNL) din SUA au descoperit, accidental, un proces care poate transforma dioxidul de carbon (CO2) direct in etanol. In timp ce procesul folosit este putin probabil sa fie adoptat la scara larga, cercetarea ar putea ajuta la dezvoltarea lumii combustibililor fosili, informeaza Inverse.
​Video Interviu Nora de Angelli: In cadrul acestei expozitii de fotografie am expus majoritatea speciilor de orhidee salbatice care se gasesc in arealul Vaii Prahovei si al Parcului Natural Bucegi Nora de Angelli, biolog molecular, fotograf si producator de film documentar a vorbit intr-un interviu acordat HotNews despre pasiunea pentru orhidee si ce inseamna protejarea orhideelor si a ecosistemelor in care acestea traiesc in tara noastra.
Terapia cu hormoni pentru cancerul de prostata poate declansa dementa Barbatii care fac terapie cu hormoni pentru cancerul de prostata prezinta un risc mai mare de dementa decat pacientii care primesc un tratament diferit pentru aceasta afectiune maligna, sugereaza un studiu realizat in SUA, potrivit Reuters.
Soarecii nascuti din oua ofera o speranta in ceea ce priveste tratamentul de fertilitate Oamenii de stiinta japonezi sustin ca au adus pe lume pui de soareci din oua, create in intregime in laborator, folosind esantioane de celule ale pielii de soarece. Puii nascuti din oua s-au dovedit a fi sanatosi si au fost capabili sa conceapa la randul lor. Expertii spun ca aceste descoperiri ofera viitorului o speranta in ceea ce priveste tratamentul de fertilitate pentru cupluri, informeaza BBC.
Grecii antici este posibil sa fi fost modelul de inspiratie pentru Armata de Teracota a Chinei/ Figurinele au fost concepute la 1.500 de ani inainte de Marco Polo Arheologii spun ca felul in care razboinicii din lut ai Armatei de Teracota ai Chinei au fost conceputi, sugereaza un contact foarte apropiat intre est si vest, cu 1.500 de ani dupa Marco Polo. Mestesugarii greci se pare ca au fost cei care au inspirat la crearea celor mai faimoase sculpturi din China, facute vreodata- cei 8.000 de soldati ai Armatei de Teracota si care au vegheat mormantul primului imparat al Chinei pentru mai bine de 2.000 de ani.
Furt genetic neobisnuit: WO- virusul care a furat gene otravitoare de la Vaduva neagra Intr-un caz neobisnuit de "furt genetic", un virus a fost identificat cu o gena care codifica otrava transmisa de vaduva neagra. Bucati din ADN-ul arahnidelor au fost, probabil, furate de catre virus pentru ca acesta sa poata sa se instaleze in celule animale, anunta BBC.
Celulele mentin corpul sanatos prin "devorarea" deseurilor toxice si lupta atat cu ridurile, cat si cu dementa Autofagia mai este cunoscuta si sub denumirea de "auto-devorare" - ceea ce fac celulele noastre in mod constant, inlaturarea daunelor si a reziduurilor - iar biologul japonez Yoshinori Ohsumi tocmai a fost distins cu premiul Nobel pentru medicina, pentru activitatea sa in descoperirea mecanismelor complexe care stau la baza acestui remarcabil sistem de reciclare intern, potrivit The Guardian.
Expansiunea urbana si fragmentarea habitatului au dus la disparitia a doua treimi din broastele raioase din UK, in ultimii 30 de ani Broasca raioasa se afla intr-un mare declin in mare parte din Marea Britanie si are nevoie de o protectie mai buna, spun ecologistii. Datele adunate de voluntari, arata ca numarul acestora a scazut cu doua treimi din 1980, informeaza BBC.

Miercuri incepe Cluj Pride, prima editie a festivalului comunitatii LGBTQ+ din Transilvania; pe 1 iulie este programat un mars al solidaritatii prin centrul orasului