STIINTELE VIETII
Digi 24: De ce ni se pare că timpul trece mai repede pe măsură ce îmbătrânim? Un fenomen pe care îl resimt acut tot mai mulți oameni: în copilărie, vacanțele de vară păreau fără sfârșit și așteptarea între două Crăciunuri părea să dureze nu un an, ci mai mulți; apoi, pe măsură ce înaintăm în vârstă, parca suntem într-o luptă continuă cu timpul. Ce explicații au oamenii de știință?
Viața neștiută de sub Pământ: 23 de miliarde de tone de carbon de bacterii, arhee și organisme zombi Circa 70% dintre microbii de pe Pământ trăiesc în adâncimi, în roci altădată considerate sterile dar unde bacteriile și alte organisme unicelulare abundă, scrie AFP. Pentru prima oară, cercetătorii au estimat amploarea acestei vieți profunde sau "intraterestre".
Rămășițele unui specimen marin din era Jurasic au păstrat atât untura cât și pielea Rămășițele vechi de 180 de milioane de ani al creaturii marine și-au păstrat atât untura cât și pielea, scrie Abcnews. Stratul de grăsime sub pielea mamiferelor marine, care le ajută să-ți păstreze căldura, indică faptul că vechiul „monstru marin” a avut sângele cald, potrivit oamenilor de știință.
S-a născut primul bebeluș conceput în urma unui transplant de uter de la o donatoare decedată Unsprezece copii au fost născuți în urma unor transplanturi uterine de la donatori vii, dar nu au existat până acum cazuri de sarcini duse la bun sfârșit după transplant de uter de la un donator decedat. O echipă de medici din Brazilia a reușit să facă acest lucru să se întâmple - mama destinatară a devenit gravidă la șapte luni după operația de transplant, informează DW.
VIDEO Specie de păianjeni care își alăptează puii, descoperită de cercetătorii chinezi Oamenii de știință chinezi au descoperit o specie de păianjeni având o trăsătură considerată până acum proprie doar mamiferelor: femelele își hrănesc puii cu o substanță foarte asemănătoare laptelui, relatează The Guardian. Potrivit cercetătorilor, „laptele” secretat de această specie de păianjeni conține o concentrație de proteine de patru ori mai mare decât laptele de vacă.
Anunțul privind copiii editați genetic: China ordonă deschiderea imediată a unei anchete Beijingul a ordonat deschiderea unei anchete după ce un cercetător chinez a spus că a creat primii bebeluși editați genetic din lume, o premieră revoluționară în medicină ce a atras un val de critici, scrie Guardian.
Amplă polemică în lumea științifică, după anunțul privind nașterea primilor copii modificați genetic, în China / „O cutie a Pandorei a fost deschisă” A fost depășită o linie roșie? Anunțul unui cercetător chinez legat de nașterea primilor bebeluși modificați genetic a fost caracterizat de numeroși oameni de știință drept un act "periculos" și "iresponsabil", scrie AFP.
China: Un cercetător susține că s-au născut primii copii editați genetic Un cercetător chinez susține că a ajutat la conceperea primilor copii cu gene modificate genetic - este vorba despre două fete gemene care s-au născut în această lună, ale căror ADN a fost modificat cu un nou instrument puternic, capabil să rescrie cele mai profunde aspecte ale vieții- tehnologia editării genetice, relatează AP.
Cercetătorii israelieni au dezvoltat o metodă de producere a organelor umane personalizate care să nu fie respinse de organism Cercetătorii israelieni susțin că au inventat primul implant de țesut complet personalizat, proiectat din materialele și celulele pacientului. Noua tehnologie face posibilă ingineria oricărui tip de implant de țesut, precum măduva spinării, inimă sau creier, dintr-o mică biopsie a țesuturilor grase, relatează Israel21.
În Canada a fost descoperit un organism care nu se încadrează în niciun regn cunoscut. Este mai diferit de restul ființelor decât animalele de ciuperci Cercetătorii canadieni au descoperit un nou tip de organism care este atât de diferit de orice altă ființă vie că nu se încadrează nici în regnul vegetal, nici în cel animal, nici în alt regn folosit pentru a clasifica organismele cunoscute, scrie CBC.
Generarea de organe pentru transplant în alte specii este mai promițătoare ca niciodată Cunoștințele noastre și abilitatea de a utiliza tehnologia celulelor stem au crescut în ultimii ani, iar acum o dovadă a acestui fapt este ultimul studiu publicat în acest domeniu care a arătat că este posibil să fie crescute și apoi să transplantăm organele unei specii în corpul unei altei specii prin dezvoltarea unei celule chimeră, așa cum o numesc cercetătorii. Studiul, publicat online în revista Nature, stabilește posibilitatea creșterii țesutului uman transplantabil utilizând o altă specie ca gazdă, transmite futurism.com.
VIDEO Implantul spinal ajuta trei bărbați paralizați să meargă din nou Trei bărbați paralizați, cărora li s-a spus că își vor petrece restul vieții într-un scaun cu rotile, vor putea să meargă din nou grație medicilor din Elveția, potrivit BBC. Totul a fost posibil datorită unui dispozitiv electric introdus în jurul coloanei vertebrale care a amplificat semnalele transmise de la creier până la picioare
Riscul crescut de cancer în cazul persoanelor înalte, pus pe seama numărului mai mare de celule - studiu O posibilă legătură între înălţimea unei persoane şi riscul crescut de cancer a fost deja sugerată de anumite studii, însă cercetătorii susţin, într-un studiu publicat recent, că au găsit explicaţia: cu cât o persoană este mai înaltă, cu atât numărul de celule din organism este mai mare, iar acestea pot deveni posibile ţinte pentru boală, potrivit AFP, citată de Agerpres.
Lipsa de mișcare, mai dăunătoare decât fumatul sau diabetul - studiu pe 122.000 de pacienți Toți am auzit că exercițiile fizice te ajută să trăiești mai mult. Un nou studiu merge și mai departe, arătând că un stil de viață sedentar este mai dăunător pentru sănătatea ta decât fumatul, diabetul sau bolile de inimă, notează CNN.
Geniul pictorului Leonardo Da Vinci a fost dat de un defect la ochi - studiu Un defect la ochi l-a ochi l-a ajutat pe Leonardo da Vinci să picteze cu acuratețea ce l-a făcut celebru, susțin realizatorii unui nou studiu, citați de CNN.
FOTOGALERIE Cum arată radiografiile animalelor de la o grădină zoologică Grădina zoologică din Oregon a făcut publice radiografiile efectuate animalelor pe care le are în grijă ca parte a verificărilor de sănătate periodice, iar imaginile se dovedesc a fi deosebit de spectaculoase.
Purtarea pijamalelor din lână, mai eficientă pentru un somn odihnitor decât număratul oilor - studiu australian Îmbrăcămintea din lână purtată în pat reprezintă un remediu mult mai eficient contra insomniei în comparaţie cu soluţia număratului oilor, sugerează un studiu realizat în Australia, citat joi de Press Association și Agerpres.
Exemplare de pești fierăstrău, specie aflată pe cale de dispariție, descoperite într-un râu din Australia Organizaţia de Cercetare Ştiinţifică şi Industrială a Commonwealth (CSIRO) a anunţat că va realiza un studiu de cinci ani a râului Victoria din Teritoriul de Nord, Australia, în încercarea de a afla mai multe despre comportamentul şi înmulţirea peştelui fierăstrău, o specie aflată pe cale de dispariţie, relatează Xinhua, citat de Agerpres.
Nobel Chimie 2018 Puterea evoluției: Enzime care produc biocombustibili și anticorpi care combat bolile autoimune și cancerul Anul acesta, laureații Nobel pentru Chimie au fost inspirați de puterea evoluției și de folosirea acelorași principii - modificare genetică și selecție - pentru a rezolva unele dintre cele mai grave probleme ale lumii, conform comunicatului Academiei Regale Suedeze de Științe. Enzimele produse prin evoluția direcționată sunt folosite pentru a produce totul, de la biocombustibili la medicamente. Anticorpii evoluati utilizând o metodă numita phage display pot combate bolile autoimune și unele cazuri de cancer metastatic.
VIDEO Nobelul pentru Chimie 2018, acordat americanilor Frances H. Arnold, George P. Smith și britanicului Gregory P. Winter  Cercetătorii Frances H. Arnold, George P. Smith și Gregory P. Winter au primit premiul Nobel pentru chimie pe 2018, relatează AFP.

Bancul zilei: Zbor cu peripeții