STIINTELE VIETII
Nanomecanismele care pot gauri celule, folosite impotriva cancerului O echipa internationala de cercetatori a dezvoltat molecule motorizate care sunt capabile sa gaureasca membranele celulare odata ce sunt activate cu lumina ultravioleta (UV), scrie IFL Science.
Un bebelus a fost otravit cu plumb dupa ce a utilizat o bratara magnetica homeopata Un bebelus de noua luni a fost otravit cu plumb dupa ce parintii i-au dat o "bratara magnetica vindecatoare cu hematit", pe care au cumparat-o de la un magazin local din Manchester, Connecticut, potrivit IFL Science.
Virusul HIV nu mai este cauza celor mai multe decese in Africa Complicatiile survenite in urma infestarii cu virusul HIV nu mai reprezinta cauza majoritatii deceselor in Africa, iar decesele din cauza malariei au scazut, precizeaza IFL Science.
Cafeaua te face sa iti doresti dulciuri Daca nu te poti trezi dimineata fara sa bei o cafea, s-ar putea sa te razgandesti, pentru ca dependenta de cafea ar putea sa iti altereze papilele gustative, informeaza IFL Science.
O echipa de cercetatori din Australia a descoperit cum au aparut primele animale pe Pamant O inmultire exploziva a algelor, care s-a petrecut brusc in urma cu 650 de milioane de ani, a fost catalizatorul aparitiei pe Pamant a primelor animale, conform rezultatelor unui studiu realizat recent de o echipa de cercetatori din Australia, informeaza joi agentia Xinhua.
Plante transformate in "fabrici" de vaccinuri anti-polio. "Procesul este ieftin, rapid si usor" Echipa de oameni de stiinta de la Centrul John Innes din Norfok a reusit sa modifice structura anumitor plante pentru a fabrica vaccinul polio. Acestia afirma ca procesul este ieftin, rapid si usor, potrivit BBC. Pe langa eliminarea virusului polio, oamenii de stiinta considera ca aceasta metoda ar putea ajuta la interventia impotriva amenintarilor neasteptate precum virusul Zinka sau Ebola.
Oamenii de stiinta au reusit sa modifice porcii la nivel genetic pentru recoltarea de organe pentru transplant O echipa stiintifica internationala a reusit sa modifice genetic porcii pentru ca organele lor sa fie compatibile cu transplanturi la om, potrivit unui articol publicat joi in revista americana Science, relateaza Agerpres, care citeaza AFP.
Un craniu fosilizat ''remarcabil de complet'' al unui pui de maimuta arunca o lumina asupra trecutului indepartat al omenirii Un grup international de oameni de stiinta a descoperit in Kenia craniul fosilizat al unei primate de acum 13 milioane de ani, ceea ce ar putea arunca o lumina asupra asupra felului in care arata stramosul comun al oamenilor si al maimutelor moderne, potrivit unui studiu publicat miercuri in revista Nature, transmit EFE si Reuters.
Maratoanele afecteaza functionarea rinichilor, avertizeaza cercetatorii Maratoanele pot dauna sanatatii, avertizeaza oamenii de stiinta, dupa ce un studiu a aratat ca 80% dintre concurenti sufera de probleme cu rinichii din cauza dezhidratarii, scrie The Telegraph.
Premiera in SUA: Cercetatorii au reusit sa modifice genele unui embrion uman Cercetatori americani au reusit sa modifice gene defectuoase la embrioni umani, o premiera in Statele Unite, folosind tehnica revolutionara de editare genetica CRISPR, a anuntat joi revista MIT Technologie Review, citata de AFP.
Un burete descoperit in apele inghetate ale Alaskai ar putea oferi o arma eficienta de lupta impotriva cancerului la pancreas Un mic burete verde, descoperit in apele inghetate in largul Alaskai, ar putea oferi prima arma eficienta impotriva cancerului de pancreas, o tumoare agresiva in fata careia medicina are prea putine solutii, scrie AFP.
Acvila Arlie a cuibarit cu succes si in 2017 Acvila tipatoare mica Arlie a cuibarit cu succes si in 2017, dar nu fara peripetii. Pasarea echipata cu emitator satelitar a fost monitorizata in ultimele trei saptamani la cuib si biologii de la Societatea Ornitologica Romana au observat ca Arlie are un nou pui.
Primul copil care a beneficiat de un dublu transplant de maini mananca, scrie si se imbraca singur, la 18 luni dupa operatie Primul copil din lume care a beneficiat de o grefa de ambele maini este acum capabil sa manance, sa scrie si sa se imbrace singur, la 18 luni dupa operatie, au anuntat medicii care au efectuat operatia, citati de AFP.
FOTO Chipul unui fermier din Epoca Bronzului, reconstruit cu ajutorul tehnologiei 3D O echipa de oameni de stiinta a reusit, cu ajutorul tehnologiei 3D, sa modeleze chipul unui fermier din Epoca Bronzului care a trait in centrul Angliei in urma cu 4.000 de ani, informeaza luni Xinhua, citata de Agerpres.
Un "fluture" de titan poate reduce semnificativ riscul de a face un accident vascular cerebral Un "fluture" de titan implantat in gat poate da speranta unui numar de peste 500.000 de pacienti britanici care sufera de tensiune arteriala ridicata, rezistenta la medicamente, reducand semnificativ riscul acestora de a face un accident vascular cerebral, infarcturi si dementa.
Daca medicii ar opera fara haine, ar reduce numarul de microbi Un studiu al Universitatii din Washington a aratat faptul ca medicii chirurgi pot opri raspandirea bacteriilor operand pacientii dezbracati, in loc sa poarte halate chirurgicale, scrie Daily Mail.
Tardigradele, cele mai rezistente organisme de pe Pamant Un nou studiu realizat in parteneriat cu cercetatori de la Universitatea Oxford a aratat ca cele mai rezistente organisme de pe Pamant sunt tardigradele.
Cainii ar putea fi folositi pentru a detecta boala Parkinson, cu ani inainte sa apara simptomele, prin mirosul pielii pacientilor Oamenii de stiinta incearca sa descopere care sunt moleculele de miros care sunt legate de boala Parkinson, astfel incat cainii sa poata fi instruiti pentru a detecta boala, transmite The Telegraph.
Gonoreea este din ce in ce mai dificil de tratat, avertizeaza OMS Ar putea deveni gonoreea incurabila? Aceasta boala "devine dificil si chiar imposibil de tratat" din cauza rezistentei la antibiotice, avertizeaza vineri Organizatia Mondiala a Sanatatii, potrivit AFP.
VIDEO Un animal sud-american, supranumit de Darwin "cel mai ciudat din lume", clasificat de cercetatori (studiu) Macrauchenia patachonica, un animal din America de Sud, ce avea un corp de camila si o gura cu trompa, i-a intrigat pe biologii din lumea intreaga dupa descoperirea scheletului sau de catre Charles Darwin in secolul al XIX-lea. La mai bine de un secol si jumatate dupa acea descoperire, oamenii de stiinta au anuntat marti ca au reusit sa includa bizarul animal sud-american intr-un ordin de clasificare taxonomica, informeaza AFP.