STIINTELE VIETII
Primul copil care a beneficiat de un dublu transplant de maini mananca, scrie si se imbraca singur, la 18 luni dupa operatie Primul copil din lume care a beneficiat de o grefa de ambele maini este acum capabil sa manance, sa scrie si sa se imbrace singur, la 18 luni dupa operatie, au anuntat medicii care au efectuat operatia, citati de AFP.
FOTO Chipul unui fermier din Epoca Bronzului, reconstruit cu ajutorul tehnologiei 3D O echipa de oameni de stiinta a reusit, cu ajutorul tehnologiei 3D, sa modeleze chipul unui fermier din Epoca Bronzului care a trait in centrul Angliei in urma cu 4.000 de ani, informeaza luni Xinhua, citata de Agerpres.
Un "fluture" de titan poate reduce semnificativ riscul de a face un accident vascular cerebral Un "fluture" de titan implantat in gat poate da speranta unui numar de peste 500.000 de pacienti britanici care sufera de tensiune arteriala ridicata, rezistenta la medicamente, reducand semnificativ riscul acestora de a face un accident vascular cerebral, infarcturi si dementa.
Daca medicii ar opera fara haine, ar reduce numarul de microbi Un studiu al Universitatii din Washington a aratat faptul ca medicii chirurgi pot opri raspandirea bacteriilor operand pacientii dezbracati, in loc sa poarte halate chirurgicale, scrie Daily Mail.
Tardigradele, cele mai rezistente organisme de pe Pamant Un nou studiu realizat in parteneriat cu cercetatori de la Universitatea Oxford a aratat ca cele mai rezistente organisme de pe Pamant sunt tardigradele.
Cainii ar putea fi folositi pentru a detecta boala Parkinson, cu ani inainte sa apara simptomele, prin mirosul pielii pacientilor Oamenii de stiinta incearca sa descopere care sunt moleculele de miros care sunt legate de boala Parkinson, astfel incat cainii sa poata fi instruiti pentru a detecta boala, transmite The Telegraph.
Gonoreea este din ce in ce mai dificil de tratat, avertizeaza OMS Ar putea deveni gonoreea incurabila? Aceasta boala "devine dificil si chiar imposibil de tratat" din cauza rezistentei la antibiotice, avertizeaza vineri Organizatia Mondiala a Sanatatii, potrivit AFP.
VIDEO Un animal sud-american, supranumit de Darwin "cel mai ciudat din lume", clasificat de cercetatori (studiu) Macrauchenia patachonica, un animal din America de Sud, ce avea un corp de camila si o gura cu trompa, i-a intrigat pe biologii din lumea intreaga dupa descoperirea scheletului sau de catre Charles Darwin in secolul al XIX-lea. La mai bine de un secol si jumatate dupa acea descoperire, oamenii de stiinta au anuntat marti ca au reusit sa includa bizarul animal sud-american intr-un ordin de clasificare taxonomica, informeaza AFP.
AUDIO Un graur reproduce cu fidelitate sunetele alarmelor auto, oilor, pasarilor din jur si zgomotele orasului Graurii (Sturnus vulgaris) sunt pasari comune in toata Europa. Cu efective de cateva sute de mii de perechi numai in Romania, ei pot fi vazuti destul de usor in zone deschise, inclusiv in zone cultivate si chiar in orase. Graurii sunt inchisi la culoare si penele lor au frumoase reflexii metalizate.
VIDEO Marea Bariera de Corali este distrusa si nu mai poate fi salvata Aproximativ 95% din Marea Bariera de Corali este afectata de fenomenul de albire, sustin oamenii de stiinta, care considera ca formatiunile coraliene nu mai pot fi salvate, potrivit The Telegraph.
Lacustarii, observati pentru prima oara in Bucuresti Toata lumea stie de grauri si stolurile imense pe care le formeaza toamna, inainte de migratia lor partiala spre sud. Mai putina lume insa stie de rudele lor, lacustarii. Specie originara din Asia, lacustarul (Sturnus roseus) este o specie inrudita cu graurii, sturzii si mierlele. Ocazional, ajung si in tara noastra, unde pot fi observati primavara, in special in Dobrogea.
​Dietele fara gluten nu reduc riscul de boli cardiovasculare (studiu) Consumul de alimente fara gluten nu reduce riscul de boli cardiace, arata un studiu publicat de British Medical Journal si citat de Live Science. In plus, cercetatorii au descoperit ca o dieta fara gluten poate chiar sa provoace probleme de sanatate, in conditiile in care persoanele care nu consuma gluten au tendinta de a reduce consumul de cereale integrale, un ingredient care este legat de reducerea riscului de boli cardiovasculare.
Sculpturi antice de la Gobekli Tepe confirma ca o cometa a lovit Pamantul in anul 10.950 IC, provocand ascensiunea civilizatiilor Oamenii de stiinta cred ca au gasit noi dovezi ale unei comete care a lovit Pamantul 11.000 de ani inainte de Cristos, un eveniment devastator care a eliminat mamutii lanosi dar a contribuit la ascensiunea civilizatiei umane, scrie The Telegraph.
Sangele varanului de Komodo contine o molecula care ar putea oferi un nou tratament pentru ranile infectate Dragonul de Komodo, cunoscut si sub denumirea de varanul de Komodo, se gaseste pe cinci insule din Indonezia si are mai mult de 80 de tulpini bacteriene in cavitatea sa bucala, inclusiv unele care provoaca septicemie. Reptila nu este, insa, afectata de aceste bacterii. Potrivit unui nou studiu, sangele sau contine o molecula din care este posibila obtinerea unui tratament pentru ranile infectate, anunta BBC.
Legatura dintre boli: hepatita ar putea creste riscul de aparitie al bolii Parkinson Infectia cu hepatita ar putea creste riscul de aparitie al bolii Parkinson, desi motivele care cauzeaza aceasta legatura raman inca necunoscute, relateaza The New York Times. Cercetatorii britanici au facut experimente pe un esantion de 100 390 de bolnavi afectati de diverse forme ale virusului HIV intre 1999 si 2011.
​VIDEO Oamenii de stiinta au reusit sa creeze tesut cardiac cu ajutorul frunzelor de spanac Aparitia imprimantei 3D si studiul celulelor stem sugereaza ca va veni o zi in care nu va mai fi nevoie de donatori de organe - vom putea, pur si simplu, sa le cream in laborator. Bineinteles, ziua respectiva este destul de indepartata, iar oamenii de stiinta lucreaza si la alte alternative potentiale, informeaza iflscience.com.
Doua treimi din cazurile de cancer ar fi cauzate de mutatii genetice aleatorii/ "Aceste cazuri de cancer se vor intampla chiar daca incerci sa traiesti sanatos" Aproape doua treimi din cazurile de cancer sunt cauzate de mutatii genetice aleatorii la nivelul ADN-ului care au loc pentru ca celulele se copiaza pe ele insele, o constatare care ajuta la explicarea faptului ca persoane sanatoase care fac tot posibilul sa nu se imbolnaveasca de cancer sunt inca afectate de aceasta boala, au afirmat cercetatori americani joi, potrivit Reuters.
Aspirina ar fi fost descoperita si folosita de oamenii de Neanderthal Analiza informatiei ADN extrasa din placa dentara a unor exemplare de oameni de Neanderthal ne ofera o colectie inedita si extrem de importanta de date cu privire la viata acestor hominizi, cuprinzand detalii cu privire la alimentatia lor, dar si cu privire la plantele medicinale pe care le ingerau atunci cand erau bolnavi, dar si ce tipuri de bacterii aveau in gura - informatii care vor putea fi folosite, spre exemplu, pentru a afla cum au evoluat bacteriile cu care traim in simbioza si care formeaza in prezent microbiomul uman, conform unui material publicat in ultimul numar al revistei Nature, transmite The Verge, citat de Agerpres.
Studiu genetic: Transilvanenii au mai multe afinitati cu populatiile din Europa centrala, cei din Tara Romaneasca, Moldova si Dobrogea - cu Balcanii Un studiu genetic realizat de cercetatori romani si publicat in revista BioMed Central arata ca exista o repartitie omogena a majoritatii haplogrupurilor in provinciile romane si o "asociere clara" cu populatiile europene, notand insa o similaritate genetica intre grupurile din Tara Romaneasca, Moldova si Dobrogea cu cele din Balcani, in timp ce populatia din Transilvania este strans legata de grupurile din Europa centrala.
Au fost descoperite cele mai vechi microfosile din lume, cu o varsta estimata intre 3,77 si 4,29 miliarde de ani (studiu) O echipa de cercetatori a anuntat ca a descoperit microorganisme fosile care ar avea o vechime intre 3,77 si 4,29 miliarde de ani, ceea ce ar reprezenta cea mai veche dovada de viata pe Terra, potrivit unui studiu publicat miercuri si citat de AFP.

Bancul zilei: Un chelner rasat