STIINTELE VIETII
A fost alcatuita schema ADN a porcului domestic O echipa internationala de cercetatori a anuntat luni ca a reusit sa elaboreze schema ADN a porcului domestic. Aceasta descoperire ar putea facilita aparitia unor noi tehnici de crestere a acestui animal si obtinerea unui vaccin mai eficient impotriva gripei porcine, scrie Reuters.
Femeile insarcinate bolnave de cancer le pot transmite boala copiilor in uter Oameni de stiinta din Marea Britanie au demonstrat pentru prima data ca femeile insarcinate pot transmite cancerul catre copiii lor nenascuti, scrie Daily Mail. Intr-un caz extrem de rar, o mama bolnava de leucemie i-a transmis afectiunea fiicei sale.
Oamenii de stiinta au descoperit primul paianjen vegetarian Prima specie de paianjen care se hraneste preponderent cu plante se numeste "Bagheera kiplingi" si a fost descoperita recent in america Centrala, scrie Fox News. Acest paianjen isi petrece toata viata pe plante din genul acacia, hranindu-se din frunzele acestora.
A fost descifrata structura tridimensionala a genomului uman Oamenii de stiinta americani au decodat structura 3-D a genomului uman, fapt ce deschide calea pentru o mai buna cunoastere a functiilor si structurilor genomice, informeaza un studiu publicat joi in revista Science si citat de AFP.
Cercetatorii cer decernarea Premiului Nobel pentru stiinta mediului Premiile Nobel, cele mai prestigioase distinctii pentru orice om de stiinta, nu isi mai indeplinesc scopul, sustin 10 cercetatori eminenti ai momentului. Acestia au redactat o scrisoare deschisa catre Fundatia Nobel, in care explica faptul ca sistemul curent, care recompenseaza reusitele stiintifice in fiziologie sau medicina, chimie si fizica, este prea limitat pentru a reflecta complexitatea stiintei moderne.
Noi specii de animale si plante descoperite in zona Mekong Un raport al World Wildlife Fund (WWF) precizeaza ca in ultimul an au fost descoperite 163 noi specii de animale si plante in zona Mekong a Asiei de sud-est. Printre acestea se numara o broasca ce se hraneste cu pasari si o soparla gecko cu dungi de leopard, scrie CNN.
Un sarpe cu picior a fost descoperit in China Conform unor relatari, in China s-a descoperit un sarpe avand un picior, terminat cu gheare, scrie The Telegraph. Ciudata reptila a fost gasita in propriul dormitor de doamna Duan Qiongxiu, in varsta de 66 de ani.
S-a descoperit o celula stem ce poate cauza cancer la prostata Cercetatorii au descoperit o celula stem care ar putea fi responsabila pentru declansarea unor forme de cancer la prostata. Intr-un articol din revista Nature se precizeaza ca desi noua descoperire nu a depasit inca stadiul experimental, oamenii de stiinta cred ca aceasta ar putea explica producerea unor forme de cancer la prostata, ducand in viitor la noi metode de tratament, scrie Reuters.
VIDEO Scepticul Michael Shermer: Am fost socat de cat de multe referiri la religie sunt in manualele scolare din Romania Michael Shermer, editorul revistei Skeptic Magazine, a declarat, intr-un interviu acordat in Studioul HotNews.ro, ca Guvernul nu ar trebui sa se amestece in niciun fel in treburile religiei. "Am fost socat de cat de multe referiri la religie sunt in manulele scolare din Romania", a afirmat Shermer, care crede ca in Romania este o pseudo-teocratie. "Cei care se ocupa de biserica ar trebui sa stranga bani si sa construiasca biserici, nu Guvernul", a mai afirmat Shermer.Intrati in articol pentru a vedea integral interviul acordat de Michael Shermer
Vacile "ar trebui modificate genetic pentru a nu simti durere" Animalele ar putea fi modificate genetic pentru a nu simti durere, lucru ce ar permite oamenilor sa savureze hamburgerii si fripturile fara a se simti vinovati, a sugerat filosoful Adam Shriver de la Washington University din St. Louis, Missouri. Acesta si-a argumentat afirmatia spunand ca exista o ratiune morala pentru modificarea codului genetic al vacilor, pasarilor si alte animale crescute pentru carne, scrie The Telegraph.
Discutie online Scepticul Michael Shermer: Nicio religie nu ar trebui predata in scoli Michael Shermer, una dintre cele mai importante personalitati ale vietii intelectuale americane, s-a aflat in redactia HotNews.ro si a discutat online cu cititorii despre Darwin, evolutie si argumentele impotriva "designului inteligent". Shermer este editorul revistei Skeptic Magazine, licentiat in psihologie, masterand in psihologie experimentala si doctor in Istoria Stiintei, publica saptamanal pentru Scientific American si este profesor adjunct la Claremont University. Intalnirea s-a incheiatIntrati in articol pentru a vedea raspunsurile invitatului
Cercetatorii au elaborat un medicament care lupta impotriva obezitatii, a diabetului si a colesterolului Cercetatorii care cautau un leac pentru obezitate au declarat, joi, ca au elaborat un medicament care nu numai ca ii face pe soreci sa slabeasca, dar ii si vindeca de diabet si le micsoreaza nivelul de colesterol, scrie Reuters. Medicamentul, pe care cercetatorii l-au numit "fatostatin", determina corpul sa nu mai produca grasime si sa elibereze doar energia din hrana.
O noua specie de dinozaur a fost descoperita in Australia Paleontologii australieni au anuntat joi ca au descoperit o noua specie de dinozaur, in nordul statului Queensland, relateaza BBC News. Fosilele sauropodului - denumit Zac - au o varsta de aproximativ 97 milioane ani.
Tehnica transferului ADN ar putea stopa transmiterea bolilor genetice, dar va da nastere unui copil cu trei parinti Perspectiva unui copil provenit din trei parinti devine din ce in ce mai probabila, dupa ce oamenii de stiinta au reusit sa creeze o maimuta folosind o tehnica inovativa care, intr-o zi, ar putea stopa transmiterea anomaliilor genetice la urmasi, relateaza The Times.
Cercetatorii se felicita: secventierea genomului uman costa acum cat o masina Costul de secventiere a genomului uman a fost redus de cinci ori, ajungand la mai putin de 50.000 dolari. Totul datorita unei noi tehnici dezvoltate de o echipa de la Universitatea din Stanford, scrie AFP. Dupa ce genomenul uman a fost secventiat, in 2001, in cadrul unui proiect care s-a ridicat la aproximativ 3 miliarde de dolari, costurile au scazut constant.
VIDEO Studiu: Cainii au inteligenta unui copil de doi ani Cainii sunt la fel de inteligenti precum copiii in varsta de doi ani, releva un studiu efectuat de psihologii canini, citat de The Telegraph. Potrivit cercetatorilor, cainii sunt capabili sa inteleaga pana la 250 de cuvinte si gesturi, sa numere pana la cinci si chiar sa realizeze calcule matematice simple.
VIDEO Fabula lui Esop, transpusa in realitate: Corbii folosesc pietre pentru a ridica nivelul apei dintr-un pahar Esop a scris fabula cu cioara care a folosit pietre pentru a ajunge la apa pentru a arata ca nevoia este parintele inventiei. Nimeni nu se astepta insa ca povestea sa-si gaseasca un corespondent in realitate. Un studiu publicat de Current Biology dovedeste ca o ruda apropiata a ciorii - corbul, a procedat exact ca in celebra fabula, relateaza BBC News.
Genomul virusului HIV a fost decodat in totalitate  Oamenii de stiinta din Statele Unite au descifrat complet continutul genetic al virusului HIV, principala cauza a sindromului imuno-deficitar acut (SIDA) la oameni, informeaza un studiu publicat joi in revista britanica Nature si citat de AFP. Noua realizare ar putea contribui la combaterea virusului, prin producerea unor medicamente antivirale eficiente, sustin cercetatorii.
Celulele embrionare refac inimile bolnave ale soarecilor Celule obisnuite reprogramate pentru a actiona ca celulele stem embrionare pot ajuta la refacrea tesutul cardiac deteriorat la soareci, spun cercetatorii de la Clinica Mayo din Rocheste, potrivit Reuters. Injectate in soarecii a caror inimi au fost afectate de un atac de cord, noile celule ajuta la imbunatatire structurii cat si a functiei inimii.
Studiu: ce este mai nociv pentru sofer, alcoolul sau marijuana? Se pare ca oriunde exista baruri si masini, in ciuda efectelor foarte cunoscute pe care le are alcoolul asupra organismului, condusul in stare de ebrietate face drumurile sa fie mai putin sigure. Efectele bauturii combinate cu sofatul sunt foarte bine cunoscute si studiate, iar majoritatea tarilor au limite foarte clare in ceea ce priveste cantitatea de alcool pe care o persoana o poate consuma inainte de a se urca la volan.

Bancul zilei: Despre dificultatea unor limbi