STIINTELE VIETII
Virusul mutant mortal al gripei aviare: Revista Science analizeaza modul in care va publica cercetarile Revista americana Science analizeaza modul in care poate publica anumite detalii legate de cercetarile care au condus la crearea, intr-un laborator olandez, a unui virus mutant mortal al gripei aviare, fara sa puna in pericol securitatea populatiei, relateaza AFP.
Fosila unui dinozaur urias, descoperita in Antarctica Cercetatorii au descoperit in Antarctica o fosila din scheletul cozii unui titanozaur, o familie de dinozaur urias, relateaza Daily Telegraph. Titanozaurii erau dinozauri erbivori, cu patru picioare, gat lung si coada. Ramasitele acestei specii au fost descoperite in mai multe regiuni in lume, insa este prima dovada ca acestia au trecut prin Antarctica.
Durata somnului este partial legata de mostenirea genetica - studiu De ce Napoleon nu avea nevoie decat de 4 ore de somn? Cercetatorii europeni au identificat o gena implicata in reglarea somnului, aratand insa ca durata sa este influentata de asemenea de alti factori individuali si de mediu, relateaza AFP.
Testoasele comunica intre ele inainte de a ecloza si se pot sincroniza sa iasa din oua in acelasi timp - studiu Oamenii de stiinta au descoperit ca puii de testoasa pot comunica inainte de a ecloza si astfel pot "aranja" sa iasa din oua in acelasi timp, scrie Daily Telegraph. Un studiu facut pe testoasele Murray din Australia arata ca embrionii se sincronizeaza pentru a preveni ca testoasele mai mici sa iasa singure si sa fie atacate de animale de prada.
Botanistii au descoperit prima orhidee care infloreste numai noaptea Un botanist olandez a descoperit prima orhidee care infloreste noaptea, in timpul unei expeditii in New Britain, o insula de langa Papua Noua Guinee, despre care expertii spun ca este singura orhidee, din cele 25.000 de specii cunoscute, care înfloreşte nocturn, relateaza BBC. Motivul care a determinat planta să adopte un astfel de comportament rămâne insa un mister.
Animalele au inceput sa-si reduca talia din cauza incalzirii climatice - studiu Ursii polari si-au redus talia din cauza impactului incalzirii climatice asupra habitatului lor, fenomen constatat recent si la multe alte specii de animale si plante, relateaza The Daily Telegraph, care citeaza un studiu stiintific.
VIDEO Prima inregistrare video care arata ca pestii se folosesc de unelte pentru a-si obtine hrana Pestii sunt experti in folosirea pietrelor ca unelte pentru obtinerea hranei - o dovedeste o inregistrare filmata de un cercetator in apele insulelor Palau, care este de altfel si prima "atestare" video ce surprinde un peste folosind o unealta, relateaza Discovery News.
Jucatori online au reusit sa rezolve una dintre enigmele virusului HIV Adeptii unui joc video joc pe internet au reusit in trei saptamani sa decodeze structura unei enzime apropiate de cea a virusului HIV o enigma care tinea in sah de peste zece ani cei mai mari oameni de stiinta, relateaza AFP.
Cum arata cercetarea in China. Detalii din presa chineza dupa ce un cercetator a fost respins de Academia Chineza de Stiinte Un decan din cadrul universitatii din Beijing a fost respins de Academia Chineza de Stiinte pentru ca si-a manifestat fatis nemultumirile fata de comunitatea de cercetare din China. Rao Yi, decan al facultatii de Stiinte Naturale din Beijing si celebru cercetator in lume, a fost respins de catre comunitatea academica de stiinte din China pentru ca a indraznit de-a lungul timpului sa vorbeasca  despre cum functioneaza cercetarea in Republica Populara Chineza si sa acuze "relatiile" din sistem si modul de a publica lucrari de cercetare "cat mai frecvent si repede", in loc sa se astepte "rezultate importante in timp", relateaza publicatia chineza Caixin.
​VIDEO Un belgian va fi primul om din lume care isi va implanta pe brat piele "antiglont" intarita cu matase de paianjen Artista olandeza Jalila Essaidi si biolog specializat in domeniul celulelor Abdoelwaheb El Ghalbzouri au reusit, in premiera, in luna iunie, sa amestece fire sintetice de panza de paianjen cu pielea umana pentru a produce un material foarte rezistent care poate opri un glont de pusca tras la jumatate din viteza normala. Acum, intr-un articol care prezinta detalii despre aceatsa inventie, Reuters anunta ca un belgian va fi primul care-si va implanta pe unul din bratele sale o bucata din super-pielea imbunatatita cu matase de paianjen.
VIDEO FOTOGALERIE Muzeul Antipa, de nerecunoscut dupa un "facelift" care a durat trei ani Muzeul Antipa se va deschide publicului pe 17 septembrie dupa aproape trei ani in care a fost in renovare. Muzeul e de nerecunoscut dupa schimbarile radicale prin care a trecut, modul de expunere apropiindu-l de standardele europene. Circuitul muzeal a fost refacut in totalitate, exponatele regrupate, iar modul de expunere a fost transformat radical.
Cuba anunta lansarea primului vaccin impotriva cancerului pulmonar Autoritatile medicale cubaneze au anuntat lansarea comerciala a primului vaccin terapeutic impotriva cancerului pulmonar, informeaza agentia chineza de stiri Xinhua. Numit CimaVax-EGF, vaccinul a fost dezvoltat de cercetatorii de la Centrul pentru Imunologie Moleculară de la Havana și este rezultatul unui efort de 25 de ani.
Cel putin un director general din 25 ar putea fi un psihopat - studiu Psihopatii isi utilizeaza farmecul si puterea de manipulare pentru a avea succes la locul de munca, este concluzia unui studiu stiintific, ce releva un alt aspect neasteptat: unui din 25 de directori ar putea fi un psihopat, scrie The Guardian.
Jumatate dintre barbatii europeni au ADN comun cu cel al faraonului Tutankhamon Aproape 70% dintre barbatii britanici si jumatate dintre barbatii din Europa de vest au ADN comun cu cel al faraonului egiptean Tutankhamon, au descoperit geneticienii elvetieni, potrivit Reuters.
Cercetatorii au produs lumina laser dintr-o celula vie Oamenii de stiinta au reusit sa obtina lumina laser dintr-o singura celula vie, provenind de la rinichi umani, se arata intr-un raport publicat in Nature Photonics si citat de BBC. Descoperirea poate fi folosita in imagistica microscopica sau in terapiile bazate pe lumina.
Argentina: O vaca a fost clonata pentru a produce lapte matern uman Un laborator argentinian a anuntat nasterea primei vaci clonate din lume care are doua gene umane, destinate sa produca un echivalent al laptelui matern care ar putea sa protejeze bebelusii impotriva unor boli si sa le favorizeze dezvoltarea, relateaza AFP.
In SUA au inceput primele teste cu celule stem embrionare umane SUA au aprobat astazi prima serie de teste oficiale ce vizeaza utilizarea celulelor stem embrionare umane, informeaza BBC. Celulele stem sunt nediferentiate si se pot dezvolta in orice tip de tesut, inclusiv tesut nervos, considerat de medici ca fiind neregenerabil. Folosind acest tip de celule, cercetatorii spera sa poata trata afectiuni ale coloanei vertebrale si, pe termen lung, sa poata vindeca paralizia cauzata de fracturile de coloana
Anticorp eficient in lupta impotriva cancerului ovarian Cercetatorii austrieci au descoperit ca un anticorp, cunoscut sub numele de AD5-10, poate fi folosit eficient impotriva cancerului ovarian, o cauza majora a mortalitatii in randul femeilor.
Cercetatorii americani au descoperit un anticorp impotriva tumorilor prostatei Academia Americana de Stiinta a anuntat descoperirea unui anticorp care combate celulele canceroase ale prostatei - relateaza France Presse. Anticorpul - denuit de cercetatori F77 - a fost deja injectat la soareci si poate sa combata celulele canceroase chiar intr-un stadiu avansat al bolii. Cancerul de prostata este foarte raspandit in randul barbatilor, facand 500.000 de victime pe an in lume - informeaza Organizatia Mondiala a Sanatatii.
A fost alcatuita schema ADN a porcului domestic O echipa internationala de cercetatori a anuntat luni ca a reusit sa elaboreze schema ADN a porcului domestic. Aceasta descoperire ar putea facilita aparitia unor noi tehnici de crestere a acestui animal si obtinerea unui vaccin mai eficient impotriva gripei porcine, scrie Reuters.

Bancul zilei: Așa arată un șofer ca la carte