STIINTELE VIETII
Oamenii de stiinta se uita la desertul Atacama din Chile pentru a intelege unde ar putea descoperi viata pe Marte Astrobiologii care incearca sa inteleaga unde ar putea fi gasita viata pe Planeta Marte, si ce forma ar putea lua, cred ca desertul Atacama din Chile, cel mai uscat loc de pe Pamant, ar putea oferi indicii importante in acest sens, scrie Reuters.
Motivul pentru care suntem stangaci sau dreptaci Cei mai multi dintre oameni sunt dreptaci, insa exista si o minoritate formata din stangaci. Intrebarea este de ce. Este doar ceva pentru care dezvoltam o preferinta in timp sau are legaturi neurologice stabilite inca de la nastere? Un nou studiu stabileste ca nu exista, de fapt, nicio legatura intre creier si mana cu care scriem, informeaza iflscience.com.
O echipa de la Harvard spune ca in doi ani va reusi reinvierea mamutului lanos Mamutul lanos a disparut de pe pamant acum 4.000 de ani, dar acum oamenii de stiinta spun ca sunt pe cale sa reinvie gigantul preistoric, intr-o forma revizuita, in cadrul unui ambitios program de inginerie genetica, scrie Guardian.
Descoperire extraordinara in China: Fosila unei reptile marine cu gat lung, care a trait inaintea dinozaurilor, arata ca aceasta nastea pui vii O extraordinara fosila descoperita in sud-vestul Chinei releva o reptila marina cu gat lung, insarcinata, care a trait cu milioane de ani inaintea dinozaurilor, scrie Guardian.
Gelul pentru contraceptia masculina, 100% eficient in urma testelor efectuate pe maimute Un gel care poate actiona la fel ca alternativa - vasectomia reversibila - a fost testat pe maimute si s-a dovedit a avea 100% succes pe termen lung, fiind, astfel, un contraceptiv 100% de incredere pentru barbati, potrivit iflscience.com.
Cercetatorii au creat o piele artificala care poate simti schimbarile de temperatura  Inginerii si oamenii de stiinta de stiinta de la Caltech si ETH Zurich au reusit sa obtina un nou material care poate simti diferentele de temperatura - care ar putea actiona ca o piele artificiala sensibila, noteaza iflscience.com.
Incidenta cancerului va creste de de 6 ori mai repede la femei decat la barbati in urmatorii 20 de ani - studiu britanic Incidenta cancerului va creste de de sase ori mai repede la femei fata de barbati in urmatorii 20 de ani, partial din cauza obezitatii, afirma experti citati de Guardian.
VIDEO Un grup de cimpanzei isi ucide si mananca partial fostul lider Cercetatorii au reusit sa surprinda o scena rara - fostul lider al unui grup de cimpanzei a fost batut, ucis si partial mancat de fostii sai supusi, scrie National Geographic. Este unul dintre cele doar noua cazuri cunoscute in care cimpanzeii ucid un membru adult al propriului grup.
Oamenii de stiinta au reusit sa transforme hidrogenul in metal/ Acesta ar putea fi utilizat drept conductor al energiei electrice Oamenii de stiinta americani au reusit sa transforme hidrogenul in metal, obtinand, astfel, un material cu totul nou, care ar putea fi utilizat drept conductor eficient pentru electricitate, informeaza Reuters.
Cercetatorii au creat un organism stabil ce contine ADN sintetic, care se poate replica pe termen nelimitat  Cercetatorii au produs prima forma de viata stabila care contine ADN sintetic. Acestia au adaugat constituenti in ADN-ul bacteriilor care se gasesc peste tot in natura, cu speranta ca, pe viitor, organismele simple vor putea fi proiectate pentru a crea produse precum medicamentele, informeaza iflscience.com.
Care ar putea fi explicatia stranutului provocat de trecerea dintr-un spatiu intunecat intr-unul luminos Potrivit unui studiu efectuat in SUA, un numar surprinzator de mare de oameni se confrunta cu aceasta reactie - o crestere brusca a intensitatii luminii ii face sa stranute. Mai mult, se pare ca aceasta "trasatura" ar putea fi, partial, mostenita genetic, relateaza iflscience.com.
Au fost descoperite ramasitele unei femei ingropate in urma cu 800 de ani in Troia, care contin urmele bacteriei care a ucis-o Arheologii au descoperit ramasitele unei femei ingropate in urma cu 800 de ani in Troia, intr-un mormant captusit cu piatra. Acestia au gasit noduli calcificati, care s-au dovedit a contine ADN-ul bacteriei care a ucis-o, impreuna cu dovada ca exista posibilitatea ca femeia sa fi fost insarcinata in momentul in care a murit, informeaza iflscience.com.
Cercetatorii au reusit sa inverseze procesul de imbatranire la soareci si estimeaza teste pe oameni peste 10 ani Oamenii de stiinta au aratat ca este posibil sa reverseze imbatranirea la animale si estimeaza ca peste 10 ani ar putea incepe testele umane, scrie The Telegraph.
Un nou studiu arata ca macacii poseda anatomia necesara pentru a putea reproduce chiar si fraze intregi Noi descoperiri arata ca maimutele pot face mai multe lucruri cu creierul decat cu gura. Experimente realizate pe macaci au aratat ca aceste primate poseda capacitati vocale, dar ca, din punct de vedere cognitiv, nu stiu sa vorbeasca, potrivit iflscience.com.
Virusii par a fi mai ingaduitori cu femeile decat cu barbatii, pentru a se putea propaga mai bine - studiu Anumiti virusi pot evolua pentru a provoca o boala mai putin grava si mai putine decese la femei decat la barbati, cu scopul de a se raspandi si a supravietui, arata un studiu publicat marti si citat de AFP.
Decizie in premiera a justitiei britanice: O adolescenta care a murit de cancer a obtinut dreptul de a fi criogenizata, in speranta ca va putea fi trezita si vindecata in viitor O adolescenta care suferea de o forma rara de cancer a castigat, cu putin timp inainte de a muri, o victorie fara precedent in justitia britanica: dreptul de a fi criogenizata, in speranta ca medicina viitorului o va putea readuce la viata si vindeca, scrie AFP.
Cinci lucruri pe care nu le stiai despre rame O rama, pe nume Dave, a incantat publicul britanic. Dave masoara 40 de centimetri lungime, facandu-l, astfel, cea mai lunga rama din UK. Dar ramele devin si mai interesante, chiar daca nu ne-am astepta sa auzim acest lucru, potrivit BBC.
Plantele "bionice" pot detecta substante chimice care se gasesc in mine terestre, dar si in munitii ingropate Prin incorporarea de tuburi minuscule in frunzele plantelor, acestea pot fi programate sa depisteze substante chimice, numite nitro-aromatice, care se gasesc in mine terestre, dar si in munitii ingropate. Informatii in timp real pot fi, apoi, transmise printr-un dispozitiv portabil, fara fir, relateaza BBC.
VIDEO INTERVIU Paulina Anastasiu, director Gradina Botanica "Dimitrie Brandza": Multi oameni nu stiu de fapt ca avem orhidee in flora tarii noastre si afla acest lucru cu surprindere In perioada 4 - 27 octombrie, in cadrul expozitiei de fotografie ”Orhideele salbatice ale Romaniei” deschisa in Centrul de Educatie Ecologica din incinta Gradinii Botanice ”D. Brandza”, puteti vedea aproape toate orhideele din Romania. Paulina Anastasiu, director Gradina Botanica ”Dimitrie Brandza” explica intr-un interviu HotNews care diferenta intre orhideele salbatice si cele de apartament si care este mesajul principal al expozitiei.
Oamenii de stiinta au transformat, accidental, dioxidul de carbon(CO2) in etanol Cercetatorii de la Department of Energy's Oak Ridge National Laboratory (ORNL) din SUA au descoperit, accidental, un proces care poate transforma dioxidul de carbon (CO2) direct in etanol. In timp ce procesul folosit este putin probabil sa fie adoptat la scara larga, cercetarea ar putea ajuta la dezvoltarea lumii combustibililor fosili, informeaza Inverse.

Bancul zilei: Un chelner rasat