STIINTELE VIETII
VIDEO Limita de varsta la care ar putea ajunge un om este in jur de 115 ani- oameni de stiinta Viata oamenilor se poate prelungi pana la varsta de 115 ani, pretind oamenii de stiinta din Statele Unite. Concluziile lor, publicate in revista Nature, au aparut in urma studiilor privind longevitatea umana. Acestia au spus ca foarte putini pot trai o perioada indelungata, dar sansele de a gasi o persoana de 125 de ani sunt destul de mici, informeaza CNN. Un fragment al emisiunii "Contemporani", realizata de British Pathe, il prezenta, in 1966, pe cel mai batran om din Romania. Este vorba despre Ilie Stamate, un oltean care ajunsese la varsta de 138 de ani
FOTO Urma gigantica de dinozaur, descoperita in Desertul Gobi Oamenii de stiinta au gasit o urma gigantica a unui dinozaur in desertul mongol Gobi, urma ce are peste un metru in diametru, scrie The Telegraph.
Un britanic este probabil prima persoana din lume vindecata de HIV Un britanic ar putea deveni prima persoana din lume vindecata de HIV, cu ajutorul unei noi terapii dezvoltata de cercetatori de la cinci universitati britanice, scrie The Telegraph.
Primul bebelus nascut cu ADN de la trei persoane este sanatos Primul bebelus din lume nascut cu ajutorul unei proceduri ce combina ADN-ul a trei persoane pare sa fie sanatos, potrivit doctorilor americani care au supravegheat tratamentul, scrie The Guardian.
Kit-urile de testare a bolilor pot face diferenta intre viata si moarte Atunci cand o asistenta medicala de la Spitalul Redeption Monrovia din Liberia s-a imbolnavit, medicii au spus ca are febra tifoida. Dar, trei zile mai tarziu, si-au dat seama ca, de fapt, era vorba despre virusul mortal Ebola, informeaza BBC.
Un animal cvasi-indestructibil, tardigradul, ar putea proteja ADN-ul uman de razele X O proteina produsa de minusculul tardigrad, probabil cel mai rezistent animal de pe Pamant, ar putea proteja ADN-ul uman de razele X, cred cercetatorii japonezi, citati de AFP.
Cele mai vechi carlige de pescuit au fost descoperite intr-o pestera de pe o insula japoneza Arheologii au gasit cele mai vechi carlige de pescuit din lume, intr-o pestera de pe insula japoneza Okinawa. Cele doua carlige dateaza de acum aproximativ 23 de mii de ani si au fost, se pare, confectionate din cochilii de melci de mare, iar acestea erau insotite si de alte relicve, potrivit unor documente.
Cercetatorii au descoperit cum se camuflau dinozaurii  Oamenii de stiinta au creat modele de culori ale unui dinozaur, dezvaluind un camuflajul pe care il folosesc animalele in ziua de astazi. Un studiu realizat pe o fosila bine conservata al unui Psittacosaurus din China arata ca acesta a fost mai luminat in partea de jos si mai intunecat in partea de sus, anunta BBC.
Oamenii ar putea vorbi un limbaj universal, spun cercetatorii Oamenii din intreaga lume ar putea vorbi aceeasi limba, spun cercetatorii dupa ce au constatat ca sunetele folosite pentru a forma cuvinte ce denumesc obiecte si idei comune prezinta similaritati uimitoare, relateaza The Telegraph. Descoperirea contesta principii fundamentale ale lingvisticii, care spun ca diferitele limbaje au crescut independent una de alta, fara un inteles intrinsec in sunetele care formeaza cuvintele.
Practicarea unei activitati fizice regulate ar putea compensa partial efectele nefaste ale consumului de alcool - studiu Practicarea unei activitati fizice regulate ar putea partial sa compenseze riscurile sporite de deces generate de consumul de alcool, potrivit unui studiu publicat joi in revista British Journal of Sports Medicine, citat de AFP.
Tehnicile de modificare genetica a speciilor se multiplica, la fel ca si controversele Tehnicile stiintifice capabile sa eradicheze o intreaga specie sau sa impiedice tintarii sa transmita o boala se multiplica, starnind ingrijorari si intrebari etice legate de riscul de a schimba natura de o maniera ireversibila, scrie AFP.
Locuitorii unui sat din Italia, care "sfideaza" moartea, isi dezvaluie secretul Cercetatorii americani care au studiat mai multi batrani cu varste de peste 100 de ani care traiesc intr-o regiune din apropiere de Salerno, in sudul Italiei, au descoperit ca, spre diferenta de alte persoane, din corpul acestora lipseste, aproape in totalitate, un anumit marker sanguin, scrie AFP.
Cercetatorii au descoperit prima bacterie din SUA care poarta gene ce o fac rezistenta la antibiotice considerate ultima linie de aparare impotriva superbacteriilor Cercetatori din New Jersey afirma, luni, ca au depistat in SUA probabil prima tulpina de bacterie E. Coli rezistenta la doua tipuri de antibiotice considerate in prezent drept ultima linie de aparare impotriva superbacteriilor, scrie Reuters.
​Lucy, celebrul australopitec, a murit probabil dupa ce a cazut dintr-un copac (studiu) Lucy, celebrul australopitec ce a trait in Africa in urma cu 3,18 milioane de ani, a murit "probabil" dupa ce a cazut dintr-un copac, potrivit unui studiu stiintific publicat luni in revista Nature si citat de AFP.
Reproducerea celui mare dinozaur zburator, expusa la Antipa. Pterozaurul a fost descoperit acum 44 de ani in Tara Hategului Cel mai mare dinozaur zburator din lume cunoscut pana in prezent, Hatzegopteryx thambema, descoperit pe teritoriul Romaniei si reprodus in marime naturala, a fost prezentat, in premiera, in cadrul expozitiei "Aripi peste timp", deschisa la Muzeul "Grigore Antipa", transmite Agerpres.
VIDEO Surorile "gemene" ale lui Dolly, primul mamifer clonat, au implinit 9 ani si o stare buna de sanatate Patru copii genetice ale lui Dolly, celebra oaie clonata si care a murit prematur in 2003, au implinit noua ani si se simt bine, arata un studiu publicat marti si citat de AFP.
​FOTO Care este cel mai bun animal de companie - studiu; Top 25 animale ce pot fi domesticite O echipa de experti in ingrijirea animalelor de la Universitatea Wageningen din Olanda sunt de parere ca iubitorii de animale ar trebui sa ia in considerare si animalele salbatice atunci cand vine vorba despre alegerea unui animal de companie. In mod surprinzator nici cainii si nici pisicile nu se afla printre primele 25 de pozitii ale topului realizat de acestia pentru cel mai potrivit animal de companie.
Oamenii de Neanderthal practicau canibalismul Oamenii de Neanderthal, care au trait in urma cu 40.000 de ani pe teritoriul actual al Belgiei, practicau canibalismul si isi faceau unelte din oasele semenilor lor, conform unui nou studiu, informeaza publicatia britanica The Guardian.
Consumul de Omega 3 poate scadea cu 10% riscul mortalitatii cardiace Consumul de acizi grasi Omega 3 prezenti in cantitati mari in anumite specii de pesti precum somon, sardine sau ansoa, poate reduce riscul de atac de cord cu 10%, arata o vasta cercetare publicata luni intr-o revista americana.
Arheologii francezi au descoperit schelete umane de la un masacru vechi de 6.000 de ani Arheologii au descoperit vestigii ale unui masacru vechi de peste 6.000 de ani in estul Frantei, o marturie a unei "furii razboinice ritualizate", scrie AFP.

Miercuri incepe Cluj Pride, prima editie a festivalului comunitatii LGBTQ+ din Transilvania; pe 1 iulie este programat un mars al solidaritatii prin centrul orasului