STIINTELE VIETII
Oamenii de stiinta au transformat, accidental, dioxidul de carbon(CO2) in etanol Cercetatorii de la Department of Energy's Oak Ridge National Laboratory (ORNL) din SUA au descoperit, accidental, un proces care poate transforma dioxidul de carbon (CO2) direct in etanol. In timp ce procesul folosit este putin probabil sa fie adoptat la scara larga, cercetarea ar putea ajuta la dezvoltarea lumii combustibililor fosili, informeaza Inverse.
​Video Interviu Nora de Angelli: In cadrul acestei expozitii de fotografie am expus majoritatea speciilor de orhidee salbatice care se gasesc in arealul Vaii Prahovei si al Parcului Natural Bucegi Nora de Angelli, biolog molecular, fotograf si producator de film documentar a vorbit intr-un interviu acordat HotNews despre pasiunea pentru orhidee si ce inseamna protejarea orhideelor si a ecosistemelor in care acestea traiesc in tara noastra.
Terapia cu hormoni pentru cancerul de prostata poate declansa dementa Barbatii care fac terapie cu hormoni pentru cancerul de prostata prezinta un risc mai mare de dementa decat pacientii care primesc un tratament diferit pentru aceasta afectiune maligna, sugereaza un studiu realizat in SUA, potrivit Reuters.
Soarecii nascuti din oua ofera o speranta in ceea ce priveste tratamentul de fertilitate Oamenii de stiinta japonezi sustin ca au adus pe lume pui de soareci din oua, create in intregime in laborator, folosind esantioane de celule ale pielii de soarece. Puii nascuti din oua s-au dovedit a fi sanatosi si au fost capabili sa conceapa la randul lor. Expertii spun ca aceste descoperiri ofera viitorului o speranta in ceea ce priveste tratamentul de fertilitate pentru cupluri, informeaza BBC.
Grecii antici este posibil sa fi fost modelul de inspiratie pentru Armata de Teracota a Chinei/ Figurinele au fost concepute la 1.500 de ani inainte de Marco Polo Arheologii spun ca felul in care razboinicii din lut ai Armatei de Teracota ai Chinei au fost conceputi, sugereaza un contact foarte apropiat intre est si vest, cu 1.500 de ani dupa Marco Polo. Mestesugarii greci se pare ca au fost cei care au inspirat la crearea celor mai faimoase sculpturi din China, facute vreodata- cei 8.000 de soldati ai Armatei de Teracota si care au vegheat mormantul primului imparat al Chinei pentru mai bine de 2.000 de ani.
Furt genetic neobisnuit: WO- virusul care a furat gene otravitoare de la Vaduva neagra Intr-un caz neobisnuit de "furt genetic", un virus a fost identificat cu o gena care codifica otrava transmisa de vaduva neagra. Bucati din ADN-ul arahnidelor au fost, probabil, furate de catre virus pentru ca acesta sa poata sa se instaleze in celule animale, anunta BBC.
Celulele mentin corpul sanatos prin "devorarea" deseurilor toxice si lupta atat cu ridurile, cat si cu dementa Autofagia mai este cunoscuta si sub denumirea de "auto-devorare" - ceea ce fac celulele noastre in mod constant, inlaturarea daunelor si a reziduurilor - iar biologul japonez Yoshinori Ohsumi tocmai a fost distins cu premiul Nobel pentru medicina, pentru activitatea sa in descoperirea mecanismelor complexe care stau la baza acestui remarcabil sistem de reciclare intern, potrivit The Guardian.
Expansiunea urbana si fragmentarea habitatului au dus la disparitia a doua treimi din broastele raioase din UK, in ultimii 30 de ani Broasca raioasa se afla intr-un mare declin in mare parte din Marea Britanie si are nevoie de o protectie mai buna, spun ecologistii. Datele adunate de voluntari, arata ca numarul acestora a scazut cu doua treimi din 1980, informeaza BBC.
VIDEO Limita de varsta la care ar putea ajunge un om este in jur de 115 ani- oameni de stiinta Viata oamenilor se poate prelungi pana la varsta de 115 ani, pretind oamenii de stiinta din Statele Unite. Concluziile lor, publicate in revista Nature, au aparut in urma studiilor privind longevitatea umana. Acestia au spus ca foarte putini pot trai o perioada indelungata, dar sansele de a gasi o persoana de 125 de ani sunt destul de mici, informeaza CNN. Un fragment al emisiunii "Contemporani", realizata de British Pathe, il prezenta, in 1966, pe cel mai batran om din Romania. Este vorba despre Ilie Stamate, un oltean care ajunsese la varsta de 138 de ani
FOTO Urma gigantica de dinozaur, descoperita in Desertul Gobi Oamenii de stiinta au gasit o urma gigantica a unui dinozaur in desertul mongol Gobi, urma ce are peste un metru in diametru, scrie The Telegraph.
Un britanic este probabil prima persoana din lume vindecata de HIV Un britanic ar putea deveni prima persoana din lume vindecata de HIV, cu ajutorul unei noi terapii dezvoltata de cercetatori de la cinci universitati britanice, scrie The Telegraph.
Primul bebelus nascut cu ADN de la trei persoane este sanatos Primul bebelus din lume nascut cu ajutorul unei proceduri ce combina ADN-ul a trei persoane pare sa fie sanatos, potrivit doctorilor americani care au supravegheat tratamentul, scrie The Guardian.
Kit-urile de testare a bolilor pot face diferenta intre viata si moarte Atunci cand o asistenta medicala de la Spitalul Redeption Monrovia din Liberia s-a imbolnavit, medicii au spus ca are febra tifoida. Dar, trei zile mai tarziu, si-au dat seama ca, de fapt, era vorba despre virusul mortal Ebola, informeaza BBC.
Un animal cvasi-indestructibil, tardigradul, ar putea proteja ADN-ul uman de razele X O proteina produsa de minusculul tardigrad, probabil cel mai rezistent animal de pe Pamant, ar putea proteja ADN-ul uman de razele X, cred cercetatorii japonezi, citati de AFP.
Cele mai vechi carlige de pescuit au fost descoperite intr-o pestera de pe o insula japoneza Arheologii au gasit cele mai vechi carlige de pescuit din lume, intr-o pestera de pe insula japoneza Okinawa. Cele doua carlige dateaza de acum aproximativ 23 de mii de ani si au fost, se pare, confectionate din cochilii de melci de mare, iar acestea erau insotite si de alte relicve, potrivit unor documente.
Cercetatorii au descoperit cum se camuflau dinozaurii  Oamenii de stiinta au creat modele de culori ale unui dinozaur, dezvaluind un camuflajul pe care il folosesc animalele in ziua de astazi. Un studiu realizat pe o fosila bine conservata al unui Psittacosaurus din China arata ca acesta a fost mai luminat in partea de jos si mai intunecat in partea de sus, anunta BBC.
Oamenii ar putea vorbi un limbaj universal, spun cercetatorii Oamenii din intreaga lume ar putea vorbi aceeasi limba, spun cercetatorii dupa ce au constatat ca sunetele folosite pentru a forma cuvinte ce denumesc obiecte si idei comune prezinta similaritati uimitoare, relateaza The Telegraph. Descoperirea contesta principii fundamentale ale lingvisticii, care spun ca diferitele limbaje au crescut independent una de alta, fara un inteles intrinsec in sunetele care formeaza cuvintele.
Practicarea unei activitati fizice regulate ar putea compensa partial efectele nefaste ale consumului de alcool - studiu Practicarea unei activitati fizice regulate ar putea partial sa compenseze riscurile sporite de deces generate de consumul de alcool, potrivit unui studiu publicat joi in revista British Journal of Sports Medicine, citat de AFP.
Tehnicile de modificare genetica a speciilor se multiplica, la fel ca si controversele Tehnicile stiintifice capabile sa eradicheze o intreaga specie sau sa impiedice tintarii sa transmita o boala se multiplica, starnind ingrijorari si intrebari etice legate de riscul de a schimba natura de o maniera ireversibila, scrie AFP.
Locuitorii unui sat din Italia, care "sfideaza" moartea, isi dezvaluie secretul Cercetatorii americani care au studiat mai multi batrani cu varste de peste 100 de ani care traiesc intr-o regiune din apropiere de Salerno, in sudul Italiei, au descoperit ca, spre diferenta de alte persoane, din corpul acestora lipseste, aproape in totalitate, un anumit marker sanguin, scrie AFP.

Bancul zilei: Cum stiu rabinii tot ce face Trump