STIINTELE VIETII
Piesa lipsa in tratarea diabetului de tip 1 a fost descoperita O echipa de cercetatori de la Universitatea din Lincoln a descoperit al cincilea simptom spre care tinteste sistemul imunitar, in tratarea diabetului de tip 1. Dr. Michael Christie a declarat pentru BBC ca au o imagine completa a celei de-a cincea tinta, iar in curand se poate trece la tratarea bolnavilor de diabet tip 1.
Leziuni pe ficat au fost detectate la soareci care au fost trimisi in spatiul cosmic Soarecii de laborator care au petrecut mai putin de doua saptamani pe orbita terestra au prezentat leziuni hepatice la revenirea pe Pamant, suscitand neliniste cu privire la posibilele efecte asupra oamenilor ale calatoriilor lungi in spatiu, potrivit unui studiu publicat miercuri in revista stiintifica PLoS ONE, informeaza agentia France Presse.
VIDEO Un tetraplegic isi poate misca mana gratie unui cip implantat in creier Sase ani dupa un accident care l-a lasat tetraplegic, un american reuseste sa-si refoloseasca mana pentru a apuca o cana de cafea, gratie unui soft, potrivit unui studiu publicat miercuri in revista Nature, o premiera care da sperante pentru milioane de persoane paralizate din intreaga lume, scrie AFP.
Inlocuirea grasimii animale cu uleiuri vegetale pare sa creasca riscul de boli de inima, nu sa-l scada - studiu Inlocuirea grasimii animale cu ulei vegetal in dieta ar putea sa nu scada riscul de boli de inima, ba chiar ar putea sa-l mareasca, scrie The Guardian, citand un studiu ce contrazice o axioma a sfaturilor privind dieta.
Modificarea genetica a oamenilor, posibila solutie pentru supravietuirea pe alte planete Pentru a putea infrunta conditiile improprii vietii din spatiul cosmic, microgravitatia, atmosfera mult prea rarefiata a unei alte planete sau puternicele radiatii cosmice, oamenii ar trebui sa fie supusi unor modificari genetice cu ajutorul genelor provenite de la unele dintre cele mai rezistente organisme de pe Pamant, conform Lisei Nip, cercetator la Institutul Tehnologic din Massachusetts (MIT), care a sustinut recent o prelegere TED pe acest subiect, informeaza Live Science, citata de Agerpres.
Dieta vegetariana modifica ADN-ul uman, de-a lungul generatiilor, crescand riscul de cancer si boli cardiovasculare - studiu Dieta vegetariana pe termen lung poate produce modificari genetice care cresc riscul de boli cardiovasculare si de cancer, releva un studiu recent, citat de The Telegraph. Populatiile care au avut o dieta primara vegetariana timp de mai multe generatii pot transmite generatiilor urmatoare ADN care ii face pe membri susceptibili la inflamatii.
Cercetatorii au creat cel mai mic organism viu, insa nu sunt siguri ce este acesta Cercetatorii americani au creat in laborator cel mai mic genom in viata, continand un numar minim de gene necesare pentru functionarea si auto-reproducerea unui organism. Genomul sintetic al microbului numit Sync 3.0, are doar 473 de gene. Spre comparatie, omul are in jur de 20.000 de gene, informeaza Bloomberg.
Genomul uman arata ca Homo sapiens are o istorie sexuala mai aventuroasa decat se credea Specia Homo sapiens are o istorie sexuala mai aventuroasa decat se credea pana acum si toata aceasta promiscuitate sexuala de acum mii de ani a lasat o amprenta de nesters asupra genomului uman, scrie Reuters sambata, citata de Agerpres.
Mormantul faraonului Tutankhamon ar putea ascunde doua camere secrete Autoritatile egiptene sunt sigure in proportie de "90% ca mormantul faraonului copil Tutankhamon detine comori ascunse: un radar a reperat doua spatii goale in spatele zidurilor groase, ce ar putea reprezena mormantul legendarei Regine Nefertiti sau a unui alt suveran, relateaza AFP.
Homeopatia este o "fundatura terapeutica", singurul efect convingator este cel placebo - studiu Homeopatia este o “fundatura terapeutica”, scrie pe blogul prestigiosului British Medical Journal Paul Glasziou, profesorul universitar care a condus elaborarea raportului privind homeopatia realizat de Consiliul pentru Sanatate Nationala si Cercetare Medicala (NHMRC) din Australia.
"Rezultate fara precedent" in tratarea cancerului, anuntate de o echipa de cercetatori americani "O noua metoda de tratare a cancerului a dat ''rezultate fara precedent'' la bolnavi in stadiu terminal, la care toate celelalte tratamente esuasera si a caror speranta de viata nu mai era decat de doua pana la cel mult cinci luni, transmit marti BBC si Huffington Post, citate de Agerpres, pe baza unor date prezentate la Washington, in cadrul adunarii anuale a Asociatiei Americane pentru Progres Stiintific (American Association for the Advancement of Science).
O bioimprimanta 3D a reusit sa realizeze tesut osos, muschi si cartilagii viabile O noua metoda de imprimare 3D poate produce tesuturi osoase, musculare si cartilagii viabile atunci cand sunt grefate pe animale, informeaza Reuters.
VIDEO Iata de ce pasarile lira sunt capabile sa imite orice fel de sunet In materialul video de mai jos, produs de Science Channel, biologii americani Adam Ruben si Carin Bondar explica pe scurt de ce pasarile australiene cunoscute sub denumirea de pasarile lira sau menuri imita atat de bine sunetele naturale, produse de alte animale, dar si sunetele artificiale produse de alarma unui automobil, fierastrau electric sau aparat foto, astfel ca aproximativ 80% din repertoriul acestora este reprezentat de sunete imprumutate.
VIDEO Caii pot identifica emotiile din spatele expresiilor faciale umane Caii pot recunoaste expresiile faciale umane distingand intre bucurie si furie, conform unui experiment efectuat recent de cercetatorii de la Universitatea din Sussex ale carui date au fost publicate in jurnalul Biology Letters, conform bbc.com. In cadrul studiului cercetatorii au examinat reactiile a 28 de cai folosind fotografii cu diverse expresii faciale ale oamenilor si au observat ca animalele raspundeau negativ la imaginile ce exemplificau expresia faciala ce insoteste furia.
Nasterile de gemeni s-au dublat in tarile dezvoltate, in ultimii 40 de ani - studiu Rata de nastere a gemenilor aproape ca s-a dublat in tarile dezvoltate in ultimii 40 de ani, pe fondul asistentei medicale oferite la procreare si a amanarii nasterii pentru varste mai inaintate, o crestere preocupanta in conditiile in care acesti copii sunt mai fragili, arata un studiu publicat luni si citat de AFP.
Premiera in Marea Britanie: O cercetatoare a primit dreptul de a modifica genetic embrioni umani Cercetatorii britanici au primit dreptul de a manipula, pentru prima oara in Marea Britanie, embrioni umani in scopuri stiintifice, a anuntat luni autoritatea britanica de fertilizare umana si embriologie, HFEA, citata de AFP.
VIDEO Scheletul celui mai mare dinozaur descoperit pana acum, expus la Muzeul American de Istorie Naturala din New York La Muzeul American de Istorie Naturala din New York a fost expus scheletul celui mai mare dinozaur descoperit vreodata. Deoarece nu are o denumire stiintifica, expozantii i-au dat numele de "Titanozaur", acesta avand circa 40 de metri lungime si 20 de metri latime, informeaza Mediafax.
Genele mostenite de la omul de Neanderthal: Un sistem imunitar mai bun, dar mai multe alergii Genele mostenite de la omul de Neanderthal au oferit omului modern un sistem imunitar mai bun, dar si o sensibilitate mai mare in fata alergiilor, potrivit unui studiu publicat, joi, in American Journal of Human Genetics, citeaza Mediafax.
Studiu: Gonoreea ar putea deveni in curand netratabila Gonoreea ar putea sa devina in curand o boala care nu mai poate fi tratata, a avertizat Sally Davies, directorul Serviciului medical civil din Marea Britanie, informeaza Mediafax citand BBC.
Cercetatorii chinezi au creat un accelerator medical cu ioni grei pentru tratarea cancerului Cercetatorii chinezi au dezvoltat un accelerator medical cu ioni grei pentru a fi utilizat in radioterapia impotriva cancerului, au anuntat joi oamenii de stiinta din aceasta tara, informeaza agentia Xinhua, citata de Agerpres.

​​INTERVIU Obie Platon, artist vizual: Sunt un vanator de original si incerc sa ilustrez personaje cautandu-mi  teme noi, bazate pe evolutia umana