STIINTELE VIETII
Cele mai vechi carlige de pescuit au fost descoperite intr-o pestera de pe o insula japoneza Arheologii au gasit cele mai vechi carlige de pescuit din lume, intr-o pestera de pe insula japoneza Okinawa. Cele doua carlige dateaza de acum aproximativ 23 de mii de ani si au fost, se pare, confectionate din cochilii de melci de mare, iar acestea erau insotite si de alte relicve, potrivit unor documente.
Cercetatorii au descoperit cum se camuflau dinozaurii  Oamenii de stiinta au creat modele de culori ale unui dinozaur, dezvaluind un camuflajul pe care il folosesc animalele in ziua de astazi. Un studiu realizat pe o fosila bine conservata al unui Psittacosaurus din China arata ca acesta a fost mai luminat in partea de jos si mai intunecat in partea de sus, anunta BBC.
Oamenii ar putea vorbi un limbaj universal, spun cercetatorii Oamenii din intreaga lume ar putea vorbi aceeasi limba, spun cercetatorii dupa ce au constatat ca sunetele folosite pentru a forma cuvinte ce denumesc obiecte si idei comune prezinta similaritati uimitoare, relateaza The Telegraph. Descoperirea contesta principii fundamentale ale lingvisticii, care spun ca diferitele limbaje au crescut independent una de alta, fara un inteles intrinsec in sunetele care formeaza cuvintele.
Practicarea unei activitati fizice regulate ar putea compensa partial efectele nefaste ale consumului de alcool - studiu Practicarea unei activitati fizice regulate ar putea partial sa compenseze riscurile sporite de deces generate de consumul de alcool, potrivit unui studiu publicat joi in revista British Journal of Sports Medicine, citat de AFP.
Tehnicile de modificare genetica a speciilor se multiplica, la fel ca si controversele Tehnicile stiintifice capabile sa eradicheze o intreaga specie sau sa impiedice tintarii sa transmita o boala se multiplica, starnind ingrijorari si intrebari etice legate de riscul de a schimba natura de o maniera ireversibila, scrie AFP.
Locuitorii unui sat din Italia, care "sfideaza" moartea, isi dezvaluie secretul Cercetatorii americani care au studiat mai multi batrani cu varste de peste 100 de ani care traiesc intr-o regiune din apropiere de Salerno, in sudul Italiei, au descoperit ca, spre diferenta de alte persoane, din corpul acestora lipseste, aproape in totalitate, un anumit marker sanguin, scrie AFP.
Cercetatorii au descoperit prima bacterie din SUA care poarta gene ce o fac rezistenta la antibiotice considerate ultima linie de aparare impotriva superbacteriilor Cercetatori din New Jersey afirma, luni, ca au depistat in SUA probabil prima tulpina de bacterie E. Coli rezistenta la doua tipuri de antibiotice considerate in prezent drept ultima linie de aparare impotriva superbacteriilor, scrie Reuters.
​Lucy, celebrul australopitec, a murit probabil dupa ce a cazut dintr-un copac (studiu) Lucy, celebrul australopitec ce a trait in Africa in urma cu 3,18 milioane de ani, a murit "probabil" dupa ce a cazut dintr-un copac, potrivit unui studiu stiintific publicat luni in revista Nature si citat de AFP.
Reproducerea celui mare dinozaur zburator, expusa la Antipa. Pterozaurul a fost descoperit acum 44 de ani in Tara Hategului Cel mai mare dinozaur zburator din lume cunoscut pana in prezent, Hatzegopteryx thambema, descoperit pe teritoriul Romaniei si reprodus in marime naturala, a fost prezentat, in premiera, in cadrul expozitiei "Aripi peste timp", deschisa la Muzeul "Grigore Antipa", transmite Agerpres.
VIDEO Surorile "gemene" ale lui Dolly, primul mamifer clonat, au implinit 9 ani si o stare buna de sanatate Patru copii genetice ale lui Dolly, celebra oaie clonata si care a murit prematur in 2003, au implinit noua ani si se simt bine, arata un studiu publicat marti si citat de AFP.
​FOTO Care este cel mai bun animal de companie - studiu; Top 25 animale ce pot fi domesticite O echipa de experti in ingrijirea animalelor de la Universitatea Wageningen din Olanda sunt de parere ca iubitorii de animale ar trebui sa ia in considerare si animalele salbatice atunci cand vine vorba despre alegerea unui animal de companie. In mod surprinzator nici cainii si nici pisicile nu se afla printre primele 25 de pozitii ale topului realizat de acestia pentru cel mai potrivit animal de companie.
Oamenii de Neanderthal practicau canibalismul Oamenii de Neanderthal, care au trait in urma cu 40.000 de ani pe teritoriul actual al Belgiei, practicau canibalismul si isi faceau unelte din oasele semenilor lor, conform unui nou studiu, informeaza publicatia britanica The Guardian.
Consumul de Omega 3 poate scadea cu 10% riscul mortalitatii cardiace Consumul de acizi grasi Omega 3 prezenti in cantitati mari in anumite specii de pesti precum somon, sardine sau ansoa, poate reduce riscul de atac de cord cu 10%, arata o vasta cercetare publicata luni intr-o revista americana.
Arheologii francezi au descoperit schelete umane de la un masacru vechi de 6.000 de ani Arheologii au descoperit vestigii ale unui masacru vechi de peste 6.000 de ani in estul Frantei, o marturie a unei "furii razboinice ritualizate", scrie AFP.
Noi teste clinice confirma potentialul imunoterapiei impotriva formelor avansate de cancer Rezultate incurajatoare ale mai multor teste clinice prezentate duminica au confirmat potentialul promitator al imunoterapiei impotriva cancerelor avansate dificil de tratat, cum este cazul vezicii urinare si plamanilor, succese care pot revolutiona oncologia, scrie AFP
VIDEO Elon Musk (Tesla Motors, SpaceX): Suntem, aproape sigur, intr-o realitate simulata a unei civilizatii avansate. Ar trebui sa speram ca este asa Cel mai interesant moment, de departe, de la conferinta anuala Code a fost cand Elon Musk a atras toata atentia spunand ca, desi credem ca suntem participanti intr-o lume trupeasca, noi sunt aproape sigur entitati generate de computer ce traiesc intr-un joc al unei civilizatii mai avansate, scrie Vox.com.Tesla, SpaceX si misiunea construirii unui viitor fantastic
VIDEO Micii "dragoni" ai Sloveniei: Un pui dintr-o specie rara de salamandra a eclozat in pestera Postojna Slovenia a anuntat miercuri eclozarea unui pui de olm, o specie rara de salamandra care traieste in pesterile carstice de pe coasta adriatica, cunoscuta drept "pui de dragon". Zoologii asteapta ca alti circa 20 de pui sa eclozeze in zilele urmatoare, informeaza AFP.
O mica bacterie pare sa joace un rol - cheie in reglarea temperaturii planetei (studiu) Un grup de mici bacterii, Pelagibacteriile, foarte numeroase in apele oceanelor, pare sa joace un rol extrem de important in reglarea temperaturii Terrei, potrivit unui studiu realizat la Universitatea Exeter din Marea Britanica, publicat luni in revista ''Nature Microbiology'', scriu EFE si ziarul britanic ''Daily Mail''.
A fost identificata o tulpina cu transmitere sexuala a meningitei Cercetatorii au identificat o noua tulpina virulenta de meningita, capabila sa se transmita prin tractul urogenital, transmisia acestei bacterii facandu-se in mod obisnuit prin secretii respiratorii sau salivare, potrivit unui studiu publicat miercuri intr-o revista medicala americana, informeaza agentia France Presse.
Cel mai vechi topor din istoria umanitatii a fost descoperit in Australia O bucata de piatra descoperita in Australia a fost identificata ca provenind de la cel mai vechi topor cunoscut in lume, care ar fi fost fabricat la putin timp dupa sosirea omului pe acest teritoriu, in urma cu 50.000 de ani, scrie AFP.

Bancul zilei: Doar tu contezi
- Bine ati venit la Clubul Ignoratilor, pot sa fac ceva pentru dvs.? - Da, m-am saturat sa fiu ignorat!!