STIINTELE VIETII
VIDEO Elon Musk (Tesla Motors, SpaceX): Suntem, aproape sigur, intr-o realitate simulata a unei civilizatii avansate. Ar trebui sa speram ca este asa Cel mai interesant moment, de departe, de la conferinta anuala Code a fost cand Elon Musk a atras toata atentia spunand ca, desi credem ca suntem participanti intr-o lume trupeasca, noi sunt aproape sigur entitati generate de computer ce traiesc intr-un joc al unei civilizatii mai avansate, scrie Vox.com.Tesla, SpaceX si misiunea construirii unui viitor fantastic
VIDEO Micii "dragoni" ai Sloveniei: Un pui dintr-o specie rara de salamandra a eclozat in pestera Postojna Slovenia a anuntat miercuri eclozarea unui pui de olm, o specie rara de salamandra care traieste in pesterile carstice de pe coasta adriatica, cunoscuta drept "pui de dragon". Zoologii asteapta ca alti circa 20 de pui sa eclozeze in zilele urmatoare, informeaza AFP.
O mica bacterie pare sa joace un rol - cheie in reglarea temperaturii planetei (studiu) Un grup de mici bacterii, Pelagibacteriile, foarte numeroase in apele oceanelor, pare sa joace un rol extrem de important in reglarea temperaturii Terrei, potrivit unui studiu realizat la Universitatea Exeter din Marea Britanica, publicat luni in revista ''Nature Microbiology'', scriu EFE si ziarul britanic ''Daily Mail''.
A fost identificata o tulpina cu transmitere sexuala a meningitei Cercetatorii au identificat o noua tulpina virulenta de meningita, capabila sa se transmita prin tractul urogenital, transmisia acestei bacterii facandu-se in mod obisnuit prin secretii respiratorii sau salivare, potrivit unui studiu publicat miercuri intr-o revista medicala americana, informeaza agentia France Presse.
Cel mai vechi topor din istoria umanitatii a fost descoperit in Australia O bucata de piatra descoperita in Australia a fost identificata ca provenind de la cel mai vechi topor cunoscut in lume, care ar fi fost fabricat la putin timp dupa sosirea omului pe acest teritoriu, in urma cu 50.000 de ani, scrie AFP.
Cea mai lunga insecta din lume a fost descoperita in China / Face parte din ordinul Phasmatodea si are 62,4 cm Cea mai lunga insecta din lume face parte din ordinul Phasmatodea si are peste 60 de centimetri lungime, fiind descoperita in urma cu doi ani in sudul Chinei, a anuntat Muzeul Insectelor din China, citat joi de agentia de presa Xinhua, preluata de AFP.
SUA: O companie a primit aprobarea pentru a incerca sa readuca la viata un creier mort O experienta care isi propune sa vada daca este posibila readucerea la viata a unui creier mort a primit aprobarea autoritatii de supraveghere in domeniul sanatatii din Statele Unite, anunta The Telegraph.
Studiu: Jumatate din barbatii din Europa Vestica se trag dintr-un "rege" din Epoca Bronzului Jumatate din populatia masculina a Europei Occidentale descinde dintr-un "rege" din Epoca Bronzului care a fondat o dinastie de nobili de elita ce s-au raspandit in toata Europa, arata un nou studiu, citat de The Telegraph.
Piesa lipsa in tratarea diabetului de tip 1 a fost descoperita O echipa de cercetatori de la Universitatea din Lincoln a descoperit al cincilea simptom spre care tinteste sistemul imunitar, in tratarea diabetului de tip 1. Dr. Michael Christie a declarat pentru BBC ca au o imagine completa a celei de-a cincea tinta, iar in curand se poate trece la tratarea bolnavilor de diabet tip 1.
Leziuni pe ficat au fost detectate la soareci care au fost trimisi in spatiul cosmic Soarecii de laborator care au petrecut mai putin de doua saptamani pe orbita terestra au prezentat leziuni hepatice la revenirea pe Pamant, suscitand neliniste cu privire la posibilele efecte asupra oamenilor ale calatoriilor lungi in spatiu, potrivit unui studiu publicat miercuri in revista stiintifica PLoS ONE, informeaza agentia France Presse.
VIDEO Un tetraplegic isi poate misca mana gratie unui cip implantat in creier Sase ani dupa un accident care l-a lasat tetraplegic, un american reuseste sa-si refoloseasca mana pentru a apuca o cana de cafea, gratie unui soft, potrivit unui studiu publicat miercuri in revista Nature, o premiera care da sperante pentru milioane de persoane paralizate din intreaga lume, scrie AFP.
Inlocuirea grasimii animale cu uleiuri vegetale pare sa creasca riscul de boli de inima, nu sa-l scada - studiu Inlocuirea grasimii animale cu ulei vegetal in dieta ar putea sa nu scada riscul de boli de inima, ba chiar ar putea sa-l mareasca, scrie The Guardian, citand un studiu ce contrazice o axioma a sfaturilor privind dieta.
Modificarea genetica a oamenilor, posibila solutie pentru supravietuirea pe alte planete Pentru a putea infrunta conditiile improprii vietii din spatiul cosmic, microgravitatia, atmosfera mult prea rarefiata a unei alte planete sau puternicele radiatii cosmice, oamenii ar trebui sa fie supusi unor modificari genetice cu ajutorul genelor provenite de la unele dintre cele mai rezistente organisme de pe Pamant, conform Lisei Nip, cercetator la Institutul Tehnologic din Massachusetts (MIT), care a sustinut recent o prelegere TED pe acest subiect, informeaza Live Science, citata de Agerpres.
Dieta vegetariana modifica ADN-ul uman, de-a lungul generatiilor, crescand riscul de cancer si boli cardiovasculare - studiu Dieta vegetariana pe termen lung poate produce modificari genetice care cresc riscul de boli cardiovasculare si de cancer, releva un studiu recent, citat de The Telegraph. Populatiile care au avut o dieta primara vegetariana timp de mai multe generatii pot transmite generatiilor urmatoare ADN care ii face pe membri susceptibili la inflamatii.
Cercetatorii au creat cel mai mic organism viu, insa nu sunt siguri ce este acesta Cercetatorii americani au creat in laborator cel mai mic genom in viata, continand un numar minim de gene necesare pentru functionarea si auto-reproducerea unui organism. Genomul sintetic al microbului numit Sync 3.0, are doar 473 de gene. Spre comparatie, omul are in jur de 20.000 de gene, informeaza Bloomberg.
Genomul uman arata ca Homo sapiens are o istorie sexuala mai aventuroasa decat se credea Specia Homo sapiens are o istorie sexuala mai aventuroasa decat se credea pana acum si toata aceasta promiscuitate sexuala de acum mii de ani a lasat o amprenta de nesters asupra genomului uman, scrie Reuters sambata, citata de Agerpres.
Mormantul faraonului Tutankhamon ar putea ascunde doua camere secrete Autoritatile egiptene sunt sigure in proportie de "90% ca mormantul faraonului copil Tutankhamon detine comori ascunse: un radar a reperat doua spatii goale in spatele zidurilor groase, ce ar putea reprezena mormantul legendarei Regine Nefertiti sau a unui alt suveran, relateaza AFP.
Homeopatia este o "fundatura terapeutica", singurul efect convingator este cel placebo - studiu Homeopatia este o “fundatura terapeutica”, scrie pe blogul prestigiosului British Medical Journal Paul Glasziou, profesorul universitar care a condus elaborarea raportului privind homeopatia realizat de Consiliul pentru Sanatate Nationala si Cercetare Medicala (NHMRC) din Australia.
"Rezultate fara precedent" in tratarea cancerului, anuntate de o echipa de cercetatori americani "O noua metoda de tratare a cancerului a dat ''rezultate fara precedent'' la bolnavi in stadiu terminal, la care toate celelalte tratamente esuasera si a caror speranta de viata nu mai era decat de doua pana la cel mult cinci luni, transmit marti BBC si Huffington Post, citate de Agerpres, pe baza unor date prezentate la Washington, in cadrul adunarii anuale a Asociatiei Americane pentru Progres Stiintific (American Association for the Advancement of Science).
O bioimprimanta 3D a reusit sa realizeze tesut osos, muschi si cartilagii viabile O noua metoda de imprimare 3D poate produce tesuturi osoase, musculare si cartilagii viabile atunci cand sunt grefate pe animale, informeaza Reuters.

Cea de-a treia editie a festivalului Untold are un buget de 10 miloane de euro: Am crescut cu 50% bugetul artistilor
Bancul zilei: Un chel in fata sectiei de politie
Un tip agitat da buzna in sectia de politie:-Domnu' agent, domnu' agent, veniti repede, in strada e un nebun!-Cum arata?
Clipul zilei: O familie de ursi escaladeaza un gard