STIINTELE VIETII
VIDEO Scheletul celui mai mare dinozaur descoperit pana acum, expus la Muzeul American de Istorie Naturala din New York La Muzeul American de Istorie Naturala din New York a fost expus scheletul celui mai mare dinozaur descoperit vreodata. Deoarece nu are o denumire stiintifica, expozantii i-au dat numele de "Titanozaur", acesta avand circa 40 de metri lungime si 20 de metri latime, informeaza Mediafax.
Genele mostenite de la omul de Neanderthal: Un sistem imunitar mai bun, dar mai multe alergii Genele mostenite de la omul de Neanderthal au oferit omului modern un sistem imunitar mai bun, dar si o sensibilitate mai mare in fata alergiilor, potrivit unui studiu publicat, joi, in American Journal of Human Genetics, citeaza Mediafax.
Studiu: Gonoreea ar putea deveni in curand netratabila Gonoreea ar putea sa devina in curand o boala care nu mai poate fi tratata, a avertizat Sally Davies, directorul Serviciului medical civil din Marea Britanie, informeaza Mediafax citand BBC.
Cercetatorii chinezi au creat un accelerator medical cu ioni grei pentru tratarea cancerului Cercetatorii chinezi au dezvoltat un accelerator medical cu ioni grei pentru a fi utilizat in radioterapia impotriva cancerului, au anuntat joi oamenii de stiinta din aceasta tara, informeaza agentia Xinhua, citata de Agerpres.
Care sunt beneficiile "laptelui de seara" Consumul de lapte muls seara poate vindeca anxietatea si insomnia, sugereaza un studiu efectuat recent de un grup de cercetatori de la Universitatea Sahmyook din Coreea de Sud, noteaza wallstreetjournal.com.
Bacterie care rezista la toate antibioticele, descoperita in Danemarca O echipa de cercetatori a descoperit in Danemarca o bacterie capabila sa reziste la toate antibioticele. Aceasta ar fi prezenta in tara nordica din anul 2012, scrie luni directmatin.fr, citat de Agerpres.
Copiii mostenesc obezitatea de la tatii lor, arata un studiu Obezitatea unui barbat ar putea sa fie transmisa genetic copiilor sai, arata un nou studiu publicat de Cell Metabolism. Astfel, copiii unui barbat obez sunt mai predispusi sa sufere la randul lor de obezitate morbida si de toate afectiunile asociate, scrie Newsweek.
VIDEO Ce se intampla cand iti pocnesti degetele Oamenii de stiinta au folosit imagistica prin rezonanta magnetica (RMN) si investigatii cu ultrasunete pentru a intelege ce se intampla cu incheieturile mainilor atunci cand o persoana isi pocneste degetele, punand punct unei dezbateri vechi de cateva decenii pe acest subiect, scrie Washington Post.
Coarde vocale artificiale complet functionale, obtinute in premiera mondiala in laborator Coarde vocale artificiale complet functionale au fost obtinute in premiera mondiala in laborator, in cadrul unui studiu realizat de cercetatorii din Statele Unite, anunta Mediafax, citand maxisciences.com. De cativa ani, diverse tipuri de protocoale medicale extrem de delicate sunt perfectionate pe masura ce stiinta si tehnologia inregistreaza progrese tot mai mari. Reusitele se succed intr-un ritm tot mai alert si lasa sa se intrevada aplicatii foarte promitatoare in domeniul medicinei, noteaza sursa citata.
O gena care face bacteriile super-rezistente la antibiotice a fost descoperita in oameni si animale din China O noua gena care face ca bacteriile sa fie deosebit de rezistente la cea mai putenica clasa de antibiotice a fost descoperita in oameni si porci din China - inclusiv in mostre de bacterii cu potential epidemiologic - au anuntat miercuri cercetatori citati de Reuters.
Un raport sexual pe saptamana pare suficient pentru fericirea cuplurilor heterosexuale casatorite - studiu Un raport sexual pe saptamana pare suficient pentru fericirea cuplurilor heterosexuale casatorite sau pentru persoanele care au o relatie pe termen lung, daca dam crezare unui studiu american publicat miercuri si citat de AFP.
Specii noi de bacterii cu proprietati depoluante, izolate de cercetatori din Miercurea Ciuc Specii noi de bacterii cu proprietati depoluante au fost izolate de cercetatori din Miercurea Ciuc, care le-au testat si spun ca este o premiera mondiala, urmand sa le utilizeze pentru reducerea poluarii mediului, ca alternativa la metodele chimice, transmite Mediafax.
VIDEO Cum influenteaza ordinea nasterii personalitatea copiilor? De-a lungul timpului cercetatorii au examinat ordinea in care nou nascutii sunt adusi pe lume si felul in care raportul dintre frati influenteaza personalitatea acestora, cea mai comuna interpretare fiind cea conform careia fratii mai mari sunt mai isteti, iar cei mici sunt mai rebeli. In acordul celor mai recente studii astfel de stereotipuri nu pot fi sustinute stiintific, insa noile descoperiri ale cercetatorilor arata ce alte aspecte ale dezvoltarii unei persoane sunt influentate de raportul dintre frati si ordinea nasterii acestora, conform bbc.com.
VIDEO Cercetare stiintifica asupra structurii telomerilor si analizarea influentei expunerii copiilor la stres Un nou studiu examineaza care este impactul expunerii copiilor la factori cauzatori de stres de-a lungul copilariei acestora. Studiul a fost publicat ieri in jurnalul "Biology Letters" si reprezinta sursa deschizatoare de noi directii de cercetare in acest domeniu, noteaza sciencedaily.com.
VIDEO Descoperire majora: Particulele de antimaterie, tinute impreuna de forte extrem de puternice Cercetatorii americani au reusit sa masoare pentru prima data fortele uriase care ajuta particulele de antimaterie sa ramana grupate, informeaza bbc.com.
Academicianul Rene Girard, "noul Darwin al stiintelor umaniste", a murit la varsta de 91 de ani Academicianul francez Rene Girard, un eminent teoretician supranumit "noul Darwin al stiintelor umaniste", a incetat din viata miercuri, la varsta de 91 de ani, in Statele Unite, a anuntat universitatea Stanford unde acesta a predat pentru o lunga perioada de timp, transmite AFP.
SUA: Apel al oamenilor de stiinta pentru ambitioasa cercetare a microbioamelor Un grup de 48 de oameni de stiinta de la 50 institutii din SUA au lansat saptamana aceasta un apel la lansarea unui proiect ambitios de descoperire a secretelor microbioamelor, formate din organisme minuscule care joaca un rol major in sanatatea umana, in agricultura si in productia de energie, relateaza AFP.
​VIDEO A fost descoperita o noua specie de broaste testoase gigant Oamenii de stiinta au declarat ca au descoperit o noua specie de broaste testoase gigant in regiunea insulelor Galapagos ce apartin de Ecuador, scrie bbc.com.
Un cristal stravechi de zircon sugereaza ca viata de pe Terra a aparut in urma cu 4,1 miliarde de ani Un cristal stravechi de zircon, descoperit in statul Australia de Vest, ar putea fi dovada faptului ca viata a aparut pe Terra in urma cu 4,1 miliarde de ani, cu aproximativ 300 de milioane de ani mai devreme decat credeau oamenii de stiinta, potrivit unui studiu realizat recent, scrie Reuters, preluata de Mediafax.
Un "ghem dragut de blana" - cel mai bine conservat mamifer din epoca dinozaurilor In urma cu 125 milioane de ani, printre labele dizonaurilor din zonele mlastinoase spaniole se agita un animal de dimensiunile unei veverite, acoperit cu blana dar si cu spini mici, asemanatori celor de arici si cu o armura formata din placi cheratinoase. Mai mult de atat, animalul suferea de o infectie fungica neplacuta, scrie Reuters. Micutul animal reperezinta cea mai buna imagine pe care o avem despre mamifere care au trait in era mezozoica, perioada in care Pamantul era populat de dinozauri.

Bancul zilei: Cand lucrurile nu sunt ceea ce par
Un tip intra in mare viteza in frizerie si intreaba: - Cati mai sunt in fata mea? - 10, i se raspunde. Pleaca si se intoarce dupa o ora: - Cati mai asteapta?
Gluma zilei: Batalia de la Ovine