STIINTELE VIETII
O bioimprimanta 3D a reusit sa realizeze tesut osos, muschi si cartilagii viabile O noua metoda de imprimare 3D poate produce tesuturi osoase, musculare si cartilagii viabile atunci cand sunt grefate pe animale, informeaza Reuters.
VIDEO Iata de ce pasarile lira sunt capabile sa imite orice fel de sunet In materialul video de mai jos, produs de Science Channel, biologii americani Adam Ruben si Carin Bondar explica pe scurt de ce pasarile australiene cunoscute sub denumirea de pasarile lira sau menuri imita atat de bine sunetele naturale, produse de alte animale, dar si sunetele artificiale produse de alarma unui automobil, fierastrau electric sau aparat foto, astfel ca aproximativ 80% din repertoriul acestora este reprezentat de sunete imprumutate.
VIDEO Caii pot identifica emotiile din spatele expresiilor faciale umane Caii pot recunoaste expresiile faciale umane distingand intre bucurie si furie, conform unui experiment efectuat recent de cercetatorii de la Universitatea din Sussex ale carui date au fost publicate in jurnalul Biology Letters, conform bbc.com. In cadrul studiului cercetatorii au examinat reactiile a 28 de cai folosind fotografii cu diverse expresii faciale ale oamenilor si au observat ca animalele raspundeau negativ la imaginile ce exemplificau expresia faciala ce insoteste furia.
Nasterile de gemeni s-au dublat in tarile dezvoltate, in ultimii 40 de ani - studiu Rata de nastere a gemenilor aproape ca s-a dublat in tarile dezvoltate in ultimii 40 de ani, pe fondul asistentei medicale oferite la procreare si a amanarii nasterii pentru varste mai inaintate, o crestere preocupanta in conditiile in care acesti copii sunt mai fragili, arata un studiu publicat luni si citat de AFP.
Premiera in Marea Britanie: O cercetatoare a primit dreptul de a modifica genetic embrioni umani Cercetatorii britanici au primit dreptul de a manipula, pentru prima oara in Marea Britanie, embrioni umani in scopuri stiintifice, a anuntat luni autoritatea britanica de fertilizare umana si embriologie, HFEA, citata de AFP.
VIDEO Scheletul celui mai mare dinozaur descoperit pana acum, expus la Muzeul American de Istorie Naturala din New York La Muzeul American de Istorie Naturala din New York a fost expus scheletul celui mai mare dinozaur descoperit vreodata. Deoarece nu are o denumire stiintifica, expozantii i-au dat numele de "Titanozaur", acesta avand circa 40 de metri lungime si 20 de metri latime, informeaza Mediafax.
Genele mostenite de la omul de Neanderthal: Un sistem imunitar mai bun, dar mai multe alergii Genele mostenite de la omul de Neanderthal au oferit omului modern un sistem imunitar mai bun, dar si o sensibilitate mai mare in fata alergiilor, potrivit unui studiu publicat, joi, in American Journal of Human Genetics, citeaza Mediafax.
Studiu: Gonoreea ar putea deveni in curand netratabila Gonoreea ar putea sa devina in curand o boala care nu mai poate fi tratata, a avertizat Sally Davies, directorul Serviciului medical civil din Marea Britanie, informeaza Mediafax citand BBC.
Cercetatorii chinezi au creat un accelerator medical cu ioni grei pentru tratarea cancerului Cercetatorii chinezi au dezvoltat un accelerator medical cu ioni grei pentru a fi utilizat in radioterapia impotriva cancerului, au anuntat joi oamenii de stiinta din aceasta tara, informeaza agentia Xinhua, citata de Agerpres.
Care sunt beneficiile "laptelui de seara" Consumul de lapte muls seara poate vindeca anxietatea si insomnia, sugereaza un studiu efectuat recent de un grup de cercetatori de la Universitatea Sahmyook din Coreea de Sud, noteaza wallstreetjournal.com.
Bacterie care rezista la toate antibioticele, descoperita in Danemarca O echipa de cercetatori a descoperit in Danemarca o bacterie capabila sa reziste la toate antibioticele. Aceasta ar fi prezenta in tara nordica din anul 2012, scrie luni directmatin.fr, citat de Agerpres.
Copiii mostenesc obezitatea de la tatii lor, arata un studiu Obezitatea unui barbat ar putea sa fie transmisa genetic copiilor sai, arata un nou studiu publicat de Cell Metabolism. Astfel, copiii unui barbat obez sunt mai predispusi sa sufere la randul lor de obezitate morbida si de toate afectiunile asociate, scrie Newsweek.
VIDEO Ce se intampla cand iti pocnesti degetele Oamenii de stiinta au folosit imagistica prin rezonanta magnetica (RMN) si investigatii cu ultrasunete pentru a intelege ce se intampla cu incheieturile mainilor atunci cand o persoana isi pocneste degetele, punand punct unei dezbateri vechi de cateva decenii pe acest subiect, scrie Washington Post.
Coarde vocale artificiale complet functionale, obtinute in premiera mondiala in laborator Coarde vocale artificiale complet functionale au fost obtinute in premiera mondiala in laborator, in cadrul unui studiu realizat de cercetatorii din Statele Unite, anunta Mediafax, citand maxisciences.com. De cativa ani, diverse tipuri de protocoale medicale extrem de delicate sunt perfectionate pe masura ce stiinta si tehnologia inregistreaza progrese tot mai mari. Reusitele se succed intr-un ritm tot mai alert si lasa sa se intrevada aplicatii foarte promitatoare in domeniul medicinei, noteaza sursa citata.
O gena care face bacteriile super-rezistente la antibiotice a fost descoperita in oameni si animale din China O noua gena care face ca bacteriile sa fie deosebit de rezistente la cea mai putenica clasa de antibiotice a fost descoperita in oameni si porci din China - inclusiv in mostre de bacterii cu potential epidemiologic - au anuntat miercuri cercetatori citati de Reuters.
Un raport sexual pe saptamana pare suficient pentru fericirea cuplurilor heterosexuale casatorite - studiu Un raport sexual pe saptamana pare suficient pentru fericirea cuplurilor heterosexuale casatorite sau pentru persoanele care au o relatie pe termen lung, daca dam crezare unui studiu american publicat miercuri si citat de AFP.
Specii noi de bacterii cu proprietati depoluante, izolate de cercetatori din Miercurea Ciuc Specii noi de bacterii cu proprietati depoluante au fost izolate de cercetatori din Miercurea Ciuc, care le-au testat si spun ca este o premiera mondiala, urmand sa le utilizeze pentru reducerea poluarii mediului, ca alternativa la metodele chimice, transmite Mediafax.
VIDEO Cum influenteaza ordinea nasterii personalitatea copiilor? De-a lungul timpului cercetatorii au examinat ordinea in care nou nascutii sunt adusi pe lume si felul in care raportul dintre frati influenteaza personalitatea acestora, cea mai comuna interpretare fiind cea conform careia fratii mai mari sunt mai isteti, iar cei mici sunt mai rebeli. In acordul celor mai recente studii astfel de stereotipuri nu pot fi sustinute stiintific, insa noile descoperiri ale cercetatorilor arata ce alte aspecte ale dezvoltarii unei persoane sunt influentate de raportul dintre frati si ordinea nasterii acestora, conform bbc.com.
VIDEO Cercetare stiintifica asupra structurii telomerilor si analizarea influentei expunerii copiilor la stres Un nou studiu examineaza care este impactul expunerii copiilor la factori cauzatori de stres de-a lungul copilariei acestora. Studiul a fost publicat ieri in jurnalul "Biology Letters" si reprezinta sursa deschizatoare de noi directii de cercetare in acest domeniu, noteaza sciencedaily.com.
VIDEO Descoperire majora: Particulele de antimaterie, tinute impreuna de forte extrem de puternice Cercetatorii americani au reusit sa masoare pentru prima data fortele uriase care ajuta particulele de antimaterie sa ramana grupate, informeaza bbc.com.

Miercuri incepe Cluj Pride, prima editie a festivalului comunitatii LGBTQ+ din Transilvania; pe 1 iulie este programat un mars al solidaritatii prin centrul orasului