STIINTELE VIETII
Care sunt beneficiile "laptelui de seara" Consumul de lapte muls seara poate vindeca anxietatea si insomnia, sugereaza un studiu efectuat recent de un grup de cercetatori de la Universitatea Sahmyook din Coreea de Sud, noteaza wallstreetjournal.com.
Bacterie care rezista la toate antibioticele, descoperita in Danemarca O echipa de cercetatori a descoperit in Danemarca o bacterie capabila sa reziste la toate antibioticele. Aceasta ar fi prezenta in tara nordica din anul 2012, scrie luni directmatin.fr, citat de Agerpres.
Copiii mostenesc obezitatea de la tatii lor, arata un studiu Obezitatea unui barbat ar putea sa fie transmisa genetic copiilor sai, arata un nou studiu publicat de Cell Metabolism. Astfel, copiii unui barbat obez sunt mai predispusi sa sufere la randul lor de obezitate morbida si de toate afectiunile asociate, scrie Newsweek.
VIDEO Ce se intampla cand iti pocnesti degetele Oamenii de stiinta au folosit imagistica prin rezonanta magnetica (RMN) si investigatii cu ultrasunete pentru a intelege ce se intampla cu incheieturile mainilor atunci cand o persoana isi pocneste degetele, punand punct unei dezbateri vechi de cateva decenii pe acest subiect, scrie Washington Post.
Coarde vocale artificiale complet functionale, obtinute in premiera mondiala in laborator Coarde vocale artificiale complet functionale au fost obtinute in premiera mondiala in laborator, in cadrul unui studiu realizat de cercetatorii din Statele Unite, anunta Mediafax, citand maxisciences.com. De cativa ani, diverse tipuri de protocoale medicale extrem de delicate sunt perfectionate pe masura ce stiinta si tehnologia inregistreaza progrese tot mai mari. Reusitele se succed intr-un ritm tot mai alert si lasa sa se intrevada aplicatii foarte promitatoare in domeniul medicinei, noteaza sursa citata.
O gena care face bacteriile super-rezistente la antibiotice a fost descoperita in oameni si animale din China O noua gena care face ca bacteriile sa fie deosebit de rezistente la cea mai putenica clasa de antibiotice a fost descoperita in oameni si porci din China - inclusiv in mostre de bacterii cu potential epidemiologic - au anuntat miercuri cercetatori citati de Reuters.
Un raport sexual pe saptamana pare suficient pentru fericirea cuplurilor heterosexuale casatorite - studiu Un raport sexual pe saptamana pare suficient pentru fericirea cuplurilor heterosexuale casatorite sau pentru persoanele care au o relatie pe termen lung, daca dam crezare unui studiu american publicat miercuri si citat de AFP.
Specii noi de bacterii cu proprietati depoluante, izolate de cercetatori din Miercurea Ciuc Specii noi de bacterii cu proprietati depoluante au fost izolate de cercetatori din Miercurea Ciuc, care le-au testat si spun ca este o premiera mondiala, urmand sa le utilizeze pentru reducerea poluarii mediului, ca alternativa la metodele chimice, transmite Mediafax.
VIDEO Cum influenteaza ordinea nasterii personalitatea copiilor? De-a lungul timpului cercetatorii au examinat ordinea in care nou nascutii sunt adusi pe lume si felul in care raportul dintre frati influenteaza personalitatea acestora, cea mai comuna interpretare fiind cea conform careia fratii mai mari sunt mai isteti, iar cei mici sunt mai rebeli. In acordul celor mai recente studii astfel de stereotipuri nu pot fi sustinute stiintific, insa noile descoperiri ale cercetatorilor arata ce alte aspecte ale dezvoltarii unei persoane sunt influentate de raportul dintre frati si ordinea nasterii acestora, conform bbc.com.
VIDEO Cercetare stiintifica asupra structurii telomerilor si analizarea influentei expunerii copiilor la stres Un nou studiu examineaza care este impactul expunerii copiilor la factori cauzatori de stres de-a lungul copilariei acestora. Studiul a fost publicat ieri in jurnalul "Biology Letters" si reprezinta sursa deschizatoare de noi directii de cercetare in acest domeniu, noteaza sciencedaily.com.
VIDEO Descoperire majora: Particulele de antimaterie, tinute impreuna de forte extrem de puternice Cercetatorii americani au reusit sa masoare pentru prima data fortele uriase care ajuta particulele de antimaterie sa ramana grupate, informeaza bbc.com.
Academicianul Rene Girard, "noul Darwin al stiintelor umaniste", a murit la varsta de 91 de ani Academicianul francez Rene Girard, un eminent teoretician supranumit "noul Darwin al stiintelor umaniste", a incetat din viata miercuri, la varsta de 91 de ani, in Statele Unite, a anuntat universitatea Stanford unde acesta a predat pentru o lunga perioada de timp, transmite AFP.
SUA: Apel al oamenilor de stiinta pentru ambitioasa cercetare a microbioamelor Un grup de 48 de oameni de stiinta de la 50 institutii din SUA au lansat saptamana aceasta un apel la lansarea unui proiect ambitios de descoperire a secretelor microbioamelor, formate din organisme minuscule care joaca un rol major in sanatatea umana, in agricultura si in productia de energie, relateaza AFP.
​VIDEO A fost descoperita o noua specie de broaste testoase gigant Oamenii de stiinta au declarat ca au descoperit o noua specie de broaste testoase gigant in regiunea insulelor Galapagos ce apartin de Ecuador, scrie bbc.com.
Un cristal stravechi de zircon sugereaza ca viata de pe Terra a aparut in urma cu 4,1 miliarde de ani Un cristal stravechi de zircon, descoperit in statul Australia de Vest, ar putea fi dovada faptului ca viata a aparut pe Terra in urma cu 4,1 miliarde de ani, cu aproximativ 300 de milioane de ani mai devreme decat credeau oamenii de stiinta, potrivit unui studiu realizat recent, scrie Reuters, preluata de Mediafax.
Un "ghem dragut de blana" - cel mai bine conservat mamifer din epoca dinozaurilor In urma cu 125 milioane de ani, printre labele dizonaurilor din zonele mlastinoase spaniole se agita un animal de dimensiunile unei veverite, acoperit cu blana dar si cu spini mici, asemanatori celor de arici si cu o armura formata din placi cheratinoase. Mai mult de atat, animalul suferea de o infectie fungica neplacuta, scrie Reuters. Micutul animal reperezinta cea mai buna imagine pe care o avem despre mamifere care au trait in era mezozoica, perioada in care Pamantul era populat de dinozauri.
Expertii UNESCO cer un moratoriu asupra editarii ADN-ului uman si a ereditatii Comitetul International de bioetica din cadrul UNESCO face apel la un moratoriu asupra tehnicilor de "editare" a ADN-ului celulelor reproductive umane pentru a evita o modificare "contrara eticii" a caracteristicilor ereditare ale indivizilor, ceea ce ar putea duce la o reinviere a eugenismului, relateaza AFP.
Un cercetator din Chile a creat un vaccin contraceptiv pentru caini Cercetatorii veterinari din Chile au inventat un vaccin contraceptiv pentru caini, care poate fi folosit atat pentru masculi cat si pentru femele si care ar putea sa devina o optiune accesibila pentru a controla populatia canina in crestere a tarii, informeaza Reuters.
A fost secventiat primul genom african antic. Datele vorbesc despre migratia eurasiaticilor in Africa Cercetatorii au extras ADN dintr-un craniu vechi de 4.500 de ani, descoperit in zonele montane din Africa, iar o comparatie a materialului genetic cu cel apartinand africanilor de astazi ne arata cum stramosii nostri s-au miscat de pe un continent pe altul, scrie BBC. Rezultatele, publicate in revista Science, sugereaza ca in urma cu circa 3.000 de ani s-a produs un val migratoriu urias dinspre Eurasia catre Africa, lasand in urma o mostenire genetica.
​Un studiu de 6 ani finantat de un grup anti-vaccinare nu a gasit nicio legatura intre vaccinare si autism Un studiu desfasurat pe o durata de sase ani care si-a propus sa vada ce efecte are vaccinarea asupra dezvoltarii neurologice si comportamentului social al puilor unei specii de macaci, finantat partial de grupul anti-vaccinare si pentru persoanele cu autism SafeMinds, a concluzionat ca nu exista dovezi care sa cnfirme existenta unei astfel de legaturi, relateaza IFL Science.

​​INTERVIU Obie Platon, artist vizual: Sunt un vanator de original si incerc sa ilustrez personaje cautandu-mi  teme noi, bazate pe evolutia umana