STIINTELE VIETII
Studiu: Cateva modificari genetice minore au transformat bacteria responsabila pentru Moartea Neagra dintr-un agent patogen inofensiv intr-unul mortal Bacteria Yersinia pestis a provocat de-a lungul secolelor moartea a peste 200 milioane de oameni, fiind considerata responsabila pentru doua dintre cele mai violente pandemii din istoria omenirii: Ciuma Iustiniana din secolul al VI-lea, numita dupa imparatul bizantin care a contractat boala insa a supravietuit, si Moartea Neagra din secolul al XIV-lea. Insa aceasta bacterie nu a fost intotdeauna periculoasa. Cercetatorii sustin ca modificari genetice minore, care s-au produs in urma cu multe secole, au transformat-o dintr-un agent patogen care provoca afectiuni usoare intr-unul mortal, relateaza Reuters.
Primatele Bili - Subspecie a cimpanzeilor, masivi, ce mananca lei si leoparzi Intr-una din cele mai putin explorate medii naturale din lume - Padurea Bili din nordul Republicii Democrate Congo - traieste un grup de chimpanzei de talie mare ce dovedesc un numar de cacacteristici si comportamente foarte stranii, scrie Scienceheathen.com. Cercetatorii noteaza existenta unor primate, "combinatie intre cimpanzei si gorile", de talie mare ce vaneaza lei si leoparzi.
VIDEO Cadavrul unui bebelus prematur, gasit ascuns in sicriul cu corpul mumificat al unui episcop suedez din secolul al XVII-lea Oamenii de stiinta au descoperit cadavrul unui fat de 5 luni ascuns sub picioarele cadavrului mumificat si extrem de bine pastrat al episcopului Peder Winstrup din catedrala din Lund, relateaza The Guardian.
Studiu: Terra a intrat intr-o noua faza de extinctie in masa Pamantul a intrat intr-o noua etapa de extinctie iar oamenii ar putea fi printre primele victime, arata in studiu realizat de 3 universitati americane de varf, citat de BBC. Oamenii de stiinta de la Stanford, Princeton si Berkeley sustin ca ritmul in care dispar speciile de vertebrate pe Terra a crescut de 114 ori.
Neurochirurgul italian care vrea sa faca primul transplant de cap la om cere ajutorul lui Bill Gates Neurochirurgul italian care a anuntat ca se pregateste sa faca prima grefa de cap uman pe corpul unui donator a recunoscut vineri ca are nevoie de ajutor financiar si a lansat un apel catre bogatii donatori americani, precum Bill Gates, pentru a putea realiza acest proiect considerat nebunesc de multi din comunitatea medicala, relateaza AFP.
VIDEO Cimpanzeii par a fi amatori de alcool-studiu Cimpanzeii salbatici par a fi amatori de alcool. Iar atunci cand satenii din habitatul lor produc vin de palmier, nu ezita sa-l deguste, folosind frunze mestecate pe post de bureti, potrivit unui studiu publicat miercuri si citat de AFP.
Mirosul specific mortii. Ce ii da corpului aflat in proces de descompunere mirosul  inconfundabil? Cadavrele emană un miros caracteristic, ușor de recunoscut și greu de uitat. Mirosul specific este produs de amestecul a peste 400 de compuși organici volatili, conform mosaicscience.com.
Primele dovezi ale violentei umane: In urma cu 430.000 de ani, un om a fost lovit mortal de un alt om Oamenii de stiinta cred ca au descoperit cele mai vechi semne ale unui om care a fost ucis de un seaman al sau, scrie BBC News. Cercatatorii au studiat un craniu uman gasit in celebra pestera Sima de los Huesos, "groapa oaselor", in traducere, din Spania, si care are o vechime de circa 430.000 de ani.
Medic italian: Transplantul de cap - operatie chirurgicala de doua zile cu un cost estimat la 10 milioane de dolari Neurochirurgul italian Sergio Canavero isi sustine, in continuare, proiectul de realizare a unui transplant de cap la om, intampinat cu o veritabila avalansa de ironii si de critici, si declara ca "multi oameni bogati" si-au exprimat interesul fata de o asemenea operatie care ar costa in jur de zece milioane de dolari si ar dura doua zile, relateaza EFE, potrivit Agerpres.
De ce exista barbati? Din moment ce în majoritatea speciilor masculul are rol reproductiv, biologii au adus în discuție, de-a lungul timpului, motivele pentru care în urma selecției naturale masculii continuă să existe. În prezent, oamenii de știință britanici au găsit răspunsul: masculii sunt necesari pentru procesul numit selecție sexuală, ce ajută la conservarea speciilor și evitarea dispariției acestora, conform Reuters.com.
Cresc sperantele pentru dezvoltarea unui nou tratament genetic care sa combata bolile ereditare Oamenii de stiinta au reusit sa "rescrie" erorile din ADN-ul mitocondrial la soareci, crescand posibilitatea dezvoltarii unui tratament asemanator pentru a combate bolile mostenite si la oameni, anunta The Guardian.
Un cantec de balena nou, inregistrat in Antarctica. Cercetatorii cred ca ar putea apartine unei specii necunoscute de cetacee O specie de balene necunoscuta pana acum ar putea inota in apele inghetate ale Antarcticii, noteaza BBC World. Oamenii de stiinta au inregistrat in aceasta zona un cantec de balena unic, pe care nu il pot identifica.
De ce sunt olandezii cei mai inalti oameni din lume? Olandezii sunt cei mai inalti oameni de pe pamant, o performanta care se explica prin conditiile de mediu, dar si prin selectia naturala, sugereaza un studiu publicat miercuri de revista stiintifica britanica Royal Society, citata de AFP.
Oamenii de stiinta au descoperit o broasca ce isi poate schimba textura pielii Oamenii de stiinta au descoperit o broasca de dimensiuni foarte mici care isi poate schimba textura pielii de la spinoasa la neteda in decurs doar cateva minute, informeaza Livescience.com. Broasca de marimea unei unghii este primul amfibian care isi schimba forma descoperit vreodata.
VIDEO Laboratorul de genetica dintr-un smartphone: Miroculus Imaginati-va un dispozitiv simplu si foarte ieftin care poate face in doua ore ceea ce astazi face doar un aparat complicat si scump intr-un laborator de genetica. Miroculus costa mai putin de 200 de dolari si are capacitatea de a identifica ce tip de boala ai inainte de aparitia oricaror simptome. Miroculus este doar primul din seria aparatelor despre care vom povesti la Medicina Viitorului. Tehnologia mobila folosita creativ de cercetatori schimba deja medicina: o fac mai rapida, mai accesibila si, cel mai important, mai ieftina.
Un chirurg din Italia sustine ca efectuarea unui transplant complet de corp va fi posibila in doi ani Un chirurg italian spune ca transplanturile complete de corp ar putea fi posibile in doar doi ani de zile, transmite The Guardian. Sergio Canavero, un chirurg din Torino, Italia, a elaborat planuri care sa permita transplantul unui cap pe corpul unui donator si sustine ca procedurile necesare pentru realizarea acestei operatii vor fi disponibile in curand.
Prima fosila de pui de rinocer lanos, veche de 10 milenii, descoperita in Siberi Cadavrul primului pui de rinocer lanos descoperit in epoca moderna, supranumit "Sasha", care a murit la varsta de 18 luni, in urma cu 10.000 de ani, a fost gasit in permafrostul inghetat din Siberia, informeaza dailymail.co.uk.
Fizicianul britanic Stephen Hawking anunta un nou factor care ar putea aduce sfarsitul rasei umane: Agresivitatea Cosmologul si fizicianul britanic Stephen Hawking crede ca cel mai mare defect al umanitatii este agresivitatea, care ar putea duce chiar la sfarsitul civilizatiei.
Biologii propun o redefinire a sexului: Dihotomia masculin-feminin este simplista Un studiu publicat recent in cunoscuta revista Nature propune o redefinire a sexului afirmand ca ideea existentei a doar doua sexe este una simplista. Noile tehnologii de secventiere a ADN-ului si de biologie celulara arata ca limita genetica de demarcatie intre femei si barbati este neclara si ca oamenii sunt, in grade diferite, un mozaic de celule distincte genetic. Lucrurile se complica si mai mult atunci cand ne uitam la celule individuale, biologii constatand ca unele celule au, din punct de vedere al structurii cromozomiale, un sex care s-ar putea sa nu fie acelasi cu cel al restului corpului din care provin.
VIDEO Casalotii din Golful Alaska au invatat sa fure captura pescarilor Casalotii, cei mai mari pradatori din apele oceanice, ataca barcile pescarilor de cod negru din Golful Alaska si le fura captura din carlig, relateaza BBC. Furtul comis de animalele gigant a fost filmat in premiera un grup de cercetatori din Alaska.

Bancul zilei: In rai