STIINTELE VIETII
SUA: Apel al oamenilor de stiinta pentru ambitioasa cercetare a microbioamelor Un grup de 48 de oameni de stiinta de la 50 institutii din SUA au lansat saptamana aceasta un apel la lansarea unui proiect ambitios de descoperire a secretelor microbioamelor, formate din organisme minuscule care joaca un rol major in sanatatea umana, in agricultura si in productia de energie, relateaza AFP.
​VIDEO A fost descoperita o noua specie de broaste testoase gigant Oamenii de stiinta au declarat ca au descoperit o noua specie de broaste testoase gigant in regiunea insulelor Galapagos ce apartin de Ecuador, scrie bbc.com.
Un cristal stravechi de zircon sugereaza ca viata de pe Terra a aparut in urma cu 4,1 miliarde de ani Un cristal stravechi de zircon, descoperit in statul Australia de Vest, ar putea fi dovada faptului ca viata a aparut pe Terra in urma cu 4,1 miliarde de ani, cu aproximativ 300 de milioane de ani mai devreme decat credeau oamenii de stiinta, potrivit unui studiu realizat recent, scrie Reuters, preluata de Mediafax.
Un "ghem dragut de blana" - cel mai bine conservat mamifer din epoca dinozaurilor In urma cu 125 milioane de ani, printre labele dizonaurilor din zonele mlastinoase spaniole se agita un animal de dimensiunile unei veverite, acoperit cu blana dar si cu spini mici, asemanatori celor de arici si cu o armura formata din placi cheratinoase. Mai mult de atat, animalul suferea de o infectie fungica neplacuta, scrie Reuters. Micutul animal reperezinta cea mai buna imagine pe care o avem despre mamifere care au trait in era mezozoica, perioada in care Pamantul era populat de dinozauri.
Expertii UNESCO cer un moratoriu asupra editarii ADN-ului uman si a ereditatii Comitetul International de bioetica din cadrul UNESCO face apel la un moratoriu asupra tehnicilor de "editare" a ADN-ului celulelor reproductive umane pentru a evita o modificare "contrara eticii" a caracteristicilor ereditare ale indivizilor, ceea ce ar putea duce la o reinviere a eugenismului, relateaza AFP.
Un cercetator din Chile a creat un vaccin contraceptiv pentru caini Cercetatorii veterinari din Chile au inventat un vaccin contraceptiv pentru caini, care poate fi folosit atat pentru masculi cat si pentru femele si care ar putea sa devina o optiune accesibila pentru a controla populatia canina in crestere a tarii, informeaza Reuters.
A fost secventiat primul genom african antic. Datele vorbesc despre migratia eurasiaticilor in Africa Cercetatorii au extras ADN dintr-un craniu vechi de 4.500 de ani, descoperit in zonele montane din Africa, iar o comparatie a materialului genetic cu cel apartinand africanilor de astazi ne arata cum stramosii nostri s-au miscat de pe un continent pe altul, scrie BBC. Rezultatele, publicate in revista Science, sugereaza ca in urma cu circa 3.000 de ani s-a produs un val migratoriu urias dinspre Eurasia catre Africa, lasand in urma o mostenire genetica.
​Un studiu de 6 ani finantat de un grup anti-vaccinare nu a gasit nicio legatura intre vaccinare si autism Un studiu desfasurat pe o durata de sase ani care si-a propus sa vada ce efecte are vaccinarea asupra dezvoltarii neurologice si comportamentului social al puilor unei specii de macaci, finantat partial de grupul anti-vaccinare si pentru persoanele cu autism SafeMinds, a concluzionat ca nu exista dovezi care sa cnfirme existenta unei astfel de legaturi, relateaza IFL Science.
Egipt: Corpul reginei Nefertiti ar putea fi intr-o camera secreta din mormantul faraonului-copil Tutankhamon Scanari la rezolutie inalta ale mormantului faraonului-copil Tutankhamon au dat la iveala pasaje catre doua camere ascunse, dintre care una ar putea fi mormantul reginei Nefertiti, sustine un arheolog britanic, citat de Reuters. In cazul in care ipoteza se dovedeste adevarata, descoperirea ar putea fi cea mai importanta din secolul acesta, clarificand o perioada din istoria Egiptului antic care a ramas plina de mister in pofida unui puternic interes international.
VIDEO Un savant rus si-a injectat o bacterie antica descoperita in permafrostul siberian. Cercetatorii rusi spera ca vor obtine elixirul tineretii dupa ce vor afla cum traieste Bacillus F milioane de ani Un savant rus si-a injectat o bacterie care a ramas in viata milioane de ani in permafrost, scrie The Siberian Times, publicatie care sustine ca oamenii de stiinta fac progrese in cautarea elixirului tineretii prin studierea bacteriei Bacillus F.
​The Visible Human Project: Oamenii de stiinta au creat cel mai detaliat om virtual prin scanarea unor sectiuni extrem de subtiri din corpul unei femei decedate Corpul unei femei decedate a fost reconstituit digital prin scanarea unor sectiuni foarte subtiri, creand un model pentru experimente prea riscante sa fie facute pe persoane in viata, transmite New Scientist.
Un nou virus gigant a fost descoperit in solurile inghetate din Siberia Un nou virus gigant a fost descoperit in solurile inghetate din Siberia, fiind numit "Mollivirus Sibericum", pentru ca este moale si isi schimba forma cu usurinta, informeaza Agerpres.
VIDEO O structura de piatra, descoperita in apropiere de Stonhenge, ar putea reprezenta cel mai mare monument neolitic din Marea Britanie Arheologii britanici au descoperit, in urma unor analize cu echipamente radar de penetrare in sol facute in apropiere de Stonhenge, mai multi monoliti din piatra despre care se crede ca ar fi facut parte din cel mai mare monument neolitic construit pe teritoriul Marii Britanii, scrie BBC.
VIDEO In Germania a fost descoperit un sir lung de urme lasat acum 145 de milioane de ani de un dinozaur de 30 de tone Cercetatorii germani au descoperit recent, intr-o cariera de piatra abandonata, un sir neobisnuit de lung de amprente spectaculoase, lasate in urma cu 145 de milioane de ani de un dinozaur ce avea o greutate de aproximativ 30 de tone.
Un mormant cu 26 de schelete umane, descoperit in Germania, dovada a unui masacru preistoric Un mormant care contine cel putin douazeci si sase de schelete umane, printre care si zece copii, a fost descoperit in Germania, fiind cea mai recenta dovada a unui masacru comis in urma cu 7.000 de ani in Europa Centrala, arata un studiu publicat luni si citat de AFP.
Fosila unei plante acvatice descoperite in Europa ar putea fi "prima floare din lume" Botanistii americani sustin ca o planta acvatica antica care crestea in Europa in urma cu peste 125 milioane de ani ar putea fi prima planta cu flori din lume cunoscuta, transmite BBC.
Un institut american de oceanografie foloseste drone pentru a obtine probe de ADN din aerul expirat de balene cu cocoasa Cercetatorii de la Institutul Oceanografic Woods Hole din Cape Cod au inceput sa foloseasca o drona de tip elicopter pentru a monitoriza balenele cu cocoasa din largul coastelor, dar si pentru a colecta probe din aerul expirat de balene si pentru a realiza fotografii aeriene, scrie Reuters.
Un vaccin experimental anti-Ebola s-a dovedit 100% eficient intr-un test clinic efectuat pe teren Un vaccin experimental impotriva virusului Ebola s-a dovedit a fi 100% eficient intr-un studiu clinic efectuat pe teren, in Guineea, pe un esantion de peste 4.000 de persoane, au anuntat vineri coordonatorii studiului, potrivit AFP.
Adevarul despre furnici: 50-60% dintre ele sunt "lenese" si nu fac nimic - studiu Reputatia de vietuitoare extrem de harnice de care se bucura furnicile a primit o lovitura grea, odata cu publicarea unui studiu american care a dezvaluit faptul ca, in sanul unei colonii, peste jumatate dintre furnici sunt in general inactive, informeaza atlantico.fr, preluat de Mediafax.
Studiu genetic: Cele doua Americi au fost populate intr-un singur val migratoriu, in urma cu 23.000 de ani Continentul american ar fi fost populat de un singur val migratoriu, in urma cu mai putin de 23.000 de ani, si o serie de indieni din Amazonia impart o ascendenta genetica cu aborigenii, arata doua studii publicate marti, citate de AFP.