​Cercetatorii de la Universitatea Johns Hopkins au efectuat un experiment in cadrul caruia au amplificat performantele copiilor la aritmetica si au stimulat capacitatea intuitiva a acestora de a estima numere prin intermediul unui joc interactiv ce dureaza numai 5 minute. Efectele observate asupra subiectilor pe parcursul jocului, desi nu s-au dovedit a fi de durata, pun la indoiala ideea general acceptata conform careia abilitatile matematice sunt statice, precum si ideea ca o persoana care nu are rezultate bune la matematica nu va reusi niciodata sa le dobandeasca, conform futurity.org.

Cercetatorii de la Universitatea Johns Hopkins din SUA au dezvoltat o noua strategie pentru stimularea intuitiei matematice la copiiFoto: captura ecran

"Am folosit acest joc de numai cinci minute pentru a arata ca prin intermediul acestuia orice copil poate obtine rezultate mai bune la matematica. Nu este vorba numai despre faptul ca acest joc poate schimba capacitatea celor mici de a rezolva probleme de matematica, ci si despre faptul ca acest lucru se poate intampla intr-o perioada foarte scurta de timp," declara Jinjing Wang, absolvent al stiintelor neurologice si psihologice in cadrul Universitatii Johns Hopkins, parte din grupul de cercetatori ale caror rezultate au fost publicate recent in revista online de specialitate "Journal of Experimental Child Psychology".

Atat oamenii, cat si animalele, au prin nastere o capacitate intuitiva de a compara cantitati si de a isi demonstra aceasta abilitate inca din primii ani. Spre exemplu, atunci cand unui copil i se ofera optiunea de a alege intre doua farfurii, dintre care una are mai putini biscuiti, acesta va alege varianta care ofera cantitatea mai mare.

Aceasta intuitie este numita de catre cercetatori "capacitatea creierului de a aproxima numere" si, desi sunt imprecise si diferite de abilitatile matematice, studiile arata ca acestea sunt legate intre ele.

Cercetatorii au demonstrat, in acest sens, faptul ca acest sentiment puternic al aprecierii cantitative poate sa reprezinte abilitatile matematice pe care copiii le dezvolta la varsta la care incep sa mearga la scoala.

Cu toate astea, niciun studiu nu a demonstrat pana in prezent faptul ca prezenta intuitiei cantitative manifestata la sugari ar putea fi semnul unor abilitati matematice performante pe care copilul le-ar manifesta in viitor.

In acest sens, intrebarea care a stat la baza studiului de fata este urmatoarea: "Daca putem stimula intuitia oamenilor pentru a estima cantitatile, am putea de asemenea sa le imbunatatim si abilitatile matematice?"