Cadou de la NASA: Imagini cu o nebuloasa asemanatoare cu o ghirlanda de Craciun

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 25 decembrie 2011, 13:25 Science - Spatiul

Nebuloasa in forma de ghirlanda
Foto: NASA
NASA a publicat imagini cu o nebuloasa in forma de ghirlanda de Craciun, obtinute de telescopul spatial WISE. Numele oficial al nebuloasei este Barnard 3, sau IRAS Ring G159.6-18.5, insa, potrivit agentiei spatiale, "iti poti imagina ca este o ghirlanda intre acesti nori luminosi verzi si rosii - o coronita verde cu o funda rosie festiva, ilice si clopotei argintii", scrie Huffington Post.

Potrivit NASA, diametrul acestui inel masoara 22 de ani lumina.

"Inelul verde este alcatuit din particule mici de praf cald, a carui compozitie este foarte similara cu smogul care se intalneste pe Pamant. Norul rosu din centru este cel mai probabil format din praf mai metalic si mai rece. HD 278942, steaua stralucitoare din mijloc, este atat de luminoasa incat probabil este cauza stralucirii din jurul inelului", explica Agentia spatiala.

Potrivit Space.com, telescopul spatial WISE (Wide-field Infrared Survey Explorer) a fost lansat in 2009 pentru a realiza harta cerului celest. Dupa ce a reusit sa faca acest lucru, a fost pus in stare de hibernare, in februarie 2011.

... (Duminică, 25 decembrie 2011, 18:20)

Gabimarquez [utilizator]

"harta cerului celest"?
    pictura nasa (Duminică, 25 decembrie 2011, 18:56)

stanila [anonim]

Imaginile din spatiu sunt alb negru nu exista culori in spatiu, nasa are pictori angajati care coloreaza aceste ,,opere de arta,,
      :) (Duminică, 25 decembrie 2011, 19:58)

hmmm [anonim] i-a raspuns lui stanila

Serios? De Marte <planeta rosie> ai auzit ? Poze cu Pamantul surprinse de pe Luna ai vazut? De Planeta Albastra ai auzit ?
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 25 decembrie 2011, 20:23)

[anonim] i-a raspuns lui stanila

ho ho ho (Duminică, 25 decembrie 2011, 21:23)

Anonimul [utilizator] i-a raspuns lui stanila

Explica si de ce nu-s culori in spatiu, apoi noi o sa-ti explicam cum de sunt.

Superba nebuloasa!
      haios (Duminică, 25 decembrie 2011, 23:04)

James Bond [utilizator] i-a raspuns lui stanila

Nu coloreaza nimeni fotografiile respective :)

Intr-adevar, zonele respective nu arata asa colorate, dar imaginile acestea sunt obtinute prin suprapunerea mai multor imagini inregistrate in diferite frecvente: infrarosu ( lumina invizibila ochiului uman), radiatie X, etc.
      La suprapunere, fireste ca vor aparea imagini pe care ochiul uman nu le poate percepe.

Este un principiu si;ilar cu tehnica fotografica HDR.
      da (Duminică, 25 decembrie 2011, 23:06)

Nicolae Kidman [utilizator] i-a raspuns lui stanila

Wikileaks tocmai a divulgat că şi ruşii, înainte de-a-şi publica pozele din spaţiu, le trimit întâi la NASA, la serviciul de colorare. Cică de-aia, văzut din spaţiu, Pământul apare albastru şi Marte roşiatic.
    ora de desen NASA (Luni, 26 decembrie 2011, 10:11)

CitizenX [anonim]

mai railor, explicati la om ce e cu monocromatica pozelor din spatiu, nu faceti doar misto.
    marea majoritate a radiatiilor, care circula prin spatiu, nu sunt in spectru luminos - de altfel destul de redus. ca sa-ti faci o imagine despre magnitudinea procentului, gandeste-te la asta: daca vreun fenomen cosmic ar avea loc prin apropiere, si ar fi atat de puternic incat sa fie vizibil in spectru luminos, atunci cu siguranta ar fi si ultimul lucru pe care l-am vedea vreodata. asta deoarece cantitatea de energie degajata de astfel de fenomene (supernove, hipernove, emisii ale gaurilor negre supermasive din quasari, pulsari, etc) ar fi atat de mare incat ne-ar vaporiza atmosfera si posibil ar arde pamantul literalmente. nu lumina ar fi de vina ci radiatii electromagnetice de energie inalta si ucigatoarele radiatii gamma. mai mult, se speculeaza chiar ca, daca in galaxia noastra, cu diametrul de 100 de mii de ani lumina, ar exista o supernova a carei emisii - celebra gamma ray burst - ar fi indreptata direct spre noi, viata pe pamant probabil ar inceta.
    revenind, morala este ca aceste telescoape din spatiu nu capteaza lumina, precum un aparat foto, ci unde electromagnetice din diferite spectre. din acest motiv vorbim de radioscop si telescop in spectru infrarosu si nu de aparate foto gigant. acum, ceea ce capteaza ele este stocat in format digital, care reprodus brut apare in formatul monocrom pe care l-am vazut cu totii si te-a indus in eroare (care apropo nu este intotdeauna monocrom). pentru noi nu prezinta mare interes chestia aia, insa pentru astronomi si astrofizicieni, diferita tonalitate de gri inseamna foarte multe. pe baza ei, se pot calcula distante, viteze, temperaturi, dispersia undelor in spatiu, etc. tot pe baza ei, prin analiza spectrala, se construiesc poze de genul nebuloasei din articol; astfel stiind caracteristicile subiectului (distanta, viteza, temperatura) poti asocia culori tonalitatilor acelora de gri. si uite asa, obtii o fotografie cat se poate de reala si... colorata. :)

sarbatori fericite!
    Domle' (Luni, 26 decembrie 2011, 14:31)

Cotea [anonim]

Craciun fericit la toata lumea!
    Daca imaginatia dumnea-voastra da roade ca si a mea, cineva ar putea usor sa vada in loc de o ghirlanda o pentagrama.
    URARI (Marţi, 27 decembrie 2011, 20:23)