Stephen Hawking: Daca extraterestrii ar decide sa ne viziteze am putea avea soarta indienilor de dupa descoperirea Americii

de Vlad Barza HotNews.ro
Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:19 Science - Spatiul

Daca am gasi fiinte inteligente pe alte planete am face fara indoiala cea mai mare descoperire stiintifica din istorie, insa trebuie sa fim prudenti daca vrem sa comunicam cu aceste forme de viata, fiindca am putea avea soarta crunta a bastinasilor din Americi dupa sosirea europenilor, a spus pentru BBC reputatul om de stiinta Stephen Hawking care duminica implineste 70 de ani.

"Daca am gasi forme inteligente de viata in Univers am fi in fata celei mai mari descoperiri stiintifice", a spus Hawking, raspunzand unei intrebari venite din partea unui utilizator Twitter. "Ar fi insa riscant sa incercam sa comunicam cu o civilizatie extraterestra", avertizeaza savantul britanic.

"Daca extraterestrii ar decide sa ne viziteze, finalitatea ar fi similara cu ce s-a intamplat cand europenii au sosit in America. Lucrurile nu s-au sfarsit bine pentru amerindieni", spune Hawking, care face referire la efectele dezastruoase pe care sosirea europenilor la final de secol 15 le-a avut asupra populatiilor din cele doua Americi. Atunci, multe orase au fost distruse de spanioli, un numar mare de indigeni au fost ucisi, iar bolile aduse de europeni au decimat populatii lipsite de imunitate.

Spatiul cosmic poate fi nu doar sursa unui dezastru pentru rasa umana, ci trebuie sa ajunga sa reprezinte salvarea speciei umane. "Este esential sa colonizam spatiul cosmic. Cred ca pana la urma vom intemeia colonii care se pot sustine singure pe Marte si pe alte corpuri ceresti din Sistemul Solar, chiar daca probabil acest lucru nu se va intampla in urmatoarea suta de ani", a raspuns Hawking intrebarii unui cititor din Tara Galilor.

Oamenii trebuie sa intemeieze colonii in spatiu din cauza ca in cel mult o mie de ani un dezastru poate afecta grav viata pe Terra, iar solutia este sa profitam de progresele stiintei pentru a ne extinde in lumi mai sigure.

Hawking urmeaza sa-si serbeze ziua de nastere duminica, in cadrul unui simpozion public intitulat "Starea Universului", ce va avea loc la Centre for Theoretical Cosmology din cadrul Universitatii Cambridge.

Celebrul om de stiinta va tine o prelegere. Printre ceilalti vorbitori se numara astronomul britanic Martin Rees, laureatul Nobel Saul Perlmutter si fizicianul Kip Thorne.


Citeste mai multe despre   



  
10563 vizualizari
  • -19 (25 voturi)    
    inginerii (Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:28)

    mihai radu [anonim]

    Soarta amerindienilor n-am avea-o pentru mult timp: i-am fura si pe ei/ vezi articolele din 5 si 6 ian, despre ingineriile financiare si gaze/ .Sa-i aresteze si pe ei-extraerestrii- DIICOT-ul pentru ca n-au contracte valabile ....
    • -9 (23 voturi)    
      Daca si cu parca (Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:35)

      bla [anonim] i-a raspuns lui mihai radu

      Nu depinde de vizitator ci de intentie. Sa nu uitam ca spaniolii si portughezii s-au dus in America cu foamea de aur in gat, am pretentia de la extraterestri ca totusi nu sunt la halul ala de badaranie daca totusi au ajuns la un anume nivel tehnologic.
      N-ar putea sa vina ei sa-l ia pe Hawkings, ca sa ne scuteasca de asemenea supozitii ?
      • 0 (12 voturi)    
        ... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:12)

        dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui bla

        Extraterestrii sunt niste civilizati. Ar cumpara tot pe niste margele si pe urma am muncii pt ei.
        • -7 (7 voturi)    
          asta se intampla deja... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:22)

          raspopitu [anonim] i-a raspuns lui dragos234

          si inseamna ca guvernantii de pretutindeni sunt extraterestrii.... In alta ordine de idei Hawkins asta devine tot mai ridicol, vorbeste de ce simte o broasca pe lac intr-o zi de primavara... de parca el ar fi fost in locul acelei broaste... Sunt sigur ca handicapul ii afecteaza tot mai mult bunul simt....vorbeste de dragul de a se auzii!
          • -4 (4 voturi)    
            Vrea sa zica (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:01)

            Winetou [anonim] i-a raspuns lui raspopitu

            ca vom juca in filme cu extraterestrii cow boy in rol de indieni-pamanteni.
          • +2 (6 voturi)    
            romaneste ... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:38)

            alin [anonim] i-a raspuns lui raspopitu

            Noroc cu tine ca te'ai prins ca Hawkins e ridicol...
            Nu stiu ce ne faceam daca nu erai tu pe lume si exista numai ridicolul asta afectat de handicap ...
            • 0 (0 voturi)    
              nu e chiar asa (Duminică, 8 ianuarie 2012, 2:01)

              slotin [anonim] i-a raspuns lui alin

              nu te baza pe faptul ca daca omul ( hawking ) spune ceva greu de inteles trebuie sa fie si adevarat ce spune ..... omul face si el ce poate si sigur are si scapari.... nu are cum sa fie perfect si sa le stie pe toate... e un cautator avid si si schimba adesea punctele de vedere.... calculul matematic si rezultatul nu ti dau sigurantza ca ai si gasit adevarul....asa ca nu l prea judeca asa de aspru pe conationalul nostru. numai de bine
      • +3 (3 voturi)    
        Opinia unui simplu om (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:30)

        Silviu [anonim] i-a raspuns lui bla

        Trebuie sa respectam parerile altora indiferent cat este de greu :) ..... poate are dreptate , sau...vrei sa-l ardem pe rug? :P
  • +4 (12 voturi)    
    Doar noaptea toate pisicile sunt negre! (Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:36)

    sylvyaun [utilizator]

    Asta inseamna sa-i judeci pe toti dupa chipul si asemanarea ta! Sigur, un scenariu posibil ar fi cel in care omenirea ar avea soarta ameri-indienilor, dar cu siguranta mai sunt si alte variante posibile. O civilizatie superioara, in sensul bun al cuvantului, ar putea actiona altfel decat asa zisii "civilizati" care au cucerit America. Doar noaptea toate pisicile sunt negre!
    • +8 (14 voturi)    
      :/ (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:25)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui sylvyaun

      Pai si ce te face pe tine sa banuiesti ca o dezvoltare tehnologica foarte inaintata aduce cu sine automat si principii morale inalte? Ti se pare ca noi astazi, cu toata dezvoltarea tehnologica fata de acum 1000 de ani, suntem mult mai evoluati moral fata de cei de acum 1000 de ani?
      Principiile morale pot fi niste concepte exclusiv umane, notiunile de bine / rau sa nu aiba niciun sens dincolo de stratosfera. Adica unii care vin de pe o alta planeta sa fie extrem de avansati tehnic dar notiuni umane ca mila/compasiunea/pacea sa nu reprezinte nimic pentru ei, sa ne striveasca sub bocanc ca pe gandaci daca au nevoie de ceva de aici. Eu sunt de acord cu SH, e foarte posibil ca o intalnire intre noi si o civilizatie extraterestra, presupunand ca aceasta exista (la fel ca si despre Dzeu, nu avem nicio dovada palpabila ca extraterestrii chiar exista), sa se termine nasol pentru noi cu o extictie in masa sau cu daune imese. Cam ce se intampla cu un roi de albine salbatice cand vrei sa le iei mierea: le afumi, le strici stupul, le iei mierea. Diferentele dintre alieni si noi pot fi similare cu cele dintre noi si albine.
      • +5 (9 voturi)    
        civilizatia noastra a evoluat in mod cert... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:55)

        gelu soferu [anonim] i-a raspuns lui rakkone

        noi, acum suntem altfel.... fata de secolele 15-16
        exemplu: exista triburi in amazon cu care nu s-a luat legatura dar pe care ii monitorizam aerian, si ei habar nu au ca exista si alte civilizatii...
        ma gandesc, ca e posibil sa faca si acei extraterestrii la fel...
        idee de altfel preluata si in StarTrek.
        • +4 (6 voturi)    
          :) (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:09)

          rakkone [utilizator] i-a raspuns lui gelu soferu

          Triburile alea sunt intamplator in zone extrem de greu accesibile si fara resurse utile pentru noi. Verifica ce se intampla cu triburile din Amazon din zone cu exploatari forestiere/petroliere ale Braziliei, sa vezi acolo exterminare care se intampla chiar acum.
          • +3 (7 voturi)    
            si totusi... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:22)

            gelu soferu [anonim] i-a raspuns lui rakkone

            nu te contrazic... dar inainte chiar daca nu aveau nimic resurse minerale de exploatat, chinuiau oamenii cu crestinizare, cumparare de sclavi, etc...
            timpurile alea s-au dus... noi am evoluat totusi, si pana la civilizatia perfecta mai avem
        • +2 (2 voturi)    
          minusuri? (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:42)

          popas [utilizator] i-a raspuns lui gelu soferu

          mai omule, de ce ai luat minusuri... habar nu am; eu consider ca ai postat un comentariu mai mult decat pertinent si decent...
      • +2 (4 voturi)    
        Eu doar vorbesc si despre o alta varianta (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:37)

        sylvyaun [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

        E adevarat ca am ajuns la o dezvoltare tehnologica mai inalta astazi, dar teama mi-e, uitandu-ma la ce se intampla in zonele de razboi si la cei care detin aceasta tehnologie - americani, rusi, chinezi etc, ca nu am devenit mai buni. Altfel nu ne-ar fi atat de frica sa nu declanseze unul dintre ei un razboi nuclear/bilogic etc. Ideea mea era ca poate, undeva in Univers lucrurile au evoluat altfel, tocmai pe principiul ca nu suntem toti la fel. Eu nu exclud posibilitatea ca alte civilizattii extraterestre sa actioneze in sensul distrugerii noastre asa cum spune si SH, eu doar spun ca nu e singura varianta posibila. Poate altii au gasit o cale sa nu distruga alte civilizatii, oricum ar fi ele. Lucrurile pot evolua si in alta directie. Ideea din Star Trek mie mi se pare ca poate fi adevarata. Doar viitorul imi va putea dovedi daca visez frumos sau nu.
        Despre principiile morale cum le numim noi, parerea mea personala este ca ele exista oriunde in Univers. Intotdeauna va exista bine si rau, la fel cum intotdeauna va exista inceput si sfarsit. Si nu cred ca sunt in mod esential diferite de principiile noastre morale DE BAZA. Subliniez in mod special acest "de baza".
        • +4 (4 voturi)    
          partial corect (Vineri, 6 ianuarie 2012, 17:20)

          rakkone [utilizator] i-a raspuns lui sylvyaun

          Principiile morale actuale au fost fundamental influentate de crestinism, fie ca ne place fie ca nu. In Egiptul antic era perfect moral sa ingropi imparateasa si toti servitorii de vii cand murea faraonul, in America precolumbiana uciderile rituale si canibalismul erau la ordinea zilei si erau perfect morale si acceptate, la romani era perfect moral sa dai oameni de mancare la lei, toata antichitatea considera perfect morala sclavia si pot sa continuu asa pana maine. Umanismul european din care a izvorat tot ce consideram noi "moral" si "bine" in ziua de azi a avut la baza crestinismul, deci fie si simpla absenta a crestinismului in istoria omenirii ar fi relevat in prezent o omenire complet diferita de ceea ce vedem acum in Europa / US si in zonele lor de infulenta. La fel si pe o alta planeta, pot fi extrem de avansati tehnologic dar complet lipsiti de moralitate referitoare la bine / rau, sa fie dominati de exemplu de dictonul "I'm the best, f*ck the rest" sau de "Ubi bene, ibi patria". Avand in vedere ca elementele chimice de pe Pamant sunt aceleasi din tot universul cunoscut inseamna ca niste posibili extraterestri ar gasi ceva utilizabil si pe la noi, daca li s-ar parea ca merita efortul poate li s-ar parea si ca "patria" poate fi pe aici. Ce alegem, riscul de a testa pe pielea noastra daca ei sunt buni sau nu (conform acceptiunii noastre) sau "keep low profile" pentru a nu fi detectati?
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns posibil (Vineri, 6 ianuarie 2012, 22:47)

        alex [anonim] i-a raspuns lui rakkone

        Pt ca o societate avansata tehnologic fara principii morale s-ar autodistruge mai devreme sau mai tarziu?
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate (Miercuri, 11 ianuarie 2012, 20:10)

        valentin rusu [anonim] i-a raspuns lui rakkone

        dar eu vad lucrurile altfel sunt miliarde de planete ca a noastra cu apa si minerale etc ma intreb de ce sar deranja o rasa extraterestra chiar avansata si lipsita de principii morale sa vina pe pamant sa ia ceva ce poate lua de pe alte planete posibil nelocuite de specii inteligente .gandestete cat de periculosi suntem din cate stiu eu exista cate aprox 8000 de arme pentru cap de locuitor pe pamant ma refer numai la pistoale sa nu mai vorbim de rachete etc deci eu cred ca nu o sa fim deranjati atata timp cat stam pe pamant insa situatia se poate schimba daca ne vom aventura in spatiu prea mult .si apoi mai este dinstantele foarte mari dintre planete .dar viitorul o sa raspunda la aceste intrebari .dar cel mai plauzibil scenariu dupa parerea mea ar fii sa existe o rasa nomada si trecand pe langa noi sa incerce sa ia ce au nevoie fie de buna voie fie cu forta .
  • +1 (9 voturi)    
    colonizare (Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:39)

    casieru [utilizator]

    suntem biologic creati sa stam aici si depindem de conditiile de aici.
    putem pleca la colonizare poate cu vre-un aparat loomotor din titaniu si creier transferat intr-un hard disk-ceva.altfel e aproape imposibil.

    iar chestia cu extraterestrii e posibil sa aiba loc si sa nu ne dam seama decat cand va fi prea tarziu.extraterestru poate fi si vre-o forma pluricelulara ( neica Asimov avea niste povesti frumoase in sensul asta).
    • 0 (6 voturi)    
      pai si... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:21)

      NewLevel [anonim] i-a raspuns lui casieru

      Pai si citind prin neica Asimov n-ai observat ca dinsu' scria "vreun" si "vreo"?
      • +1 (1 vot)    
        ...pai si ce? (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:21)

        asimache [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

        cred ca a observat ca scria cu "dansu' " inainte de "vreo".
        • +1 (1 vot)    
          :) (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:54)

          casieru [utilizator] i-a raspuns lui asimache

          asimov nu stia limba romana...:)
      • +1 (1 vot)    
        @level (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:51)

        casieru [utilizator] i-a raspuns lui NewLevel

        ora 12 e ora agramatismelor .
        citeste Asimov,nu mai comenta pe linga topic.
        :)
    • -4 (8 voturi)    
      salut (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:49)

      valid [anonim] i-a raspuns lui casieru

      tot ce spune acest "savant"este inghitit de prostime ca si cum ar fi un guru...un mesia...si e luat in seama din pacate de toate marile minti luminate ale acestui secol.E logic si atat de simplu sa gandesti ca daca ar exista aceasta posibilitate sa vina la noi alte civilizatii in primul rand nu iar interesa deloc planeta noastra secatuita si pe jumatate moarta...petrol,aur,diamante...un gunoi pentru altii mult mai civilizati decat noi care nu am reusit sa ne dam seama ca LEGEA DIN UNIVERS ESTE DRAGOSTEA...si noi ca locuitorii acestei lumi muribunde am respins aceasta de cand ADAM a ales sa se inchine unui ...razvlatit...care pierduse tocmai locul de la tronul CREATORULUI LUMILOR chiar celui ce era DRAGOSTE...se cauta solutii omenesti care de fapt sant apa de ploaie...batalia pt aceasta planeta sa dat acum 2000 de ani La Cruce...cand FIUL si-A Dat Viata pt noi ca oricine crede in EL sa aibe viata vesnica...insa atat de putini mai cred in asta tocmai din cauza unor"savanti "precum haw...e dureros
      • +2 (4 voturi)    
        nu se mai dau compensatele? (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:05)

        umoristu [anonim] i-a raspuns lui valid

        mi se pare ca nu ti-ai mai luat pastilele de multisor.....
  • +14 (18 voturi)    
    daca... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:45)

    lol [anonim]

    in primul rand, tema este reluata cu mare intarziere dupa comentariul lui Hawking de acum un an, probabil cu ocazia zilei sale de nastere si in lipsa de alt subiect.
    in al doilea rand, eu cred ca teza lui Hawking este foarte limitata. Implica ca extraterestrii ar avea nevoie de resursele nostre deci ca am fi specii asemanatoare cu o cultura, civilizatie si nevoi cu aceleasi baze si cam la acelasi nivel cu al nostru. Hawking nu a raspuns la intrebarea cum ar fi daca extraterestrii ne-ar vizita, ci a raspuns la intrebarea cum ar fi daca noi am vizita o civilizatie extraterestra mai putin evoluata cu o economie e bazata pe petrol si cu mult petrol la dispozitie. Idee expusa de altfel deja in filmul Avatar.
    De remarcat totusi ca in lumea noastra, pe planeta nostra, exista inca locuri cu triburi de oameni care nu au cunoscut civilizatia moderna si ca multe dintre ele sunt protejate si nu asimilate cum ar presupune scenariul de mai sus.
    Cat despre pronosticul dezastrului major in urmatoarea o mie de ani, cred ca cifra este aleasa la intamplare, fiindca istoria umanitatii are o vechime mult mai mare si nu cred ca a existat vreodata un dezatru natural care sa distruga macar o zecime din omenire.
    ...in fine, per ansamblu mi se pare un subiect fascinant pentru mintile slabe, un fel de manea, in termeni autohtoni :)
    • +4 (8 voturi)    
      de acord (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:13)

      danval [utilizator] i-a raspuns lui lol

      si in plus tot la cateva luni il readuc la citire pe acest om (probabil creaza multe dispute pe aici)
  • -4 (4 voturi)    
    ciocnirea inteligentelor! (Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:47)

    corado [anonim]

    daca primele lor contacte ar fi :presedintele Chuckie & premierul Tonta , am avea soarta lui Berila !!!
  • +3 (7 voturi)    
    O solutie finala non-europeana (Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:48)

    Clio [anonim]

    Hawking baga strambe, politizand vartos stiinta si istoria. Exterminarea amerindienilor s-a produs dupa "sosirea europenilor", dar nu europenii au luat caimacul noului spatiu vital, prin statalizare...
    • +2 (2 voturi)    
      Wow (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:44)

      George [anonim] i-a raspuns lui Clio

      Sa inteleg ca exterminarea a facut parte dintr-un plan de statalizare ?!
  • 0 (4 voturi)    
    Cu alte cuvinte (Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:49)

    revelare [anonim]

    extraterestrii astia, ar fi de fapt la nivelul inteligentei europenilor vestici cand cu amerindienii...
    dar cum dracul ar ajunge ei pe pamant? Mai ales ca zice ca daca am descoperi, deci noi intraterestrii sa ii descoperim pe extraterestri, nu invers.....
    pai se cam bat cap in cap lucrurile astea, cine o fi cel mai inteligent, care unde vine si deci acre e amerindianul si care colonizatorul..
    Se vede ca l-a sarutat Roza, de aia zu=icea ca cel maim mare mister din Univers e femeia... cred si eu, sa te faca dintr-o coasta,... mare mister..
  • -3 (5 voturi)    
    Scenariu de SF mai bun (Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:53)

    indianu [anonim]

    Daca am intra in contact cu o civilizatie superioara dpdv tehnologic, sau daca descoperirile stiintifice / noile tehnologii raman la dispozitia unui grup restrans de indivizi (asemeni resurselor, mai mult sau mai putin rapid), atunci:
    - am putea descoperii ca vor fi create rezervatii (sa le spunem zone metropolitane);
    - am putea afla ca suntem prea multi (probabil dpdv ecologic);
    - ar putea izbucni pandemii, etc. (se poate dezvolta)
    Suna cunoscut? :) Imi pastrez drepturile de autor!
  • -1 (5 voturi)    
    stevie (Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:58)

    yckx [anonim]

    a consumat prea multe western movies.

    o fi un fan al lui john wayne.
  • +4 (4 voturi)    
    yeah right (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:03)

    AlexRmF [anonim]

    Din cate stiu eu amerindienii au fost descoperiti, nu i-au descoperit ei pe europeni... asadar, se cam da peste cap toata ipoteza asta, apoi... daca extraterestrii sunt avansati, poate nu au nevoie de nimic din ce le putem oferi noi, in afara de diversitate culturala (amerindienii au fost furati de bogatii si pamant). sanatate Stephen Hawking, dar mai lasa-ne cu ipotezele astea bune pentru copiii de generala
  • 0 (4 voturi)    
    Inteleg ca are un handicap, dar, (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:05)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Cine a vazut filmul War of the Worlds o sa inteleaga ce vreau sa spun!

    Noi ne-am format intr-un ecosistem si ne-am format dupa el, cu el! Nici noi nu am putea coloniza alta planeta si nici extraterestri nu ar putea face asta in masura in care o sugereaza savantul.
    Singura modalitate prin care noi sau extraterestri am putea trai in alte medii decat cele natale ar fi prin construirea unor medii inchise in care sa se reproduca conditiile de pe planeta mama.
    Dupa este problema radiatiilor, sa luam de exemplu o planeta sterpa, ca marte, am putea zice, da, cream mediul nostru, ducem bacterii, plante si tot, dar radiatiile cosmice ar distruge totul, inclusiv pe noi!
    Stiu ca suna dezamagitor, dar suntem condamnati in a trai pe aceasta planeta...

    PS: Si mie imi place stargate, startreck etc., dar nu pot sa nu fiu realist
    • +1 (3 voturi)    
      corect (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:57)

      casieru [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      sau ar putea exista posibilitatea sa iti transferi capul cu ganduri cu tot intr-o inteligenta artificiala si sa te plimbi cu aia for ever.
  • +4 (4 voturi)    
    O lume mai buna (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:05)

    Victor [anonim]

    "Solutia este sa profitam de progresele stiintei pentru a ne extinde in lumi mai sigure".
    Cred ca se refera si la organizarea societatii, nu numai la conditiile fizice (ecosistem). Un nou inceput poate insemna o regandire a societatii si a regulilor ei de functionare precum si o noua "scara a valorilor" care sa premieze inteligenta, pregatirea profesionala, valorile morale si care sa modifice finalitatile dezirabile ale activitatilor umane.
    • -1 (3 voturi)    
      da (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:24)

      NewLevel [anonim] i-a raspuns lui Victor

      Asta chiar e SF, ca rasa umana sa premieze inteligenta, valorile morale etc.
  • +4 (4 voturi)    
    re (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:10)

    anamariad [anonim]

    spre deosebire de ceea ce afirma Arthur C. Clarke. Observ o diferenta de opinie.
  • -1 (5 voturi)    
    Avem dreptul sa parasim Terra? (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:16)

    Coco [anonim]

    Oare ce stie Stephen Hawking despre alte planete mai sigure? Toate sunt foarte departe si poate apartin altor lumi. Cum oare putem crede ca avem dreptul sa ne extindem ca un parazit in univers? Ar fi mai bine sa avem grija de planeta noastra si sa incetam experimentele extreme de genul LHC, cauza tuturor cutremurelor recente si a intensificarii activitatii vulcanice.
    • +3 (5 voturi)    
      Fizica si "fizicienii" (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:59)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Coco

      Daca oamenii de stiinta luau de bune idei ca ale tale de-a lungul istoriei (sa incetam experimentele extreme de genul LHC ...), astazi nu mai aveam curent electric asa ca nu mai puteai sa scrii asemenea aberatii cu ajutorul unui calculator conectat la Internet.
  • +1 (3 voturi)    
    am urmarit de-a lungul timpului ... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:36)

    ibis [anonim]

    Am urmarit de-a lungul timpului - in ultimile luni - ce a preluat presa din interviurile cu Hawking. Nu contest calitatea de om de stiinta a lui ci faptul ca isi da cu parerea despre subiecte despre care nu are cunostinte suficiente. Iar trebuie sa luam de bune ideile lui.

    Hai sa fim seriosi! Ar trebui sa se rezume la domeniile pe care le cunoaste. Iar noi sa nu mai punem botul la toate ineptiile pe care emit unii si altii care se dau mari cunoscatori a multe.
  • -3 (11 voturi)    
    Enough (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:42)

    xolv [utilizator]

    M-am saturat de ineptiile acestui mizantrop, acestui suflet gol, care intelege sa-si duca la capat suferinta razbunandu-se pe oameni. Nu pot sa cred cat de mediatizat e ca mare om de stiinta, dar el de fapt nu e nici Einstein, nici Planck. E doar o poveste credibila de marketing, asa cum a fost si Steve Jobs. Si cum oamenii sunt mai influentabili cand stropesti povestea cu suferinta umana, d-l Hawking mai da o mana de ajutor cercurilor globaliste.
    • +1 (5 voturi)    
      Cand "savantii" isi dau cu presupusul (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:02)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui xolv

      Cum arata "povestea credibila de marketing" numita "Stephen Hawking":
      Stephen Hawking a ocupat timp de 30 de ani postul de profesor de matematica la Universitatea Cambridge, post detinut si de Isaac Newton. Acest post este general recunoscut ca unul dintre cele mai prestigioase din lumea academica.
      Premiile si onorurile obtinute de Hawking:
      1975 Eddington Medal
      1976 Hughes Medal of the Royal Society
      1979 Albert Einstein Medal
      1981 Franklin Medal
      1982 Order of the British Empire (Commander)
      1985 Gold Medal of the Royal Astronomical Society
      1986 Member of the Pontifical Academy of Sciences
      1988 Wolf Prize in Physics
      1989 Prince of Asturias Awards in Concord
      1989 Companion of Honour
      1999 Julius Edgar Lilienfeld Prize of the American Physical Society
      2003 Michelson Morley Award of Case Western Reserve University
      2006 Copley Medal of the Royal Society
      2008 Fonseca Prize of the University of Santiago de Compostela
      2009 Presidential Medal of Freedom, the highest civilian honour in the United States
  • +2 (4 voturi)    
    Extraterestri prea apropiati nu exista (Vineri, 6 ianuarie 2012, 13:44)

    gigel [anonim]

    altfel prindeam noi niste unde radio de la ei. Iar aia indepartati n-au cine stie ce atractii pe pamant ca sa bata calea pana aici. Daca vor pamant si apa sigur gasesc mai aproape.


    Iar cu plecatul, ce ne tine pe Pamant sunt radiatiile de care Pamantul cu al sau camp magnetic ne protejeaza. O data indepartati bine de Pamant am fi supusi la niste radiatii foarte mari. La o excursie pana pe Marte, astronautii ar avea, estimeaza NASA, 80% sanse sa faca cancer. Cine se baga ?

    Ori facem o naveta blindata cu un camp magnetic comparabil cu al pamantului si plecam la drum prin galaxie, ori incepem sa iesim cu curaj prin cosmos, chit ca murim pe capete, sa ne adaptam la radiatii :)
    • 0 (0 voturi)    
      camp magnetic (Duminică, 8 ianuarie 2012, 8:49)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui gigel

      sau izolari de tot felul. In esenta asta nu e problema cea mare. Adevarata problema e viteza luminii... distante de 400 de ani lumina sunt relativ mici, considerand ca galaxia are 100000 de al in diametru. Totusi nu ne putem astepta in viitorul foarte apropiat sa parcurgem distante de 400 de a.l. in 400 de ani terestri. In momentul de fata ne chinuim sa ajungem in mod eficient pe orbita si sa trimitem in mod eficient sonde in sistemul solar (cum ar veni, la nivel galactic, din baie in bucatarie...) Daca ar fi sa continuam dezvoltarea propulsiei "clasice" am avea probabil propulsie nucleara sau cu antimaterie care ne-ar permite sa ne apropiem cat de cat de viteza luminii ceea ce tot ar insemna o calatorie de cateva sute bune de ani poate chiar spre o mie spre cele mai apropiate stele cu planete cat de cat locuibile. Dar atentie, suntem ENORM de departe de a avea propulsie cu antimaterie... Propulsiile neclasice cred ca ar fi cele bazate pe proprietatile cuantice ale spatiu-timpului, gravitatie cuantica si teoriile corespunzatoare. Totusi, in afara de string theory, care nu e nici pe departe o teorie completa, nu avem alte metode teoretice pentru a descrie ce se intampla de fapt. Sigur, cu fizica teoretica actuala ne-am putea imagina metode care ne-ar transporta instantaneu si fara efort de pe o planeta pe alta dar pur tehnic cred ca suntem la mii de ani distanta de asa ceva... pot sa imi imaginez diverse metode de propulsie care ar folosi diverse geometrii ale sp-timpului produse eventual prin niste metode exotice legate de ceea ce numim acum "energie intunecata"... asemenea metode ne-ar permite comunicarea si deplasarea "punct la punct" in galaxie. Daca asemenea metode sunt folosite de alte civilizatii avansate (si nu vad de ce nu ar fi - fiind singurele eficiente) pare extrem de improbabil sa descoperim vreodata o civilizatie capabila de deplasari interstelare... doar daca ei vor sa fie descoperiti...
  • +1 (1 vot)    
    Dar sunt deja aici (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:01)

    Ik [anonim]

    Extraterestru serios schimb sabie laser cu neon de 8 W tip Jeday cu teren in baneasa min 5 ha. Nu raspund la bip.
  • 0 (2 voturi)    
    Povestea e veche (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:06)

    Zummm [utilizator]

    Stirea e veche fraierii sunt noi
  • +3 (3 voturi)    
    extra - extra (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:13)

    pământean x [anonim]

    Dacă or fi undeva alte inteligenţe decât cele pământeşti şi vom fi pe traseul lor, cu siguranţă că se vor comporta conform intereselor: dacă se va dovedi că suntem buni de folosit ca hrană la animalele lor, la asta ne vor folosi, dacă vor crede că dorinţa de a ne mânca între noi îi poate amuza, ne vor pune în arenele lor să ne luptăm. Nu civilizaţia ne face mai morali, nici cultura şi nici măcar vreo religie - cel mult frica şi spaima că vom putea fi şi noi victime. iar morala nu e un principiu al vieţii, nu-i o regulă a universului. Iar specia umană nici nu se comportă ca o specie unitară ci se omoară pe rase, pe neamuri şi chiar individ cu individ. Nici o speranţă...
  • 0 (4 voturi)    
    hawking se vinde, inca, bine (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:24)

    geniul carpatin [anonim]

    26 de comentarii, care mai de care mai docte, mai in cunostinta de cauza. cu plusurile si minusurile obligatorii.

    tot pe pagina asta este un articol despre reducerea dobanzii de referinta a bnr, cu mult mai putina atentie din partea traitorilor in patria natala.
    gandesc ca este o chestie care ne afecteaza mai direct, decat posibilitatea ca lumile paralele sa se intersecteze, sa ne jucam de-a winetou si pana de soim cu niscai cow boy extraterestri.

    nici n'ar fi nevoie. i'am intoxica noi cu niscai apa de foc, droguri, tutun...
    am scpa de ei, repede.

    prefer versiunea e.t..
    e t... goooe hoome...

    and, may the force be with you, guys ! :-)
  • 0 (4 voturi)    
    unu (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:28)

    unu [anonim]

    iar bate campii asta
  • +1 (3 voturi)    
    Provocare (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:51)

    Daniels22026 [utilizator]

    "Daca extraterestrii ..."

    Prea multi daca. Extraterestrii sintem chiar noi, sau cel putin asa ne comportam unii fata de altii. E clar ca locul nostru nu-i aici. Sintem adaptati e adevarat. Dar inteligenta nu suporta nici un fel de incatusare.

    Universul e doar o provocare. Sa nu-mi spuna cineva de greselile noastre, de imoralitate, bla, bla, bla, ... Greselile sint doar calea spre succes. Habar n-am drumul spre victorie, dar nici nu trebuie sa-l stie cineva exact. Victoriile ne pindesc cu coada ochiului, rabdatoare si ne asteapta.
  • +1 (1 vot)    
    Girafe si Extraterestri (Vineri, 6 ianuarie 2012, 14:55)

    Ion [anonim]

    Nici girafe nu exista ! Eu nu am vazut nici una. Si apoi, la OTV, si Realitatea, si Antene, unde ma uit eu fiecare secunda, sa nu pierd nimic nimic, a.. si pe Trinitasss,, da....si acolo ma uit , nu se vorbeste despre girafe nici acolo. Deci...Girafele nu exista. Ca sa nu mai spun ca Tatoiu, Dana Grecu si DDD si alte super valori ale natiei noastre, nici ele nu pomensc de esssistenta girafelor. Deci sigur sigur ele nu essista. Mda......
  • -3 (5 voturi)    
    Iar? (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:01)

    M.O [anonim]

    Am doua lucruri !
    Unu , ca H N se foloseste de ceva spus cam de multisor, si asta numai ca sa faca buzz pe site!
    Doi, Hwakings asta are prea mult timp in caruciorul ala si se gindeste la prea aiurite lucruri.
    Eu il inteleg ca e inteligent dar si asta are o masura de "prostie" infasurata in jurul inteligentie.

    In Primul rind nu mai exista o alta civilizatire in univers, si asta numai pentru ca- Nu se poate explica ce a fost inainte de Big Bang. period.
    Asta pentru cei gindesc.
    • +3 (3 voturi)    
      Logica ne omoara ! (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:26)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui M.O

      Asta da logica !!!
      Oare cum de exista civilizatia umana daca nu se poate explica ce a fost inainte de Big Bang ?!
  • +3 (3 voturi)    
    Oare exista? (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:06)

    martinezu [anonim]

    Daca stam un pic si analizam care de fapt au fost miracolele carora ne datoram existenta cred ca am fi mai retinuti cind vorbim de posibilitatea unor alte fiinte avansate.
    Daca ar fi sa enumeram citeva si a sansele scad catre zero: distanta perfecta fata de steaua noastra. dimensiunea stelei noastre si tipul ei; magnetismul terestru; pozitionarea satelitului nostru natural, inclinarea axei cu un anumit grad; extintia unor animale care altfel ar fi dominat ; amestecul perfect de gaze din atmosfera. cantitatea perfecta de CO2 care a creat efectul de sera pentru a avea o clima si o temperatura perfecta..activitatea vulcanilor care a scos pamintul din era glaciala....o abatere de 0,...grade sau procente din ce este actual si noi nu am fi existat. Cred ca teoriile inca nu tin cont de toate aceste lucruri poate marunte in aparenta...unde mai adaugam ca in istora pamintului acesta a suferit numeroase schimbari uneori bruste sau uneori catastrofale. Ne putem oare gindi la civilizatii care sa dainuiasca milioane de ani? (Asta pentru a atinge capacitatea traversarii spatiunlui interstelar? )Ginditi-va numai la faptul ca o furtuna solara ne-ar putea arunca in bezna intr-o singura zi poate. Si au fost poate cu zecile numai in istoria civilizatiei noastre. Numai ca pina acum 100 de ani nu avea prea mare impact. De acum inainte oricind sintem in pericol cu actuala tehnologie.
    • +1 (1 vot)    
      the killshot (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:04)

      casieru [utilizator] i-a raspuns lui martinezu

      e un video interesant cu teoria asta cu soarele care ne "razeaza".The Killshot ii zice.

      http://www.thekillshot.com/

      n-as baga mina in foc ca asa va fi, dar tipul ala din video e convins ca va fi ceva..:)))
    • 0 (0 voturi)    
      Identici? (Vineri, 6 ianuarie 2012, 18:38)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui martinezu

      Spui asta bazandu-te pe faptul ca viata nu poate exista decat bazata pe carbon si consumand oxigen. Cu toate astea, e posibil sa existe forme de viata care nu folosesc oxigenul sau carbonul drept baza a vietii, forme de viata care supravietuiesc la temperaturi mai ridicate sau mai scazute ori in atmosfere diferite de cele de pe Pamant. Asa ca nu vad de ce ar fi musai sa existe o planeta identica Pamantului pentru a exista viata.
    • 0 (0 voturi)    
      teoriile tin cont (Duminică, 8 ianuarie 2012, 9:07)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui martinezu

      si ar ramane in total, dupa ce tin cont de mai multe lucruri decat cele spuse, intre cateva sute de mii si cateva milioane de civilizatii in galaxie, cat despre viata, ar putea fi si mai multe planete cu viata fie ea si la nivel unicelular. problema nu e daca exista ci cum sa facem sa ajungem acolo sau sa comunicam...
  • -2 (4 voturi)    
    Hawking ești .... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:48)

    ciprian [anonim]

    lipsit de orice imaginație
  • 0 (6 voturi)    
    cautati alte repere (Vineri, 6 ianuarie 2012, 15:53)

    sile [anonim]

    Exista fiinte spirtuale pe care fiintele materiale nu le pot vedea decat cu ochiii mintii.Lumea materiala este o creatie a lumii spirituale.Persoanele materiale(carnale) nu pot inteleg sau cunoaste lumea spirituala.Pe Dumnezeu nu-l pot cunoaste oamenii carnali,oicate titluri academice ar obtine de la alti oameni.Planul divin este ascuns de cei mandri si aroganti..
    • 0 (4 voturi)    
      Dogme vs argumente (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:28)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui sile

      Alta logica "de fier"! Pai nu toti oamenii sunt "carnali"? Cei care vad "fiintele spirituale" invizibile nu sunt tot "carnali"?
      Asa se intampla cand dogmele iau locul argumentelor!
    • 0 (4 voturi)    
      Dogme vs argumente (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:40)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui sile

      Alta logica "de fier"! Pai nu toti oamenii sunt "carnali"? Cei care vad "fiintele spirituale" invizibile nu sunt tot "carnali"?
      Asa se intampla cand dogmele iau locul argumentelor!
  • +1 (1 vot)    
    Independence Day!1one (Vineri, 6 ianuarie 2012, 16:22)

    Paul [anonim]

    Columb nu cred ca s-a decis sa viziteze America, cred ca a nimerit din greseala acolo, ma indoiesc ca o civilizatie care e in stare sa se deplaseze in timp util cel putin vreo 100 de ani lumina ( hai chiar si 4 ani, ca sa luam closest case scenario ) si sa ajunga din greseala prin sistemul nostru solar sunt cam 0.
    Totusi, eu raman la parerea ca pana am avea primele indicii despre cum ne-am putea intalni fizic cu o alta civilizatie o sa fim extinsi de cel putin 10 miliarde de ani, pana atunci ar fi excelent daca s-ar confirma prin SETI existenta unei astfel de civilizatii, iarasi un lucru care n-a adus absolut niciun raspuns de zeci de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    Interesant... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 22:47)

    LadyDy [anonim]

    59 de comentarii - din care foarte multe competente, la obiect si folosind un limbaj decent!
    Încurajator!
    Si bineînțeles, La Multi Ani, Stephen !
    • 0 (0 voturi)    
      asta admirez si io la romanii nostrii ! (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 13:49)

      alde priceputu [anonim] i-a raspuns lui LadyDy

      conpetenta !

      sa fie, toti 59, iubiti de soacre !

      ura la balcani !
  • 0 (0 voturi)    
    Are dreptate... (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 17:56)

    AT [anonim]

    ...daca extraterestrii nu au suflet. Oamenii au suflet, de aceea simt remuscari cand ii exploateaza si extermina pe semenii lor.
  • 0 (0 voturi)    
    UNA SPUNE Hawking... (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 21:05)

    Liviu [anonim]

    Hawking spune ceva, in articol se comenteaza altceva...
    Noi nu suntem acum sau in curand in stare sa descoperim fiinte inteligente pe alte planete!
    Si chiar daca am descoperi ar putea fi mai putin dezvoltate, la fel sau mai dezvoltate ca noi. Cele mai periculoase ar fi cele la fel de dezvoltate ca noi! Si la fel de disperate!
    Nu cred ca putem interesa o alta civilizatie din punct de vedere material!
    " Daca am gasi forme inteligente de viata in Univers" s-a spus...
  • 0 (0 voturi)    
    rromi, romani si extraterestri (Duminică, 8 ianuarie 2012, 15:46)

    Munch [utilizator]

    Oare extraterestrii o sa ne trimita inapoi tiganii cersetori?
    Un lucru e sigur: cateva OZN-uri o sa dispara misterios pe teritoriul Romaniei si o sa fie gasite la fier vechi.
  • 0 (0 voturi)    
    INTRUCHIPAREA PROSTIEI (Marţi, 10 ianuarie 2012, 14:55)

    NiceFace [anonim]

    Prostia, minciuna si lipsa credintei in SFANTA TREIME naste monstri!!! Un caz de prostie deloc unic in istoria din ultimii ani ai secolelor 20,21 dar destul de particular tinand cont ca autorul acestei prostii, este vazut un mare geniu de pseudo-savantii acestei teribile epoci! Niste romantici horror , niste copii terorizati de propriile lor obsesii si ganduri spurcate...asa putem numi pe cei de teapa lui Hawking. Cum poti numi geniu un om ce n-a vazut vreodata 20% din intreaga vietate ce exista pe Terra! Spatiul este un necunoscut, un mister ce va ramane mister pentru noi, este creatia nemarginitului Dumnezeu, un spatiu pe care nu vom avea cum s ail intelegm. Ne depaseste!!! Iata ce aflam din Sfanta Scriptura! "Domnul a grăit către Iov, sluga Sa, când i-a grăit prin nor: «Unde erai tu, când am întemeiat pământul? Arată-Mi, dacă ai pricepere! Cine a pus măsura lui, dacă ştii? Sau Cine este Cela Ce a întins asupră-i măsura? Sau peste ce s-au aşezat cercurile sale?» (Iov 38, 1; 4-6) Au nu a arătat prealimpede Dumnezeu că toate cu puterea Sa stau, şi nu prin mulţimea, greutatea sau mărimea lor? " ... Si vine neica nimeni din secolul minciunii cu teorii mai proaste ca ale unui copil....NIMIC FARA DUMNEZEU !!!


Abonare la comentarii cu RSS




Vremea la


/
Maine:
|


Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri