O gaura neagra enorma, in afara normelor obisnuite, a fost descoperita intr-o galaxie indepartata

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 28 noiembrie 2012, 20:49 Science - Spatiul

Astronomii cred ca au descoperit cea mai mare gaura neagra observata vreodata, un monstru cu o masa echivalenta cu 17 miliarde de Sori, in centrul unei galaxii indepartate, scrie AFP.

Aceasta gaura neagra este atat de mare incat reprezinta 14% din masa totala a galaxiei sale, fata de doar 0,1% in mod obisnuit. O proportie atat de mare incat ar putea constrange oamenii de stiinta sa-si revizuiasca teoriile privind formarea galaxiilor.

"NGC 1277" este situat la 220 milioane ani lumina fata de noi, intr-o galaxie de zece ori mai mica decat Calea Lactee. Diametrul gaurii negre este enorm: de 11 ori mai mare decat orbita planetei Neptun in jurul Soarelui.

"Este intr-adevar o galaxie insolita", rezuma, intr-un comunicat, Karl Gebhardt, de la Universitatea Texas din Austin.

"Este aproape in intregime o gaura neagra. Ar putea fi primul obiect dintr-o noua clasa, gaurile negre galactice", adauga cercetatorul, co-autor al studiului publicat miercuri de revista britanica Nature.

NGCC 1277 este cu siguranta a doua cea mai mare gaura neagra identificata. Masa numarului unu actual, descoperita in 2011, nu a fost calculata inca cu exactitate si oscileaza intre 6 si 37 de miliarde de ori masa Soarelui.

Gaurile negre sunt fortele cele mai puternice din Univers, creand un camp gravitational atat de intens incat nici macar lumina nu poate scapa.

O gaura neagra de masa stelara se formeaza la moartea unei stele si poate continua sa creasca inghitind alte stele sau fuzionand cu alte gauri negre, formand uneori acele gauri negre super-masive care ocupa centrul galaxiilor.

Dar NGC 1277 pune in discutie aceasta teorie, prin marimea sa disproportionata in raport cu galaxia-gazda.

"Galaxia care gazduieste aceasta gaura neagra s-a format acum in urma cu peste opt miliarde de ani si nu pare sa se fi schimbat foarte mult de atunci", a subliniat Institutul Max Planck, care a condus studiul.

"Oricare a fost procesul care a dat nastere acestei gauri negre gigant, ele au actionat in urma cu foarte mult timp", potrivit Institutului.

astronomii.... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 22:55)

translativus [utilizator]

....se inseala. Cea mai mare gaura neagra este in Romania, dupa jaful organizat al escrocilor si mai avem inca doua gauri si mai negre in constiinta lui kkrau si a plagiatorului mincinos.
    Aici este cea mai neagra bezna !!!
      postaci plictisitori (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 23:23)

minos [utilizator] i-a raspuns lui translativus

cum se face ca postacii astia sunt peste tot pe hotnews? chiar nu putem avea o zona apolitica? mai lasati-ne ca sunteti toti penibili, Uslisti sau pdlisti.
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 23:38)

[anonim]

Mega Univers (Miercuri, 5 martie 2014, 23:18)

Totuleposibil [utilizator] i-a raspuns lui

Am avut sa spunem o revelatie referitor la expansiunea accelerata a Universului si nasterea sa. Am descris un mecanism simplu in care Mega Gaura Neagra care are masa echivalenta cu masa intregului Univers. Aceasta Mega Gaura Neagra se face vinovata de nasterea Universului si inplicit de expansiunea accelerata. E o noua viziune care nu am gasit-o in nici o teorie, doar daca mi-a scapat, tot ce e posibil. Puteti da cautare pe google " mega univers gabar" sau intrati pe urmatorul linck daca va fi afisat www.http://configurationofthemegauniverse.blogspot.ro/ . Acest concept sustine faptul ca exista Mega Univers care este format in fapt de o infinitate de Mega Gauri Negre si Universuri.
    Teoria mea favorita asupra Big Bangului (Joi, 29 noiembrie 2012, 0:05)

Alui [utilizator]

E ca acesta a fost de fapt momentul crearii gaurii negre in interiorul căreia exista universul nostru. Asta înseamnă ca in orice gaura neagră exista un univers. Așa se explica foarte simplu dilatarea accelerata a universului, din perspectiva noastră.