NASA a lansat cu succes joi seara un telescop pentru a descoperi secretele din atmosfera inferioara a Soarelui, regiune in mare parte necunoscuta care formeaza vanturile solare si razele ce lovesc Pamantul in mod regulat. Oamenii de stiinta vor sa afle mai multe detalii despre radiatiile ultraviolete

Lansarea acestui satelit numit IRIS, de la "Interface Region Imaging Spectrograph" a fost facuta de catre o racheta Pegasus XL de la compania americana Orbital Sciences.

Racheta a fost montata la ora 02:27 GMT (vineri) la aproximativ 150 km de coastele Californiei la peste 12.000 de metri altitudine deasupra Pacificului. IRIS, o misiune de 182 de milioane de dolari, a fost plasata pe orbita cu succes, la 643 km deasupra Pamantului inainte de implementarea panourilor solare.

Acest telescop este capabil sa ia imagini de inalta rezolutie la intervale de cateva secunde din aceasta regiune foarte putin explorata, pana in atmosfera Soarelui, situata intre suprafata sa si coroana carese intinde pe milioane de kilometri.