Telescopul spatial Kepler a dus la descoperirea unei planete de dimensiunea Pamantului la 500 de ani lumina departare intr-o zona unde conditiile pot favoriza viata, arata un comunicat NASA. "Planeta Kepler-186f poate fi considerata un verisor al pamantului, nu un frate geaman. Are multe caracteristici asemanatoare cu Terra", spune unul dintre oamenii de stiinta care au participat la cercetari.

Kepler-186fFoto: NASA

Telescoapele performante au dus in ultimii ani la descoperirea unor planete in asa numitele "zone locuibile circumstelare", insa toate sunt cu cel putin 40% mai mari decat Terra. Noua planeta descoperita, Kepler-186f, are dimensiuni asemanatoare cu Terra si este telurica (corp pietros).

"Stim o singura planeta pe care exista cu certitudine viata: Pamantul. Cand cautam viata in afara sistemului nostru solar ne concentram pe gasirea unor planete cu caracteristici asemanatoare cu ale Terrei", explica Elisa Quintana de la SETI Institute. "Gasirea unei planete de dimensiuni comparabile cu Terra in zona locuibila reprezinta un mare pas inainte", mai spune ea.

Habitable zone sau sau "zona locuibila circumstelara" este un termen astronomic care se refera la planete pe care exista conditii ce pot favoriza prezenta unor forme de viata. Conditiile trebuie sa fie apropiate de cele terestre, pentru a asigura existenta apei in stare lichida. Pntru a fi in zona locuibila, o planeta nu trebuie sa fie nici prea departe de stea, nici prea aproape de ea, ci la o distanta potrivita. Prezenta unei planete in aceasta zona nu inseamna insa ca pe ea se va gasi neaparat viata.

Kepler-186f se gaseste la 500 de ani lumina de Terra si sistemul din care face parte contine alte patru planete ce orbiteaza in jurul unei stele ce are jumatate din masa si dimensiunile Soarelui.

"Descoperirea planetei Kepler-186f reprezinta un pas semnificativ catre gasirea unor lumi similare cu Terra", spune Paul Hertz, director al diviziei de astrofizica la NASA.

"Planeta Kepler-186f poate fi considerata un verisor al Pamantului, nu un frate geaman. Are multe caracteristici asemanatoare cu Terra", spune Thomas Barclay, om de stiinta la Bay Area Environmental Research Institute Ames., co-autor al lucrarii despre noua planeta.

"Faptul ca se afla in zona locuibila nu inseamna ca aceasta planeta este propice vietii. Temperatura de pe aceasta planeta e puternic legata de tipul de atmsofera", mai spune Barclay.