NASA identifica o potentiala tinta pentru misiunea de relocare a unui asteroid

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 21 iunie 2014, 22:43 Science - Spatiul

Redare artistica: Bratul robotizat redirectionand un asteroid
Foto: NASA
NASA planuieste sa captureze un mic asteroid, care a trecut aproape de Pamant in urma cu trei ani si care va reveni in 2014, si sa il redirectioneze pe o orbita controlata in jurul Lunii, transmite Reuters.

Asteroidul, cunoscut sub numele de 2011 MD, este unul dintre cei noua candidati de pe lista de potentiala relocare realizata de NASA.

De indata ce asteroidul va fi repozitionat cu ajutorul unui brat robotic la aproximativ 75.000 km deasupra suprafetei Lunii, NASA vrea sa trimita pe corpul cosmic astronauti care sa colecteze probe.

Misiunea are drept scop testarea tehnologiilor si echipamentelor necesare pentru o posibila expeditie umana pe Marte.

Studii realizate recent de catre telescopul spatial Spitzer al NASA arata ca MD 2011 are un diametru de circa 20 de metri, aproximativ dimensiunea unui camion.

"Ai putea pune acest asteroid in garajul de acasa", le-a spus astronomul David Trilling, de la Northern Arizona University din Flagstaff, reporterilor.

Asteroidul 2011 MD - imagine realizata de Telescopul Spatial Spitzer in februarie 2014 / Foto: NASA

Asteroidul, descoperit in 2011, are o masa de aproximativ 100 tone. Oamenii de stiinta banuiesc ca este posibil sa fie de fapt o gramada de roci, tinute impreuna de gravitatie si de alte forte. Sau ar putea fi o roca masiva inconjurata de pietre mai mici si de praf. Un alt scenariu ar fi neasteptat.

"Se credea ca asteroizii mici, cum ar fi 2011 MD, sunt formati dintr-o singura roca sau un singur bolovan care pluteste in spatiu", a aratat Trilling, care este co-autorul unui studiu pe 2011 MD publicat joi in Astrophysical Journal Letters.

NASA a descoperit aproximativ 11.000 de asteroizi care orbiteaza in apropierea Pamantului si adauga lunar pe lista aproximativ 100 de noi asteroizi. Pana in prezent, noua asteroizi sunt considerati a fi corespunzator pozitionati pentru o capturare si relocare in intervalul 2020 - 2024.

O alta optiune este smulgere unui bolovan dintr-un asteroid mare si repozitionarea acestei bucati pe orbita Lunii. Indiferent de varianta aleasa, misiunea va costa aproximativ 1,25 miliarde dolari, precizeaza NASA.

Totodata, NASA a selectat 18 concepte de misiuni pe asteroizi si propuneri de tehnologie pentru contractele de studii de sase luni, in valoare totala de 4,9 milioane dolari.

Printre companiile castigatoare se numara gigantii aerospatiali Boeing si Lockheed Martin dar si startup-uri precum Deep Space Industries si Planetary Resources Development Corp, ambele planificand sa mineze de asteroizi in scopuri comerciale.

... (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 23:54)

rocknum [utilizator]

poate fac vreo greseala si il trimit pe pamant :)
      nu din greseala... (Duminică, 22 iunie 2014, 10:51)

villa [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

ci il pun in garaj, il tin in lesa si ii dau drumu peste vreun Irak/Rusia...
      nicio problema (Duminică, 22 iunie 2014, 13:42)

outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

La dimensiunea asta nu e periculos deloc. Nu numai ca nu ar ajunge mare lucru pe Pamint, dar probabilitatea sa cauzeze distrugeri e ff. mica.
      Poate pică... (Duminică, 22 iunie 2014, 23:01)

TimantiusRaptor [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

...pe Casa Poporului și ne lasă fără floarea aleșilor națiii,,,
    Trambulina va fi suficienta pana la asteroid ? (Duminică, 22 iunie 2014, 16:39)

ddutz [utilizator]

Cu ce vor zbura pana la astreroid, calare pe o gasca salbatica ? Si cu ce-l vor remorca, tot cu gasca ?
    Si de ce in jurul lunii, cand este destul loc in jurul pamantului ? Numai ca sa fie mai scump ?
    Oricum, pana nu le da acceptul rusii, ("trambulina" ruseasca numita racheta) fac vorbe de claca.
    Rau au ajuns americanii, sa nu aiba vehicol de decolare in cosmos propriu. Pana si indienii au, si in curand iranienii.
    Cu astia ne-am inhaitat noi la Deveselu ?