Astronomii au detectat vapori de apa in atmosfera unei planete de marimea lui Neptun ce orbiteaza o stea ce se afla cu mult in afara sistemul nostru solar, potrivit The Guardian.

Redare artistica: Atmosfera planetei HAT-P-11bFoto: NASA/JPL-Caltech

Observatiile facute asupra planetei care se afla de 120 de ani lumina de Pamant, in constelatia Cygnus, au relevat faptul ca in atmosfera ei se gaseste mai mult hidrogen, din care aproximativ 25% in vaporii de apa.

Planeta este o sfera de gaz cu temperaturi de suprafata de 600C, studiile viitoare urmand sa descopere daca exista forme de viata. Spre deosebire de alte planete similiare care sunt greu de cercetat din cauza atmosferei dense si a norilor, aceasta planeta are cerul mai putin noros si permite un studiu mai clar.

Planeta, numita HAT-P-11b, orbiteaza foarte aproape steaua ei, astfel ca temperaturile de la suprafata planetei ajung la mai mult de 600C, iar un an trece in cinci zile terestre.

Importanta acestei descoperiri este descrisa plastic de catre cercetatorul Eliza Kempton de la Grinnell College din Iowa: "Cautarea absorbtiei vaporilor de apa in atmosfera unei exoplanete care graviteaza foarte aproape de steaua sa este asemanatoare cu cautarea unei insecte care trece prin fanta de lumina a unui far de coasta", a scris ea.