O tanara de 23 de ani, ce inca nu a absolvit facultatea, a facut o descoperire astronomica remarcabila, dovedind existenta unor tuburi de plasma invizibile, uriase, ce inconjoara Pamantul, scrie News.Com.Au.

Descoperire importantaFoto: news.com.au

Folosind radio-telescopul Murchison Widefield Array (MWA) pentru a obtine o perspectiva 3D a atmosferei pamantului, Cleo Loi, in varsta de 23 de ani, a descoperit existenta unor structuri complexe, multi-nivelate, din plasma.

Structurile se formeaza undeva la 600 de km deasupra pamantului, in ionosfera si continua sa urce in altitudine pana in plasmasfera. "Acestea apar acolo unde atmosfera neutra se sfarseste si facem tranzitia spre plasma cosmosului", a declarat Loi. Fenomenul apare in momentul in care electronii atomilor neutri din acest strat al atmosferei sunt bombardati de fluxul de fotoni emis constant de soare. Insa particulele ionizate se structureaza sub forta campului magnetic al Pamantului, luand forma unor tuburi circulare aflate in miscare.

Tanara a declarat ca descoperirea ei nu a fost initial luata in considerare, sub argumentul ca acestea erau determinate de imperfectiuni in imaginile surprinse de telescop. "Cand am vazut rezultatele, multi dintre colaboratorii mei seniori au considerat rezultatele ca fiind "prea bune pentru a fi adevarate"". Cu toate acestea Cleo Loi a reusit sa-si convinga colegii ca acestea erau reale, iar studiul a fost publicat in Geophysical Research Letters, o prestigioasa revista de specialitate.

Tanara spune ca tuburile de plasma aflate in miscare ar putea distorsiona datele venite din spatiu, in special in cazul sistemelor de navigare prin satelit. Pe de alta parte, ar putea insemna ca am putea fi nevoiti sa reevaluam teoriile noastre asupra modului in care galaxiile, sorii si norii de gaz se comporta.