Inginerii de la Jet Propulsion Laborary (JPL), din cadrul NASA studiaza concepte pentru roboti care ar putea pluti pentru multa vreme in atmosfera planetelor gigante, informeaza site-ul NASA.

Concept de "windbot" care sa pluteasca in atmosfera planetei JupiterFoto: NASA

Acesti “windbots” ar putea folosi turbulentele si suflul vanturilor pentru a produce energie.

Romanul Adrian Stoica, principalul cercetator in domeniul “windbots” de la JPL, explica acest concept cu ajutorul unui exemplu din natura.

“O samanta de papadie este foarte buna la a ramane in aer. Se roteste cand cade, creand forta de ridicare, ceea ce ii permite sa pluteasca mult timp, purtata de vant. Vom studia acest efect in planurile pentru “windbots”, spune romanul de la NASA.

Stoica si colegii sai apreciaza ca, pentru a ramane in aer mult timp, un windbot trebuie sa foloseasca energia existenta in atmosfera planetei.

Energia probabil ca nu va fi solara deoarece sonda ar putea sta multa vreme pe partea intunecata a planetei.

De asemenea, sursele de energie nucleare ar fi o problema din cauza greutatii lor.

Dar vanturile, variatiile de temperatura sau chiar campul magnetic al planetei ar putea sa fie surse de energie pe care o sonda atmosferica sa le foloseasca.

O reprezentare artistica furnizata de NASA arata un windbot plutind prin atmosfera planetei Jupiter, extragand energie din vanturile puternice. Acest concept arata un poliedru cu sectiuni care se rotesc pentru a absorbi energia vantului pentru a crea forta de ridicare, desi sunt explorate si alte configuratii care ar putea fi functionale.