Descoperirea de apa pe Marte starneste noi sperante de gasire a vietii pe Planeta Rosie / Prima misiune umana, la orizontul anilor 2030

Marţi, 29 septembrie 2015, 10:43 Science - Spatiul

Scurgeri de apa pe versantii lui Marte
Descoperirea de apa pe Marte, anuntata luni de NASA, trezeste noi sperante de descoperire a vietii pe Planeta Rosie si ar putea constitui o pretioasa resursa pentru o viitoare misiune umana si, de ce nu, o colonizare, scrie AFP.

"Avem acum posibilitatea de a merge pe Marte pentru a gasi, eventual, viata", a declarat John Grunsfeld, administrator adjunct al NASA.

"Cred ca asta va stimula inginerii nostri si oamenii de stiinta pentru a investi in instrumente capabile sa detecteze viata", a adaugat fostul astronaut.

"Avem capacitatea sa mergem pe Marte pentru a studia aceste intrebari privind viata si pentru a le raspunde. Nu mai e o chestiune abstracta, ci concreta", a spus si Jim Green, seful pentru stiinte plantare la NASA.

Acesti oameni de stiinta au explicat ca posibilitatea unei vieti microbiene pe Planeta Rosie este "foarte mare" si ca exista probabil panze de apa subterane.

"Pentru mine, probabilitatea unei vieti microbiene pe suprafata lui Marte este foarte ridicata", considera Alfred McEwen, cercetator la Universitatea din Arizona si principalul responsabil al sistemului de captare de imagini (HiRISE) de la bordul sondei americane care a efectuat aceasta descoperire.

Aceasta viata nu ar putea, probabil, sa existe decat in subsol, deoarece suprafata lui Marte este inospitaliera, cu raze ultraviolete ale Soarelui care distrug orice forma de viata pe care o cunoastem in prezent, explica acesti astronauti, invocand slaba densitate a atmosferei martiene, formata in proportie de 95% din CO2, care nu ofera nicio protectie.

Michael Myer, responsabil stiintific al programului de explorare a planetei Marte la NASA, a  precizat ca nu se stie de unde provine aceasta apa responsabila de urmele care apar pe pantele abrupte ale lui Marte in timpul sezoanelor mai putin reci, inainte de a disparea, cand temperaturile scad. Acest fenomen a fost observat pentru prima oara in 2011.

Apa subterana?

Apa ar putea sa se gaseasca in subsolul lui Marte, deoarece nu ploua aici, a aratat acesta, si este "imperativ" sa se identifice alte locuri mai accesibile unde se produce acest fenomen, precum si cautarea de surse subterane de apa.

"Banuim doar ca aceste locuri exista deoarece avem cateva indicii stiintifice care ne lasa sa credem asta", a spus John Grunsfeld, care a adaugat ca este vorba de "o cale de explorare fascinanta in viitor".

Daca exista suficienta apa pe Marte, ar putea fi posibila cultivarea de plante in interiorul unor sere, spune fostul astronaut. Avand in vedere ca aceste plante folosesc dioxidul de carbon, generand oxigen, ar putea fi un mecanism util pentru viitorii exploratori, prin producerea de hrana si un mediu respirabil.

Responsabilii NASA sunt increzatori in capacitatile viitoarelor misiuni de explorare prevazute in urmatorii cinci ani, pentru a smulge si mai multe secrete Planetei Rosii.

Astfel, NASA va lansa in martie 2016 un vehicul de explorare denumit InSight, care va permite pentru prima oara explorarea subsolului planetei. Acest instrument "ar putea descoperi straturi acvifere, ceea ce ar reprezenta un enorm pas inainte" pentru pregatirea resurselor necesare viitoarelor misiuni umane, a explicat John Grunsfeld.

Agentia Spatiala Europeana (ESA), in cadrul viitorului sau program ExoMars, prevede sa lanseze in 2016 o sonda care sa orbiteze in jurul lui Marte, urmata, in 2018, in colaborare cu Rusia, de un robot si o platforma de explorare la suprafata planetei. Obiectivul este detectarea de metan si de alte semne de activitate biologica.

In fine, in 2020, Statele Unite vor trimite un nou robot de explorare, similar cu Curiosity, dar mult mai sofisticat, pentru a preleva esantioane de sol martian care sa fie aduse pe Terra.

Agentia spatiala americana are in vedere o prima misiune umana spre Planeta Rosie la orizontul anilor 2030.

Well..conferinta de presa la NASA: Viata pe Marte? (Marţi, 29 septembrie 2015, 10:54)

Mitica Palarierul [anonim]

Well..conferinta de presa la NASA:

"Este viata pe Marte?" - intreaba un reporter.

"Well ... vineri seara mai misca ceva, insa in restul saptamanii ... e plictiseala M A R E !" - raspunde seful echipajului nvetei Mars Explorer XXXIII....

"Patria si Dreptul Meu!"
    .
    Mda... (Marţi, 29 septembrie 2015, 11:41)

Hocus Pocus [anonim]

Rusii ar putea fi de folos trimitand celebra lor zama de varza murata. Ar ajuta bacteriile betive sa-si revina din matoleala.
    Si cu viata de pe Pamant ce facem? (Marţi, 29 septembrie 2015, 11:55)

Luchian [utilizator]

Se cheltuie miliarde pentru a gasi viata pe alte planete, in timp ce pe Pamant se moare de foame, se moare in razboaie sau de diferite boli si se distrug ecosisteme intregi cu plante si animale.

Macar stim de ce cautam viata si pe alte planete...
      Asa a fost mereu pe Pamant (Marţi, 29 septembrie 2015, 13:36)

Bibanul [anonim] i-a raspuns lui Luchian

Oamenii au fost si vor ramane exploratori - este una dintre cele mai importante caracteristici ale speciei noastre.

Indiferent cum stau lucrurile pe planeta noastra, este imperativ sa tindem spre univers. Razboaie, murit de foame si boli au existat dintotdeauna, insa nu ne-au oprit din explorare.
        O familie de exploratori... (Marţi, 29 septembrie 2015, 17:55)

Luchian [utilizator] i-a raspuns lui Bibanul

Sa presupunem ca o familie n-are destui bani sa se intretina. Parintii se imprumuta si de banii obtinuti isi cumpara niste arme, niste otrava, niste unelte de explorator si unul din parinti pleaca in explorare pe o insula pustie cautand urme de viata, lasandu-si familia sa moara de foame, omorand niste oameni, otravind niste animale, dand foc la niste paduri, afirmand cu tarie ca stramosii lui toti au fost exploratori. Celalalt parinte impreuna cu copiii si restul lumii privesc la tv cu admiratie cum primul parinte este prezentat ca un erou national.
        Familia ar fi o tara, un parinte ar fi o parte din guvern, celalt parinte alta parte din conducerea tarii, copiii ar fi cetatenii, si restul lumii, noi.

S-ar putea sa fi ajuns deja sa ii dam dreptate Sf. Antonie cel Mare care spunea ca vor veni vremuri cand oamenii vor inebuni, si cand vor vedea ca unul nu este ca ei il vor numi pe el nebun.

Poate ca ari fi fost mai intelept sa ne cercetam pe noi insine inainte sa ajungem la univers.
          O civilizatie de exploratori (Miercuri, 30 septembrie 2015, 10:05)

Bibanski [utilizator] i-a raspuns lui Luchian

Mda, sau poate ca ar fi mai intelept sa ramanem exploratori, ca si pana acum, si sa lasam "sa presupunem" deoparte.
      mmm (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:08)

gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui Luchian

nu e treaba NASA sa-i hraneasca pe cei care mor de foame. chiar daca sunt crize umanitare, razboaie, ecosisteme distruse, nu inseamna ca trebuie sa ne oprim din explorare. fiecare chestie trebuie abordata de catre organismele competente. ca se poate face mai mult pentru a rezolva unele probleme, asta e altceva.

ca veni vorba, tu ai hranit azi vreun muritor de foame?
        NU (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:28)

Gigi [anonim] i-a raspuns lui gica pantalon

Daca pe pamant nu am fost in stare sa mentinem pace si un ecosistem echilibrat macar sa dam sanse altor generatii o sansa de viata mai buna.
      de citit (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:47)

hdd [utilizator] i-a raspuns lui Luchian

ar trebui pus "sticky" la fiecare stire cu Marte.
      Perceptie distorsionata (Vineri, 2 octombrie 2015, 14:27)

Gicu [anonim] i-a raspuns lui Luchian

Vad ca multi au impresia gresita cum ca pentru cercetarea spatiala s-ar aloca de catre statele implicate niste resurse financiare colosale. In realitate resursele alocate sunt relativ mici in comparatie cu cele rezervate altor domenii. De exemplu, bugetul anual al NASA se situeaza undeva in jurul sumei de 17 miliarde $, in timp ce cel al Pentagonului insumeaza vreo 610 miliarde $ - bugetul NASA reprezentand mai putin de 3% din bugetul armatei americane.
      Iar mult mai multe resurse financiare sunt consumate aiurea de privati in activitatea economica obisnuita, de ex. in mass-media producatoare de mult junk informational la nivel global(in special in partea ei de entertainment) sau in n-spe mii de activitati sportive in care doar o mana de oameni fac de fapt miscare in timp ce alte cateva milioane se holbeaza doar la transmisiile televizate ramanand in continuare in stadiul de couch potatoes in casele proprii etc.
    Cascaval rosu (Marţi, 29 septembrie 2015, 13:57)

Marian74 [utilizator]

Eu zic ca au gasit cascaval pe Marte, suficient ptr. cateva generatii de angajati NASA.
    Odiseea Mincinoasa a NASA continua... (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:14)

Sutcivni [utilizator]

Spatiul Cosmic, Planetele, Sistemul Solar, Satelitii, Aselenizarea, SIS, etc..., sunt bani cheltuiti pentru programarea goyimilor. Tot ceea ce v-am enumerat nu sunt reale ci doar inventii. Pana sa ajunga pe Marte au mers in Groenlanda unde au filmat robotul Curiosity.

TREZITI-VA GOYIMILOR!

P.S.: Nu uitati, Pamantul este plat ci nu sferic asa cum va mint Controlorii. Verificati voi insiva!

medicamente (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:30)

gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

not sure if troll or really stupid
        Odiseea Mincinoasa a NASA continua...... (Marţi, 29 septembrie 2015, 15:34)

Sutcivni [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

Hey Shlitz! Pe ce te bazezi cand faci o asemenea afirmatie? Deh, la 1000 mile pe ora de invarteala ''planetara'', nu mai rezonezi asa cum ar trebui.

Hey Pants, studiaza&cerceteaza si apoi vorbesti...
          si tu ce ai studiat ? (Marţi, 29 septembrie 2015, 17:00)

un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

youtube?
          oamenii destepti sunt plini de indoieli, oamenii prosti sunt plini de certitudini.
          tu le stii pe toate nu?
          si aselenizarea a fost de fapt filmata intr-un studio pe Marte....
      asta voteaza? (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:48)

hdd [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

probabil ca da
      :)) (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:55)

Bibanski [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

Nota 10 la compunere libera! As vrea si un capitol despre ce se intampla cand ajungi la margine si cazi in gol.
        Odiseea Mincinoasa a NASA continua......... (Marţi, 29 septembrie 2015, 17:39)

Sutcivni [utilizator] i-a raspuns lui Bibanski

Pentru stiinta matale, studiaza&cerceteaza si vei incepe sa-ti pui intrebari. Ia nise materiale despre flat earth si mai vorbim. Doar ca nu vorbi fara sa stii! In plus zboara cu avionul si vei vedea ca nu mergi nici in jos, nici in sus, marea majoritate a zborului este paralel cu taramul Pamant.

Flat Earth - The Edge of Awakening Documentary

Under The Dome - Full Documentary

Flat Earth FOR DUMMIES

TREZITI-VA GOYIMILOR!
          Voi studia (Miercuri, 30 septembrie 2015, 9:46)

Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

Cand voi vedea o picatura de apa luand spontan forma unui disc. Cat timp va fi sferica va las pe dvs sa studiati flat Earth.
          :)) (Miercuri, 30 septembrie 2015, 10:02)

Bibanski [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

Am facut parte din Flat Earth Society (http://www.theflatearthsociety.org/cms/), evident, din motive de divertisment. Expresiile "studiaza" si "pamantul e plat" nu au ce sa caute in aceeasi fraza. In plus, tu vrei sa "studiez" materiale pe YouTube - asta e marea ta sursa?

In fine, sunteti foarte simpatici!

Da-mi si mie poza cu capatul pamantului, n-am mai vazut de multa vreme marginea si imi e cam dor :)
          ti-am dat minus (Sâmbătă, 3 octombrie 2015, 13:21)

kripton [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

inainte sa citesc ULTIMA aberatie,mi-au ajuns precedentele.
          si ca sa intelegi ca ai parcurs doar 1/2 din drumul spre ratacirea absoluta afla ca nen-tu adolf (fuhrerul,ala cu ww2)credea ca pamantul nu e plat cum cred iluminatii like you ci concav!!
          soarele s-ar afla in mijlocul lui iar noi ne aflam undeva la periferia cavernei. prin 1942 waffen ss a trimis un desant in islanda(ocupata de britanici....dar cate nu facea ss pt stiinta national socialista?) sa emita semnale radio care reflectate intr-un anume fel,urmau sa ''dovedeasca'' aberatia k fiind adevarata.
          asa ca mai studiaza,genialule.
      omule (Sâmbătă, 3 octombrie 2015, 13:12)

kripton [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

esti de o prostie inspaimantatoare.
      prima masuratoare corecta a diametrului pamantului
      a fost facuta de grecul eratostene pe la 250 ien (daca stii ce este ien - inaintea erei noastre)
      si ca pamantul e rotund au bagat de seama astronomii greci privind umbra lui proiectata pe luna in timpul eclipselor
      ce bine era daca iti vedeai de carte in scoala generala.
    primii pamanteni care vor ajunge pe Marte (Miercuri, 30 septembrie 2015, 11:03)

kkciosuldelahamangia [utilizator]

se pot apuca de olarit.
    m-as bucura (Sâmbătă, 3 octombrie 2015, 13:25)

kripton [utilizator]

sa prind in timpul vietii mele un desant uman pe marte
    e de discutat cat ne vor spune din ceea ce vor gasi acolo.
    insa problema e alta: aici pe pamant se ingroasa gluma. e de discutat daca peste 10 ani mai avem internet sau ne omoram intre noi pt un sac de cartofi.
    ma indoiesc ca omenirea este capabila sa faca fata propriei inclinatii catre lacomie si violenta,acum cand sunt tot mai multe arme nucleare iar psihiatria este viitorul in patologia umana inaintea cancerului si maladiilor cardiace.