NASA a anuntat noua descoperire despre Pluto: "Cer" albastru si regiuni de apa inghetata pe planeta pitica

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 8 octombrie 2015, 21:08 Science - Spatiul

Pluto
Primele imagini color ale invelisului de ceata din atmosfera planetei pitice Pluto, surprinse saptamana trecuta de misiunea New Horizons, dezvaluie ca acesta are o culoare albastra, a anuntat joi NASA, potrivit Mediafax. In plus, sonda spatiala a detectat si numeroase mici regiuni expuse de gheata lichida pe suprafata Pluto.

"Cine s-ar fi asteptat la un cer albastru in Centura Kuiper? Este splendid", a declarat Alan Stern, investigator principal al misiunii New Horizons.

Particulele propriu-zise de ceata sunt probabil gri sau rosii, insa modul in care acestea disperseaza lumina albastra a captat atentia echipei de cercetatori ai misiunii New Horizons, se arata in anuntul facut joi de NASA.

"Acea nuanta izbitoare de albastru ne ofera informatii despre dimensiunea si compozitia particulelor de ceata", explica omul de stiinta Carly Howett.

"Un cer albastru rezulta, de multe ori, din dispersia razelor solare de catre particule foarte mici. Pe Pamant, acele particule sunt molecule foarte mici de azot. Pe Pluto, acestea par sa fie particule mai mari - dar tot relativ mici - asemanatoare funinginei, pe care le numim <tholine>", continua Howett.

In acelasi anunt facut joi de NASA, se precizeaza ca sonda spatiala New Horizons a detectat numeroase regiuni mici si expuse de apa inghetata pe Pluto.

Descoperirea a fost facuta cu ajutorul informatiilor colectate de un aparat de cartografiere aflat pe aceasta misiune, denumit Ralph.

"Intinderi vaste de pe Pluto nu prezinta expuneri de apa inghetata pentru ca sunt camuflate, aparent, de alte gheturi mai volatile de pe cea mai mare parte a planetei", explica omul de stiinta Jason Cook.

"Intelegerea motivului pentru care apa apare exact in acele locuri si nu in altele reprezinta o provocare pe care o aprofundam", mai spune omul de stiinta.

Un aspect curios al acestei descoperiri il reprezinta faptul ca zonele care prezinta cele mai evidente indicii de apa inghetata corespund celor de culoare rosu aprins din imaginile color publicate recent de NASA.

"Sunt surprinsa ca aceasta apa inghetata este atat de rosie", sustine Silvia Protopapa, un alt membru al echipei de cercetatori care se ocupa de acest caz. "Nu intelegm deocamdata relatia dintre apa inghetata si tholinele rosiatice de pe suprafata Pluto", mai spune aceasta.

Dezvaluirea vine dupa ce Alan Stern, unul dintre cei mai apreciati cercetatori care lucreaza pentru Agentia spatiala americana, a afirmat ca NASA este pe punctul de a anunta, joi, o descoperire "uluitoare" care are legatura cu planeta pitica Pluto.

Prezentand cele mai recente imagini cu Pluto realizate de sonda New Horizons, Alan Stern a declarat: "NASA nu ma lasa sa va spun ceea ce urmeaza sa aflati cu totii in cursul zilei de joi. Este extraordinar".

Saptamana trecuta, NASA a dezvaluit noi imagini cu suprafata lui Pluto, care arata diverse forme de relief - munti, cratere si canioane.

Potrivit publicatiei britanice The Guardian, Alan Stern ar fi spus: "Acea lume de acolo este vie".

"Are un ciclu meteorologic, are ceata in atmosfera, este activa din punct de vedere geologic... In fiecare saptamana raman perplex", a adaugat Alan Stern.

NASA a pastrat acelasi registru de discretie ca si in cazul celui mai recent anunt major facut de agentia spatiala americana - descoperirea unor depozite de saruri hidradate, ce atesta prezenta apei in stare lichida pe Marte.

Totusi, numeroase chestiuni au ramas deocamdata fara raspuns. Pluto are lanturi impresionante de munti si dune, o suprafata multicolora si cateva alte elemente de relief misterioase, care nu au putut fi deocamdata explicate de catre stiinta.

NASA a avut un an 2015 plin de descoperiri majore. Gasirea urmelor unor cursuri de apa pe Marte si identificarea unei "surori gemene a Terrei" - Kepler 452b -, planeta care seamana cel mai mult cu Pamantul dintre toate exoplanetele descoperite pana in prezent, au determinat agentia spatiala americana sa organizeze cu regularitate in ultimele luni conferinte de presa prin care a anuntat acele descoperiri.

Alan Stern spune ca "2015 va fi un an care va ramane pentru totdeauna in manualele de astronomie", deoarece este acela in care omenirea a descoperit "atat de multe lucruri despre Sistemul Solar".

Nelamurire (Joi, 8 octombrie 2015, 22:33)

Observer [anonim]

Nu prea inteleg cum arata "gheata lichida"
      Gheata lichida ! (Sâmbătă, 10 octombrie 2015, 0:07)

Badea Ioan [anonim] i-a raspuns lui Observer

Chiar asa !
      Unde poate fi vazuta/descrisa/palpabila/de cumparat ?
    Primele imagini color ale invelisului de ceata (Joi, 8 octombrie 2015, 23:06)

Sutcivni [utilizator]

primele imagini color ale invelisului de ceata din atmosfera planetei pitice pluto, surprinse saptamana trecuta de misiunea new horizons sunt fake-uri, simple imagini prelucrate pe calculator.

lume, trezeste-te! imaginile prezentate nu sunt reale, nu sunt naturale!

nasa este o mare minciuna plina de actori de la hollywood!

trezirea la realitate!
      mai teoria conspiratiei (Vineri, 9 octombrie 2015, 0:55)

strelka [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

Daca NASA e plina de actori de Holywood e clar ca unul ca dumneata, ne poate explica cum ca de fapt nu am ajuns pe luna si totul e o enorma minciuna. Statistic 2 din fiecare 100 de oameni de pe strada are (o forma mai grava sau mai usoara) de shizofrenie, paranoia sau tulburare bipolara .
        Explicatie... (Vineri, 9 octombrie 2015, 11:15)

Sutcivni [utilizator] i-a raspuns lui strelka

Cauta Logo-ul ONU si vei observa ca lipseste un continent : Antarctica. Pamantul este strabatut de drepte si cercuri care formeaza 33 de suprafete. 33 semnifica gradul cel mai inalt in Masonerie (MM). Logo-ul prezinta starea de fapt a PAMANTULUI. Traim in Ferma Oamenilor condusa de JEW&JESUIT WORLD ORDER. Pamantul este PLAT ci nu ROTUND/SFERIC asa cum ni se afirma. N-are GRAVITATIE si nici CURBURA. Nu exista scurtaturi intre continente. EXISTA EXTRA LAND de care lumea nu trebuie sa stie. Dispar anual milioane de copii. Pe langa sacrificii satanice la ce mai pot fi folositi? Sa populeze EXTRA Land-ul. Sunt cel mai usor de indoctrinat. Exista un tratat al Antarcticei in care nimeni nu are dreptul sa puna piciorul fara aprobarea guvernelor implicate. Sunt inarmati pana-n dinti si nu se poate intra in acea zona.

ONU este ORGANIZATIA NATIUNILOR UNITE printre care se regasesc in afara de fiintele umane si INGERI, DEMONI, DJINI.
        Traiesti intr-un DOME gigantic conform GENEZEI, creat de DUMNEZEU. CREATORUL exista cu adevarat si ne urmareste pas cu pas. Ceea ce se scrie in Geneza nu este o alegorie, ci un ADEVAR.

NASA, RASA va transmit imagini si video-uri falsificate. Vezi tehnologia CGI (Computer-generated images). Totul este o inscenare pusa la cale de absolut toate guvernele lumii, Holly-wood, etc… EI TRAIESC.
        In fiecare zi va aduc la cunostiinta ca s-a mai descoperit o planeta, o galaxie, o cometa iar dovezile vin doar sub forma de CGA (computer generated images). Au mai fost si pe luna cu Stanley K., mai au si-o statie orbitala internationala intr-o locatie NASA cu filmari subacvatice. Satelitii de fapt nu exista si tot ce tine de telecomunicatii se afla pe Pamant si sub apa. Pamantul nu are miscare de rotatie nici de revolutie. Pamantul este doar un PLAN marginit de Antarctica in care nici o fiinta nu poate pasi fara acordul Controlorilor, vezi the Treaty of Antarctica. Minciuna dupa minciuna, la puterea infinit.Toate guvernele sunt la curent cu aceasta mare minciuni
        Explicatie... continuare (Vineri, 9 octombrie 2015, 11:17)

Sutcivni [utilizator] i-a raspuns lui strelka

Minciuna dupa minciuna, la puterea infinit. Toate guvernele sunt la curent cu aceasta mare minciuna care se va transorma in Marea Deceptie. Vremea ADEVARULUI a sosit.

Pamantul este plat nu rotund, traim intr-un DOME, NASA este o facatura, SUA este condusa de un cuplu transgender, Antarctica este frontiera planului Pamant cu alte taramuri nestiute, religia si stiinta sunt niste dogme, etc. Everything is a lie!

Sper ca ceilalti care vizioneaza acest post sa iasa din manipularea NASA (National Academy of Space Actors).

Investigheaza si vei vedea ca ce graim este ADEVAR.

Vise placute pe Pizza Planet!
      De ce ii dati minus (Vineri, 9 octombrie 2015, 1:06)

Core [anonim] i-a raspuns lui Sutcivni

Are dreptate omul. Deja daca vezi toate filmele americane despre NASA pot i vedea ca totul e o imagine creata pentru ceilalti. Probabil si pentru populatia lor sa explice astfel taxarea la care sunt supusi.

In rest, foarte probabil, NASA nu a ajuns nici macar pe Luna. Nici nu inteleg cum au curaj sa vorbeasca despre Marte sau alte planete / stele mai indepartate.

Vise si distractie pentru amatorii de SF.
        pam pam (Vineri, 9 octombrie 2015, 9:05)

muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Core

NASA budget = $17.647 billion (Fiscal Year 2014, about 0.5% of total budget at about $3 trillion)

Asadar de 50 de ani de zile s-a creat o imensa conspiratie pentru 0.5% din buget... O conspiratie in care sunt inclusi si rusii si toate tarile active cosmic.
        De fapt nici satelitii nu exista, nici televiziunea prin satelit, nici telefoanele mobile, nici gps-ul; sunt toate fantasme, creatii ale unui delir colectiv.

Ai luat pastila astazi?
          Vino cu argumente... (Vineri, 9 octombrie 2015, 10:59)

Sutcivni [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

Daca esti asa dastept, demonstreaza ca exista sateliti! Sa nu ne trimiti imagini CGI ca n-o sa-ti mearga! Vrem imagini si videos reale si naturale cu vestitii sateliti. Daca dai un search pe google gasesti doar imagini prelucrate pe calculator cu asa-zisii sateliti. Spre aprofundarea cunoasterii, telefonia, gps-ul si televiziunea au semnal terestru (antene) si subacvatic (cabluri).
            gps? (Vineri, 9 octombrie 2015, 11:50)

unu [anonim] i-a raspuns lui Sutcivni

Semnal terestru la gps? Serios? Televiziunea prin satelit are semnal terestru?

Trezeste-te omule! Esti in anul 2015. Informeaza-te, citeste si nu lasa OTV sa iti dicteze modul in care gandesti.

Demonstratie simpla: Deschide maps.google.com si fa zoom pe strada ta in earth view. Ti-ai gasit masina parcata in fata geamului? Super! E prin semnal terestru sa stii!
              Demonstratie extrem de simpla (Vineri, 9 octombrie 2015, 13:57)

Sutcivni [utilizator] i-a raspuns lui unu

GO pe google images si gaseste imagini reale/veridice cu satelitii mult iubiti. Vei avea onoarea sa intalnesti doar imagini CGI, generate de calculator. Intr-adevar esti in 2015 iar daca nu-ti convine, ia-ti Globul cu tot cu sateliti si teleporteaza-te pe planeta pitica.

Vise placute pe Pizza Planet!
            telescop (Vineri, 9 octombrie 2015, 16:18)

outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

Vezi TU Statia Spatiala Internationala prin telescop, ca e mare cat un teren de fotbal. Vezi si panourile reflecta lumina.
            Hmm (Vineri, 9 octombrie 2015, 16:45)

muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

Pana la sateliti, n-ar trebui sa iti demonstrez mai intai ca exist eu?
            Poate nu-s decat o imagine CGI care trimite mesaje folosind algoritmii definiti de reptilieni.
            Crezi ca daca dai search dupa 'muciflenduri' vei gasi un cetatean in carne si oase? Nicidecum, vor fi informatii generate de computerul care va domina vietile.
            Ptii drace, acu ca ma gandesc nici nu am certitudinea ca tu existi, parca vezi ca de fapt eu, reprezentarea unui algoritm, incearca sa-si bata joc de reprezentarea virtuala a unuia plecat prin sat cu sorcova.
      .... (Vineri, 9 octombrie 2015, 1:12)

asadar... [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

baga un link cu imaginile "ne-fake". nu ne lasa in....ceata.
        nu exista! (Vineri, 9 octombrie 2015, 9:14)

hot news [utilizator] i-a raspuns lui asadar...

Imaginile nu sunt "prelucrate", ci GENERATE pe calculator, nu exista nicio sonda New Horizons, asa cum nu au existat nici Apollo 11, modulul lunar sau Neil Armstrong!
        Evidnet ca aselenizarea a fost trucata in studioruile de la Hollywood, cum sa mergi pe Luna, cand toata lumea stie ca este facuta din branza?!
      dar era evident! (Vineri, 9 octombrie 2015, 9:11)

hot news [utilizator] i-a raspuns lui Sutcivni

Daca nu am fost in starea sa ajungem pe Luna, aici la o zvarlitura de bat, cum poate crede cineva ca o sonda a putut trece pe linga Pluton ca sa trasmita astfel de imagini fabuloase?!
    Nemaipomenit (Vineri, 9 octombrie 2015, 0:46)

KostasP [utilizator]

Sunt covarsit de emotie. Apa pe marte, cer albastru pe pluto. Imi iau valiza si ma cer voluntar pe una dintre cele doua planete.
    Lucruri normale... (Vineri, 9 octombrie 2015, 9:09)

dandra [utilizator]

...intr-o galaxie indepartata, departe de furturi de moaste si ninja slujitori ai unui zeu invizibil si inexistent.
      @dandra (Vineri, 9 octombrie 2015, 11:12)