​Astronomii au simtul umorului: WTF, primul deseu spatial care va cadea pe Pamant, se va dezintegra in mare parte la intrarea in atmosfera

Luni, 26 octombrie 2015, 15:51 Science - Spatiul

Un deseu spatial care orbiteaza de foarte mult timp in jurul Pamantului va cadea pe planeta noastra in data de 13 noiembrie. Obiectul cu o lungime de doi metri a fost denumite WT1190F, scrie slate.fr, care noteaza ca astronomii au umor.

WT1190F a fost descoperit de Catalina Sky Survey, un program destinat descoperirii de asteroizi si comete care evolueaza in apropiere de Pamant. Initial, oamenii de stiinta nu au stiut cum sa catalogheze acest obiect ciudat, dar cercetari ulterioare au condus la concluzia ca este vorba de un deseu spatial.

Revista Nature a emis mai multe ipoteze legate de originea acestui obiect, evocand etajul unei rachete sau un panou abandonat al unei misiuni lunare recente:

"Este posibil ca deseul sa aiba cateva decenii, poate chiar din epoca Apollo. Un care a fost vazut orbitand in jurul Terei in 2002 a fost identificat in cele din urma ca fiind capatul rachetei Saturn V, care a lansat primii oameni ce au pasit pe Luna.

Potrivit calculelor lui Bill Gray, un dezvoltator independent de softuri de astronomie care a urmarit evolutia acestor deseuri in colaborare cu NASA, "WT1190F va ajunge pe Tera la ora 8,20 (ora Romaniei) si va cadea la circa 65 km sud de coasta Sri Lanka". Acesta a precizat ca cea mai mare parte a obiectului ar trebui sa se dezintegreze prin ardere la intrarea in atmosfera.

"WT1190 este o specie rara. Cercetatorii urmaresc in prezent doar 20 de obiecte artificiale pe orbite indepartate", explicat pentru Nature Gareth Williams, astronom la Minor Planet Center din Cambridge, Massachusetts. I

"Prezenta perturbatoare a Soarelui si a Lunii au determinat probabil WT1190F sa ia alt drum care il va duce spre autodistrugerea in atmosfera", adauga el.

Oficial, aceasta revenire in atmosfera este o premiera pentru un deseu spatial. Dar Jonathan McDowell, astrofizician la Centrul pentru Astrofizica de la Harvard-Smithsonian afirma ca "este posibil ca unele sa o mai fi facut deja, dar nimeni nu le-a remarcat".

Astronautii sunt... (Luni, 26 octombrie 2015, 20:15)

Sutcivni [utilizator]

...niste ACTORI care mint poporul cu CGIul.

NASA = Academia Mondiala a Actorilor Spatiali