Astronomii au descoperit un nou obiect spatial in Sistemul Solar

de I.C.     HotNews.ro
Joi, 12 noiembrie 2015, 14:34 Science - Spatiul

Sistemul solar
Foto: NASA/JPL
Astronomii au descoperit un obiect spatial, cel mai indepartat din Sistemul Solar gasit pana acum, ce pare a fi o planeta miniaturala, au anuntat miercuri oamenii de stiinta, citati de Reuters.

"Nu putem clasifica inca obiectul, pentru ca nu ii cunoastem orbita. De abia l-am descoperit in urma cu cateva saptamani", a declarat Scott Sheppard, un astronom de la Carnegie Institution for Science din Washington D.C.

Din cauza reflexiei, oamenii de stiinta cred ca obiectul inghetat, cunoscut drept V774101, are un diametru cuprins intre 500 si 1.000 de km, circa jumatate din marimea Pluto. Se afla la circa 17 miliarde kilometri distanta de Terra, de 3 ori mai departe decat Pluto.

La ora actuala, cele mai indepartate obiecte spatiale de tipul unor planete din Sistemul Solar sunt Sedna, descoperit in 2003, si VP113, descoperit in 2012.

Sheppard a indicat ca va urma un an de cercetari si observatii pentru a determina daca V774101 calatoreste in vecinatatea lui Pluto, o regiune de dincolo de Neptun cunoscuta drept Centura Kuiper.

"Daca nu se apropie niciodata de Neptun, acest lucru ar face obiectul sa fie unul foarte interesant pentru ca orbita sa nu ar fi perturbata de planetele gigant si astfel ne-ar permite sa intelegem dinamica partii indepartate a Sistemului Solar", arata Sheppard.

Sheppard face parte din echipa care realizeaza cea mai extinsa cautare a corpurilor spatiale indeparte din Sistemul Solar.

"Este ca si cum ai cauta un ac in carul cu fan, pentru ca cerul de noapte acopera o suprafata foarte mare si poate fi cercetat doar cu cate un singur telescop indreptat intr-un anumit moment", mai arata Sheppard.

Descoperirea a fost prezentata in cadrul unei intalniri a American Astronomical Society pe tema stiintelor planetare desfasurata saptamana aceasta in Maryland.

nibiru? (Joi, 12 noiembrie 2015, 15:14)

gopo111 [utilizator]

planet x, de unde anunaki au venit sa ne colonizeze?
      Evident (Joi, 12 noiembrie 2015, 17:13)

io [anonim] i-a raspuns lui gopo111

Evident, o planeta 1/3 cat Pluto aflata la vreo 100 unitati astronomice este tocmai buna pentru viata, ba chiar pentru o civilizatie care sa ne colonizeze!
      OMG (Joi, 12 noiembrie 2015, 17:42)

florinul [utilizator] i-a raspuns lui gopo111

WE ARE DOOMED!

Îmbrățișați-vă copii, sărutați-vă nevestele, bagați în voi cât încape, SFÂRȘITUL e I-MI-NENT!

Cthulhu has awaken!