Cat ar costa sa trimiti o scrisoare pe Marte - pretul oficial dat de Posta Regala britanica

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 18 decembrie 2015, 18:44 Science - Spatiul

Marte
Foto: NASA
In timp ce NASA lucreaza la aspectele logistice ale unei misiuni care sa puna oameni pe planeta Marte, unii dintre noi au alte intrebari in minte. Un baiat in varsta de 5 ani din Marea Britanie a intrebat Royal Mail cat ar costa sa trimita o scrisoare unei persoane aflate pe Marte, iar serviciul postal britanic a raspuns, scrie Science Alert.

Pentru a putea raspunde intrebarii transmise de Oliver Giddings, Posta Regala s-a consultat cu experti de la NASA, agentia spatiala americana, pentru a vedea pe ce distanta ar trebui sa circule scrisoarea si de cat combustibil ar fi nevoie pentru a ajunge pe Marte. Totodata, echipa postei a trebuit sa calculeze pretul timbrelor necesare pentru a trimite un plic de 100 de grame la una din bazele NASA de unde sa fie mai apoi dusa la o baza de pe Marte.

Raspunsul oficial al Postei Regale: 11.602 lire si 25 pence (circa 72.264 lei / 16.848 euro / 17.427 dolari).

Suma este mare, dar nu exagerata, avand in vedere costurile NASA pentru trimiterea robotului Curiosity pe Marte - de circa 700 milioane de lire sterline - si faptul ca scrisoarea ar calatori cel putin 56 milioane km (distanta fiind in functie de unde se afla Terra si Marte pe orbitele lor in momentul respectiv).

"Aceasta echipa a ajuns la o concluzie privind pretul, in baza informatiilor date de NASA si a preturilor curente ale Royal Mail", a explicat Andrew Smout, de la Royal Mail, intr-o scrisoare de raspuns trimisa lui Oliver.

"Depozitarea pe o naveta spatiala este scumpa... Combustibilul este foarte scump si afecteaza pretul trimiterii unei scrisori pe planeta noastra. In acest moment, costul pentru a trimite o scrisoare in SUA cu un jumbo jet este mai mare decat cel pentru o scrisoare trimisa in Franta, pentru ca este mai departe", arata Andrew Smout.

Avand in vedere preturile actuale ale Postei Regale, scrisoarea ar trebuie sa aiba pe plic 18.416 timbre de prima clasa si 21.486 timbre de clasa a doua, sau, mai realist, un timbru special pentru Marte de valoare echivalenta.

Si cat... (Vineri, 18 decembrie 2015, 19:02)

jas [utilizator]

...ar costa sa-l trimitem pe Iliescu?
      Proastă idee! (Vineri, 18 decembrie 2015, 19:36)

comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui jas

Lasă-mi cerul curat, îmi place să privesc stelele când e senin; lui Iliescu-i ajunge steaua roșie sovietică. Dacă vrea să călătorească, ducă-se-n centrul Pământului (poate o găsi vreo cale de acces prin craterele ales din Siberia).
    interesant... (Vineri, 18 decembrie 2015, 19:03)

adrian [anonim]

Se poate trimite si cu confirmare de primire? :)
      Nu văd de ce nu. (Vineri, 18 decembrie 2015, 19:38)

comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui adrian

Dar îți permiți să plătești?
      ...Chiar, mă-ntreb cum semnează marțienii. Și cei analfabeți tot cruce pun în loc de semnătură?
      La Royal Mail nu există confirmare de primire (Duminică, 20 decembrie 2015, 0:25)

Harald [utilizator] i-a raspuns lui adrian

Nu există confirmare de primire ca în RO. Există timiteri ”signed for”, destinatarul semnează de primire și Royal Mail păstrează dovada, însă nu există un formular care să circule în sens invers, cum e acel cartonaș din RO.
    Vouă nu vi se pare ireal? (Vineri, 18 decembrie 2015, 19:41)