Un asteroid cu diametrul de aproximativ 30 de metri va trece pe langa Pamant in cursul saptamanii viitoare, insa astronomii nu stiu inca exact cand se va petrece acest eveniment si nici cat de aproape va fi aceasta trecere fata de Terra, conform unui material publicat de SPACE.com si preluat de Agerpres.

Conform ultimelor observatii realizate de NASA, asteroidul 2013 TX68 se va apropia pana la aproximativ 5 milioane de kilometri de Terra la 8 martie, insa SPACE.com publica informatia conform careia nu este inca exclus ca acest asteroid sa treaca mult mai aproape, la distanta de aproximativ 24.000 de kilometri, adica prin interiorul inelului de sateliti geostationari ai planetei. De asemenea, initial oamenii de stiinta au fost de parere ca trecerea prin apropierea relativa a planetei noastre va avea loc sambata, 5 martie.

In pofida acestor incertitudini, astronomii dau asigurari ca nu exista riscuri pentru pamanteni: asteroidul 2013 TX68 nu are cum sa loveasca Planeta Albastra nici acum, nici la viitoarele sale treceri din acest secol.

"Nu exista niciun fel de preocupare cu privire la acest asteroid, cu exceptia cazului in care doriti neaparat sa-l vedeti la telescop", conform lui Paul Chodas, managerul Centrului NASA pentru Studiul Obiectelor din Apropierea Pamantului, din cadrul Jet Propulsion Laboratory din Pasadena, California.