Astronautul NASA Scott Kelly a crescut cu 5 cm in inaltime in anul pe care l-a petrecut in spatiu

de I.C.     HotNews.ro
Joi, 3 martie 2016, 14:25 Science - Spatiul

Scott Kelly (dreapta) si fratele lui geaman
Foto: NASA
Dupa ce a trait timp de aproape un an la bordul Statiei Spatiale Internationale, astronautul NASA Scott Kelly este cu 5 cm mai inalt decat fratele sau geaman identic Mark, scrie CNBC. Astronautul va reveni insa in scurt timp la inaltimea sa initiala.

Kelly, care a petrecut in spatiu mai mult timp decat oricare alt astronaut american, spune ca in general se simte "destul de bine" si ca incepe un proiect de monitorizare a sanatatii care s-ar putea intinde pe un an.

Un avantaj unic pe care il ofera cazul lui Mark cercetatorilor este faptul ca are un frate geaman identic, un fost astronaut NASA care si-a petrecut anul trecut pe Terra. Mark Kelly s-a ofeit sa faca parte din "Studiul Gemenilor" realizat de NASA

Comparatiile intre gemeni i-ar putea ajuta pe cercetatori sa identifice schimbarile genetice pe care le-ar putea suferi Scott ca urmare a vietii pe ISS.

Unul dintre principalele scopuri ale misiunii lui Kelly este de a studia cum rezista o persoana - mental si fizic - la un zbor in spatiu de un an.

"Astronautii se inalta in spatiu deoarece coloana vertebrala se alungeste. Insa revin la inaltimea de dinaintea zborului la scurt timp dupa intoarcerea pe Terra", a declarat cercetatorul NASA Jeff Williams pentru CNN.

Scott Kelly a revenit marti pe Pamant dupa 340 de zile in spatiu.

Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Expozitie la Muzeul National de Istorie: obiecte vechi de sute de ani au fost replicate cu ajutorul capacelor de plastic

Mii de capace de plastic care in mod normal ajung la gunoi au fost transformate in exponate la Muzeul National de Istorie. Dupa topire, prin intermediul tehnologiei 3D, plasticul a copiat piese vechi de mii de ani.
    Coadă (Vineri, 4 martie 2016, 11:16)

snams [utilizator]

Poate i-a crescut și altceva cu câțiva centimetri.
    Să vezi coadă la vânzarea biletelor de zburat în spațiu cu Virgin!
    Astronautul Scott Kelly (Marţi, 8 martie 2016, 19:01)

CotigaAlexandru1 [anonim]

Sper ca vom afla cat mai repede rezultatele acestui studiu ,cat si a altor studii efectuate pe statia internationala.
    Cand exista dorinta de colaborare se poate avansa in cunoasterea mai profunda a universului in care traim si care ne influenteaza de la nastere pana la moarte.