Astronautul NASA Scott Kelly a crescut cu 5 cm in inaltime in anul pe care l-a petrecut in spatiu

de I.C.     HotNews.ro
Joi, 3 martie 2016, 14:25 Science - Spatiul

Scott Kelly (dreapta) si fratele lui geaman
Foto: NASA
Dupa ce a trait timp de aproape un an la bordul Statiei Spatiale Internationale, astronautul NASA Scott Kelly este cu 5 cm mai inalt decat fratele sau geaman identic Mark, scrie CNBC. Astronautul va reveni insa in scurt timp la inaltimea sa initiala.

Kelly, care a petrecut in spatiu mai mult timp decat oricare alt astronaut american, spune ca in general se simte "destul de bine" si ca incepe un proiect de monitorizare a sanatatii care s-ar putea intinde pe un an.

Un avantaj unic pe care il ofera cazul lui Mark cercetatorilor este faptul ca are un frate geaman identic, un fost astronaut NASA care si-a petrecut anul trecut pe Terra. Mark Kelly s-a ofeit sa faca parte din "Studiul Gemenilor" realizat de NASA

Comparatiile intre gemeni i-ar putea ajuta pe cercetatori sa identifice schimbarile genetice pe care le-ar putea suferi Scott ca urmare a vietii pe ISS.

Unul dintre principalele scopuri ale misiunii lui Kelly este de a studia cum rezista o persoana - mental si fizic - la un zbor in spatiu de un an.

"Astronautii se inalta in spatiu deoarece coloana vertebrala se alungeste. Insa revin la inaltimea de dinaintea zborului la scurt timp dupa intoarcerea pe Terra", a declarat cercetatorul NASA Jeff Williams pentru CNN.

Scott Kelly a revenit marti pe Pamant dupa 340 de zile in spatiu.

Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, perla a coroanei Marinei americane, s-a stricat in Canalul Panama

USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, "perla a coroanei" Marinei americane, s-a stricat in canalul Panama, acolo unde se gasea in drum spre baza navala din San Diego, a anuntat Marina Statelor Unite.
    Coadă (Vineri, 4 martie 2016, 11:16)

snams [utilizator]

Poate i-a crescut și altceva cu câțiva centimetri.
    Să vezi coadă la vânzarea biletelor de zburat în spațiu cu Virgin!
    Astronautul Scott Kelly (Marţi, 8 martie 2016, 19:01)

CotigaAlexandru1 [anonim]

Sper ca vom afla cat mai repede rezultatele acestui studiu ,cat si a altor studii efectuate pe statia internationala.
    Cand exista dorinta de colaborare se poate avansa in cunoasterea mai profunda a universului in care traim si care ne influenteaza de la nastere pana la moarte.