A fost descoperita zapada pe Pluto

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 8 martie 2016, 0:26 Science - Spatiul

Zapada in spatiu nu ia nastere in urma inghetarii particulelor de oxid dihidrogenic, sau apa, ci in urma gazului metan inghetat. Cum gazul metan inlocuieste apa pe alte planete, zapada "metanica" poate lua nastere doar la altitudini extrem de mari, asa ca Planeta Pluto tocmai a demonstrat cercetatorilor de la NASA ca le are pe amandoua.

Localizata in sud-estul regiunii numite "Cthulhu" de pe planeta Pluto si avand o lungime de 418 km, lantul muntos pe varful caruia au fost gasite peticele de gheata a fost surprins de sonda spatiala New Horizons in iunie anul trecut. Aparatul spatial a trecut prin apropierea planetei Pluto, fotografiind detaliile geografice ale corpului ceresc de la o distanta de 33,796 de kilometri, oferind imagini cu o rezolutie de 680 de metri per pixel.

Concluzia ca formatiunile de gheata descoperite pe virful lantului muntos sunt gaz metan inghetat au fost trase in urma utilizarii camerei Ralph/Multispectral Visible Imaging Camera sau Camera Multispectrala pentru Imagini Vizibile, instalata pe New Horizons, potrivit Playtech.

Citeste pe Stirile Pro Tv

Prima vizita in strainatate a ducelui si ducesei de Cambridge, cu ambii copii. De ce a ingenuncheat premierul Canadei

Ducele si ducesa de Cambridge si copiii lor: George si Charlotte, au ajuns in Canada, in prima vizita in strainatate in formula de 4. Daca printul George este deja la al doilea turneu in strainatate, dupa Australia, pentru surioara lui de 16 luni e prima oara cand pleaca atat de departe de casa.