Trei planete de marimea Pamantului, descoperite relativ aproape de noi: Daca vrem sa gasim viata in univers, acesta este locul din care trebuie sa incepem

Marţi, 3 mai 2016, 15:28 Science - Spatiul

Planete de marimea Pamantului, descoperite in Constelatia Varsator
Foto: Captura euronews
Descoperirea a trei planete ce orbiteaza in jurul unei stele mici, semiobscure, ar putea mari sansele de descoperire de viata in afara Pamantului, au spus luni astronomii, potrivit Reuters.

Planetele de marimea Terrei isi orbiteaza steaua, aflata in constelatia Varsatorului, aflata relativ aproape de Pamant, la 40 de ani lumina.

Acestea se afla fata de soarele lor la o distanta ce ofera cantitatea necesara de caldura pentru a avea apa la suprafata, o conditie pe care savantii o considera esentiala pentru existenta vietii.

Descoperirea marcheaza prima oara cand sunt gasite planete orbitand un tip comun de stea cunoscuta ca pitica ultra-rece (ultra-cool dwarf).

“Daca vrem sa gasim viata in univers, acesta este locul din care trebuie sa incepem”, a spus Michael Gillon de la Universitatea Liege din Belgia, autor principal al cercetarii ae a aparut in revista Nature.

A fi sau a nu fi. (Marţi, 3 mai 2016, 16:05)

Andradda [utilizator]

Indiferent ce vietati vor descoperi pamantenii, sau ce vietati ne vor descoperi pe noi, candva, scenariul va fi acelasi. Cel mai puternic il va ingenunchea pe cel mai slab. Ori noi pe ei ori ei pe noi.
    Restul e doar aventura
      40 de ani lumină! (Marţi, 3 mai 2016, 16:45)

nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

Daca ajungem la ei cu viteza luminii în 40 de ani, atunci nu va fi noi pe ei ci noi pe noi și ei pe ei.
        Deocamdata totul pare utopic. (Marţi, 3 mai 2016, 17:57)

Andradda [utilizator] i-a raspuns lui nick24

Cel putin dpdv al tehnologiei actuale a pamantenilor.
        Adica spui astazi "Hello" , peste 40 de ani mesajul ajunge la destinatie, iar peste inca 40 de ani vom primi un raspuns.
        Dar, totul are un inceput.
    Pfff ... păi şi Venus ... (Marţi, 3 mai 2016, 16:36)

Lomecuza [utilizator]

... este o planetă de mărimea Pămîntului, dar este cu totul neospitalieră pentru viaţa umană. Aşa că vom lua aceste descoperiri la preţ de matineu, cel puţin pentru o vrem,
      Exact (Marţi, 3 mai 2016, 16:55)

Daia Oienologu [utilizator] i-a raspuns lui Lomecuza

Faptul ca se afla in zona habitabila este doar o mica parte a problemei. DAR asta face ca viata pe Terra, in special viata inteligenta, sa fie atat de pretioasa. Cu toate acestea ne batem joc de ea zilnic.
        Normal! (Miercuri, 4 mai 2016, 9:12)

Lomecuza [utilizator] i-a raspuns lui Daia Oienologu

Nu-ţii dai seama cît de preţios e un lucru decît cînd îl pierzi ... şi atunci e deja prea tîrziu.
          Si uneori nici atunci. (Miercuri, 11 mai 2016, 10:07)