Sonda spatiala Juno s-a apropiat pentru prima data de Jupiter

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 28 august 2016, 17:38 Science - Spatiul

Marea Pata Rosie de pe Jupiter 1
Foto: NASA
Sonda spatiala Juno, a agentiei americane NASA, s-a apropiat sambata, de Jupiter, cea mai mare planeta din sistemul solar si una care ramane in continuare inconjurata de mister, scrie AFP.

Este vorba despre cel mai apropiat survol din intreaga misiune Juno de 20 de luni, a precizat NASA.

Juno, care a intrat in orbita in jurul planetei Jupiter in data de 4 iulie, dupa o calatorie de 5 ani, s-a aflat sambata, la ora 12:51 GMT, la 4.200 de kilometri distanta de stratul superior al atmosferei planetei.

"Este prima ocazie pe care o avem sa vedem cu adevarat de aproape regele sistemului nostru solar si sa vedem cum functioneaza", a declarat coordonatorul principal al Juno, Scott Bolton, de la Southwest Research Institute, din San Antonio (Texas), intr-un comunicat de presa al NASA.

Sonda are o greutate de 3,6 tone, si se deplaseaza cu o viteza de 208.000 km/h. Sambata a fost efectuat primul survol in timpul caruia a activat opt dintre instrumente sale stiintifice pentru a studia Jupiter.

Misiunea presupune alte 35 de astfel de survoluri. Survolurile, facute la distante cuprinse intre 4.200 si 10.000 de km de norii de pe Jupiter, sunt mult mai apropiate de planeta decat recordul precedent de 43.000 km stabilit de sonda americana Pioneer 11 in 1974.

Juno a inceput in iulie prima sa rotatie din cele doua in jurul planetei, calatorie de dureaza 53,5 zile. Incepand din octombrie, Juno se va plasa pe o orbita de 14 zile.

Misiunea Juno, care se ridica la 1,1 miliarde dolari si a fost lansata in 5 august 2011, incearca sa afle, in special, daca Jupiter are si un nucleu solid.

Oamenii de stiinta cred ca Jupiter este prima planeta care s-a format in sistemul solar insa nu stiu cum anume.

Bravo Nasa. (Duminică, 28 august 2016, 23:50)

clint [utilizator]

Sa vedem daca sondele mai mici pe care le va trimite Juno catre centrul planetei vor rezista ca sa mai trimita si ceva date inapoi, prin norii aia grosi si la presiunile colosale. Calatoria ar fi destul de lunga, cam o cincime din cea de la Pamant la Luna, timp in care presiunea va creste enorm, pana sa ajunga la marea de hidrogen lichid.
      Plonjon (Luni, 29 august 2016, 8:43)

superparsec2 [utilizator] i-a raspuns lui clint

Nu cred că Juno are sonde mai mici pe care să le trimită în atmosfera lui Jupiter, însă la sfârșitul misiunii va plonja chiar ea în norii lui Jupiter și va trimite date continuu, până se va dezintegra.