Luna a fost parte a Terrei/ O coliziune interplanetara a creat satelitul nostru pietros acum 4,5 miliarde de ani

de Ariana Lazurca     HotNews.ro
Marţi, 27 septembrie 2016, 22:51 Science - Spatiul

Oamenii de stiinta sustin ca au gasit, in sfarsit, dovezi conform carora luna a fost creata in urma unei spectaculoase coliziuni, cu miliarde de ani in urma. In timp ce se crede ca Pamantul a aparut cu 4.5 miliarde de ani in urma, oamenii de stiinta cred ca Luna a aparut milioane de ani mai tarziu, dupa ce un obiect de marimea planetei Marte a lovit planeta mai tanara, anunta Daily Mail.

In prezent, cercetatorii sustin ca un strat de fier si alte materiale implantate adanc in interiorul Pamantului sunt dovezi clare ca Luna s-a format din resturi.

Ipoteza sugereaza ca o protoplaneta uriasa, numita Theia, s-a ciocnit de Pamant. Potrivit acestei ipoteze, coliziunea ar fi cauzat o cantitate uriasa de moloz, ducand la unirea planetei Theia cu planeta Pamant si la formarea Lunii din resturi.

In timp ce impactul este ipoteza-lider, dovezile nu au fost usor de gasit.

Cercetatorii de la Universitatea Johns Hopkins au folosit date seismice ale miezului planetar si date privind mantaua stancoasa, dezvaluind un strat de fier, siliciu, oxigen si alte elemente.

Simulari efectuate in laborator au relevat ca, in urma unui eveniment de coliziune, amestecarea dintre obiect si miezul planetar al Pamantului ar fi lasat o amprenta sub forma unei stratificari, cum ar fi cea observata astazi aproape de miez.

"Experimentele noastre aduc dovezi suplimentare in favoarea ipotezei de impact", a declarat Dr. Maylis Landeau, autorul principal al cercetarii, cu sediul la Universitatea din Cambridge.

Rezultatele acestui studiu sunt publicate in revista Nature Geoscience.

Dumnezeu nu joacă cu zarurile... (Marţi, 27 septembrie 2016, 22:59)

Nyk1 [utilizator]

...Cum bine spunea Einstein.

Dar se pare că joacă biliard.
      Dar nu pt ca n-ar fi implicate aruncari cu zarul (Miercuri, 28 septembrie 2016, 5:58)

cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

Big brother-ul ceresc nu joaca zaruri, pt ca el nu exista decat sub praful ce acopera anumite carti, in ceata ce inconjoara anumiti ochi si ca suport pentru sperantele desarte si wishful thinking-ul din anumite minti, dar aruncari cu zarul se fac.

Nu, Einstein nu spunea bine, iar ce refuza sa admita el atunci, e acceptat acum: principiul incertitudinii e valid, natura probabilistica a mecanicii cuantice e reala, la scari subatomice universul nu e deterministic. (Sau cel putin asta e intelegerea actuala a lucrurilor.)

Iar pentru cohorta sper accelerand scazanda a teleghidatilor de basme: nu va auto-flatati prea tare legat de compania selecta in care v-ati afla, Einstein nu a fost un om religios, exprimarea lui din citatul celebru e metaforica, sunt dumnezei si dumnezei, sa nu puneti egalitate intre dumnezeul din vorbele lui si dumnezeul adulat de batranica aia ce pupa microfonul in reportajul cu pricina.