Oamenii de stiinta sustin ca au gasit, in sfarsit, dovezi conform carora luna a fost creata in urma unei spectaculoase coliziuni, cu miliarde de ani in urma. In timp ce se crede ca Pamantul a aparut cu 4.5 miliarde de ani in urma, oamenii de stiinta cred ca Luna a aparut milioane de ani mai tarziu, dupa ce un obiect de marimea planetei Marte a lovit planeta mai tanara, anunta Daily Mail.

In prezent, cercetatorii sustin ca un strat de fier si alte materiale implantate adanc in interiorul Pamantului sunt dovezi clare ca Luna s-a format din resturi.

Ipoteza sugereaza ca o protoplaneta uriasa, numita Theia, s-a ciocnit de Pamant. Potrivit acestei ipoteze, coliziunea ar fi cauzat o cantitate uriasa de moloz, ducand la unirea planetei Theia cu planeta Pamant si la formarea Lunii din resturi.

In timp ce impactul este ipoteza-lider, dovezile nu au fost usor de gasit.

Cercetatorii de la Universitatea Johns Hopkins au folosit date seismice ale miezului planetar si date privind mantaua stancoasa, dezvaluind un strat de fier, siliciu, oxigen si alte elemente.

Simulari efectuate in laborator au relevat ca, in urma unui eveniment de coliziune, amestecarea dintre obiect si miezul planetar al Pamantului ar fi lasat o amprenta sub forma unei stratificari, cum ar fi cea observata astazi aproape de miez.

"Experimentele noastre aduc dovezi suplimentare in favoarea ipotezei de impact", a declarat Dr. Maylis Landeau, autorul principal al cercetarii, cu sediul la Universitatea din Cambridge.

Rezultatele acestui studiu sunt publicate in revista Nature Geoscience.