NASA a descoperit 219 planete noi, dintre care 10 asemanatoare Pamantului

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 19 iunie 2017, 23:23 Science - Spatiul

Kepler descopera peste 219 planete
Foto: NASA

NASA a anuntat, luni, ca a descoperit cu ajutorul Telescopului Kepler 219 planete noi, iar zece dintre acestea au o dimensiune apropiata de cea a Pamantului si intrunesc conditiile existentei apei lichide.

Cercetatori din toata lumea s-au adunat, luni, la Centrul de Cercetare Ames, al NASA, pentru a dezbate descoperirea celor 219 planete noi, toate din constelatia Cygnus din galaxia Calea Lactee, potrivit news.ro.

NASA arata ca intre 2009 si 2013, Kepler a analizat peste 200.000 de stele din regiune pentru a identifica planete care orbiteaza in jurul lor. Cele 219 planete sunt parte din peste 4.000 de corpuri ceresti identificate, din care 2.300 au fost confirmate drept planete.

Dintre cele 219 de noi planete, 10 sunt posibile lumi stancoase, terestre, care orbiteaza in jurul stelelor la o distanta suficient de mare pentru a fi locuibile. Aceasta este considerata ca fiind distanta la care apa in forma lichida se poate aduna pe suprafata unei planete stancoase.

Intrucat apa este unul dintre elementele cheie a vietii, asa cum o cunoastem noi, multe dintre corpurile candidate la statutul de planeta au mici nuclee stancoase, invelite de o atmosfera groasa de hidrogen si heliu, iar unele sunt considerate a fi lumi oceanice. Asta nu inseamna, insa, ca oceanele acestor planete sunt pline de apa.

Telescopul Kepler a adunat informatii despre existenta mai multor luni mici. Se pare ca aceste planete sunt fie de 1,5 ori mai mari decat Pamantul, fie doar putin mai mici decat Neptun, de aceea ele au fost numite Super-Pamanturi sau Mini-Neptunuri.

super. (Marţi, 20 iunie 2017, 8:13)

eu sunt [utilizator]

dar problemele de pe Pamant cand le rezolvam oare? bagam miliarde de dolari in telescoape si programe de explorare a spatiului dar in africa mor copiii de sete si foame pt ca nu au 1 dolar pe zi.
      Si ce vina are NASA? (Marţi, 20 iunie 2017, 11:24)

Daia Oienologu [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

De ce nu dai tu bani pentru copiii din Africa? De ce bagam atunci bani in cercetarea bolilor si sa nu ii bagam si in telescoape?

Ai idee ca aparatul foto pe care il foloesti - asa numitul CCD - de fapt a fost inventat pentru un telescop dar treptat a ajuns si in buzunarul tau?