La suprafata planetei Marte s-ar fi format un "cocteil toxic" sub efectul razelor ultraviolete (studiu)

Vineri, 7 iulie 2017, 2:15 Science - Spatiul

Planeta Marte
Foto: NASA, ESA, the Hubble Heritage Team (STScI/AURA), J. Bell (ASU), and M. Wolff (Space Science Institute
Veste proasta pentru cautarea de forme de viata pe Marte: planeta rosie ar fi "mai putin locuibila" decat se estima din cauza formarii unui "cocteil toxic" la suprafata ei sub efectul razelor ultraviolete, au descoperit cercetatorii, relateaza joi AFP.

O echipa a Scolii de fizica si astronomie a Universitatii din Edinburgh a efectuat cercetari asupra percloratilor, saruri prezente din abundenta pe Marte.

Acesti compusi, stabili la temperaturi moderate, constituie un oxidant puternic atunci cand sunt activati, de exemplu, sub efectul unei cresteri de temperatura. Pe Marte temperaturile sunt foarte scazute, dar echipa a descoperit ca percloratul poate fi activat si numai de efectul razelor ultraviolete, potrivit Agerpres.