Jumatate dintre atomii din corpul nostru s-a format in afara Caii Lactee si au fost adusi in galaxia noastra de vanturile intergalactice

de G.T.     HotNews.ro
Joi, 27 iulie 2017, 7:58 Science - Spatiul

Calea Lactee
Aproape jumatate din atomii din corpurile noastre s-au format in afara Caii Lactee si au ajuns in sistemul nostru solar adusi de vanturile intergalactice provocate de explozia unor stele gigantice, afirma astronomii, potrivit Guardian

La aceasta concluzie s-a ajuns dupa simulari pe computer care arata cum galaxiile cresc prin absorbirea de cantitati enorme de material ce este aruncat din galaxiile invecinate cand stelele explodeaza la sfarsitul vietii lor.

Puternicele explozii ale supernovelor pot arunca milioane de milioane de tone de atomi in spatiu cu o asemenea ferocitate ca evadeaza din atractia gravitationala a galaxiei lor si ajung in vecinele lor mai mari sub forma unor enormi nori ce calatoresc cu sute de kilometri pe secunda.

Astronomii stiau de mult ca elementele create in stele pot calatori de la o galaxie la alta, dar ultimul studiu este primul ce arata ca pana la jumatate din materialul din Calea Lactee si alte galaxii de dimensiuni similare poate sa fi venit din galaxiile vecine mai mici.

Cercetatorii au facut simulari pe supercomputere pentru a vedea cum evolueaza galaxiile de-a lungul a miliarde de ani.

Ei au observat ca, pe masura ce stelele explodeaza in galaxiile mai mici, deflagratia arunca nori de elemente ce cad in galaxiile invecinate mai mari.

Calea Lactee absoarbe in fiecare an materie cat masa unui soare.

Deci, suntem extraterestri! (Joi, 27 iulie 2017, 8:49)

BEDE [utilizator]

Grozav, nu? Putem spune deci ca avem origine extraterestra...
      Deci, suntem toti imigranti (Joi, 27 iulie 2017, 11:06)

bdbd [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

in cautarea unui loc in care sa traim si sa muncim.
    cata prostie zace in articolul asta (Joi, 27 iulie 2017, 10:21)

pb80tm [utilizator]

si de altfel in astronomii astia care viseaza cai verzi pe pereti. atomi sunt formati din neutroni si protoni. la randul lor ei sunt formati din quarci. quarci formeaza formatiuni minimale binomiale teoretic indivizibile. cand se intervine cu o forta pt divizarea binomiala intre particule se creaza un camp de tensiune energetica care in momentul separarii perechii respective genereaza materie si reimperecheaza cele 2 particule. conform formulei e=mcc. practic nu obtii quarci singulari. asta e mecanismul prin care au aparut atomii in orice galaxie. nu au venit din nici o alta galaxie ca nu aveau timp sa calatoreasca si nici spatiul necesar.
      partial corect (Joi, 27 iulie 2017, 13:54)

levierul [utilizator] i-a raspuns lui pb80tm

Este destul de putin probabil ca atomi intregi sa provina din alte galaxii. Insa particule subatomice,da.
      Acum eu nu ma impac deloc cu fraza de final.
      1 soare pe an ~ o galaxie in 3-400milioane de ani. Daca ar fi adevarat, atunci de la inceputul soarelui nostru, at trebui sa avem materie cat pentru 12-15 Cai Lactee, ceea ce este evident fals. Ori nu inteleg eu si universul consuma mai mult decat un Buceag de 3.5l ?
        nu chiar (Vineri, 28 iulie 2017, 2:55)

muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui levierul

Afirmatia pare eronata, dar numerele tale sunt si ele eronate. In Calea Lactee sunt 200-400 miliarde de stele (nu milioane). Asta inseamna ca in 13 miliarde de ani ar fi avut timp sa culeaga 13 miliarde de sori, nu 100-200, ca sa faca de-o juma'.
      E tare comentariu (Joi, 27 iulie 2017, 14:11)

Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui pb80tm

De premiu Nobel pe invers. Camp de tensiune energetica care reimperecheaza cele 2 particule. Quarcii formeaza formatiuni BINOMIALE. - de exemplu protonul compus din 3 quarci... Delir inept in termeni cuantici. Splendid ! :-)))
        am dat exemplul celei mai mici particule (Vineri, 28 iulie 2017, 8:21)

pb80tm [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

te-ai documentat repede pe goagle. eu nu vorbeam de particule formate din 3q. eu ziceam ca partiula 2q e practic indivizibila. si da exisa acel camp de tensiune intre cei doi q. e vorba de acea forta inexplicabila inca care ai tine uniti, practic din cauza ei exista materia. daca stiai intelegeai ce explic. vrei un referat avizat stintific? cauta pe net si vei vedea ca nu este eroare in cea ce zic. eroare e in articol si in toti analfabetii aplaudaci ai articolului. nici particulele subatomice nu calatoresc as prin univers de nebune. undeva toate tind spre o stare de echilibru si se combina in atomi. inca nu au descoperit oamenii de stiinta toata stinta si parerile unora sunt moaste pt mediocrii. intre voi care pupati micile descoperiri stintifice si aia care pupa moastele sf parascieva nu e nici o deosebire. nu are astronomul nici un instrument de masura care sa ai spuna ca un neutron generat in alta galaxie calatoreste pana aici. neutroni masurati vin de la cea mai apropiata stea. e ca si cum ai spune ca atomi de h/o din amazon calatoresc pana la robinetul tau ca sa formeze apa pe care o bei si te face pe tine inteligent si pe mine de nobel pe invers.
    Dar (Joi, 27 iulie 2017, 12:08)

tudor74 [utilizator]

Asta nu e stire, se stie de ceva timp ca toate elementele mai grele decat Hidrogen si Heliu (inclusiv Carbonul) au fost create de stelele gigant care au devenit supernove.

@pb80tm Culege informatiile despre stiinta din surse credibile, nu de la Turnul de veghe sau de la Institutul de cercetari stiintifice creationiste crestine.
      nu doar asta (Vineri, 28 iulie 2017, 3:00)

muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

Dinamo a facut 1-1 cu Bilbao, iar vara e bine sa bei multa apa.
      Ambele afirmatii sunt corecte si au tot atata legatura cu articolul, cat are si afirmatia ta (de asemenea corecta).
      Cuvantul cheie este "intergalactic"
      stiinta e noua religie. (Vineri, 28 iulie 2017, 8:43)

pb80tm [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

"se stie de ceva timp" e fraza cu care habarnisti demonstreaza orice. conteaza de cand se stie ceva ca acel ceva are valoare de adevar? pai atunci Biblia e cea mai valabila carte ca e dinaintea a ceea ce zici tu. asta tot din turnul de veghere e. acum cat timp s-a hotarat ca cea ce zice un popa stiintific are valoare de adevar din cauza vechimii? tu cand sarezi mancarea sti care na/cl e din galaxia asta si care e din cea vecina? se vede la telescop? vine astronomul si iti postuleaza ca atomii din sarea ta au gust de casiopeea? e o parere a astronomilor doar. chiar se vad atomii la telescop si vanturile solare sunt motoarele care aduc materie in spatii nelocuite de nimic. e ca si cum ia vantul apa dintr-o galeata si o baga in alta galeata dar nu exista cealalta galeata ca obict ci doar ca concept. cum iei materie dintr-un spatiu finit si o transporti intr-un spatiu virtual? adica ce era in spatiul galaxiei noastre la momentul vantului solar? jumatate din atomii existenti? unde e energia care a mutat acea materie? ca nici urma de in discutia astronomica despre energia reziduala. stii ca energia se conserva? sau nu stii. cel mai probabil citesti cu nesat teorii evolutioniste si tie propaganda iti ajunge. la presa merge teorii fara cunostinte minime de fizica. ia explica-ne tu cel avizat exact mecanismul acestui transfer material si vehicolul energetic necesar, numit atit de stintific vant solar?
    Galaxii si dezacoarde (Joi, 27 iulie 2017, 12:30)

gechi [utilizator]

Oare pe cand va ajunge si acordul intre subiect si predicat in galaxia hotnews?