O ploaie de meteori cunoscuta sub numele de Geminide va atinge varful intensitatii in noaptea de miercuri spre joi, potrivit NASA, citata deAgerpres.

Geminidele isi vor face aparitia pe cer si in 2017Foto: Captura NASA

Acest curent de meteori din noaptea de 13 spre 14 decembrie ''poate fi observat cu ochiul liber, in conditii de cer senin si intunecat, din cea mai mare parte a lumii, insa spectacolul va fi cel mai frumos in emisfera nordica", a explicat Bill Cooke, directorul biroului responsabil de studierea meteorilor din cadrul NASA, citat de AFP.

"Geminidele vor fi cea mai frumoasa ploaie de stele a anului (...). Semiluna subtire, in descrestere, nu va strica spectacolul", a adaugat acesta.

Majoritatea ploilor de meteori sunt cauzate de comete. Geminidele sunt, de fapt, mici fragmente lasate in urma de "un obiect ciudat si stancos numit 3200 Phaeton" cu a caror traiectorie Pamantul se intersecteaza in fiecare an la jumatatea lunii decembrie. Particulele ard cand intra in atmosfera terestra si astfel apar ''stelele cazatoare''.

"Natura lui Phaethon este in curs de dezbatere", a declarat Bill Cooke, conform site-ului agentiei americane. "Fie este un asteroid din apropiere de Pamant, fie o fosta cometa", a mai spus acesta.

Cu aceasta ocazie, astronomii vor avea ocazia sa-l studieze pe Phaethon care la mijlocul lunii decembrie se afla cel mai aproape de pamant de la descoperirea sa in 1983.