Imagini neprelucrate ale momentului in care Saturn a ajuns la echinoctiu au fost captate de nava spatiala Cassini. Oamenii de stiinta analizeaza imaginile brute, pentru a descoperi noi informatii "ascunse" in sistemul gigant al inelelor planetei, scrie BBC.

Echinoctiul este momentul in care Soarele traverseaza "ecuatorul ceresc", facand ziua si noaptea egale in orice loc de pe planeta. Fotografiile captate de Cassini arata, insa, obiecte neidentificate inca si structuri neregulate precum umbrele printre inelele plate ale lui Saturn.

In urma cu doar cateva zile, cercetatorii de la NASA anuntau descoperirea unei structuri necunoscute care a patruns pe inelul F al planetei Saturn, pe o orbita inclinata, deplasand materie in urma sa. Eveniment care s-a petrecut si in trecut, insa, tot in perioada echinoctiului.

Orbita lui Saturn este atat de mare, incat Echinoctiul are loc doar o data la 15 ani pamantesti. Este, asadar, primul echinoctiu din 1994 pana in prezent si primul astfel de fenomen care a fost surpins de o sonda.