Simbolul "infinitului" a fost gasit in centrul Caii Lactee

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 27 iulie 2011, 17:22 Science - Spatiul

Simbolul infinitului, descoperit cu telescopul Herschel
Foto: NASA
Un inel gazos rasucit, care se intinde pe mai mult de 600  ani lumina de-a lungul centrului Caii Lactee si care pare a forma simbolul infinitului a fost descoperit de astronomi cu ajutorul unui puternic telescop spatial cu infrarosu, potrivit Space.com.

Inelul, care da nastere unor stele noi, are un "nod" la mijloc, ceea ce il face sa semene foarte mult cu simbolul infinitului (∞).

Parti ale inelului gazos au mai fost observate in trecut, dar telescopul Herschel, al Agentiei Spatiale Europene, a reusit sa realizeze niste imagini in premiera ale intregii structuri.

Potrivit oficialilor de la Jet Propulsion Laboratory din California, care apartine NASA, astronomii au fost socati cand au vazut imaginile.

"Inelul, care este in care este in acelasi plan cu galaxia, arata mai degraba ca un simbol al infinitului, cu doi lobi in lateral," au spus acestia.

Cercetatorii nu stiu inca de ce simbolul este rasucit si se cunosc putine despre cum iau nastere inele gazoase in galaxii spiralate. Si mai exista un mister - inelul pare sa fie descentrat fata de centrul galaxiei, unde se stie ca exista o uriasa gaura neagra.

Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Facultatile pregatesc oameni cu diploma, dar fara experienta. Cum s-a ajuns ca un sudor sa castige mai mult decat un inginer

200.000 de meseriasi lipsesc in acest moment de pe piata fortei de munca. Asta, in timp ce facultatile pregatesc absolventi care nu-si gasesc de lucru pentru ca firmele au nevoie de oameni cu experienta, nu neaparat cu diploma.  Din aceasta cauza un mecanic, un electrician sau un constructor poate fi mai bine platit decat un absolvent de studii superioare.

Fiecare punct de lumina (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:34)

Imaginea Infinitului [anonim]

Fiecare punct de lumina si materie este, inca, o poarta catre infinit, o imagine pentru infinit, un simbol. Spectacolul pe care universul ne permite sa il marturisim, din ce in ce mai mult, e intr-adevar minunat. Felicitari pentru ca va ocupati cu asemenea subiecte.
    ei hai (Miercuri, 27 iulie 2011, 20:07)

noone [anonim]

nici chiar asa socati nu au ramas astronomii aia cand au vazut aceasta forma intamplatoare..vorba cea, la cat de destepti sunt oamenii aia si cate au vazut la viata lor..sau poate au ramas cutremurati vazand nebuloasa cap de cal?..sau efectiv inmarmuriti vazand ochiul de pisica?..dar raman la parere mea ca nu au fost asa socati... socati sunt jurnalistii libertatea cand vad un sarpe de un metru pe plaja
    simbolul rasucit (Miercuri, 27 iulie 2011, 22:29)

Anonimus [anonim]

"cercetatorii nu stiu inca de ce simbolul este rasucit".hm ... poate nu stiu de ce inelul este rasucit.