Simbolul "infinitului" a fost gasit in centrul Caii Lactee

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 27 iulie 2011, 17:22 Science - Spatiul

Simbolul infinitului, descoperit cu telescopul Herschel
Foto: NASA
Un inel gazos rasucit, care se intinde pe mai mult de 600  ani lumina de-a lungul centrului Caii Lactee si care pare a forma simbolul infinitului a fost descoperit de astronomi cu ajutorul unui puternic telescop spatial cu infrarosu, potrivit Space.com.

Inelul, care da nastere unor stele noi, are un "nod" la mijloc, ceea ce il face sa semene foarte mult cu simbolul infinitului (∞).

Parti ale inelului gazos au mai fost observate in trecut, dar telescopul Herschel, al Agentiei Spatiale Europene, a reusit sa realizeze niste imagini in premiera ale intregii structuri.

Potrivit oficialilor de la Jet Propulsion Laboratory din California, care apartine NASA, astronomii au fost socati cand au vazut imaginile.

"Inelul, care este in care este in acelasi plan cu galaxia, arata mai degraba ca un simbol al infinitului, cu doi lobi in lateral," au spus acestia.

Cercetatorii nu stiu inca de ce simbolul este rasucit si se cunosc putine despre cum iau nastere inele gazoase in galaxii spiralate. Si mai exista un mister - inelul pare sa fie descentrat fata de centrul galaxiei, unde se stie ca exista o uriasa gaura neagra.

Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "Imi spunea ca are o pata pe creier". Prietenii lui Daniel si familia acestuia au 2 povesti diferite despre infectarea cu HIV

Familia tanarului de 24 de ani din Segarcea care a murit in urma cu o saptamana, rapus de SIDA, sustine ca baiatul s-a imbolnavit la spitalul din localitate, cand avea cinci ani. Ba mai mult, rudele spun ca si alti tineri din Segarcea au avut soarta lui Daniel, din cauza ca in vremea aceea instrumentarul medical nu era sterilizat corect.

Fiecare punct de lumina (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:34)

Imaginea Infinitului [anonim]

Fiecare punct de lumina si materie este, inca, o poarta catre infinit, o imagine pentru infinit, un simbol. Spectacolul pe care universul ne permite sa il marturisim, din ce in ce mai mult, e intr-adevar minunat. Felicitari pentru ca va ocupati cu asemenea subiecte.
    ei hai (Miercuri, 27 iulie 2011, 20:07)

noone [anonim]

nici chiar asa socati nu au ramas astronomii aia cand au vazut aceasta forma intamplatoare..vorba cea, la cat de destepti sunt oamenii aia si cate au vazut la viata lor..sau poate au ramas cutremurati vazand nebuloasa cap de cal?..sau efectiv inmarmuriti vazand ochiul de pisica?..dar raman la parere mea ca nu au fost asa socati... socati sunt jurnalistii libertatea cand vad un sarpe de un metru pe plaja
    simbolul rasucit (Miercuri, 27 iulie 2011, 22:29)

Anonimus [anonim]

"cercetatorii nu stiu inca de ce simbolul este rasucit".hm ... poate nu stiu de ce inelul este rasucit.