Telescopul Herschel al Agentiei Spatiale Europene a detectat pentru prima data prezenta unor molecule de oxigen in spatiu, potrivit NASA. Moleculele de oxigen au fost identificate in regiunea de formare a stelelor din constelatia Orion.

Molecule de oxigen descoperite in spatiuFoto: Reuters

"A fost nevoie de mai mult de 230 de ani pentru a putea spune cu certitudine ca aceaste molecule simple exista in spatiu", a declarat Paul Goldsmith, cercetator NASA din cadrul Laboratorului Jet Propulsionet (California).

Goldsmith sustine ca oxigenul este cuprins in gheata care inconjoara mici particule de praf cosmic. Cercetatorul, alaturi de colegii considera ca oxigenul detectat de telescop s-a format dupa ce radiatia stelelor a incalzit granulele inghetate. Ulterior, apa a fost eliberata si a fost transformata in molecule de oxigen.

"Acest lucru explica unde se ascunde oxigenul, insa nu am gasit cantitati mari. Inca nu intelegem ce este special in locurile in care l-am gasit. Universul pastreaza inca multe secrete", a adaugat Goldsmith. Cercetatorii intioneaza sa continue cautarea moleculelor de oxigen si in alte regiuni cosmice cu stele in devenire.

Timp de zeci de ani, cercetatorii au cautat evazivele molecule prin cosmos cu ajutorul telescoapelor de la sol si al instrumentelor lansate in spatiu. Telescopul suedez Odin le-a reperat in 2007, dar descoperirea nu a putut fi confirmata.

Proiectul Herchsel este o misiune a Agentiei Spatiale Europene, in colaborare cu NASA.