Premiul Nobel pentru chimie 2011 a fost atribuit cercetatorului israelian Daniel Shechtman, pentru descoperirea cvasi-cristalelor

Miercuri, 5 octombrie 2011, 12:53 Science - Stiinte fundamentale

Premiul Nobel pentru chimie 2011 a fost decernat cercetatorului israelian Daniel Shechtman pentru descoperirea cvasi-cristalelor, a anuntat miercuri comitetul Nobel, citat de AFP.

"Premiul Nobel pentru chimie 2011 a modificat fundamental conceptia unui solid de catre chimisti", a precizat comitetul.

In data de 8 aprilie 1982, el a descoperit un cristal ai carui "atomi erau adunati intr-un model care nu putea fi repetat", contrar legilor naturii, potrivit unui comunicat al Academiei regale suedeze de stiinta.

Aceasta descoperire, denumite cvasi-cristale, corespune "fascinantelor mozaice din lumea araba reproduse la nivelul atomilor: o forma regulata care nu se repeta niciodata".

Shechtman s-a nascut in 1941 la Tel-Aviv si este profesor emerit la Institutul de tehnologie israelian din Haïfa.

Felicitari, pare sa fie absolut meritat ! (Miercuri, 5 octombrie 2011, 13:58)

Produceti fizicieni, nu imami.. [anonim]

O descoperire fundamentala pt intelegerea starilor materiei si e de apreciat faptul ca omul a luptat chiar si impotriva talibanismului colegilor.

Oamenii de stiinta sunt structural conservatori, asa sunt formatati, de aceea rareori o descoperire e primita cu entuziasm, trebuie timp pana sa fie priceputa si acceptata pe deplin.
    Va dau un exemplu, lordul Kelvin (fizician eminent, il gasiti in orice manual de scoala gimnaziala sau liceu din lume) si-a batut joc in public de un biet inginer care venise la el cu un proiect de aparat de zburat..

De aceea, in cercetarea stiintifica nu e acceptat argumentul de autoritate, faptul ca 'a zis Einstein' nu stiu ce chestie nu inseamna si ca nu trebuie verificata. Daca se dovedeste ca neutrinii pot fi mai rapizi ca lumina (vezi recenta descoperire, verificata 3 ani pana sa fie data publicitatii), s-a dus naibii si Einstein..

Stiinta e in continua evolutie, feriti-va de cei care fac afirmatii bombastice, siguri pe ei, de la inaltimea catedrei, de genul 'stiinta a stabilit ca..'.
    N-a stabilit nimic sigur, decat ca trebuie sa caute in continuare..
      un (Miercuri, 5 octombrie 2011, 15:29)

un [anonim] i-a raspuns lui Produceti fizicieni, nu imami..

un bun punct de vedere.

destinul oricarei teorii stiintifice este sa fie contrazisa.

nimic nu poate garanta ca modelul reprezinta cu adevarat realitatea. atata se poate spune ca, pana la un moment dat, nu s-au descoperit contraexemple.