Studiu: Babilonienii au fost primii care au folosit geometria, cu 1.400 de ani mai devreme decat se credea anterior

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 29 ianuarie 2016, 20:38 Science - Stiinte fundamentale

Geometria sofisticata - ramura a matematicii care se ocupa cu studiul formelor - a fost folosita cu cel putin 1.400 de ani mai devreme decat se credea anterior, sugereaza un nou studiu.  Cercetarile arata ca babilonienii antici au folosit calcule geometrice pentru a urmari traiectoria planetei Jupiter noaptea, pe cer. Originile geometriei fusesera urmarite, anterior, pana in secolul 14. Noul studiu a fost publicat in Science, anunta BBC.

Autorul studiului este Mathieu Ossendrijver, profesor la Universitatea Humboldt din Berlin, care spune ca "Nu ma asteptam la asta. Este absolut fundamental pentru fizica si pentru toate ramurile stiintei sa foloseasca aceasta metoda."

Babilonienii, civilizatie aparuta in jurul anului 1.800 inainte de Hristos, au trait pe teritoriul actual al Siriei si Irakului.

Tablitele de lut gravate cu scrierea cuneiforma au demonstrat ca babilonienii aveau cunostinte avansate in domeniul astronomiei.

Cercetarile recente arata insa ca babilonienii au folosit cu mult mai devreme decat se credea si calculele matematice.

Anterior, se credea ca geometria complexa a fost pentru prima data utilizata in cercetari la Oxford si Paris, in timpurile medievale.

VIDEO Fiul unui primar din Suceava a luat 10 la romana, la evaluare nationala. Ce au aflat inspectorii cand s-au uitat pe lucrare

DNA verifica lucrarile de la Evaluarea Nationala intr-un oras din Suceava. Lucrarea de la romana, notata cu 10, a baiatului primarului este diferita ca scris fata de cea de la matematica.
    super! (Vineri, 29 ianuarie 2016, 21:14)

Codruta N [utilizator]

Si CAND "se credea anterior"? >:
    Mai exact: cam in CE perioada foloseau babilonienii geometria? Acum 3800 ani? acum 2000? exact inainte de a disparea? sau cand? >:
      dA (Vineri, 29 ianuarie 2016, 22:59)

Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

Din pacate traducerea e inexacta, si incoerenta, ca de obicei. Textul original afirma ca "techniques previously believed to have been first used some 1,400 years later in 14th century Europe." Deci s-a crezut anterior ca deteminarea pozitiei geometrice a planetei Jupiter s-a realizat doar 1400 de ani mai tarziu, in sec. XIV.
      Dar tot in textul original, intr-o caseta e scris :"The tablets are thought to have been written in Babylon between 350 and 50 BCE". Deci referinta e la faptul ca tabletele sunt din 350-50 BC, cam pe cand grecii calculau diametrul Pamantului si distanta pana la Soare, destul de precis. Rezulta cei 1400 de ani.
    Le-au gasit in molozul bombardamentelor !!! (Vineri, 29 ianuarie 2016, 22:27)

andreesanu [utilizator]

Nu le-au gasit pe timp de pace le-au gasit dupa ce au facut Irakul gramezi de moloz si cadavre !.
    Le-au gasi asa cum au gasit si armele chimice ale lui Sadam !!!.
    politica de lasitate a occidentului..... (Vineri, 29 ianuarie 2016, 22:52)

oxxxxxyyyyya [utilizator]

...taman acum , cu ocazia invaziilor islamice s-a descoperit ca.....ce dastepti sunt nespalatii astea.