O noua particula a materiei a fost descoperita de marele accelerator de particule LHC: Xicc++

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 6 iulie 2017, 17:29 Science - Stiinte fundamentale

Acceleratorul de particule LHC
Foto: CERN
O noua particula formata din trei quarci, cele mai mici 'caramizi' ale materiei cunoscute, a fost descoperita la acceleratorul de hadroni LHC, a anuntat joi CERN, organizatia europeana pentru cercetari nucleare, potrivit AFP.

"Este o particula foarte grea si instabila", a explicat Matthew Charles de la Laboratorul de fizica nucleara si inailte energii (LPNHE) al CNRS, de la Universitatea Pierre-et-Marie-Curie, care a participat la studiu.

Aceasta noua particula, denumita "Xicc++", este formata din doi quarci charm si un quarc up si apartine familiei barionilor.

Practic toata materia pe care o observam in jurul nostru este formata din barioni, cei mai celebri fiind protonii si neutronii.

Avand in vedere ca exista sase tipuri de quarci, exista numeroase tipuri de barioni.

Particula "Xi cc ++", cu doi quarci charm, fusese prezisa de teorie, dar niciodata observata pana in prezent.

"Aceasta observare este o validare a calculelor bazate pe modelul standard", explica cercetatorul.

"Modelul standard", elaborat la inceputul anilor 1970, integreaza cunostintele actuale despre particule si fortele fundamentale.

Dar el nu explica existenta materiei negre sau a energiei intunecate, care formeaza 95% din Univers.

Acest model nu permite nici intelegerea gravitatii sau a teoriei generale a relativitatii enuntata de Einstein. Oamenii de stiinta cauta deci o bresa in aceasta teorie.

Existenta acestei noi particule a fost pusa in evidenta gratie experimentelor facute la marele accelerator de particule LHC, situat la granita dintre Elvetia si Franta.

LHC a permis descoperirea, in 2012, a celebrului Boson al lui Higgs, considerat de fizicieni drept cheia de bolta a structurii fundamentale a materiei, particula elementara care da masa la numeroase alte particule.

Bine ca descoperirile stiintifice sunt apolitice ! (Joi, 6 iulie 2017, 18:08)

Susufler0 [utilizator]

PS. La noi "norocul" este ca nu prea mai avem cercetare pt ca nu sunt alocate fonduri, pt ca altfel oricum nu am fi descoperit nimic, intrucat ma tem ca Dragnea ar fi politizat si stiinta.

PS. Adica, de exemplu pe posturile libere de fizicieni de la IFA Magurele ar fi angajat vreun nepot sau vreo nepoata absolventi ai Liceului de chimie alimentara. Doar sunt "titrati" si trebuie sa aiba si ei o slujba "curata" ! ;))
      Descoperirile da, teoriile nu (Vineri, 7 iulie 2017, 13:37)

BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

Descoperirile stiintifice nu prea pot fi politizate, pentru ca fizica, chimia si biologia nu fac jocul nici unui politician. In schimb, daca este vorba de teorii stiintifice, ele pot fi foarte mult politizate pana in momentul in care sunt descoperite fapte care le demoleaza complet. De pilda chestia cu incalzirea globala: inca nu exista fapte care sa o demoleze complet, dar nici fapte care sa arate dincolo de orice dubii ca are loc o schimbare a climei cauzata in principal de emisiile de CO2 ale oemenilor, asa ca niste forte o sustin puternic in mass-media. Ramane de vazut daca nu cumva realitatea va demola aceasta teorie in urmatorii 20-30 de ani.
      Si si mai si este cu teoria lui Darwin din "Originea speciilor". Exista destule fapte care arata ca nu prea tine, dar, cum nu exista o demonstratie perfecta, ea este pormovata cu indarjire ca fiind o realitate deoarece slujeste unor interese.