Paleontologii au descoperit in Emiratele Arabe Unite urmele unor elefanti care dateaza de acum 7 milioane de ani, cele mai vechi urme de acest tip si probabil cea mai lunga "pista" din lume pastrata astfel, relateaza AFP.

Descoperirea, publicata miercuri in revista de stiinta britanica Biology Letters, a fost facuta pe un sit paleontologic numit Mleisa 1, inauntrul unei formatiuni geologice de la sfarsitul Miocenului.

Amprentele pasilor au fost lasate de o turma de cel putin 13 elefanti, de diverse varste, care mergeau in noroi, potrivit unui studiu coordonat de Faysal Bibi, de la Museum fur Naturkunde din Berlin.

Urmele intarite in noroi au fost apoi acoperite, inainte ca eroziunea sa le readuca la lumina, dupa sapte milioane de ani. Ele formeaza cea mai veche dovada fosila a trecerii unei turme de elefanti, care atesta si interactiunile sociale complexe din sanul ei.

O amprenta mai mare, separata de celelalte, ar apartine unui mascul. Elefantii se organizeaza in societati matriarhale, separate pe sexe.

Masculii sunt crescuti in familiile lor pana la adolescenta. Ei isi parasesc apoi familiile pentru a trai singuri, asociindu-se din cand in cand unor grupuri mari, conduse de femele, in special pentru a se reproduce.

Amprentele masculului au fost descoperite pe o lungime de 260 de metri. Aceasta ar putea fi cea mai lunga serie de urme fosile din lume.